Minulle on nyt yli viikon tullut paksua tumman ruskeaa vuotoa. Käytän ehkäisyrengasta, jota en kuitenkaan käyttänyt noin puoleen vuoteen. Aloitin taas sen käyttämisen pari kuukautta sitten ja nyt on tosiaan tullut kummallista vuotoa. (Otin eilen renkaan pois 2 päivää liian aikaisin siinä toivossa että kuukautiset alkaisivat ja elimistöni palaisi normaaliksi.) Eli voiko kyse olla vaan siitä että elimistöni sekosi renkaiden käytön vuoksi vai voiko kye olla jostain vakavasta? ...ja miten ihmeessä saan vuodon loppumaan :) kävin papassa alkuvuodesta ja kaikki oli ok. Olen parhaillaan ulkomailla, niin ajattelin ensin kysyä täältä jos joku on kokenut samanlaista ennen kuin syöksyn lääkärille.
paksu, tummanruskea vuoto
ms belgium
11137
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
...sitten et käyttänyt, ja nyt taas käytät. Ja ihmettelet, kun on kummallista vuotoa? On enemmän kuin todennäköistä, että elimistö sekoaa tuollaisesta edestakaisin seilaamisesta.
Käytä nyt vaan rengasta ihan ohjeen mukaan (eli älä ota pois liian aikaisin tms.), ja odottele vuotojen normalisoitumista vielä jonkin aikaa. Jos vielä esimerkiksi kuukauden tai parin päästä vuotaa epätavallisesti, niin sitten kannattaa käydä lääkärillä.
ps. Ainakin Belgian ranskankielisellä alueella ja Brysselissä (en tiedä flaaminkielisestä alueesta) on paikkoja nimeltä "Centres de Planning Familial" eli perhesuunnittelukeskuksia. Itse olen saanut niissä oikein hyvää ja ystävällistä palvelua gynellä.