Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Terrikät koirapuistossa..

Ärrieri

Onpahan aika moista yleistystä tuossa alemmassa ketjussa.
Kotikaupungissani on vain yksi koirapuisto ja sinne on sovittava kaikki koirat,niin isot kuin pienetkin.
Omistan kaksi russelia,uroksen ja nartun.Käydään koirapuistossa välillä hyvinkin usein.Joskus paikalla saattaa olla yhtä aikaa 5 russelia tai enemmän,mitään tappeluja ei ole ollut.
Kerran on uros ottanut matsia nuoren kettuterrieriuroksen kanssa mut siitäkään ei jäänyt traumoja kummallekkaan koska mahduttiin vielä samaan puistoon.
En ole kovinkaan kummoinen koirankouluttaja ja russelini ovat melkoisia sylikoiria ja hulvattoman hauskaa seuraa.Kaupungissa ei olla edes asuttu kovin kauaa ja silti käveleevät hihnassa ihan nätisti ja räkytyksen saavat sillon tällön vaan rikkoutuneet pakoputket ja moottoripyörät.

Nuo räkyttävät terrierit taitaavat olla enemmän mielikuva ja rankkaa yleistystä.Kaikki tuntemani russelit ovat ihan mallikelpoisia koirakansalaisia..

15

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänne kattelemaan

      joo tuuppa vaan meiän paikkakunnalle mistä noita pikku terrierejä löytyy joka nurkasta kuten monia muitakin pienikokoisia koiria... aina käymässä toisten koirien päälle ja ovat täysin kurittomia remmirähjiä.. en oo yhtäkään nätisti kulkevaa terrieriä nähnyt ja harvinaista se on muiltakaan pienikokoisilta koirilta. yleistän joo mut niin se menee.

      • dsdsdsds

        Riitelemään en rupea, Mutta en minäkään ole nähnyt yhtään äkäistä terriä! Yksi bitti kyllä juu, mutta sen omistaja piti teho treeniä ja se on nyt ihan kunnossa.. (:


      • voisi

        sitten yleistää isojenkin rotujen ja varsinkin palveluskoirien /paimenkoirien suhteen..paljon on niitä meidän nurkilla ja monesti on sakemannit hyökänneet muiden kimppuun ja paimenkoirat räksyttää solkenaan ja kiskoo remmissä tai jatkuvasti alistaa muita. Hmm.


      • lähinnä
        voisi kirjoitti:

        sitten yleistää isojenkin rotujen ja varsinkin palveluskoirien /paimenkoirien suhteen..paljon on niitä meidän nurkilla ja monesti on sakemannit hyökänneet muiden kimppuun ja paimenkoirat räksyttää solkenaan ja kiskoo remmissä tai jatkuvasti alistaa muita. Hmm.

        pk-rotujen kanssa pyörineenä ja omakohtaisten kokemusten mukaan ne pikkukoirat ovat huonoimmin käyttäytyviä kuin isot koirat. Siis tosiaan minun kokemusteni mukaan. Pk-puolella omistajilla on halua päästä yli mahdollisista ongelmista kun taas pikkukoirien omistajat eivät täälläpäin näytä viitsivän panostaa koulutukseen.

        Mutta taas nämä pk-rodut eivät yleensä sovi mihinkään koirapuistoon ja ne tollot jotka sellaisia koiria sinne vievät niin aiheuttavat näitä huonoja kokemuksia. Itsellä sakemanni ja toinen paimenkoira joita en todellakaan veisi koirapuistoon, että voisivat kyykyttää toisia.

        Vielä noista pikkukoirista; eilisen lenkin saldo oli 4 rähisevää koiraa joista 3 oli pieniä. Yksi russeli, parsoni ja joku jota en tunnistanut.


      • menee kyllä
        lähinnä kirjoitti:

        pk-rotujen kanssa pyörineenä ja omakohtaisten kokemusten mukaan ne pikkukoirat ovat huonoimmin käyttäytyviä kuin isot koirat. Siis tosiaan minun kokemusteni mukaan. Pk-puolella omistajilla on halua päästä yli mahdollisista ongelmista kun taas pikkukoirien omistajat eivät täälläpäin näytä viitsivän panostaa koulutukseen.

        Mutta taas nämä pk-rodut eivät yleensä sovi mihinkään koirapuistoon ja ne tollot jotka sellaisia koiria sinne vievät niin aiheuttavat näitä huonoja kokemuksia. Itsellä sakemanni ja toinen paimenkoira joita en todellakaan veisi koirapuistoon, että voisivat kyykyttää toisia.

        Vielä noista pikkukoirista; eilisen lenkin saldo oli 4 rähisevää koiraa joista 3 oli pieniä. Yksi russeli, parsoni ja joku jota en tunnistanut.

        meilläpäin huonosti käyttäytyvissä pari sakemannia toinen terrorisoi puistoa ja toinen räkytti remmissä yksi iso rotikka terrorisoi naapurikerrostalon käytäviä hyökkäämällä rähisten naapurikoirien päälle )ja yksi lapinkoira kiskoi senkun kerkisi eli miun saldooni ei tullut pikkukoiria ellei pienempää lappalaista oteta lukuun...ja itse omistan sekä pienen että ison joten puolueellinen en ole. Oma kokemukseni on että koiran häiriökäyttäytyminen ei ole koosta kiinni ja yllättävän moni huonosi käyttäytyvä on iso uros minun asuinalueellani.


    • meillä...........

      pienten puolella ongelmana vihaiset terrierit ja isojen puolella sakut ym

      • onpi sitten

        kyseessä? Terriereitä on monia rotuja amerikanstaffeista airikseen ja yorkkiin.


    • päässä eikä koirassa!

      ...jos koira käyttäytyy huonosti on yleensä syy koulutuksen puute eikä koira luota omistajan kykyyn suojella ja hallita tilannetta olipa mikä rotu tahansa kyseessä!!Koiran&omistajan luottamus kunnossa=koira ei tunne tarvetta uhkailla/pullistella/rähjätä.

      Mun seropi-narttu ei ikinä aloita tappeluja mutta kun äkäinen russelinarttu kävi kurkkuun kiinni niin heitti sen selälleen ja karjui sitä narttua päin naamaa eikä edes käyttänyt hampaitaan&kyllä se russelinarttu sai oppia et mun koiran hermoja ei kannata kokeilla.
      Mun koira yritti pitkään rauhoittaa sitä russelia ettei halua tapella mutta russeli ei sitä sulattanut&sen russelikaveri joka oli uros nylkytti samaan aikaan mun narttua joka lopulta suuttui molemmille kunnolla.Tyhmä naisomistaja seisoi tumput suorina kun russelit kiusasi!

      • omistajasta

        kiinni ei rodusta niinkään..tosin kaikkien ei pidä ottaa dominoivaa/käyttörotua ellei osaa sitä kasvattaa/kouluttaa ja sama koskee myös muitakin samantyylisiä rotuja kuten rotikoita, sakemanneja, chihuahuata(jotka ovat melko dominoivia pienestä koostaan huolimatta),,etc.

        Vapaan kasvatuksen antaville on parempi villikset, cavikset ja kultsut sekä leonbergit etc.

        Ja kehaisenpa hiukan itse - omaan jo toisen hyväluontoisen toisten kanssa hyvin pärjäävän kettiksen ja olen toteuttanut Halgrenin oppeja, jossa johtajuus vahvistetaan pehmeällä ja määrätietoisella otteella eli hyvällä. :)

        Ikinä en ole ymmärtänyt omistajia jotka ei puutu koiransa käytökseen ja nyt olenkin epävarman palveluskoiran takia jättänyt toisinaan puiston väliin (on hyökännyt kahdesti jo toisen kimppuun, mutta isäntä tuo koiraansa edelleen puistoon)

        Eli muistutan kaikkia älkää luottako liikaa toisten koiriin/omistajiin vaan seuratkaa itsekin koirien käyttäytymistä ja luottakaa sisäiseen intuitioon jos tuntuu ettei kaikki ok niin menkää pois...näin teen itse sillä en halua huonoja kokemuksia koiralleni japuistoon tuodaan välillä ei sinne sopivia yksilöitä. Puistoon tulevien koirien on oltava 99% varmoja.


      • näköjään
        omistajasta kirjoitti:

        kiinni ei rodusta niinkään..tosin kaikkien ei pidä ottaa dominoivaa/käyttörotua ellei osaa sitä kasvattaa/kouluttaa ja sama koskee myös muitakin samantyylisiä rotuja kuten rotikoita, sakemanneja, chihuahuata(jotka ovat melko dominoivia pienestä koostaan huolimatta),,etc.

        Vapaan kasvatuksen antaville on parempi villikset, cavikset ja kultsut sekä leonbergit etc.

        Ja kehaisenpa hiukan itse - omaan jo toisen hyväluontoisen toisten kanssa hyvin pärjäävän kettiksen ja olen toteuttanut Halgrenin oppeja, jossa johtajuus vahvistetaan pehmeällä ja määrätietoisella otteella eli hyvällä. :)

        Ikinä en ole ymmärtänyt omistajia jotka ei puutu koiransa käytökseen ja nyt olenkin epävarman palveluskoiran takia jättänyt toisinaan puiston väliin (on hyökännyt kahdesti jo toisen kimppuun, mutta isäntä tuo koiraansa edelleen puistoon)

        Eli muistutan kaikkia älkää luottako liikaa toisten koiriin/omistajiin vaan seuratkaa itsekin koirien käyttäytymistä ja luottakaa sisäiseen intuitioon jos tuntuu ettei kaikki ok niin menkää pois...näin teen itse sillä en halua huonoja kokemuksia koiralleni japuistoon tuodaan välillä ei sinne sopivia yksilöitä. Puistoon tulevien koirien on oltava 99% varmoja.

        Meidän koirapuistoissa pahimpia ovat kultsu- ja labbisurokset, jotka ovat sellaisia hormonihirviöitä, että palaa hermot sekä muilta koirilta että ihmisiltä. Ja noiden seksihullujen koirien omistajat vain naureskelavat koirilleen..


      • sivusta!!
        omistajasta kirjoitti:

        kiinni ei rodusta niinkään..tosin kaikkien ei pidä ottaa dominoivaa/käyttörotua ellei osaa sitä kasvattaa/kouluttaa ja sama koskee myös muitakin samantyylisiä rotuja kuten rotikoita, sakemanneja, chihuahuata(jotka ovat melko dominoivia pienestä koostaan huolimatta),,etc.

        Vapaan kasvatuksen antaville on parempi villikset, cavikset ja kultsut sekä leonbergit etc.

        Ja kehaisenpa hiukan itse - omaan jo toisen hyväluontoisen toisten kanssa hyvin pärjäävän kettiksen ja olen toteuttanut Halgrenin oppeja, jossa johtajuus vahvistetaan pehmeällä ja määrätietoisella otteella eli hyvällä. :)

        Ikinä en ole ymmärtänyt omistajia jotka ei puutu koiransa käytökseen ja nyt olenkin epävarman palveluskoiran takia jättänyt toisinaan puiston väliin (on hyökännyt kahdesti jo toisen kimppuun, mutta isäntä tuo koiraansa edelleen puistoon)

        Eli muistutan kaikkia älkää luottako liikaa toisten koiriin/omistajiin vaan seuratkaa itsekin koirien käyttäytymistä ja luottakaa sisäiseen intuitioon jos tuntuu ettei kaikki ok niin menkää pois...näin teen itse sillä en halua huonoja kokemuksia koiralleni japuistoon tuodaan välillä ei sinne sopivia yksilöitä. Puistoon tulevien koirien on oltava 99% varmoja.

        onko terrierit tunnetusti dominoiva rotu?


      • omaa dominanssia
        sivusta!! kirjoitti:

        onko terrierit tunnetusti dominoiva rotu?

        ja vaatii jämtin kasvatuksen ja aktiivista toimintaa ..toki terrierirotuja on erilaisia aina palveluskoirasta sohvachampiooniin. ;)


      • ovat
        näköjään kirjoitti:

        Meidän koirapuistoissa pahimpia ovat kultsu- ja labbisurokset, jotka ovat sellaisia hormonihirviöitä, että palaa hermot sekä muilta koirilta että ihmisiltä. Ja noiden seksihullujen koirien omistajat vain naureskelavat koirilleen..

        Terrierit ovat ihan kilttejä, kunnon kasvatuksella:)) Eli ei voi yleistää..


      • ainakin Porissa
        omaa dominanssia kirjoitti:

        ja vaatii jämtin kasvatuksen ja aktiivista toimintaa ..toki terrierirotuja on erilaisia aina palveluskoirasta sohvachampiooniin. ;)

        Minulla on terriereistä puistossa vain hyvää sanottavaa. Niistä on aina leikkiseuraa omille koirilleni (omat ovat vinttareita). Kyllä ne huonot kokemukset ovat tulleet sakemannisekoituksista.


      • eivät omaa
        ainakin Porissa kirjoitti:

        Minulla on terriereistä puistossa vain hyvää sanottavaa. Niistä on aina leikkiseuraa omille koirilleni (omat ovat vinttareita). Kyllä ne huonot kokemukset ovat tulleet sakemannisekoituksista.

        valmiiksi dominointi viettiä! Pääkaupunki seudun koirapuistossa on ne sakemmanni sekoitukset myös ärhäköimpiä, ja labrat niitä seksi hulluja..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe