kiusaamisesta

popper

Tuli tuossa mieleen,että miksi ihmisiä pitää kiusata? Mitä järkeä siinä on? Varsinkin lihavia kiusataan,mutta myös niitä,jotka ovat hyvin erilaisia,esim. on suuret hörökorvat ym. Kiusaamisesta jää pysyvät arvet sieluun,jotka eivät häviä koskaan. Itseäni on vaan muutaman kerran kiusattu,lähinnä nimitelty,mutta se jäi sitten siihen. Muuten olen aika hyvin säästynyt kiusaamiselta. Varsinkin kiusaajien pitäisi tajuta se,että kukaan meistä ei ole täydellinen,kaikki ovat erilaisia. Olisiko se muka kivaa,jos kaikki olisivat anorektikkoja tai olisi saman väriset tukat? Mun mielestäni erilaisuus on rikkautta ja se pitää hyväksyä. Mitä mieltä te muut olette tästä asiasta?

9

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulivauva

      ...samaa mieltä! Ehdottomasti! En todellakaan haluis että kaikki olis esim jotain langanlaihoja punapäitä, joilla on samat vaatteetki.

    • jenni87

      ihan samaa mieltä muakin on kiusattu
      pienempänä lihavuuteni takia
      (enää olen vain pyöreä) ja sen takia sairastuin
      henkisesti aikas vakavasti.

      nyt minua ei enään hetkauttaisi vaikka kuulisin jostain että "läski" tai "ruma"...
      olen sellainen kuin olen ja pysyn,
      enkä ainakaan aio laihduttaa kiloakaan!!!
      (tiedoksi kiusaajilleni)

      :)

    • joo-o

      Onko rumuus (tai lihavuus) kaunista tai rikasta?
      Rumimpia ja heikoimpia on aina kiusattu ja tullaan aina kiusaamaan... Palaa takaisin tähän maailmaan läski

      • popper

        Mistä sinä voit tietää,oonko lihava vai laiha? Minä vain kysyin,miksi ihmisiä pitää kiusata. Yhtä lailla voidaan silmälaseja käyttävää ihmistä nimitellä rillipääksi,kuin lihavaa läskiksi tai laihaa anorektikoksi. Se ei mielestäni ole oikein,koska siitä jää pysyvät arvet. Ainakin mitä olen tällä palstalla viestejä lukenut,joissa kiusatut kertovat kokemuksistaan,ovat aika järkyttäviä tai miten sen sanoisi. Siinä menee elämä pilalle,vaikka kiusatut kuinka yrittävätkin elää normaalia elämää. Sun mielestä näköjään kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Siis kaikilla pitäisi olla samat vaatteet,saman väriset tukat,laihoja...Minä puolestaan kannustan ihmisten erilaisuutta. Yhdessä koulukirjassa sanottiin,että erilaisuus on rikkautta ja sen minä kyllä uskon. Ja se mitä minä kaupungilla kulkiessa näen,niin kukaan ei ole samanlainen. Sulla on näköjään oppimisen paikka tässä asiassa.


      • joo-o
        popper kirjoitti:

        Mistä sinä voit tietää,oonko lihava vai laiha? Minä vain kysyin,miksi ihmisiä pitää kiusata. Yhtä lailla voidaan silmälaseja käyttävää ihmistä nimitellä rillipääksi,kuin lihavaa läskiksi tai laihaa anorektikoksi. Se ei mielestäni ole oikein,koska siitä jää pysyvät arvet. Ainakin mitä olen tällä palstalla viestejä lukenut,joissa kiusatut kertovat kokemuksistaan,ovat aika järkyttäviä tai miten sen sanoisi. Siinä menee elämä pilalle,vaikka kiusatut kuinka yrittävätkin elää normaalia elämää. Sun mielestä näköjään kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Siis kaikilla pitäisi olla samat vaatteet,saman väriset tukat,laihoja...Minä puolestaan kannustan ihmisten erilaisuutta. Yhdessä koulukirjassa sanottiin,että erilaisuus on rikkautta ja sen minä kyllä uskon. Ja se mitä minä kaupungilla kulkiessa näen,niin kukaan ei ole samanlainen. Sulla on näköjään oppimisen paikka tässä asiassa.

        Ei ihmisten samanlaisia tarvitse olla, mutta ei rumia (tai läskejäkään)... Pidätkö itse siitä että joudut katsomaan toiseen suuntaan kun näet jonkun vastenmielisen näköisen ihmisen?


      • joo-o
        popper kirjoitti:

        Mistä sinä voit tietää,oonko lihava vai laiha? Minä vain kysyin,miksi ihmisiä pitää kiusata. Yhtä lailla voidaan silmälaseja käyttävää ihmistä nimitellä rillipääksi,kuin lihavaa läskiksi tai laihaa anorektikoksi. Se ei mielestäni ole oikein,koska siitä jää pysyvät arvet. Ainakin mitä olen tällä palstalla viestejä lukenut,joissa kiusatut kertovat kokemuksistaan,ovat aika järkyttäviä tai miten sen sanoisi. Siinä menee elämä pilalle,vaikka kiusatut kuinka yrittävätkin elää normaalia elämää. Sun mielestä näköjään kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Siis kaikilla pitäisi olla samat vaatteet,saman väriset tukat,laihoja...Minä puolestaan kannustan ihmisten erilaisuutta. Yhdessä koulukirjassa sanottiin,että erilaisuus on rikkautta ja sen minä kyllä uskon. Ja se mitä minä kaupungilla kulkiessa näen,niin kukaan ei ole samanlainen. Sulla on näköjään oppimisen paikka tässä asiassa.

        Ei ihmisten samanlaisia tarvitse olla, mutta ei rumia (tai läskejäkään)... Pidätkö itse siitä että joudut katsomaan toiseen suuntaan kun näet jonkun vastenmielisen näköisen ihmisen?


      • popper
        joo-o kirjoitti:

        Ei ihmisten samanlaisia tarvitse olla, mutta ei rumia (tai läskejäkään)... Pidätkö itse siitä että joudut katsomaan toiseen suuntaan kun näet jonkun vastenmielisen näköisen ihmisen?

        No miten sen nyt sanoisi. En nyt ihan vastenmielisistä ihmisistä pidä,mutta kuitenkin hyväksyn ihmisten erilaisuuden.


      • Katju
        joo-o kirjoitti:

        Ei ihmisten samanlaisia tarvitse olla, mutta ei rumia (tai läskejäkään)... Pidätkö itse siitä että joudut katsomaan toiseen suuntaan kun näet jonkun vastenmielisen näköisen ihmisen?

        ..jonka opin äidiltä jo viisivuotiaana ´"Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen" pätee myös ulkonäkökysymyksissä. Rinnastatko muuten ruman ja läskin? Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Ihminen voi olla hyvinkin tukeva ja silti kaunis. Samoin eri aikakausina ja eri puolilla maailmaa ei kaunis ole merkinnyt eikä merkitse samaa seikkaa. Se ei merkitse samaa edes kahdelle eri ihmiselle. Koska kyse on siis vain mielipiteistä, ei ulkonäkö voi olla mitenkään perusteltava syrjimisen syy, vaan siihen perustuvat loukkaukset ovat aina silkkaa tyhmyyttä. Kenelläkään ei ole oikeutta katsoa toiseen suuntaan sen tähden mitä toinen on. Jos joku katsoo, en ymmärrä, kuinka hän pystyy enää sen jälkeen katsomaan peiliin. On lapsellista luulla, että ihminen itse valitsee ulkonäkönsä tai aineenvaihduntansa tai että hänellä on aina täydet mahdollisuudet (tai edes velvollisuus tai halu) muuttaa itseään toisten haluamaan suuntaan. Tai lapsista ja nuoristahan tässä todennäköisesti puhutaan, sillä kuten vanha sanonta kuuluu: "Kauneus on katoavaista, mutta rumuus senkun lisääntyy." Kenen puoliso on missi enää seitsemänkymppisenä? Ottaisitko mieluummin hellän naisen, joka ei täysin vastaa aikamme sairaita kauneusihanteita vai kauniin kusipään? (En tarkoita tällä, että kaikki "kauniit" ihmiset ovat kusipäitä.)Toinen pysyy "kauniina" ehkä parikymmentä vuotta, mulkkuna aina, toinen taas on rakastava seuraavat kuusi vuosikymmentä. Katsos, näin monelta kantilta voi asioita katsoa; kauneus on katsojan silmässä.


    • Kiusattu..hmp

      MÄ EN ENÄÄ JAKSA !!! MUA ON KIUSATTU KOKO ALA KOULU MIKÄ MUSSA ON VIKANA?!!!! en edes tiiä mistä ne kiusaa :/// SIIS MILLON TÄÄLLÄ VOI ELÄÄ NORMAALIA ELÄMÄÄ?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe