Koulun kautta hommiin

Nimetön

Olin vakavasti harkinnut uudelleen kouluttamista ja jotenkin ajattelin metsätöiden kiinnostavan. Täällä kun on lukenu jotain kirjoituksia niin kauheet haukut palkasta ja sitten kaupunkilaisista kutka ei pysty metsäkoneella ajamaan? Mitä ihmettä? Kyllä taitaa maalaismiehet olla ihan pihalla jos noin ajattelee että se koneen ajo olisi raketti-insinöörin hommaa. Olen jo nyt nykyisessä työpaikassa 6pv/vk ja noin 10 tunnin päivät. Laki tulee jo vastaan mun ylitöillä että ajattelin että siellä mettässä saisin olla 12 tuntii päiväs ja tietysti joka päivä. Ja koulutus mihin olen menossa on noin 4 kk eli sitten mä jo pistän mettää sileeks.

10

1752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrittäjämies

      Oikea asenne sinulla, nuorena pitää tehdä töitä, eikä valittaa.

      Metsäkonehommat oppii, eikä ne todellakaan mitään NASA-hommia ola.

      • ihmeessä

        laita vaikka puh.nro.a näkyviin niin voisin varata sinut meille sitten ko valmistut töitä riittää sen takaan...!


      • Nimetön
        ihmeessä kirjoitti:

        laita vaikka puh.nro.a näkyviin niin voisin varata sinut meille sitten ko valmistut töitä riittää sen takaan...!

        Miten olisi oppisopimus? Kuulemani mukaan myös yleistymään päin koska ensi vuonna tilanne katastrofaalinen ellei saada kunnon tekjöitä.


    • oma helikopteri

      kokeileen. diapamit mukaan ja ajamaan .jos urakoitsijaksi päädyt niin velat unohdetaan 15 vuoden kuluttua. mihinkään muuhun työhön sinua ei tuon jälkeen haluta, entiset konekuskit on jonkulaisia raakkeja. perhe-elämä jos sellaista on niin koko perhe sairastuu tuon asian vuoksi, vaimosi ei tarvi sinua vähän ajan kuluttua kun kärty kuski ei ole hyvä sängyssä jos nyt seisoo lainkaan. nopeasti vaimos löytää rakastajan joka ei lemmenhetkellä puhu koneen huollosta. sinun lapsista tulee ongelmanuoria ja narkkareita.
      lopulta itsemurha tuntuu parhaalta ratkaisulta mutta siihenkään sinulla ei sisu riitä. ennenaikainen eläke ja hyvällä tuurilla olet juonut itsesi hengiltä ennenkuin täytät 50. olet niin säälittävä että sinun hautajaiset järjestetään "kaikessa hiljaisuudessa" . lapsesi ,jos ovat hengissä ja järjissään eivät sinua isäkseen tunnusta, olet jonkunlainen sairas äidin tuttava.

      • ladjfhuihgu

        OMASTA KOKEMUKSESTASIKO KERROT?


      • annetaan
        ladjfhuihgu kirjoitti:

        OMASTA KOKEMUKSESTASIKO KERROT?

        kusetuksen jatkua,kun vielä kusetettavia riittää ja kokoajan tulee uusia!!


      • Se sama nimetön kun menee k...

        Ensinnäkin mulla ei ole vaimoa ja jos on en tule koskaan saman katon alla asumaan. Olen mies ja liikkuvainen enkä halua vain yhtä naista. Toisekseen en käytä lainkaan alkoholia koska se pitää mielen ja ruumiin "epävireessä" toisin sanoen en pidä krapulasta. Kyllä muuten seisoo komiasti kun ei viinan kanssa läträä. Ja on ne siniset pillerit keskitty jos muka myöhemmin tulee ongelmia. Ja olen jo vuosikaudet painanu yötöitä ja jos se ei ole hajottanu mun psyykettä ja tehny kärttystä niin luulen et ei tee myöskään metsätyöt. Sitä paitsi kuulin juuri että Englannissa sais vaikka heti töitä alkaen 40k/vuosi. En pidä ollenkaan pahana sellaista palkkaa. Ja jos ei Lontoossa asu niin on samoissa hinnoissa Suomen kanssa.


      • jd 1070
        Se sama nimetön kun menee k... kirjoitti:

        Ensinnäkin mulla ei ole vaimoa ja jos on en tule koskaan saman katon alla asumaan. Olen mies ja liikkuvainen enkä halua vain yhtä naista. Toisekseen en käytä lainkaan alkoholia koska se pitää mielen ja ruumiin "epävireessä" toisin sanoen en pidä krapulasta. Kyllä muuten seisoo komiasti kun ei viinan kanssa läträä. Ja on ne siniset pillerit keskitty jos muka myöhemmin tulee ongelmia. Ja olen jo vuosikaudet painanu yötöitä ja jos se ei ole hajottanu mun psyykettä ja tehny kärttystä niin luulen et ei tee myöskään metsätyöt. Sitä paitsi kuulin juuri että Englannissa sais vaikka heti töitä alkaen 40k/vuosi. En pidä ollenkaan pahana sellaista palkkaa. Ja jos ei Lontoossa asu niin on samoissa hinnoissa Suomen kanssa.

        itse oon huomannu että hermot on kireemmällä.. ja enimmäkseen viikolla ajattelee vaan sitä seuraavan päivän vuoroa. viikonloppuna taas on perjantai-lauantai irtauduttava väkisellä työstä ja sitten taas lauantain-sunnuntai opeteltava heräämään aikasin tai valvomaan pitkään.. :/ silti sinne mettää pittää aina päästä :D harrastuksiin vaan tahtoo olla vähän aikaa alalla ku se työpäivä on 10-12h ja ajomatkat 2-4h elikkä oli aamu- tai iltavuoro niin aina oot myöhään kotona...


      • reino
        jd 1070 kirjoitti:

        itse oon huomannu että hermot on kireemmällä.. ja enimmäkseen viikolla ajattelee vaan sitä seuraavan päivän vuoroa. viikonloppuna taas on perjantai-lauantai irtauduttava väkisellä työstä ja sitten taas lauantain-sunnuntai opeteltava heräämään aikasin tai valvomaan pitkään.. :/ silti sinne mettää pittää aina päästä :D harrastuksiin vaan tahtoo olla vähän aikaa alalla ku se työpäivä on 10-12h ja ajomatkat 2-4h elikkä oli aamu- tai iltavuoro niin aina oot myöhään kotona...

        Hei jd 1070.Kokeileppa tehä 8-tuntista työpäivää.Minun kohdalla elämänlaatu parani ja nyt on aikaa harrastella :)


      • jd 1070
        reino kirjoitti:

        Hei jd 1070.Kokeileppa tehä 8-tuntista työpäivää.Minun kohdalla elämänlaatu parani ja nyt on aikaa harrastella :)

        on sen verran pitkä työ matka ettei viiti olla niin lyhyttä päivää.. mut kyllähä se tili on isompi.. mut asuuki sitä ite niin korvessa että ei siellä paljon muutaku pyynnissä käydä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe