ahdistaa ja pelottaa

miina¤¤

aattelin tänne kirjotella jos helpottais omaa oloa, oma vauva huutanu syntymästäänsä lähtien kaikki yöt,päivät,illat, ite ihan väsy. Oon kokeillu relatropseja ja cuplatoneja, ei mitään apua, huuto vaan jatkuu ja jatkuu..ja tää mamma on väsy, vielä ko yksin olen vauvan kanssa. Tänään menin jorvin päivystykseen ja lääkäri sanoi et vauvalla koliikki, helpotti ko lääkäri sanoi tuon sanan koliikki ääneen...vauva jäi lastenosastolle pariksi päiväksi..ja nyt siel pidetään lähipäivinä jotain palaveria mihin tulee sosiaalityöntekijät sun muut...tuntuu niin pahalta...ite haen apua tilanteeseen ja sit tuntuu siltä et siitä rangaistaan

2

1069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikling

      Oikein teit kun hait apua, hienosti tehty.

      En tiedä miten teillä synnytys meni mutta meillä vyöhyketerapeutti kertoi että vauvan niska oli ollut jännitys tilassa ja san takia huutaa koliikkia.
      Monelle on auttanut vyöhyketerapia on se sitten ollut vatsakoliikkia tai tämä "niskakoliikki". Vyöhyketerapiasta ei ainakaan ole haittaa vaikka ensinmäisellä kerralla voi mennä parempaan tai huonompaan. Mutta jos mennään huonompaan niin ainakin se silloin tehoa ja helpottuu pian.
      Voimia sinulle ja yritä levätä kun vauva on hoidossa.

    • sama tilanne

      Tilanteesi kuulostaa samalta kuin meillä oli reilu puoli vuotta sitten synnytyssairaalasta lähtien. Vauva huusi n. 19-21h/vrk. Oli hiljaa ainoastaan kun otti rintaa tai sattui nukkumaan hetken. Minäkin hain apua Jorvista ja menimme vauvan kanssa kahdestaan osastolle. Sen jälkeen kävin usein Jorvissa, kun varmistettiin ettei vauvalla ole allergioita yms. Mutta tiedätkö mitä lääkäri minulle sanoi: "Näytät väsyneeltä. Mitäpä jos kävisitte vauvan kanssa asukaspuistoissa, se voisi auttaa." Yllätys, että näytin väsyneeltä, öisin saimme nukkua keskimäärin 2h, päivällä noin 1h...Väsymys oli tosiaan sanoinkuvaamattoman kova! Tämä lääkäri taisi edustaa sitä lääkärikuntaa, jonka mielestä koliikki johtuu vauvan ja vanhempien kanssakäymisen ongelmista. Pyh...Meillä ainakin oli kyse selvistä mahavaivoista, joihin ei auttanut mitkään Relat, ei Cuplatonit, ei Disflatylit, ei maidoton eikä allergisoivia aineita välttävä äidin ruokavalio, ei mikään! Vyöhyketerapia oli myös pelkkää rahastusta. Ainoa mikä auttoi, oli kipulääkkeet. Saimme lääkärin määräämänä antaa vauvalle silloin tällöin suppoja, jotta saimme edes yhden rauhallisemman yön viikossa. Sitten noin kahden-kolmen kuukauden iässä aika teki tehtävänsä ja koliikki taittui. Hitaasti kylläkin, mutta varmasti. (Tämä ei kyllä löhduta sinua nyt yhtään, tiedän).

      Mutta me saimme Jorvin kautta kotiin käymään jonkun sosiaali-ihmisen, en millään muista nimikettä. Olen itse alan ammattilainen, mutta hän oli enempi hoitoalalla. Tästä hänen käymisestään olisi voinut olla apua, mutta meille se tuli liian myöhään. Koliikki oli nimittäin jo silloin lopussa. On hyvä, jos sinulle apu tulee nyt jo näin varhaisessa vaiheessa. Ei välttämättä ole huono asia, että pitävät Jorvissa tällaisen meetingin. Ei ne sivulta vauvaa pois vie. Me saimme lisäksi kunnalta kodinhoitajan käymään, mutta tämä oli meille todella kallista, eikä ollut varaa pyytää kovin usein. Eikä kodinhoitaja tullut silloin, kun olisi eniten tarvinnut, eli illalla tai yöllä.

      Mutta kyllä meitä ihan suoraan sanoen siellä Jorvissa syyllistettiinkin, syytettiin että me aiheutamme koliikin, koska vuorovaikutuksemme on liian "väsynyttä"...Vauva aistii, jos kaikki ei ole ok....Höpö höpö ja plaa plaa. Tämän vuoksi jouduimme käymään Jorvissa tsekkauksessa harvase viikko. Toisaalta ihan hyvä, saivatpahan nähdä, että me olemme ihan kunnolliset vanhemmat ja maitoa tosiaan tulee ylikin tarpeen (epäilivät myös, että vauva itkee nälkäänsä, hah ja hah, en varmaan osaa ruokkia lastani...).

      Mutta kyllä elämä teillekin paistaa, odota vaan. Paljon jaksamista ja tsemppiä teille. Tällaista ei voi kukaan muu ymmärtää kuin se, joka on sen kokenut, olen huomannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe