9 v ja jatkuva räpläys

rajojakiitos

Heips,

Poikapuoleni (viikko viikko asuminen) räplää jatkuvasti pippeliään. Jos molemmat kädet eivät ole tekemässä jotain muuta, niin hetkenpäästä ne ovat housuissa / housun päällä ja herra nyppii pippeliään. Ei ole auttanut jatkuva kielto, ei keskustelut ym. Olemme jättäneet kaiken sokerin pois (koska paljon sokeria /karkkia lisää tätä) olemme puhuneet asiasta ym.

Tiedän että hän esim äitinsä luona nukkuu äidin sängyssä ja muutenkin jatkuvasti esim vieressä olessa nyppii toisen ihoa (esim käsivartta). Kyse on varmaan siis tavasta / tottumuksesta, mutta miten ihmeessä se saada homma loppumaan.

Haukkumaan, raivoamaan ja alentavasti nälmimään en rupea...

11

3383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vialla

Heti psykologin luo ja piirustuspaperi ja kynät esiin.
      Kyllä sitä poikaa joku käyttää seksuaalisesti hyväksi jossain.
      Nyt äkkiä rumba päälle.

• guop

itselläsi ei taida olla poikaa??ehkä ne vehkeet vaan kiinnostaa jo niin paljon että pakko räplätä!!!!EI KAIKKI JOHDU AINA HYVÄKSIKÄYTÖSTÄ!!!

• olen melko varma
        guop kirjoitti:

itselläsi ei taida olla poikaa??ehkä ne vehkeet vaan kiinnostaa jo niin paljon että pakko räplätä!!!!EI KAIKKI JOHDU AINA HYVÄKSIKÄYTÖSTÄ!!!

Olen lähes varma että tässä on kyse nyt todella rankasta tapauksesta jossa tarvitaan psykiatria ja kaikkia kuraattoreja ja piirustuspaperin jakajia ja varsinkin sossuhuaria.

• äiti.32.ja-3.lasta
        olen melko varma kirjoitti:

Olen lähes varma että tässä on kyse nyt todella rankasta tapauksesta jossa tarvitaan psykiatria ja kaikkia kuraattoreja ja piirustuspaperin jakajia ja varsinkin sossuhuaria.

että itse lasta kiinnostaa palsta KUN LAPSI KASVAA!

• Yksi vain

Onko tarkistettu ettei lapsella ole:
      Hiivatulehdusta
      Ikäviä kiinnikkeitä
      allergista kutinaa
      neurologisia ongelmia (aiheuttavat pakonomaista räpeltämistä)
      jne.

Jos näitä ei ole ja kyseessä on pelkkä teidän aikuisten kannalta ikävä tapa (sinänsä pippelin räplääminen ei ole kysien pureskelua paheksuttavampaa!) niin yrittäisin vieroittaa tästä tavasta huomaamatta. Tarjotkaa tekemistä käsille niin, ettei tarvitse alkaa purkamaan tekemisen puutetta. Hankkikaa lapselle kaulaan jokin koru jossa on irtonaisia osia, joiden kanssa voi pelata. Aina huomatessanne siirrätte tämän lelun käteen pippelin tilalle.

Muistattehan, ettei lasta saa moittia, tuomita tai syyllistää.

• pojalleni

että nämä pippelileikit tehdään yksin ollessa esim. suihkussa, saunassa, peiton alla... Ilmeisesti tälle pojalle on vaan jäänyt tavaksi tämä näplääminen ja kädet haluaa koko ajan tehdä jotain.

Haukkuminen, raivoaminen ja syyllistäminen olisi varmaan ne keinot, joita ei missään nimessä pitäisi käyttää. Tosin asiallisesti muistuttaminen on varmasti paikallaan, kun kädet taas hakeutuu alapäähän.

• olla hiivatulehdus?

Sehän kutiaa koko ajan. Kannattaisiko käydä kuitenkin lääkärillä? Toi nyppiminen voi olla myös psykologinen oire. Onko kukaan kysynyt pojalta miksi hän nyppii? Yhden tuttuni lapsella oli samantyyppinen oire, hän pyöritteli hiuksiaan (ja muiden ihmisten hiuksia esim. sylissä ollessa) rastoiksi. Johtui ahdistuksesta, joka meni ohi perheneuvolakäynneillä.

• ilmeisesti autistinen?

Siltä oireet kuulostavat. Tuo nyppiminen ym. Tutkittu?

• äiti.32.ja-3.lasta

sen sentään huomasit, että et ala ALENTAVASTI NÄLVIMÄÄN!!!

• muunlaista kommunikointia?

Et muuten alentunut, olet siellä alhalla.

• Anonyymi00012

pippeli hyppeli pitkin siltaa toivotti pillulle hyvää iltaa katsoi taivaan tähtiä ei ollut varaa nussia

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      68
      3076
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      25
      1940
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      272
      1537
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      99
      1515
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      258
      1167
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      26
      1068
    7. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1044
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      79
      1036
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1020
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1003
    Aihe