Onko kellään kokemuksia näistä sinkkimaaleista?
Itseäni vähän epäilyttää se, että sinkkimaali purkki sisältää 90-95 % sinkkiä. Eniten epäilyttää se, että miten tämä sinkki pysyy pellissä kiinni, jos maalin sekaan ei kerran laiteta kovetinta tms? Luulisi sinkin rapisevan (liottimien) kuivuttua pois.. Sinkin korkea määrä parantaa kuulema maalin tehoa..
Voiko tämmösen sinkkimaalin päälle sitten laittaa esim. epoksivärin ja kitata turvallisesti sen päälle? Vai kannattaako suosiolla unohtaa tämä ja käyttää esim. happoväriä pohjalla ja laittaa sen päälle ruiskukitti tai epoksi?
sinkkimaalit
6
3691
Vastaukset
- dtfuylk
L-cruiserin konepellissä oli pahoja kiveniskemiä ja alkavaa ruostetta. Vedin laikalla koko etupinnan puhtaaksi ja maalasin sen pensselisinkillä (spray ei toimi yhtä hyvin). Päälle laitoin ruiskukittiä ja oli se tarkoitus maalatakin, mutta oikea sävy oli hukassa. Kitin väri oli kuitenkin sen verran lähellä alkuperäistä, ettei se pahemmin kiusannut ja hyvin on jo muutaman vuoden pysynyt ruosteettomana. Yllättävää ettei myöskään kitti ole kärsinyt.
Kyllähän se pysyy riittävän hyvin jos olet hionut pellin tarpeeksi hyvin ja päälle voi laittaa jonkun polyuretaani fyllerin ja pintamaalin mutta ei epoksia. Epoksi laitetaan suoraan puhtaalle pellille, samoin muovi/ruiskukitti. Ainoa jonka päälle voi tuvallisesti kitata on epoksi tai uretaani fyllerit.
Happoprimerien päälle ei kitata.- Ei kestä
Ei kestä pakkelin tai auto maalien alla,yleensä päälle vedetty pinta korkkaa irti jnkun ajan kuluttua.Kokeiltu jokusen kerran ja kyllä vituttaa kun on maalattu koko auto ja parin kk.n päästä huomaa että maalit irtoo paloina sinkin päältä
- ....
Mitä sinkkiä käytit tai käytitte? Sinkkimaalien laadussa on kait suuriakin eroja.. Wurth kuulema suht hyvää, mutta monet suosittelevat unohtamaan kolikolipulossa olevat maalit..
- sinkkimaalia
.... kirjoitti:
Mitä sinkkiä käytit tai käytitte? Sinkkimaalien laadussa on kait suuriakin eroja.. Wurth kuulema suht hyvää, mutta monet suosittelevat unohtamaan kolikolipulossa olevat maalit..
Joskus kokeilin sinkkimaalia helmoihin. Ja sinkkimaalin päälle en mitään sen kummemmin laittanut niin 1vuoden päästä kaikki sinkkimaalit lohkeilivat paloina pois.
- fnu9w
sinkkimaalia kirjoitti:
Joskus kokeilin sinkkimaalia helmoihin. Ja sinkkimaalin päälle en mitään sen kummemmin laittanut niin 1vuoden päästä kaikki sinkkimaalit lohkeilivat paloina pois.
ei sprayta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973