kuumeinen..

2+6

vIELÄ HAAVEISSA YKSI PIENI TEPSUTTELIJA... Vaan ongelmana se ettei mies halua lisää lapsia.

15

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli mikä?

      Kuuntele miestäsi ja kunnioita hänen mielipidettään.

      • 2+6

        Joo toki kunnioitan, vaan eikös sama toimi toistekki päin? Mun mies siis on sitä mieltä ettei vauvoja enää tule, mut miks se pitää niin päin mennä? Eiks ukonki pitäis mua kuunnella, vai lupasinko vihkikaavassa aikoinaan et mies on aina oikeessa ja tekee päätökset mun puolesta.. Luulisin et jokisella naisella/äidillä tulee sellanen haiku jossain vaiheessa.. Ootko kuullu sanontaa et kaikilla naisilla jää se viimeinen vauva aina syntymättä. Tarkoitan siis sitä vauvaa mikä mullakin on haaveissa ja ajatuksissa. Ei se toki tarkoita sitä että rynnin tahtoni läpi hinnalla millä hyvänsä, mut ei se kyllä sitäkään tarkoita että mies päättää mun puolestani, enhän minäkään voi päättää mieheni puolesta asioista. Mut harmittaa että asiaa ei voi ottaa edes teoreettisen keskustelun tasolla esille. Onko muita samassa tilanteessa olevia?


      • 6 lapsen isä
        2+6 kirjoitti:

        Joo toki kunnioitan, vaan eikös sama toimi toistekki päin? Mun mies siis on sitä mieltä ettei vauvoja enää tule, mut miks se pitää niin päin mennä? Eiks ukonki pitäis mua kuunnella, vai lupasinko vihkikaavassa aikoinaan et mies on aina oikeessa ja tekee päätökset mun puolesta.. Luulisin et jokisella naisella/äidillä tulee sellanen haiku jossain vaiheessa.. Ootko kuullu sanontaa et kaikilla naisilla jää se viimeinen vauva aina syntymättä. Tarkoitan siis sitä vauvaa mikä mullakin on haaveissa ja ajatuksissa. Ei se toki tarkoita sitä että rynnin tahtoni läpi hinnalla millä hyvänsä, mut ei se kyllä sitäkään tarkoita että mies päättää mun puolestani, enhän minäkään voi päättää mieheni puolesta asioista. Mut harmittaa että asiaa ei voi ottaa edes teoreettisen keskustelun tasolla esille. Onko muita samassa tilanteessa olevia?

        pitäis mennä toisinpäin. Eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi muksuja, ainakin miehesi mielestä. Tietysti haluaisit keskustella ja vatvoa asiaa, jotta miehesi heltyisi ja saisit tahtosi läpi. Näinhän naiset toimii.

        "Ootko kuullu sanontaa et kaikilla naisilla jää se viimeinen vauva aina syntymättä"

        Niinpä, entäs sitten kun se 7 on syntynyt, alkaa taas sama kuume nousta, eikö sitä vielä yksi, tämä on varmasti sitte viimeinen :-)

        Eiköhän kannattaisi olla tyytyväinen noihin kuuteen 1 :-) Kyllähän ne vauvat on ihania, mutta se vauva-aika menee nopsaan ohi ja taas kuume nousee :-)

        Hyvää tulevaa kevättä ja toivotaan että kuume laskee, tavalla tai toisella :-)


      • elätettäviä
        2+6 kirjoitti:

        Joo toki kunnioitan, vaan eikös sama toimi toistekki päin? Mun mies siis on sitä mieltä ettei vauvoja enää tule, mut miks se pitää niin päin mennä? Eiks ukonki pitäis mua kuunnella, vai lupasinko vihkikaavassa aikoinaan et mies on aina oikeessa ja tekee päätökset mun puolesta.. Luulisin et jokisella naisella/äidillä tulee sellanen haiku jossain vaiheessa.. Ootko kuullu sanontaa et kaikilla naisilla jää se viimeinen vauva aina syntymättä. Tarkoitan siis sitä vauvaa mikä mullakin on haaveissa ja ajatuksissa. Ei se toki tarkoita sitä että rynnin tahtoni läpi hinnalla millä hyvänsä, mut ei se kyllä sitäkään tarkoita että mies päättää mun puolestani, enhän minäkään voi päättää mieheni puolesta asioista. Mut harmittaa että asiaa ei voi ottaa edes teoreettisen keskustelun tasolla esille. Onko muita samassa tilanteessa olevia?

        Et taida lainkaan tajuta miten ison stressin tuollaisen lapsilauman konkreettinen elättäminen miehellesi tuottaa. Kulut tulevat kasvamaan vuosi vuodelta. Miehesi on jo kuuteen suostunut ja yhtään enempään hänen ei tarvitse suostua. Vauvakuume on yksi huonoimmista syistä lapsen hankintaan.

        Lue linkittämäni teksti ja mieti, voitko sinä vastuullisena äitinä vaarantaa koko perheesi hengissä säilymisen hankkimalla vielä lisää suita:

        http://maalainen.blogspot.com/2008/02/latoc-elm-ljyromahduksen-jlkeen.html

        PS: tuo teksti on totta halusit sinä sitä tai et!


      • Emäntänen
        elätettäviä kirjoitti:

        Et taida lainkaan tajuta miten ison stressin tuollaisen lapsilauman konkreettinen elättäminen miehellesi tuottaa. Kulut tulevat kasvamaan vuosi vuodelta. Miehesi on jo kuuteen suostunut ja yhtään enempään hänen ei tarvitse suostua. Vauvakuume on yksi huonoimmista syistä lapsen hankintaan.

        Lue linkittämäni teksti ja mieti, voitko sinä vastuullisena äitinä vaarantaa koko perheesi hengissä säilymisen hankkimalla vielä lisää suita:

        http://maalainen.blogspot.com/2008/02/latoc-elm-ljyromahduksen-jlkeen.html

        PS: tuo teksti on totta halusit sinä sitä tai et!

        Meillä on lapsia vasta viisi,mutta voin hyvin kuvitella itseni tilanteeseesi.Meillä vatvottiin monta vuotta että kuinka monta lasta jnejne,jaksetaanko vielä,kunnes päätettiin laittaa asia Herran haltuun,kirjaimellisesti.Tulee jos tulee,jos ei ollaan kiitollisia näistä.Vauvakuume kumpuaa jostain niin syvältä,on niin alkukantainen vaisto ja halu,että kai se suurimmalla osalla naisia on ajoittain.
        Naapurin rouvalla on yksi lapsi,jo aikuinen.Sanoi tuossa eräs päivä että jos jotain voisi elämässään muuttaa niin olisi halunnut lisää lapsia.
        Miten tää liittyy mihinkään tiedä sitä..mutta meille toimiva ratkaisu oli se ettei lapsia 'tehdä' tai yritetä,tulee jos on tarkotettu.
        Ai niin,ja en ole edes lesta.Mutta lokaahan sataa niskaan jos tämmösiä puhuu..
        Tsemppiä sulee ja miehellesi,mihin päädyttekin..
        onko hän sanonut syytä miksi ei enempää?


      • Ei niitä tekemättä saa
        Emäntänen kirjoitti:

        Meillä on lapsia vasta viisi,mutta voin hyvin kuvitella itseni tilanteeseesi.Meillä vatvottiin monta vuotta että kuinka monta lasta jnejne,jaksetaanko vielä,kunnes päätettiin laittaa asia Herran haltuun,kirjaimellisesti.Tulee jos tulee,jos ei ollaan kiitollisia näistä.Vauvakuume kumpuaa jostain niin syvältä,on niin alkukantainen vaisto ja halu,että kai se suurimmalla osalla naisia on ajoittain.
        Naapurin rouvalla on yksi lapsi,jo aikuinen.Sanoi tuossa eräs päivä että jos jotain voisi elämässään muuttaa niin olisi halunnut lisää lapsia.
        Miten tää liittyy mihinkään tiedä sitä..mutta meille toimiva ratkaisu oli se ettei lapsia 'tehdä' tai yritetä,tulee jos on tarkotettu.
        Ai niin,ja en ole edes lesta.Mutta lokaahan sataa niskaan jos tämmösiä puhuu..
        Tsemppiä sulee ja miehellesi,mihin päädyttekin..
        onko hän sanonut syytä miksi ei enempää?

        Kyllä ne lapset tehdään ihan tarkoituksella, ei niitä tekemättä saa.

        Alkukantaisia vaistoja ovat myös pettäminen, ahneus, varastaminen jne. Pitääkö niitä toteuttaa ihan samalla tavalla kuin vauvakuumetta? Minusta on törkeän itsekästä ja ajattelematonta hankkia lapsia vain sillä perusteella "mutkun mä haluun".


      • niitä sitten
        Ei niitä tekemättä saa kirjoitti:

        Kyllä ne lapset tehdään ihan tarkoituksella, ei niitä tekemättä saa.

        Alkukantaisia vaistoja ovat myös pettäminen, ahneus, varastaminen jne. Pitääkö niitä toteuttaa ihan samalla tavalla kuin vauvakuumetta? Minusta on törkeän itsekästä ja ajattelematonta hankkia lapsia vain sillä perusteella "mutkun mä haluun".

        pitää hankkia? Ai niin, valtio tarvitsee lisää veronmaksajia.

        Minun mielestäni ainoa oikea syy hankkia lapsia on, että haluaa niitä. Kaikissa muissa tapauksissa lapsi kärsii.


      • itsekästä
        2+6 kirjoitti:

        Joo toki kunnioitan, vaan eikös sama toimi toistekki päin? Mun mies siis on sitä mieltä ettei vauvoja enää tule, mut miks se pitää niin päin mennä? Eiks ukonki pitäis mua kuunnella, vai lupasinko vihkikaavassa aikoinaan et mies on aina oikeessa ja tekee päätökset mun puolesta.. Luulisin et jokisella naisella/äidillä tulee sellanen haiku jossain vaiheessa.. Ootko kuullu sanontaa et kaikilla naisilla jää se viimeinen vauva aina syntymättä. Tarkoitan siis sitä vauvaa mikä mullakin on haaveissa ja ajatuksissa. Ei se toki tarkoita sitä että rynnin tahtoni läpi hinnalla millä hyvänsä, mut ei se kyllä sitäkään tarkoita että mies päättää mun puolestani, enhän minäkään voi päättää mieheni puolesta asioista. Mut harmittaa että asiaa ei voi ottaa edes teoreettisen keskustelun tasolla esille. Onko muita samassa tilanteessa olevia?

        Eikö 6 ole jo riittävä määrä lapsia ?

        Meillä ei ole kuin yksi lapsi lapsettomuushoitojen avulla ja hän on meille todella arvokas lahja. Olen kiitollinen siitä, että on edes yksi.

        Lapsi ei ole kuin hetken vauva, kasvaa isoksi.
        Taas olet mankumassa vauvaa. Hommaa kuule vauvanukke tai koira kotiisi jota saat hoivata.

        No tasan ei mee onnen lahjat..


      • kysyjälle
        Emäntänen kirjoitti:

        Meillä on lapsia vasta viisi,mutta voin hyvin kuvitella itseni tilanteeseesi.Meillä vatvottiin monta vuotta että kuinka monta lasta jnejne,jaksetaanko vielä,kunnes päätettiin laittaa asia Herran haltuun,kirjaimellisesti.Tulee jos tulee,jos ei ollaan kiitollisia näistä.Vauvakuume kumpuaa jostain niin syvältä,on niin alkukantainen vaisto ja halu,että kai se suurimmalla osalla naisia on ajoittain.
        Naapurin rouvalla on yksi lapsi,jo aikuinen.Sanoi tuossa eräs päivä että jos jotain voisi elämässään muuttaa niin olisi halunnut lisää lapsia.
        Miten tää liittyy mihinkään tiedä sitä..mutta meille toimiva ratkaisu oli se ettei lapsia 'tehdä' tai yritetä,tulee jos on tarkotettu.
        Ai niin,ja en ole edes lesta.Mutta lokaahan sataa niskaan jos tämmösiä puhuu..
        Tsemppiä sulee ja miehellesi,mihin päädyttekin..
        onko hän sanonut syytä miksi ei enempää?

        Mies on sitä mieltä että antaa pienten ensin kasvaa vähän, mutta naisen luonto on niin kärsimätön ja kai siinä tulee tuo taloudellinen puolikin mieleen, kahdeksan henkinen perhe kun kuluttaa melkoisesti. Mutta hyvää ja siunattua kevään odottelua kaikille. Erityisesti niille joita suuret perheet näyttävät jostain syystä harmittavan ;)Ollaan ylpeitä lapsistamme, kaikista ei ole suurperheiden äideiksi.


      • Emäntänen
        itsekästä kirjoitti:

        Eikö 6 ole jo riittävä määrä lapsia ?

        Meillä ei ole kuin yksi lapsi lapsettomuushoitojen avulla ja hän on meille todella arvokas lahja. Olen kiitollinen siitä, että on edes yksi.

        Lapsi ei ole kuin hetken vauva, kasvaa isoksi.
        Taas olet mankumassa vauvaa. Hommaa kuule vauvanukke tai koira kotiisi jota saat hoivata.

        No tasan ei mee onnen lahjat..

        se sinun elämääsi hankaloittaa vaikka mulla tai hällä ois 10 lasta...ällöä?Hohhoijaa..
        Hoida sinä ystävähyvä oma lapsesi,ja me hoidamme omamme.
        Ja toivottelen minäkin kaikille kuumeisille suurperheisille aurinkoista kevättä,sitäpaitti jos miehesi haluaa vaan ootella että muksut on hiukka isompia eikä ole totaalikieltäytyjä mitä tulee mahd.myöhempään perheenlisäykseen,niin se on mielestäni hieno juttu.Kyllä sitä aina vuoden tai pari oottelee...; )


      • Merkka
        itsekästä kirjoitti:

        Eikö 6 ole jo riittävä määrä lapsia ?

        Meillä ei ole kuin yksi lapsi lapsettomuushoitojen avulla ja hän on meille todella arvokas lahja. Olen kiitollinen siitä, että on edes yksi.

        Lapsi ei ole kuin hetken vauva, kasvaa isoksi.
        Taas olet mankumassa vauvaa. Hommaa kuule vauvanukke tai koira kotiisi jota saat hoivata.

        No tasan ei mee onnen lahjat..

        Oudo kirjoitus naiselta joka on hedelmöityshoitoilla saanut lapsen.luulisi nyt sinun tietävän toisen naisen lapsen kaipua... Katkera toisen lapsilukumäärästä vai muuten vaan huono päivä?


      • mymmelimyy
        2+6 kirjoitti:

        Joo toki kunnioitan, vaan eikös sama toimi toistekki päin? Mun mies siis on sitä mieltä ettei vauvoja enää tule, mut miks se pitää niin päin mennä? Eiks ukonki pitäis mua kuunnella, vai lupasinko vihkikaavassa aikoinaan et mies on aina oikeessa ja tekee päätökset mun puolesta.. Luulisin et jokisella naisella/äidillä tulee sellanen haiku jossain vaiheessa.. Ootko kuullu sanontaa et kaikilla naisilla jää se viimeinen vauva aina syntymättä. Tarkoitan siis sitä vauvaa mikä mullakin on haaveissa ja ajatuksissa. Ei se toki tarkoita sitä että rynnin tahtoni läpi hinnalla millä hyvänsä, mut ei se kyllä sitäkään tarkoita että mies päättää mun puolestani, enhän minäkään voi päättää mieheni puolesta asioista. Mut harmittaa että asiaa ei voi ottaa edes teoreettisen keskustelun tasolla esille. Onko muita samassa tilanteessa olevia?

        täällä samassa tilanteessa ollaan, tosin mulla on vain/"vain" kolme lasta.
        Tuo oli kuin minun suustani "eikös sama toimi toistekki päin? Mun mies siis on sitä mieltä ettei vauvoja enää tule, mut miks se pitää niin päin mennä? Eiks ukonki pitäis mua kuunnella, vai lupasinko vihkikaavassa aikoinaan et mies on aina oikeessa "


      • Jadessaa
        2+6 kirjoitti:

        Joo toki kunnioitan, vaan eikös sama toimi toistekki päin? Mun mies siis on sitä mieltä ettei vauvoja enää tule, mut miks se pitää niin päin mennä? Eiks ukonki pitäis mua kuunnella, vai lupasinko vihkikaavassa aikoinaan et mies on aina oikeessa ja tekee päätökset mun puolesta.. Luulisin et jokisella naisella/äidillä tulee sellanen haiku jossain vaiheessa.. Ootko kuullu sanontaa et kaikilla naisilla jää se viimeinen vauva aina syntymättä. Tarkoitan siis sitä vauvaa mikä mullakin on haaveissa ja ajatuksissa. Ei se toki tarkoita sitä että rynnin tahtoni läpi hinnalla millä hyvänsä, mut ei se kyllä sitäkään tarkoita että mies päättää mun puolestani, enhän minäkään voi päättää mieheni puolesta asioista. Mut harmittaa että asiaa ei voi ottaa edes teoreettisen keskustelun tasolla esille. Onko muita samassa tilanteessa olevia?

        että lapsi syntyy toivottuna, ja lapsi tuo iloa vanhemmille.
        Toivottavasti ajan myötä miehesikin näkee lapsen rikkautena, niinkuin olette tähän asti nähneet.

        Lapsi on niin suuri lahja, sitä ei oikein osata tänä päivänä niin arvostaakaan, vertaa kuinka monet kärsivät todellisesta lapsettomuudesta. Olkaamme onnellisia lapsesta ja lapsistamme.
        Elämän kunnioittaminen parhaimmillaan on syntymättömän lapsen vastaanottamista, että se lapsi saa tulla elämään tänne omaa elämäänsa, omia suruja ja ilojaan. Niinkuin mekin olemme saaneet.
        Arvokkaassa tehtävässä kasvattajina meitä kyllä siinä siunataan.! kun on oikea asenne!


    • telkkä

      Meillä kävi niin että mies halusi viidettä, mutta ei kuudetta, mutta tulikin kaksoset. Nyt mies on masentunut eikä jaksa yhtään kiinnostua perheen elämästä, joten joudun luotsaamaan kuuden lapsen katrasta yksinäni. Se on välillä todella raskasta! Kuuntele ihmeessä miehesi tuntemuksia, ettei kävisi kehnosti. Ihmisen voimavarat ovat rajalliset!

      • mitähä

        Tästä(kin) huomaa miten kaikkien pitää/pitäisi pyöriä vallan miesten mielen mukaan.
        Voimia sinulle telkkä miehesi hoivaamiseen ja pesueesi luotsaamiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe