Toimiiko Koti PC:n webkamera Fedorassa

Tuli tilattua tuo KotiPC-lehti ja sen mukana tuli lopulta Webkamera. Koko lehti on niin Windows-pohjainen, mutta toimisikohan tuo webkamera Linuksissa (Fedora 8) ? Kuinka se asennetaan?

6

1754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla kamera?
      • Niin tässä kamerassa ei näy minkään valtakunnan nimimerkkiä. Vain Q.C.PASSED. Tuli ruskeassa pahvilaatikossa. Ajuri CD on Windowsille ja siinä manuaalitiedostot eri kielillä. Muuten aivan mystinen tapaus. Irtisanoin tuon lehden tilauksenkin, kun se ei minua miellytä. Alottelijoiden Windows vinkkejä vain. Laatikossa oli siis webkamera ja headset, kuuloke-mikrofoni yhdistelmä.


      • olla kamera?
        kaitim kirjoitti:

        Niin tässä kamerassa ei näy minkään valtakunnan nimimerkkiä. Vain Q.C.PASSED. Tuli ruskeassa pahvilaatikossa. Ajuri CD on Windowsille ja siinä manuaalitiedostot eri kielillä. Muuten aivan mystinen tapaus. Irtisanoin tuon lehden tilauksenkin, kun se ei minua miellytä. Alottelijoiden Windows vinkkejä vain. Laatikossa oli siis webkamera ja headset, kuuloke-mikrofoni yhdistelmä.

        Laita kamera kiinni, ja kokeile komentoa su - -c lsusb
        Pidä kamera kiinni seuraavan kerran käynnistäessäsi koneen. dmesg voisi tuolloin kertoa jotakin kamerasta?
        Voit toki lukea tuota kamera mukana seurannutta CD:tä. Ehkä sieltä tarvittavat tiedot löytyvät (nimenomaan laitteen piirisarja).


      • olla kamera? kirjoitti:

        Laita kamera kiinni, ja kokeile komentoa su - -c lsusb
        Pidä kamera kiinni seuraavan kerran käynnistäessäsi koneen. dmesg voisi tuolloin kertoa jotakin kamerasta?
        Voit toki lukea tuota kamera mukana seurannutta CD:tä. Ehkä sieltä tarvittavat tiedot löytyvät (nimenomaan laitteen piirisarja).

        Kytkin kameran ja poimin dmesg-raportista rivit, joisa on "USB"
        usb usb1: configuration #1 chosen from 1 choice
        hub 1-0:1.0: USB hub found
        hub 1-0:1.0: 6 ports detected
        ohci_hcd 0000:00:03.0: new USB bus registered, assigned bus number 2
        ohci_hcd 0000:00:03.0: irq 3, io mem 0xcfffd000
        usb usb2: configuration #1 chosen from 1 choice
        hub 2-0:1.0: USB hub found
        hub 2-0:1.0: 3 ports detected
        ohci_hcd 0000:00:03.1: new USB bus registered, assigned bus number 3
        ohci_hcd 0000:00:03.1: irq 5, io mem 0xcfffe000
        usb usb3: configuration #1 chosen from 1 choice
        hub 3-0:1.0: USB hub found
        hub 3-0:1.0: 3 ports detected
        input: ImPS/2 Generic Wheel Mouse as /class/input/input2
        USB Universal Host Controller Interface driver v3.0
        usb 2-2: new full speed USB device using ohci_hcd and address 2
        CD.ltä en ole (vielä) löytänyt mitään järkevää. Pitänee tutkia tuota Windows ajuria heksaeditorilla. Minun järjestelmästäni ei muuten löytynyt komentoa lsusb!
        Liitin sen myös Wippies Home boksiin. Ainoastaan USB-merkkivalo syttyi. Mitään muuta merkittävää ei tapahtunut.


      • pois kamera
        kaitim kirjoitti:

        Kytkin kameran ja poimin dmesg-raportista rivit, joisa on "USB"
        usb usb1: configuration #1 chosen from 1 choice
        hub 1-0:1.0: USB hub found
        hub 1-0:1.0: 6 ports detected
        ohci_hcd 0000:00:03.0: new USB bus registered, assigned bus number 2
        ohci_hcd 0000:00:03.0: irq 3, io mem 0xcfffd000
        usb usb2: configuration #1 chosen from 1 choice
        hub 2-0:1.0: USB hub found
        hub 2-0:1.0: 3 ports detected
        ohci_hcd 0000:00:03.1: new USB bus registered, assigned bus number 3
        ohci_hcd 0000:00:03.1: irq 5, io mem 0xcfffe000
        usb usb3: configuration #1 chosen from 1 choice
        hub 3-0:1.0: USB hub found
        hub 3-0:1.0: 3 ports detected
        input: ImPS/2 Generic Wheel Mouse as /class/input/input2
        USB Universal Host Controller Interface driver v3.0
        usb 2-2: new full speed USB device using ohci_hcd and address 2
        CD.ltä en ole (vielä) löytänyt mitään järkevää. Pitänee tutkia tuota Windows ajuria heksaeditorilla. Minun järjestelmästäni ei muuten löytynyt komentoa lsusb!
        Liitin sen myös Wippies Home boksiin. Ainoastaan USB-merkkivalo syttyi. Mitään muuta merkittävää ei tapahtunut.

        tarkista vielä siten että otat kameran pois usbista ja komento dmesg > lista1.txt
        ja sitten laitat kameran takaisin ja dmesg > lista2.txt, josko sieltä löytyisi jotain.
        ja sitten diff lista1.txt lista2.txt > erot.txt
        ja cat/vi/kedit/nano/gedit erot.txt

        Ja tarkista ini tiedostot sieltä cd:ltä ja niiden sisältöt, jos niistä löytyisi mallimerkintä.

        Web-kameroissa on version versioita myös samalla mallimerkinnällä, joten vaikka löytäisit mallin niin pitää tietää vielä tarkka versio.


      • Api
        kaitim kirjoitti:

        Niin tässä kamerassa ei näy minkään valtakunnan nimimerkkiä. Vain Q.C.PASSED. Tuli ruskeassa pahvilaatikossa. Ajuri CD on Windowsille ja siinä manuaalitiedostot eri kielillä. Muuten aivan mystinen tapaus. Irtisanoin tuon lehden tilauksenkin, kun se ei minua miellytä. Alottelijoiden Windows vinkkejä vain. Laatikossa oli siis webkamera ja headset, kuuloke-mikrofoni yhdistelmä.

        Viitsisitkö heittää tuota xp ajuria nettiin kun itse olen hukannut tuon cd:n enkä ole netistä vielä löytänyt toimivaa ajuria...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3873
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      298
      3489
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2361
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      36
      2184
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      138
      2041
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      53
      1859
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1771
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1495
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1373
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1260
    Aihe