tokmanni

eeeee

ajattelin hakea tokmannille töihin,mut en ole käynyt vaadittavaa koulutusta.tietääkö kukaan kuinka tärkeää se on?olen käynyt lukion ja sen jälkeen olen ollut kotiäitinä useamman vuoden.työkokemusta myyntityöstä on noin 1,5v.kiitos etukäteen.

86

35950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rva x

      Jos sulla on kokemusta niin ei kun haku paperit kehiin jos kaupan ala kiinnostaa. Koulutuksen voit hankkia sitten töissä ollessa jos sellaiselle on tarvetta. Tsemppiä hakuun!!!!

    • kannattaa....

      Jättää väliin ja hakeudu ihan johonkin muualle töihin. Muutoin kaupanala ihan jees vaikkakin kaupanalan palkkaus aika alhainen.

    • ei tokmanni tunne

      tokmanniin pääsee kuka tahansa normaali ihminen töihin, koulutusta ei vaadita; eihän työkään ole vaativaa, samalla lailla koululaiset hyllyttää tavaraa (tässä tapauksessa ROJUA) hyllyyn kuin sellaiset, jotka ovat henkilökuntaa. et jossei muuta ole tiedossa, nii sinne vaan. sinne pääsee peruskoulupohjalla. jos meinaat alkaa osastonhoitajaksi, nii tiedoksi että siellä ei makseta mitään osastolisiä, joka NORMAALEISSA kaupoissa on vissiin 10% palkasta, joka ei prosentuaalisesti paljota kuulosta, mutta kaupan alan huonon palkan lisään sen kyllä huomaisi.

      • millainenkohan

        Onko palkka huonompi kuin muissa kaupoissa, entä huomoivatko aiemman myyntikokemuksen?


      • Minä vaan
        millainenkohan kirjoitti:

        Onko palkka huonompi kuin muissa kaupoissa, entä huomoivatko aiemman myyntikokemuksen?

        Ihan noudattavat TES mukaisia palkkoja ja maksavat työkokemus vuosien mukaan. Suosivat osa aikaisia 30H/viikko ja eivät toistaiseksi maksa mitään osastolisää, kassamyyjiä. Jättäisin kyseisen konsernin väliin ja hakeutuisin vaikkapa töihin Cittariin,Prismaan tai Anttilaan.


      • hilma*
        Minä vaan kirjoitti:

        Ihan noudattavat TES mukaisia palkkoja ja maksavat työkokemus vuosien mukaan. Suosivat osa aikaisia 30H/viikko ja eivät toistaiseksi maksa mitään osastolisää, kassamyyjiä. Jättäisin kyseisen konsernin väliin ja hakeutuisin vaikkapa töihin Cittariin,Prismaan tai Anttilaan.

        hakemista Tokmannille osa-aikaiseen kassamyyjän hommaan, mutta on alkanut mietityttämään, onko jokin erityinen syy, miksi ainakin täällä Oulun seudulla osa-aikaiset myyjän pestit tuntuu olevan aika usein haussa...


      • Anonyymi
        Minä vaan kirjoitti:

        Ihan noudattavat TES mukaisia palkkoja ja maksavat työkokemus vuosien mukaan. Suosivat osa aikaisia 30H/viikko ja eivät toistaiseksi maksa mitään osastolisää, kassamyyjiä. Jättäisin kyseisen konsernin väliin ja hakeutuisin vaikkapa töihin Cittariin,Prismaan tai Anttilaan.

        oletko joku tokmannin urpoja. noudattavat tes mukaisia palkkoja. ETTÄ OIKEIN NOUDATTAVAT. TES:in mukaiset palkat tarkoittaa että se on se alin mahdollinen paskapalkka


    • pian ex tokmannilainen

      No älkää vaan hakeko tokmannille. Just ja just kestää opiskelujen ohessa mut vakituisena tulis suru puseroon. Mikään ei ikinä toimi täällä. Ja ketäs siitä saa kärsii? No SINÄ kenen vika asia viimeiseksi on, saat kassalla pyydellä anteeksi ja silti saat asiakkailta p'skan niskaas. Esim. kassan työssä koneelta tulee väärät hinnat ja mainostetaan ahkerasti tuotteita mitä ei ole varastolla. Ja sama souvi taas seuraavalla viikolla kun uus tarjouslehti ilmestyy.

      • tokmannilainen

        ensinnäkin varastolta ei tule tavaraa kun siellä ohjelmisto kusee niin saatanasti...


      • joskus ehkä
        tokmannilainen kirjoitti:

        ensinnäkin varastolta ei tule tavaraa kun siellä ohjelmisto kusee niin saatanasti...

        Tulee ne, joskus


      • ...

        Tosiaan en itsekään suosittele tokmannia, ainakaan oman kokemuksen pohjalta. Tosiaan meilläkin hinnat AINA päin pyllyä.. Tarjoukset eivät tule koneelta jne. Ja mikä pahinta henkilökunnan tiedotus keskenään ei oikein pelaa. Minulle sanottiin, että työilmapiiriin panostetaan, mutta omasta näkökulmastani sen eteen ei tehdä paskaakaan..


      • minä vaan yx tokkmannilainen
        ... kirjoitti:

        Tosiaan en itsekään suosittele tokmannia, ainakaan oman kokemuksen pohjalta. Tosiaan meilläkin hinnat AINA päin pyllyä.. Tarjoukset eivät tule koneelta jne. Ja mikä pahinta henkilökunnan tiedotus keskenään ei oikein pelaa. Minulle sanottiin, että työilmapiiriin panostetaan, mutta omasta näkökulmastani sen eteen ei tehdä paskaakaan..

        Henkilökunta vähissä, mainostavaraa ei todellakaan tule varastolta, lähes puoletkaan mikä pitäisi. Otat siinä sitten hymyillen vastaan kerta toisensa jälkeen asiakkaiden kiukku. Koko systeemi päin h......iä!! En suosittele työpaikaksi tällaista karusellia kenellekään. Täytyy sietää hitonmoista stressiä, sekasortoa, tietämättömyyttä y.m!!!


      • vittuuntunut
        minä vaan yx tokkmannilainen kirjoitti:

        Henkilökunta vähissä, mainostavaraa ei todellakaan tule varastolta, lähes puoletkaan mikä pitäisi. Otat siinä sitten hymyillen vastaan kerta toisensa jälkeen asiakkaiden kiukku. Koko systeemi päin h......iä!! En suosittele työpaikaksi tällaista karusellia kenellekään. Täytyy sietää hitonmoista stressiä, sekasortoa, tietämättömyyttä y.m!!!

        älkää missään nimessä hakeko töihin tokmannille, päällikkötasolta lähtien kaikki päin persettä ja myytävä tavara ihan ala-arvoista! muuta saa kuunnella kuin tyytymättömien asiakkaiden aiheellista valitusta. ennustan konsernille parin vuoden sisällä käyvän huonosti. kun vaan löytyisi muualta töitä!


      • tokkelainen
        vittuuntunut kirjoitti:

        älkää missään nimessä hakeko töihin tokmannille, päällikkötasolta lähtien kaikki päin persettä ja myytävä tavara ihan ala-arvoista! muuta saa kuunnella kuin tyytymättömien asiakkaiden aiheellista valitusta. ennustan konsernille parin vuoden sisällä käyvän huonosti. kun vaan löytyisi muualta töitä!

        ei se ketju tuu kaatumaan ku se elää työntekijöiden kustannuksella. nimim. alle 800e oli viimekuun tili... että kiva vaan, töissä käydään ja köyhyysrajan alapuolella eletään!! onhan se sellainen karuselli koko pulju, hermoloman paikka itellä ois, meinaa itku tulla joka päivä ku töistä kotiin pääsen... tuota hommaa kattonu jo useamman vuoden ja ei se miksikään tuu muuttumaan, ellei päättäjiä laiteta vaihtoon.. tavaraa tulee enemmän ku mitä esille mahtuu, joka paikka pursuaa ja leviää käsiin, henkilökuntaa on aivan liian vähän, ja meidän vika on silti, ku ei tuu myyntiä...!? jos myymälä ois siisti ja väljempi, niin taatusti sellainen houkuttelis enemmän ostamaan, mutta selitä se niille, jotka vaa kattoo rillit huurussa teho- ja myyntilukemia ja sitä mukaa vähentää työntekijöitä... ei ne tiedä mite homma hoituu myymälän päässä nii mitä tuota ees yrittään... ei muuta ku aivot kotiin ku töihin menee, nii eipä tartte murehtia ku aina mennään päin petäjää...! :)


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Tosiaan en itsekään suosittele tokmannia, ainakaan oman kokemuksen pohjalta. Tosiaan meilläkin hinnat AINA päin pyllyä.. Tarjoukset eivät tule koneelta jne. Ja mikä pahinta henkilökunnan tiedotus keskenään ei oikein pelaa. Minulle sanottiin, että työilmapiiriin panostetaan, mutta omasta näkökulmastani sen eteen ei tehdä paskaakaan..

        Kokemusta, Tokmanni, hinnat nykyään ON NYKYÄÄN KUIN, ,STCKMANNIN...KAHDESSA KUUKAUDESSA MONET TUOTTEET OVAT ÷ 40%


    • surkea vaihtoehto

      Missään nimessä ei kannata hakea töihin Tokmannille!! Itselläni on pelkkää negatiivista sanottavaa ketjussa työskentelystä. Perehdytys on aivan olematon, ja henkilökuntaa on liian vähän. Tästä tietysti seuraa se, että myymälät ovat järkyttävässä kunnossa. Lisäksi hinnat on huonosti ilmoitettu, mistä seuraa jatkuvia valituksia asiakkailta. Johto on ihmeen keskustelukyvytöntä eikä kunnioita alaisiaan tippaakaan.

      Sanottakoon, ettei minulla itse myymälätyöskentelyä vastaan ole mitään. Kokemukseni pohjalta voin esimerkiksi suositella S-ryhmän myymälöitä työpaikoiksi kaupan alasta kiinnostuneille. Ketjussa saa VARMASTI kunnon perehdytyksen työtehtäviinsä!!

      • tökmänni

        myymälät käyttävät tettiläisiä sekä muitakin opiskelijoita hyväkseen paikatakseen työvoimavajetta! jos vaan vapaita paikkoja löytyy niin pääsee suoraan koulunpenkiltä saamaan kyllä sellaisen kokemuksen työelämästä joka kyllä vie työhalut jatkossakin. jos tähtäätte kaupan-alalle niin jyrkkä ei tokmannille!


      • Älä mene

        Mene ennen vaikka työkkäriin, ihmisarvosi säilyy. Olen asiakkaana jättänyt ko. törkytavaratalon jo vuosi sitten. En voinut katsella sitä henkilökunnan rääkkäämistä mitä siellä näin. Käytävät täynnä purkamattomia tavaraeriä, kärryjen kanssa kulkeminen mahdotonta. Henkilökuntaa ei muualla kuin kassoilla. Kassa-parat kuuntelivat posket punaisina asiakkaiden haukkumisia, vääristä tarjoushinnoista. Kakkonen syytää rahaa poliitikoille ja sijoittaa arvotaiteeseen, mutt työntekijät tekevät nälkäpalkalla töitä kuin orjat. Onneksi meiltä löytyy vielä kauppoja jotka panostavat työntekijöidenkin hyvinvointii. Suosikaamme niitä.


      • ongelma muuallakin
        Älä mene kirjoitti:

        Mene ennen vaikka työkkäriin, ihmisarvosi säilyy. Olen asiakkaana jättänyt ko. törkytavaratalon jo vuosi sitten. En voinut katsella sitä henkilökunnan rääkkäämistä mitä siellä näin. Käytävät täynnä purkamattomia tavaraeriä, kärryjen kanssa kulkeminen mahdotonta. Henkilökuntaa ei muualla kuin kassoilla. Kassa-parat kuuntelivat posket punaisina asiakkaiden haukkumisia, vääristä tarjoushinnoista. Kakkonen syytää rahaa poliitikoille ja sijoittaa arvotaiteeseen, mutt työntekijät tekevät nälkäpalkalla töitä kuin orjat. Onneksi meiltä löytyy vielä kauppoja jotka panostavat työntekijöidenkin hyvinvointii. Suosikaamme niitä.

        Nälkäpalkka on koko kaupan alalla, suurin osa naisia. TES:n mukaan maksetaan
        täälläkin ja S-ryhmässä ja muuallakin. PAM voisi tehdä asioille jotakin, niinkuin
        TEHYkin teki hoitsuille. On totta, että kun tavarat puretaan päiväsaikaan, käytäville tulee tukoksia ja pienissä myymälöissä ei ole kärryille käytävätilaa,
        mutta siellä on iloinen krääsäpuodin meininki.
        On olemassa yrityksiä, jotka tarjoavat yöpurkuja, mutta kun purkajien liksat on
        korkeat yötyöstä, ei kaupan ala ole käynyt koukkuun, näin asiakkaat saavat olla
        edelleen keskellä purkuhommia. Henkilökuntaa on irtisanottu keväällä joistakin
        myymälöistä, osakkeenomistajille kunnon voitot täytyy saada, tämä ei ole vientiyritys, mutta niin vaan pannaan porukkaa pihalle tuotannollisista syistä, suomen onneton yt-laki sen mahdollistaa. Myös konttorilta laitettiin jo keväällä porukkaa pois. Kakkosen taskut lihovat, hän lupasi ihanan tulevaisuuden uudessa logistiikkakeskuksessa, mutta antoikin osalle vanhoista työntekijöistä
        kenkää heti alkuunsa. Hänen kanssaan ei kannata olla eri mieltä, sanovat........
        No, kirjoituksista päätelleen, osalle on parempikin päästä muualle hommiin.
        Työntekijä on vain tuotannon tekijä, arvostus todella puuttuu, uhraat vuosia elämästäsi yritykselle, joka kiittää heittämällä sinut pihalle.
        Asiakkaat voivat äänestää aina kukkarollaan.


      • Jannu porvoosta
        ongelma muuallakin kirjoitti:

        Nälkäpalkka on koko kaupan alalla, suurin osa naisia. TES:n mukaan maksetaan
        täälläkin ja S-ryhmässä ja muuallakin. PAM voisi tehdä asioille jotakin, niinkuin
        TEHYkin teki hoitsuille. On totta, että kun tavarat puretaan päiväsaikaan, käytäville tulee tukoksia ja pienissä myymälöissä ei ole kärryille käytävätilaa,
        mutta siellä on iloinen krääsäpuodin meininki.
        On olemassa yrityksiä, jotka tarjoavat yöpurkuja, mutta kun purkajien liksat on
        korkeat yötyöstä, ei kaupan ala ole käynyt koukkuun, näin asiakkaat saavat olla
        edelleen keskellä purkuhommia. Henkilökuntaa on irtisanottu keväällä joistakin
        myymälöistä, osakkeenomistajille kunnon voitot täytyy saada, tämä ei ole vientiyritys, mutta niin vaan pannaan porukkaa pihalle tuotannollisista syistä, suomen onneton yt-laki sen mahdollistaa. Myös konttorilta laitettiin jo keväällä porukkaa pois. Kakkosen taskut lihovat, hän lupasi ihanan tulevaisuuden uudessa logistiikkakeskuksessa, mutta antoikin osalle vanhoista työntekijöistä
        kenkää heti alkuunsa. Hänen kanssaan ei kannata olla eri mieltä, sanovat........
        No, kirjoituksista päätelleen, osalle on parempikin päästä muualle hommiin.
        Työntekijä on vain tuotannon tekijä, arvostus todella puuttuu, uhraat vuosia elämästäsi yritykselle, joka kiittää heittämällä sinut pihalle.
        Asiakkaat voivat äänestää aina kukkarollaan.

        Itse olen ollut nyt 6 kk hommissa ja nuo aikaisemmat kirjoitukset tuntuvat omituisilta. Homma pelaa paremmin koko ajan ja pomotkin on ihan reiluja !!? Suoraan sanoen en ymmärrä kaikkea valitusta, vaikkakin välillä vituttaa; missä ei vituttaisi ?


      • teamiin kuulumaton
        Jannu porvoosta kirjoitti:

        Itse olen ollut nyt 6 kk hommissa ja nuo aikaisemmat kirjoitukset tuntuvat omituisilta. Homma pelaa paremmin koko ajan ja pomotkin on ihan reiluja !!? Suoraan sanoen en ymmärrä kaikkea valitusta, vaikkakin välillä vituttaa; missä ei vituttaisi ?

        onkohan mahdollista että kuulut myymäläpäällikön dream teamiin? meillä ainakin pyörii kyseinen teami ja voi hyvin! teamia vetää vielä kokenut ja sieltä vanhemmasta päästä oleva naishenkilö jonka on helppo saada kokemattomia ja nuoria neitosia kieroilullaan mukaan, nehän ei mukaan pääse jotka kokenut koppelo katsoo uhkakseen! tuntuupa vielä myymäläpäällikkökin olevan ihan talutusnuorassa. näin varmistetaan työpaikka kun käydään välillä mp.n kaatopaikkaa muistuttavassa konttorissa välillä itkeä tihrustamassa ja keräämässä itsesääliä sekä mollaamassa, toisia hyvin työnsä tekeviä "työkavereita". tämä on sitä henkistä väkivaltaa josta muut, hyvät ihmiset kärsii.....elämä on!


      • Valdes
        Jannu porvoosta kirjoitti:

        Itse olen ollut nyt 6 kk hommissa ja nuo aikaisemmat kirjoitukset tuntuvat omituisilta. Homma pelaa paremmin koko ajan ja pomotkin on ihan reiluja !!? Suoraan sanoen en ymmärrä kaikkea valitusta, vaikkakin välillä vituttaa; missä ei vituttaisi ?

        Ihan kaikkea valitusta en myöskään allekirjoita, palkkaus on kuitenkin sama TES:n mukainen kuin muuallakin, eikä ainakaan meidän myymälässä ole suuremmin valittamista työilmapiirissä. Henkilökuntaa on tosin työmäärään nähden aivan liian vähän, minkä vuoksi ainakin meillä myymälä näyttää ajoittain melko kaoottiselta, kaikkea kun ei millään ehdi tekemään.

        Tarjoustuotteiden saaminen varastolta on varsinkin Mäntsälään siirtymisen jälkeen ollut aivan perseestä. Ei ainuttakaan viikkoa ilman puuttuvia tavaroita, siinähän koitat selvittää asiakkaille miksi meillä aina näin... Se hieman kieltämättä kiristää pinnaa. Samoin ohjelmistojen hitaus ja kankeus (esimerkiksi hintalappuja tulostettaessa) aiheuttaa kyllä verenpaineen nousua rankemman kerran. En tiedä onko sama homma kaikissa myymälöissä, mutta nämä asiat ainakin meillä nyppivät pahasti...


      • Juopa
        Valdes kirjoitti:

        Ihan kaikkea valitusta en myöskään allekirjoita, palkkaus on kuitenkin sama TES:n mukainen kuin muuallakin, eikä ainakaan meidän myymälässä ole suuremmin valittamista työilmapiirissä. Henkilökuntaa on tosin työmäärään nähden aivan liian vähän, minkä vuoksi ainakin meillä myymälä näyttää ajoittain melko kaoottiselta, kaikkea kun ei millään ehdi tekemään.

        Tarjoustuotteiden saaminen varastolta on varsinkin Mäntsälään siirtymisen jälkeen ollut aivan perseestä. Ei ainuttakaan viikkoa ilman puuttuvia tavaroita, siinähän koitat selvittää asiakkaille miksi meillä aina näin... Se hieman kieltämättä kiristää pinnaa. Samoin ohjelmistojen hitaus ja kankeus (esimerkiksi hintalappuja tulostettaessa) aiheuttaa kyllä verenpaineen nousua rankemman kerran. En tiedä onko sama homma kaikissa myymälöissä, mutta nämä asiat ainakin meillä nyppivät pahasti...

        Kaksi kesää (4kk kerrallaan) ja kaksi lähes puolen vuoden työharjoittelua ko.puljussa ja toivon totisesti ettei enää ensi kesänä!
        Tarjoustuotteet kusee aina, niinkun on jo todettu. Hinnat päin peetä, kuten todettu. Hyllynpäällä tavaraa parhaimmillan pari metriä, odotan milloin jotain tipahtaa viattoman asiakkaan tai myyjän päähän. Ja tosiaan, työharjoittelijoita käytetään paikkaamaan tavan hlökuntaa, meillä ainakin annettiin vakkareille jopa ylimääräisiä vapaapäiviä, meiningillä harkkarit hoitaa...
        Parhaimmillaan ja hyvänä päivänä työ ihan jees, yleensä ei.


      • Rona
        Juopa kirjoitti:

        Kaksi kesää (4kk kerrallaan) ja kaksi lähes puolen vuoden työharjoittelua ko.puljussa ja toivon totisesti ettei enää ensi kesänä!
        Tarjoustuotteet kusee aina, niinkun on jo todettu. Hinnat päin peetä, kuten todettu. Hyllynpäällä tavaraa parhaimmillan pari metriä, odotan milloin jotain tipahtaa viattoman asiakkaan tai myyjän päähän. Ja tosiaan, työharjoittelijoita käytetään paikkaamaan tavan hlökuntaa, meillä ainakin annettiin vakkareille jopa ylimääräisiä vapaapäiviä, meiningillä harkkarit hoitaa...
        Parhaimmillaan ja hyvänä päivänä työ ihan jees, yleensä ei.

        Olen ollut töissä Tarjoustalossa ja nyt Tokmannilla kohta 7 vuotta ja voin sanoa että asiat oli paremmin vielä Tarjoustalo aikaan..henkilökunnalla oli osastonhoitajalisät oli kuntoutusraha oli joululahjat ja huomattavasti suurempi pikkujouluraha!! Mitä meillä on nyt??? kohta maksulliset liikuntasetelit..olematon pikkujouluraha jota päälikkömme ei antanut edes käyttää..stressaantuneet työntekijät ja paljon sairaslomia.
        Voimme tietenkin valittaa netin keskustelupalstoilla loputtomiin..mutta eikö olisi aika tarttua haasteeseen ja parantaa niitä työoloja? Ottaa puhelu luottamusmiehelle..sanoa suoraan päälikölle että homma lähtee lapasesta..kerätä adressi pamiin???
        Kaikkihan on vaan meistä kiinni!!

        Itse olen vielä Tokmannilla koska kouluttaudun siinä samalla..tykkään työstäni siinä mielessä että minulla on oma tekstiiliosasto jota hoidan enkä todellakaan anna harjoittelijoiden tehdä töitäni koska kädenjälkikin on sen mukaista!!! ei millään pahalla kyllähän se shamppoon saaminen hyllyyn onnistuu niiltä..mutta tekstiili on pikkasen haastavampi!!!
        Työkaverit ovat mukavia ja meillä on hauskaa yhdessä..

        Oli sitten työpaikka mikä tahansa, kaikissa on hyvät ja huonot puolet ja työkavereista ei koskaan voi tietää..meillä loistotiimi vaikka hommat muuten on päin persettä!!
        Oikea asennoituminen työpäiviin PELASTAA MONELTA MIELIPAHALTA =)
        tsemppiä kaikille työntekijöille..ja mukavaa syksyn jatkoa


      • !
        Rona kirjoitti:

        Olen ollut töissä Tarjoustalossa ja nyt Tokmannilla kohta 7 vuotta ja voin sanoa että asiat oli paremmin vielä Tarjoustalo aikaan..henkilökunnalla oli osastonhoitajalisät oli kuntoutusraha oli joululahjat ja huomattavasti suurempi pikkujouluraha!! Mitä meillä on nyt??? kohta maksulliset liikuntasetelit..olematon pikkujouluraha jota päälikkömme ei antanut edes käyttää..stressaantuneet työntekijät ja paljon sairaslomia.
        Voimme tietenkin valittaa netin keskustelupalstoilla loputtomiin..mutta eikö olisi aika tarttua haasteeseen ja parantaa niitä työoloja? Ottaa puhelu luottamusmiehelle..sanoa suoraan päälikölle että homma lähtee lapasesta..kerätä adressi pamiin???
        Kaikkihan on vaan meistä kiinni!!

        Itse olen vielä Tokmannilla koska kouluttaudun siinä samalla..tykkään työstäni siinä mielessä että minulla on oma tekstiiliosasto jota hoidan enkä todellakaan anna harjoittelijoiden tehdä töitäni koska kädenjälkikin on sen mukaista!!! ei millään pahalla kyllähän se shamppoon saaminen hyllyyn onnistuu niiltä..mutta tekstiili on pikkasen haastavampi!!!
        Työkaverit ovat mukavia ja meillä on hauskaa yhdessä..

        Oli sitten työpaikka mikä tahansa, kaikissa on hyvät ja huonot puolet ja työkavereista ei koskaan voi tietää..meillä loistotiimi vaikka hommat muuten on päin persettä!!
        Oikea asennoituminen työpäiviin PELASTAA MONELTA MIELIPAHALTA =)
        tsemppiä kaikille työntekijöille..ja mukavaa syksyn jatkoa

        En ole ollut noin kauaa kyseisessä konsernissa, mutta täysin samaa mieltä. Yhden ihmisen pitäisi pystyä hoitamaan kolmen ihmisen työmäärä. Työniloa ei juuri pääse tuntemaan, vaikka kuinka yrittäisi juosta ja olla tehokas. Kiitosta ei saa, mutta virheistä kyllä kuulee. Odottelen, että ajat paranevat, ehkä vielä jostain löytyy työpaikka jossa voi säilyttää ihmisarvonsa. Nyt vain pitää jaksaa päivä kerrallaan eteenpäin, mutta onneksi on tosiaan mukavat työkaverit.


      • kysyvä sivusta
        ! kirjoitti:

        En ole ollut noin kauaa kyseisessä konsernissa, mutta täysin samaa mieltä. Yhden ihmisen pitäisi pystyä hoitamaan kolmen ihmisen työmäärä. Työniloa ei juuri pääse tuntemaan, vaikka kuinka yrittäisi juosta ja olla tehokas. Kiitosta ei saa, mutta virheistä kyllä kuulee. Odottelen, että ajat paranevat, ehkä vielä jostain löytyy työpaikka jossa voi säilyttää ihmisarvonsa. Nyt vain pitää jaksaa päivä kerrallaan eteenpäin, mutta onneksi on tosiaan mukavat työkaverit.

        Kakkonen on mainoistanut joskus ihan lehdessä olevan reilu kaveri.
        Uskaltaako hakea sinne harjoittelijaksi ja onko talolla miten reilut edut ?


    • Sananvapaus

      Sensuroiko joku taho sivuja kun yhtään kirjoitusta ei ole kohta puoleentoista vuoteen julkaistu?

    • eräs86

      Älä helvetti sinne vaa mee töihin, ite meinaan vaihtaa työpaikkaa kanssa. Mikään ei koskaan toimi, tarjoustavaraa ei oo, osastot aivan järkys kunnos, myyjiä ei oo tarpeeks. ite lopetan siel heti kun mammaloma loppuu ja on toinen työpaikka tiedossa. Pilaat työterveytes ja mielenkiinnon asiakaspalveluu siel. nii ja työkaverit käytäytyy pääasiallisesti samal taval ku lastentarhas pikkulapset.

    • hipheihui

      "työkaverit käytäytyy pääasiallisesti samal taval ku lastentarhas pikkulapset. " tää on niiin totta! kaikki puhuu paskaa toisten selän takana minkä kerkee ja keksii mitä ihmeempiä juoruja muista työntekijöistä.

      Itse sanoin itseni irti ja ei oo niin minkäänlaista himoa takasin tähän konserniin, ei mitään moraalia välillä tuntunut kenelläkään olevan.

    • Shillä lailla

      Niinpä... Ainakaan Orimattilassa pistetään osaavaa henkilökuntaa pihalle varsin heppoisin perustein, tuttavani oli lähes kolme vuotta talossa ja yhtäkkiä 3 varoitusta kahdessa viikossa, joku mättää kuviossa. Se taitaa olla se "dream team" jolla suksi lipsuu, ja aluemyyntipäällikkö (en mainitse nimeä) on NIIN kepillä ohjattavissa. Jos jotenkin pystyt välttämään kyseisen konsernin niin tee se. Please >D

      • säätötaloropinhuuti

        Se on tuo SM kyllä semmonen kaveri että oksat pois, ihan pihalla kaikesta.

        Ja osastovastaavia ei todellakaan ole! Kaikki on työsopimuksessa kassamyyjiä, jotta mitään lisiä ei tarvitse maksaa. Monilla toki on ne omat osastonsa hoidettavana ja ovat niistä vastuussa, mutta saavat kuitenkin samaa palkkaa kuin ne perus rivimyyjät.

        Työtä olisi tehtävänä 5x työaikaan nähden. Aina mennään alimitoitetulla miehistöllä ja huudellaan tehojen perään. Myymälät ovat kuin pommin jäljiltä ja hyllyjä on tyhjänä kun tavaraa ei ehdi purkamaan samaa tahtia mitä sitä tulee..

        Väkeä pistetään surutta pihalle ja käytetään koulujen ja työkkärin harjoittelijoita sumeilematta hyväksi, ketään ei tulla palkkaamaan töihin, se on 100% varma!

        Tokmanni mainostaa "Älä säästä väärässä paikassa" ja "vakauta oma taloutesi" mutta henkilöstössä säästetään kokoajan vaikkei ole mistä säästää ja henkilöstön taloudentila ei kiinnosta kun tunteja vähennetään ja potkitaan pihalle.

        Ostokin tekee näitä "kivoja" pakkojakoja varsinkin näiden vitun-vitun-vittupäivien aikaan.. 3 lavaa hehkulamppuja jotka OLI tarjouksessa, mutta ei ole enää ym. että laittakaa esille vaikka paikkaa ei ole.

        Vanhaa tavaraa ei poisteta valikoimista tarpeeksi nopeasti, mutta uutta pukkaa kokoajan lisää ja lisää..

        KAIKISSA muissa kaupoissa on ollut käytössä tarkat hyllykuvat, mutta yhdessäkään Tokmannin myymälässä ei ole, täten tavaraa voi olla kymmenkertainen määrä hyllytilaan verrattuna, siinähän tunget ja tiivistät..

        Ja se tavaran laatu "myymme omia merkkituotteitamme" joista kolmasosa tuodaan takaisin kun on niin huonoa ettei kestä ensimmäistäkään käyttökertaa..


    • tt worker

      Itselläni aivan päinvastaiset tuntemukset? Osasto pysyy siistinä vaikka työtunteja onkin vain 30h/vko ja suhtkoht iso myymäläkin(en nyt mainitse nimeä :)) rohkeesti vaan tokmannille töihin meidän myymälässä ainakin hyvä työporukka ja mahtava pomo

    • ++++++++

      Millaista työaikaa osastovastaavat siellä tekevät? Tekevätkö pääasiassa aamuvuoroja vai miten? Entä viikonloput? Onko Tokmannilla kassavastaava vai kuka hoitaa kokonaistilitykset jne. ?

    • 1+1=11

      Mitkä vitun osastovastaavat? Ei Tokmannilla semmosia oo.

    • ^^^^^^^^^^

      No kyllä tokmannilla on osastovastaavia ja tällä hetkelläkin rekrytoidaan osastovastaavia.

      • kolpa-71

        on joo osastovastaavia, heh, heh, kyllä se on ihan nimellinen virka kyseisessä puljussa! tavallinen rivityöntekijä "osastonvastaava" on tokmannilla, ilman mitään lisiä!


    • lllllllll

      osastonvastaavan pitää hoitaa oma osasto ja muiden osastojen kuorman purut.tarjoustavarat aina loppu varastolta myydää ei oota asiakkaille.Hyvät nuoret menkää mihin muualle töihin muttei Tokmannille. Siellä ei arvostetta työntekijää johtoporras eikä myymälävastaavat. Jos et sitten koskaan sairastu ja teet työtä 12-15 tuntia päivässä mielellään ilman vapaapäiviä sitten myymlänhoitaja tykkää

    • orjapiiskureita

      Tarjoustalot pitää nuoria nälässä!!

      Ilmaiset työntekijät (työharjoittelijat/työssäoppijat)
      ovat useimmiten nälkäpalkalla. On turha kuvitella,
      että Tarjoustalo ainakaan oma-aloitteisisti vaivautuisi edes korvaamaan yhtä ateriaa oppilaalle työharjoittelupäiviksi.

    • Its ruokansa maksava

      Ruokkiiko Tarjoustalo vakihenkilö-kunnan ilmaiseksi? Onpa hyvä työpaikka jos saat ruuan velotuksetta.

    • aatamijaeetami

      Opiskelijat käyvät koululla syömässä ja palaavat sitten takaisin töihin, normaali käytäntö useimmissa työpaikoissa. Yleensä vain niissä harvoissa työpaikoissa joissa on oma ruokailu järjestetty, ruoka tarjotaan.

      Kannattaa muuten Tokmannilaisten lukea työehtosopimus todella tarkasti läpi.. Nyt on käynyt ilmi monta tapausta jossa palkkaa on maksettu alle tessin ja väärin perustein muutoinkin..

    • kyllästynyt!!

      täyttä asiaa tämä keskustelu! meillä kyllä hyvä työporukka, mutta myymäläpäällikkö mädännyttää koko ilmapiirin.. vaikka olisit tehnyt kaikkesi illan aikana ja juossut ympäri kauppaa seuraavana päivänä kysytään: "mitähän olet täällä tehnyt kun ei ole kuorma purettuna loppuun?". Asiakaspalvelu on ilmeisesti päällikön mielestä turhaa ja kunhan tavarat saadaan hyllyyn niin hyvä on!! Eihän sitä kannatakkaan myydä 150e imureita tai vastaavaa hyvällä palvelulla?? :D heti lähden kun toinen paikka jostain aukeaa!! en suosittele kenellekkään! kipeänä saa olla jatkuvan stressin vuoksi..

    • manni

      En todella toivoisi, että minulla olisi näin valittavia työkavereita. Porukka tekee yhdessä työilmapiirin. Ei se jatkuvalla rutinalla synny. Tehkää jotain valittajat. Älkää nyt kuitenkaan menkö toiseen puljuun niidenkin ilmapiiriä pilaamaan.

    • kakkosestatoktok

      tokmannin johto se työilmapiirin pilaa.. vasta tuli tiedote kaikille että jos yksi myyjä myymälässä mokaa niin koko myymälän henkilökuntaa rankaistaan..

    • no huh huh

      Voi hyvää päivää mitä valittamista! Ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni ja tehkää asioille jotain! Vaihtakaa duunipaikkoja, ilmoittakaa ylemmille tahoille vääryyksistä jne. Ei ne asiat täällä valittamalla parane!
      Moni varmasti viihtyy Tokmannilla töissä joten turha täällä on mustamaalata koko konsernia!

      • syksy 2

        Vai valittamista. Turhaa ottaa yhteyttä ylemmille tahoille, eivät tee mitään asioiden hyväksi. Kannatta vaan lähteä kyllä maailmasta löytyy työpaikka missä sinua arvostetaan. Olisi kiva tietää kuinka moni viihtyy Tokmannilla? Entinen Tokmannilainen nyt tyytyväinen uudessa työssäni.


      • no huh huh
        syksy 2 kirjoitti:

        Vai valittamista. Turhaa ottaa yhteyttä ylemmille tahoille, eivät tee mitään asioiden hyväksi. Kannatta vaan lähteä kyllä maailmasta löytyy työpaikka missä sinua arvostetaan. Olisi kiva tietää kuinka moni viihtyy Tokmannilla? Entinen Tokmannilainen nyt tyytyväinen uudessa työssäni.

        olen töissä tokmannilla ja minulla on pokkaa ottaa yhteyttä ylemmälle tasolle jos tarvitsee. Mut kuten sanottu, on niitä muitakin töitä.


      • syksy 2
        no huh huh kirjoitti:

        olen töissä tokmannilla ja minulla on pokkaa ottaa yhteyttä ylemmälle tasolle jos tarvitsee. Mut kuten sanottu, on niitä muitakin töitä.

        Kyllä on ollut pokkaa ottaa yhteyttä "ylenpään tasoon", mutta turhaa se on mitään ei tapahdu. Kuten näissä teksteissä huomaa monta vuotta samat ongelmat. Pysy sinä vaan siellä olet varmaan ansaitsemassasi työssä. Maailmassa on työnantajia jotka arvostaa työntekijäänsä enemmän kuin tämä firma.


    • Asiakas Tokmannissa

      Kannattaa käydä ennen työnhakua Tokmannilla ja Vapaa Valinnassa asiakkaana. Monet liikkeet ovat nykyisin kuin varastoja, pommin jäljiltä. Ahtaat hyllyvälit ja kapeat käytävät. Kaupoissa on vaikeaa, lähes mahdotonta liikkua esim. lasten kanssa. Hyllyt ovat täynnä tavaraa kattoon asti.

      Käykää vaikka Tampereella, Koskikeskuksen Vapaa Valinnassa. Aiemmin hyvinkin viihtyisä Vapaa Valinta on nyt kuin "varasto" kellarikerroksessa ja asiointi on lähes mahdotonta. Vastaava iso "varasto" eli Tokmanni löytyy Tampereen Lielahdesta.

      Henkilökunnan palveluasenteessa on paljon parantamisen varaa! On ikävää, kun kassaneiti keskustelee työkavereittensa kanssa maksutapahtuman aikana ja unohtaa asiakkaan. Henkilökunta huutelee toisilleen kaupan päästä päähän jne., jne.

    • ihatetokmanni

      Eläkeikää lähestyvä äitini on ko konsernin palveluksessa. Hyvin mielenkiintoinen suhtautuminen työntekijöihin! On muka 30h sopimus, mutta jollain viikolla voi olla 50h, työpäiviä voi olla työntekijältä KYSYMÄTTÄ 10-12 päivää putkeen ilman vapaapäiviä. Työvuorolistaa saatetaan muuttaa kesken kaiken - kysymättä. Kesätyöntekijöitä ei oteta. Yksi ihminen voi vastata suunnilleen koko hehtaarihallista ja "kiitokseksi" saa haukkumista, kun on kaikki kamat huiskin haiskin. Itse boikotoin koko ketjua. En asioi edes siinä hehtaarihallissa missä äitini työskentelee. Kassoilla on aina jonoa, kukaan ei enää jaksa hymyillä, työ on rankkaa yksinpuurtamista pölyssä ja liassa, asiakkaat pottuilee, kun palvelua ei saa. Esimiehellä ei ole MITÄÄN koulutusta pk:n jälkeen!! Itse työskentelen vähintään yhtä ison kotimaisen konsernin palveluksessa, tuotamme tosin ainoastaan palveluja, immateriaalia, mutta työaikalakia ja työntekijöiden kuormitusta pohditaan ihan esimiestenkin taholta. HERÄTYS TOKMANNIN JOHTORYHMÄLÄISET!!!!

    • Työehtosopimus

      "Eläkeikää lähestyvä äitini on ko konsernin palveluksessa. Hyvin mielenkiintoinen suhtautuminen työntekijöihin! On muka 30h sopimus, mutta jollain viikolla voi olla 50h, työpäiviä voi olla työntekijältä KYSYMÄTTÄ 10-12 päivää putkeen ilman vapaapäiviä. Työvuorolistaa saatetaan muuttaa kesken kaiken - kysymättä. Kesätyöntekijöitä ei oteta."

      Kuuluuko äitisi ammattiliittoon? Työaikasäädösten rikkomisesta yhteys omaan luottamusmieheen. Jos Tokmanni-konsernissa ei ole (???) luottamusmiehiä, yhteyttä pitää ottaa suoraan ammattiliittoon. Äitisi ei ole mikään pakko suostua em. käytäntöihin.

      Kaupan alalla saa tehdä töitä (muistaakseni) max. 42 tuntia viikossa. Peräkkäisten työpäivien määrä on kirjattu työaikalakiin. Työnantaja ei saa muuttaa työvuorolistaa ilman työntekijän suostumusta.

      Koska ja miten Tokmannin työntekjät pitävät kesälomansa, jos kesälomasijaisia ei oteta?

      Kaupan alan työehtosopimus löytyy täältä:
      - http://www.pam.fi/fi/tyo/kauppa/tyoehdot/Sivut/Default.aspx

    • ihanaa

      Juu älkää IKINÄ menkö k.o firmaan töihin. Pitäköön tunkkinsa :D.

    • Pitkä-aikainen asiak

      Jersey on yksi maailman suosituimmista veroparatiiseista.Nykyisen Tokmannin
      omistajan juuret johtaa sinne,vaikka on Svedu.Onnea Tokmannin työntekijöille.
      En vie enää latin latia koko buljuun.T:Pitkä-aikainen asiakas.

    • Hyvää työpäivää

      Mulla on niin pitkä työura Tokmannilla että varmaan on kasvanut jo juuret ko. firmaan. Ja niin on suurella osaa työporukastakin.Töitähän siellä on tehtävä ja rivakasti että liike pysyis suht koht kunnossa.Meillä ei jaotella töitä että jokainen tekisi vain oman osastonsa hommat. Sinne mennään jeesaamaan minne tulee eniten tavaraa.
      Onneksi meillä on niin mahtava työporukka että sinne on joka päivä kiva mennä.Työvuoroihinkin voi vaikuttaa , jos on jotain menoa , sen saa kyllä järjestettyä vapaaksi
      Olenkohan outo kun tykkään työstäni?

    • Hieman kokemusta

      Työssäoppimis jaksolla pari vuotta sitten olin Tokmannilla töissä, eikä ole valittamista. Hyvä ilmapiiri, enkä kokenut mitään, mitä tässä viestiketjussa on sanottu, ilmeisesti melko paikkakohtaista?


      Olen aikaisemmin ollut myös S- ja K-marketeissa työharjoittelussa, ja verrattuna niihin, niin kyllä Tokmannilla annetaan paljon enemmän vastuuta jopa työharjoittelijalle. Esimerkiksi S- ja K-marketeissa ei kummassakaan työharjoittelija saanut kuitata lähetyslistaa, siihen oli ilmeisesti vain vakituiset määrätty, Tokmannilla taas työharjoittelija sai kuitata itse lähetyslistan, joka varmaankin on juuri sen takia, kun siellä on paljon vähemmän työntekijöitä kun K tai S marketeissa, niin työharjoittelijakin saa enemmän vastuuta. Myös Tokmannilla työharjoittelija saa tulostaa hintalaput tuotteisiin, tarkastella hintoja viivakoodin lukijalla asiakkaiden pyynnöstä, jota taas ei kummassakaan aikaisemmassa kaupassa sallittu. En toki tätä koe huonona asiana, tämä vain oli sellainen asia, joka eroaa muista aikaisemmista kaupoista, jossa olin työharjoittelussa ollut.



      Sitten asiakaspuolelta on myös yksi asia, joka eroaa paljon S- ja K -marketeista. Normaalisti kun olet työharjoittelussa näissä edellämainituissa kaupoissa, niin sinulta saatetaan kysyä jonkin tuotteen paikkaa enintään kerran päivässä, useimmiten asiakas suuntaa vakituisen luokse ja kysyy häneltä, joten melko usein sinulta ei kysytä neuvoa. Tokmannilla taas tilanne on hyvin erilainen, vaikkakin käytät työpaikan liiviä, liivissä on laatta, jossa lukee "Työharjoittelija" jostain syystä kukaan asiakas ei ikinä lue tuota, ja olettaa, että työharjoittelija, joka on aloittanut vasta päivä sitten, tietää jokaikisen tuotteen sijainnin. En oikein ikinä ymmärrä, mistä tämä johtuu, eivätkö asiakkaat tosiaankaan lue tuota tekstiä, ja menevät vain kysymään neuvoa ensimmäiseltä henkilöltä, joka on kyseisessä paikassa töissä?



      Mutta kuten sanoin, minulla on vain ollut positiivisia kokemuksia kyseisestä kaupasta, nämä kritisoimani asiat vain ovat sellaisia, jotka ovat herättäneet hieman ihmetystä minussa.

    • meskapasta

      Itse pyysin yhtä tiettyä viikonloppua vapaaksi 6 viikkoa etukäteen, en saanut vapaaksi kuin lauantain, sunnuntaina töihin, yli 5v ollut firmassa töissä ja ensimmäinen työvuoro toivomus. Kritisoin muutamaa muutosta joita on tapahtunut, sain varoituksen. Lopputilin otan heti kun jonkun toisen paikan saan, missään muussa työpaikassa (s-ryhmä, kesko, tradeka) ei ole henkilökuntaa kohdeltu yhtä huonosti.

    • Onnentonta

      Kun pääset eläkkeelle, firmasta et saa edes tyhjää korttia muistoksi eläkkeelle
      lähdöstäsi.Asian ymmärtää kun alimman päällikön tuohuja tietää ei minkäänlaista
      arvostusta vanhempiin työntekijöihin.Luulisi pitkäaikaiselle työtekijälle olevan
      jo selvyys laittaa edes kortti kiitokseksi.

    • töihin haluava

      Entä millainen työpaikka on Tokmannin pääkonttori Mäntsälässä? Onko sinne vaikea päästä toimistotöihin? Vaaditaanko paljon koulutusta?

    • 10v.talossa

      Huhhuh..kyllä sitä valittamista on jokaikisessä työpaikassa jos sille linjalle haluaa lähteä. Täytyy vaan sanoa, että tämänpäivän markkinatilanteessa taitaa Tokmanni olla niitä harvoja, joissa ei ole ollut YT-neuvotteluja? Ja 100% varmuudella voin sanoa, että niin osastovastaavien kuin muidenkin henkilöiden kohdalla noudatetaan täysin työehtosopimusta. Tarjoustavaroiden puuttumiseen olen törmännyt jokaikisessä kauppaketjussa jossa olen käynyt ja niissäkin on välillä henkilökuntavajetta esim. sairastumisien vuoksi. Kyllähän henkilökunnan määrä täytyy suhteuttaa myyntiin jotta kauppa kannattaa. Ja ei sinne Tokmannillekaan vaan mennä vaan sinne haetaan. Ei oteta kaikkia kitisijöitä ja työtä pelkääviä vaivoiksi , ei se ole mikään suojatyöpaikka mitä edellä kirjoittaneet tarvitsevat.

    • töihin haluava

      Juu minä olen hakenut avoimella hakemuksella toimistotehtäviin, on koulutusta ja työkokemusta. Mainostavat että tarvitsevat jatkuvastu uusia työntekijöitä mutta taitavat enemmänkin tarvita myymälän puolelle ja varastoon. Ajattelin vain että minkähänlainen työyhteisö on toimistossa. Mielestäni näinä aikoina kun YT:t on joka puolella niin Tokmannilla ainakin tuntuu pyyhkivän ihan hyvin. Totta että jos pitempään on jossain töissä niin aina alkaa löytyä myös negatiivisia puolia mutta mielestäni Tokmanni tuntuisi hyvältä työnantajalta.

    • mikkokoko

      jaa-a

    • faktaakaupantöistä

      "ajattelin hakea tokmannille töihin,mut en ole käynyt vaadittavaa koulutusta" Mitähän koulutusta ap tarkoittaa???

      Kauppaan pääsee töihin kuka vaan ja ilman mitään alan koulutusta! Kai se on Tokmannillakin sama käytäntö kuin muissa kaupoissa. Ei sinne mitään "vaadittavaa koulutusta" ole. Uudet työntekijät perehdytetään kaupassa työhön hyvin lyhyellä - joskus vain muutamien tuntien - perehdytyksellä.

      Kaupan työtehtävät voidaan kiteyttää lauseeseen: Lapataan varastosta tuotteita hyllyyn ja rahastetaan asiakkaat. Ei siinä pahemmin koulutuksia tarvita ja toisaalta hyvä koulutus menee kaupassa aivan hukkaan. Yksitoikkoista, yksinkertaista ja kovin haasteetonta työtä! Lisäksi kaupassa on huono palkka ja epämukavat työajat.

    • PorinTokmanni

      Keskustassa on työssä yksi oikein todellinen idiootti.

    • tokellaeihotsita

      On muutes maailman paskin työpaikka. Varsinkin etelä-savossa sijaitsevassa pienessä kaupungissa. Ei toista noin kieroa porukkaa olekaan. Ja myymäläpäällikkö on varmistanut ettet ikinä tule pääsemään minnekään ko. ketjun liikkeeseen töihin kun yhden kerran on potkut antanut. Ja ilman syytä tietenkin!!

    • Alaarvoista

      Koulutusta ei tarvii.. Perseennuolijana pärjää!!

    • Romuna

      Älkää ikinä missään nimessä menkö Tokmannilla. Olin koulun puolesta työharjoittelussa ja sattui tapaturma, seuraavalla viikolla kun pomo tuli paikalle sain potkut ja musta maalaamiset perään. Paskan maku jäi suuhun ja kertaakaan en enää asioi kys. Yrityksessä. Ikuiset haavat ja vammat jäi..

    • ura

      Kuopion volttikadun Tokmanni on muutunut ja asiakaspalvelu parantunut viime aikoina voi olla kyse parantuneesta myymälän ilmapiiristä,

    • Jjjjuyf

      Myymälän sijainti merkitsee paljon. Olen huomannut, että Tokmannit joiden lähellä asuu paljon helposti kiukuttelevia ihmisiä, niin näissä myymälöissä asiakkaiden palveleminen on rankinta(tarkoitan tätä oikeesti, että ran-kin-ta).. Silloin on vaan pakko hymyillä ja palvella loppuun saakka. Että jos on valmis Tokmannille, suosittelen hakemaan työpaikkaa, missä käy suht fiksua porukkaa :)

    • dfdyhrtuj

      Karisman Tokmanniin ovat palkanneet parrakkaan lyhytkasvuisen töihin. Hyvä etteivät syrji siellä rekrytoinnissa :)

    • Anonyymi

      Komppaan vahvasti edellisiä. Älkää missään tapauksessa harkitko.
      Asiakkaat kiukuttelee ja valittaa kaikesta (siis kaikesta). Saa kuulla kaikenmailman henkilökohtaisuuksia joista tulee paha mieli. Kaikenmailman outoja tyyppejä pyörii kaupassa, on narkkeja jotka yrittää viedä tavaraa, ja ovat arvaamattomia. Usein tuntuu aika turvattomalta olla yksistään siinä. Pomot pomottaa ja valittaa kaikesta, pilkkua viilataan ja aina myyjän syy kaikki. Kiirettä kassalla ja kova paine kun jonoa kertyy.
      Huono palkka, tosi huonot työajat. Harvoin vapaata viikonloppua jne. ja kaikki illat kaupassa.

      • Anonyymi

        Outoa, kohta 1,5 vuoteen ole ollut, valittettavaa (?????)
        Onko paikka työpaikkana parantanut tapansa...


    • Anonyymi

      ei ole parantunut, entistä ankeempi ja varsinkin henkilöstopuoli umpisurkea

    • Anonyymi

      Tokmannilla edelleen samat ongelmat. Keskusvaraston toiminta takkuaa, tarjoustavarat tulee myöhässä - jos tulee ollenkaan. Eli myös sisäänoston vika, ei vain varaston
      Työehdoistaan saa pitää itse huolta, sillä puljun pääluottamusmies on niin firmaan päin kallellaan, ettei puutu edes räikeisiin rikkeisiin.
      Kaikki lähtee aluepääliköstä, että pitääkö myymäläpäälikkönsä kurissa vai ei. Myymäläpääliköillä ei tunnu olevan mitään koulutusta, minkä takia esihenkilötyö on todella kirjavaa. Myymälän henki riippuu paljolti millainen päälikkö sattuu osumaan.
      Työntekijöiden hyvinvoinnilla ei ole väliä, sillä mentaliteetti on, että uusia kyllä tulee - irtisanoutukaa vaan.
      Firmalla menee hyvin ja henkilökunnan arvostus ei vaan nouse.

      T. Onneksi irtisanouduin

    • Anonyymi

      Kestin Tokmannilla pari viikkoa, työntekiöiden motivaatio on ihan pohjamudissa, henkilökuntaa ei palkata tarpeeksi ja asiakkaiden parista et pääse lähtemään töistä, ihme ettei sähköjä ja vessapaperiakin joudu maksaa taukotilassa ollessa. Tavaraa ei saa jättää taakse eli kaikki paska puserretaan rikkinäisen siivilän läpi myymälään ja siksi ne ovatkin niin ahtaita ja paikat on niin sekaisin, ettei mistään löydä mitään. Siivota ei myymälässä saa koska siihen ei ole aikaa, jos alat siivoamaan asiakkaat tulevat luoksesi sekaisen myymäläkartan, piilotettujen tarjousten sekä asiakaspalvelijoiden puutteen takia (tietty lopuksi saat vittuilua ja kommenttia ylemmältä taholta hitaudesta). Työkaverit oli omassa yksikössä niin kamalia, että ihmettelin miksi sielä kukaan työskentelee, uutena työntekijänä sinulle ei esitellä paikkoja eikä esimerkiksi "tilaus kapulaa" sinulle opeteta, saat vittuilua kun pyydät apua tai kysyt ihan normaaleja kysymyksiä. Kiire on kokoajan, ja työ on todella kuluttavaa kun haluaisi kuitenkin pitää myymälästä huolta ja järjestystä, mutta tavarat pitää heittää hyllyyn, hintalappuja ei ehdi kiireessä laittaa, siksi ne puuttuvat.

      Laitoin itse koko Tokmannin boikottiin kun sieltä lähdin, haistakaa pitkä pas** koko Tokmanni.

    • Anonyymi

      Itse ekaa päivää töissä tokmannilla ja sai pidätellä itkua jatkuvasti. Olen entuudestaan tottunut työskentelemään kiireessä ja stressin alla, mutta itseäni häiritsee se että jo ekana päivänä jätetään yksin eikä mitään opeteta kunnolla. Sit tuntuu että koko ajan saat kysellä ja ihmiset suurinpiirtein pyörittää silmiä miten en jo osaa asioita. Tän päivän perusteella ei oo kovin hyvät kuvat, mut ehkä tähän tottuu...

    • Anonyymi

      Riippuu ihan täysin alueesta millä on töissä, ja siitä, millainen myymäläpäällikkö omalle kohdalle osuu. Osa hoitaa hommansa superhyvin, joissain myymälöissä meno taas on sellaista ettei sitä kestä erkkikään. Osa henkilökunnasta on ollut talossa jo noin vuosisadan ajan töissä, ja se näkyy myös asenteissa - mitä enemmän kokemusvuosia takana niin sitä paskempi asenne ja sitä vähemmän välitetään mistään. Tokmanni tarvitsisi melkoisen nuorennusleikkauksen, ja kaikki vanhat jäärät ulos talosta.

    • Anonyymi

      Lieksan tokmannin kassa ei käytä maskia, eikä ole koskaan käyttäny. Eikä työnjohto mahda mitään. Meillä tulisi naapurissa potkut.

    • Anonyymi

      Minä siivoan Tokmannia joten katselen asiaa sivusta, mutta olen ajatellut että ihan oikeassa ihmiset että tavaraa tulee liikaa.varastot yleensä pienet ja ahtaat,se taas tekee sen että hyllyt pursuaa tavaraa,ylitäytetään. Lisäksi siivoamiseen käytettävä aika liian vähän,kuuden tunnin aikana ei kerkeä käydä kun pintapuolisesti myymälää läpi.ja joskus jätettävä huomiselle koska päivä loppuu.ja vaihtuvuus työntekijöistä on suurta,aina hoksaa kun ei jotain ihmistä ole näkynyt niin lopettanut tai sopimusta ei jatkettu.olis oikeesti paljon parantamisen varaa mutta ketju menestyy niin kauan kun ostajia riittää.

    • Anonyymi

      En suosittele kenellekään tätä konsernia.

      Sen jälkeen, kun Kakkoset möivät omistuksensa tästä ja Tokmanni meni pörssiin, niin työntekijöillä ei ole ollut enää mitään arvoa. (Aikanaan Kyösti kävi morjestaa päivittäin henkilökunnan👍)

      Tänne halutaan vaan uusia työntekijöitä, joille ei tarvitse paljon palkkaa maksaa. Järjestelmällisesti jo vuosia on käytetty hyväksi harjoittelijoiden työpanosta. Kun yksi harkkari päättää työnsä, niin seuraava jo aloittaa. Ei varmasti palkata oikeaan palkkatyöhön. Valtava kiire on jatkuvasti alimiehityksellä ja ei ehdi palvella asiakasta niin hyvin, kun haluaisi. Joka paikka täynnä purkamatonta tavaraa, jotka eivät edes mahdu mihinkään.

      Vanhat, pitkään olleet työntekijät yritetään savustaa pihalle. Katsos palkkakulut! Syitä keksitään keksimällä.

      Mikään ei toimi tässä talossa. Mainostuotteita ei tule koskaan ajallaan, jolloin hyllyt tyhjänä. Josta saa sitten kassatyöntekijät asiakkailta haukut. Myyjät saavat kaikesta syyt niskoilleen, vaikka ei ole millään lailla vastuussa tuotteista tai niiden hinnoittelusta.
      "Osastonhoitajat" ovat ihan rivimyyjiä. Ei näy mitenkään tilinauhassa.
      Myymäläpäälliköt voivat näköjään tehdä ihan mitä haluavat. Vaikka viet asiat ylemmälle tasolle, aluepäällikölle, niin mikään ei muutu. Asiat vaiennetaan.

      P**seennuolijat pärjää tuolla, mikäli sattuu myymäläpäällikköä miellyttämään.
      Ammattitaitoa ei arvosteta, vaan kun tiedetään, että pidät jostain osastosta, niin et tule sinne pääsemään. Otetaan takavasemmalta ihan joku täysin uusi siihen. Todennäköisesti joudut vielä itse sen uuden siihen kouluttamaan. Ja tietenkin tämä uusi on joku esimiehen sukulainen tai kaveri.

      Ja mitä teille kertoo se, että ammattiliittojen mainoksia, papereita ei saa olla seinillä. Jos on, niin ne revitään pois. Esim. PAM.
      Joten, sitä suuremmalla syyllä kannattaa olla edes jonkun liiton jäsen, joka pitää puoliasi.

      Jos yhtään arvostat itseäsi tai lähimmäistä, niin älä "ajaudu" siihen jamaan, että löydät itsesi tuolta töistä. Mieti vielä. S-ryhmä, K-ryhmä..varmasti inhimillisemmät työolot sekä mielekkyys olla töissä, jossa voi edetä " uralla".

      Ex-Token myyjä

    • Anonyymi

      Mä tein 2 työpäivää keikkalaisena/vuokratyöntekijänä tokmannilla kunnes tuli jo itkut etten suostu heillä työskentelemään enkä edes asioimaan enää. Toki otin asiasta yhteyttä ylemmälle taholle eli toivon että asiaan tullut jonkinlainen muutos. Tulin töihin yövuoroon, tokmannin oma porukka istuivat kolmisteen röökillä ja nauroivat minusta ja pojittelivat. Sit toisen päivän 8 tunnin työpäivän aikana sain huudot siitä kun en purkanut tavaroita tarpeeksi nopeasti. Liike oli minulle uusi enkä siellä paljon ole asioinut, mutta olen ollut myös toisessa kaupassa töissä, joten tiesin katsoa viivakoodeja mihin kyseisen tuotteen laitan. Tuotetta saattoi olla liikaa ja ne piti väkisin tunkea väärälle hyllylle, koska mitään ei saa viedä takaisin varastolle. Kaksi vakituista työntekijää nauroivat keskenään kuinka paska olen enkä kuulemma osaa mitään, kunnes purskahdin itkuun ja sanoin että yritin parhaani. Olin purkanut 8h työpäivän aikana vain 6 rullakkoa mikä oli suuri pettymys. Kun tavoite oli 1 per tunti. No sit ku väänsin näkyvästi itkua niin olivatkin niin teennäisen mukavia. Tässä vaiheessa olin jo päättänyt etten tokmannilla työskentele ikinä enää ja päätös on pitänyt tähän päivään asti. Viestitin ylemmälle taholle, että me työntekijätkin olemme heidän potentiaalisia asiakkaita, ja mikäli meitä kohdellaan paskasti on oikein boikotoida heidän yritystään ja asioida muissa liikkeissä tokmannin sijaan.

    • Anonyymi

      Tokmannin hinnat on eri hyllyssä kuin kassalla usein ja aina vähän kalliimpi kassalla. Ihme kun ei ole ikinä toisippäin

      • Anonyymi

        Monet, tuotteet Tänään huomasin +40%...ei ,kiitos..ei enää. Sitten jaetaan jotain 5€ alennus lappu, käytettävä 14.4 mennessä, kun ostaa, yli 30€


    • Anonyymi

      Mitenkäs sielä tokmannilla viikonloppu vapaiden jako on ollut?

      • Anonyymi

        nyt perkele loppu tokmanilla asioiminen

        mikään ei pidä paikkansa.netis sanotaan on tuotetta

        kun menet paikanpäälle ei tietoakaan tuotteesta

        kukas bensat maksaa

        se oli VIMONE KERTA KUN TOKMANIL ASIOIN !!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt perkele loppu tokmanilla asioiminen

        mikään ei pidä paikkansa.netis sanotaan on tuotetta

        kun menet paikanpäälle ei tietoakaan tuotteesta

        kukas bensat maksaa

        se oli VIMONE KERTA KUN TOKMANIL ASIOIN !!!!!!!!!!!

        Kierrä, Kaukaa....!


    • Anonyymi

      Mustalaisten suosikkipaikka varastamisille.

    • Anonyymi

      Itsekkin töissä Tokmannilla. Asiat menee kokoajan vaan huonompaan suuntaan ja oonki yrittäny etsiä muiden kirjoituksia onko joka paikassa asiat yhtä pe*seellään. Työn vaativuus nousee KOKOAJAN, työtehtävät ja vastuu lisääntyy mutta toimenkuva ja palkka pysyy samana 🤔 Meillä ainakin koko henkilöstön työmotivaatio laskenut huomattavasti! Rivimyyjien kesken työyhteisö tiivis ja hyvä, mutta päälliköt (myymäläpäällikkö ja osastovastaavat) ei tähän hyvään ilmapiiriin kuulu... Noottia tulee joka tuutista joka asiasta...
      Uusia määräyksiä/ohjeistuksia/sääntöjä tullut lyhyen ajan sisään TODELLA paljon ja haluaisinkin kuulla onko muiden myymälässä tullu näitä vai onko vaan meijän myymäläpäällikön oma fiksaatio 😅.
      Meillä myös paikataan henkilöstövajetta opiskelijoilla jotka käy joitakin vuoroja tekeen sillon tällöin, samoten vakituisillakin työntekijöillä saattaa tunnit sopimuksessa olla 15-20h, eli näitä tyyppejä ei paljon töissä näy ja me isommilla tunneilla porskuttavat tehhään sitte näittenki duunit😂 en tiiä itkiskö vai nauraisko... En suosittele ja itekki muihin hommiin heti ku mahollista 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe