Pituuserosta

N29

Ei puhuta nyt ikäerosta vaan pituuserosta. Talvellahan oli juttua miehen ja naisen välisestä pituuserosta ja ihannesuhteesta, jolloin mies olisi n. 1,09 kertaa naista pidempi. Miten pituusero vaikuttaa naisten välisissä suhteissa tai suhteen syntymisessä?

Omissa suhteissani olen ollut aina pidempi osapuoli (olen 174cm). Kerran eräs nainen treffatessamme sanoi, ettei voi alkaa minun kanssa, koska olen niin pitkä, hän oli alle 160.

Valitsevatko pitkät naiset mieluummin pitkiä kumppaneita ja lyhyet lyhyitä?

18

2009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melea

Olen lyhyt,vähän alle 160cm tyttö..ja haluaisin itseäni pidemmän kumppanin..kai se on jonkinlaista halua olla pienempi ja se suojeltava osapuoli.

Nyt on vaan ongelmana mistä itselleni tytön/naisen löytäisin.

• Lyhyt nainen

Jaa-a.
      Olen siinä 159 cm pitkä ja olen seurustellut sekä itseäni pidempien että lyhyempien kanssa.
      Eipä siinä mitään eroa ole, onko lyhyt vai pitkä.
      Hitaita tanssiessa pitää vaan muistaa kumpi on pidempi;-)

• LeSbO

tai no, oikein hujopin seurassa tuntisin varmaan itseni pätkäksi.=)

• Jennifer

..että minäkin tosiaan olen onnellisempi itseäni pidemmän naisen kanssa kuin lyhyemmän.

Mistä johtunee? Tunnen jotenkin ylpeyttä siitä, että naiseni on pitkä - siis minua pidempi..

• Kerran olin "pitkä...

Oli kivaa, kun mulla oli kerran itseäni lyhyempi tyttöystävä, kun olen yleensä aina se lyhyempi osapuoli. En tiedä miksi se oli kivaa, kun en kokenut kuitenkaan olevani mikään iso ja rohkea suojelija. Ei siinä mitään semmoista ollut. Eikä sitä pituus eroa ollut kuin muutama sentti, mutta kuitenkin niin päin, että mä olin se pidempi.

Mun mielestä on omituista, että 150 senttiset heteronaiset haluavat saada 200 senttisen miehen itselleen. Kyllä jotenkin käytännön elämässä on ehkä helpompaa, jos pituus ero ei ole kauhean suuri. Voi vaikka lainailla toisen vaatteita(siis ainakin lesbot keskenään). :) Lesbot eivät taida kuitenkaan olla niin selvästi aina hakemassa "hujoppeja ladonovia" seurakseen?

Mutta jos johonkin rakastuu, niin ei sillä oikeasti ole mitään merkitystä. Tai ei pituus ole mikään syy jättää joku ihminen ottamatta huomioon seurustelumielessä. Kun se tärkein juttu löytyy sieltä pään sisältä kumminkin...

• Liinuska
        Kerran olin "pitkä... kirjoitti:

Oli kivaa, kun mulla oli kerran itseäni lyhyempi tyttöystävä, kun olen yleensä aina se lyhyempi osapuoli. En tiedä miksi se oli kivaa, kun en kokenut kuitenkaan olevani mikään iso ja rohkea suojelija. Ei siinä mitään semmoista ollut. Eikä sitä pituus eroa ollut kuin muutama sentti, mutta kuitenkin niin päin, että mä olin se pidempi.

Mun mielestä on omituista, että 150 senttiset heteronaiset haluavat saada 200 senttisen miehen itselleen. Kyllä jotenkin käytännön elämässä on ehkä helpompaa, jos pituus ero ei ole kauhean suuri. Voi vaikka lainailla toisen vaatteita(siis ainakin lesbot keskenään). :) Lesbot eivät taida kuitenkaan olla niin selvästi aina hakemassa "hujoppeja ladonovia" seurakseen?

Mutta jos johonkin rakastuu, niin ei sillä oikeasti ole mitään merkitystä. Tai ei pituus ole mikään syy jättää joku ihminen ottamatta huomioon seurustelumielessä. Kun se tärkein juttu löytyy sieltä pään sisältä kumminkin...

Hyvä huomio tuo vaatteiden lainaaminen kumppanilta. Minä ja ystäväni taas lainailemme usein toistemme "saappaita", koska jalkamme ovat täsmälleen samaa kokoa ja joskus jopa ostamme yhteiset "menokengät ym".

• Hapsu

.. että pituusero voisi olla syy siihen, ettei voi seurustelemaan alkaa? Jos ajatellaan niin, että oikein rakastutaan ja viihdytään yhdessä ja sitten todetaan, ettei tästä tule mitään, kun sä olet mua kymmenen centtiä lyhyempi/pidempi.

Ei sillä mitään väliä ole pituudella. En ole koskaan edes ajatellut koko asiaa, kun olen seurustellut. Jossain vaiheessa sitten on vaan todettu, että ollaanpa samanpituisia tai mv. Kyllä se olisi kauhia paikka, jos kumppanin valinnassa olisi pituudella suurikin merkitys.

• tradefox69

Pidän kyllä henk. koht. enemmän lyhyehköistä naisista, siis esim. 155 - 165 cm.

En ole asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta olen jossain vaiheessa tajunnut, että niin vain on. Henkilön painolla ei minulle ole merkitystä.

Itseä lyhyempi nainen on niin helppo ottaa syliin/kainaloon...

• Jennifer
        tradefox69 kirjoitti:

Pidän kyllä henk. koht. enemmän lyhyehköistä naisista, siis esim. 155 - 165 cm.

En ole asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta olen jossain vaiheessa tajunnut, että niin vain on. Henkilön painolla ei minulle ole merkitystä.

Itseä lyhyempi nainen on niin helppo ottaa syliin/kainaloon...

..katsoa kultaani ylöspäin..:)

Ja välillä nojautua häneen ;)

• Hapsu
        Jennifer kirjoitti:

..katsoa kultaani ylöspäin..:)

Ja välillä nojautua häneen ;)

pölähti mieleeni sellainen ajatus, että onkohan sillä mitään psykologista merkitystä, jos joku tavallaan ihailee itseään pidempiä tai lyhyempiä kumppaneita?

Haluaako itseään "vahvempaa" kumppania hakeva ihminen mieluimmin pidemmän seurustelukaverin ja taas joku, joka haluaa olla se vahvempi osapuoli, niin katseleeko hän esim. tiedostamattaan itseään lyhyempiä, hennompia naisia...?

Itse pidän aika lailla samankokoisista naisista, kuin itse olen, vaikka "valintoja" en huomaa tekevänikään ainakaan pituuden mukaan...

• memory
        Hapsu kirjoitti:

pölähti mieleeni sellainen ajatus, että onkohan sillä mitään psykologista merkitystä, jos joku tavallaan ihailee itseään pidempiä tai lyhyempiä kumppaneita?

Haluaako itseään "vahvempaa" kumppania hakeva ihminen mieluimmin pidemmän seurustelukaverin ja taas joku, joka haluaa olla se vahvempi osapuoli, niin katseleeko hän esim. tiedostamattaan itseään lyhyempiä, hennompia naisia...?

Itse pidän aika lailla samankokoisista naisista, kuin itse olen, vaikka "valintoja" en huomaa tekevänikään ainakaan pituuden mukaan...

on paras!! Minä tällaisena "tasavertaisuus suhteissa!"- ihmisenä varmaankin sitten haluan sitä tasavertaisuutta myös pituuskysymyksessä:)

Toisekseen; on vaikeata pitää se minulle tärkeä katsekontakti yllä, jos toinen on minua paljon pidempi tai lyhyempi.

Nojaa..kun klikkaa, niin klikkaa eikä siinä pituutta katsota.

• naapsuainen
        memory kirjoitti:

on paras!! Minä tällaisena "tasavertaisuus suhteissa!"- ihmisenä varmaankin sitten haluan sitä tasavertaisuutta myös pituuskysymyksessä:)

Toisekseen; on vaikeata pitää se minulle tärkeä katsekontakti yllä, jos toinen on minua paljon pidempi tai lyhyempi.

Nojaa..kun klikkaa, niin klikkaa eikä siinä pituutta katsota.

Mä olen samaa mieltä memoryn kanssa. Samanpituinen on paras. Jotenkin minulle (170 cm) tulee hirveän iso olo jos olen lyhyemmän kanssa ja pidemmät ihmiset ovat sitten taas liian pitkiä, minulle siis. :) Mutta eihän se rakkaus tosiaan pituutta katso, niinkuin ei ikääkään.
        Ja eikö yleensäkin naiset ihastu samantyylisiin/-näköisiin naisiin näin aihetta sivuten? Olen usemman kerran törmännyt pariskuntiin, jotka ovat enemmän tai vähemmän toistensa näköisiä ja kokoisia.

• Klaudia

Ei kai ihmisen pituudella ole mitään merkitystä, ei minulle ainakaan.

• nakki

Oon 155 cm ja mulla ei ikinä oo ollu lyhyempiä tai samanpitusia naisia. (onko sellasia edes olemassa!?)Ei edes ole tullu tilaisuutta kokeilla. Mutta kun mietin niin mulle olis tosi omituista olla samanpitusen naisen kanssa, puhumattakaan lyhyemmästä! Joku sanoi tuolla aikasemmin että lyhyt nainen on helppo ottaa kainaloon!! Sitä mä just haluan, että joku ottaa mut kainaloon..

• Mea
        nakki kirjoitti:

Oon 155 cm ja mulla ei ikinä oo ollu lyhyempiä tai samanpitusia naisia. (onko sellasia edes olemassa!?)Ei edes ole tullu tilaisuutta kokeilla. Mutta kun mietin niin mulle olis tosi omituista olla samanpitusen naisen kanssa, puhumattakaan lyhyemmästä! Joku sanoi tuolla aikasemmin että lyhyt nainen on helppo ottaa kainaloon!! Sitä mä just haluan, että joku ottaa mut kainaloon..

Kyllä meitä lyhyitäkin löytyy. Itse olen 154 enkä ole todellakaan koskaan seurustellut koskaan itseäni lyhyemmän tai edes samanmittaisen kanssa. Olen kanssasi samaa mieltä, että on tosi kiva käpertyä kainaloon.

Vaan olen minä kyllä seurustellut itseäni 25 senttiä pitemmän naisen kanssa eikä meillä tuosta erosta huolimatta mitään suurempia hankaluuksia syntynyt, mitä nyt kaverit Majakaksi ja Perävaunuksi kutsuivat :)

• hujoppi

Mäkin olen miettinyt näitä samoja asioita. Itse olen reilusti päälle 180cm ja yleensä itse ihastun pitkiin naisiin. Tunnen itseni "normaalin" pituiseksi pitkien seurassa. Pituus on plussaa, mutta ei pakollista. Nimittäin ex-seurustelukumppanini oli minua noin 20cm lyhyempi. Eikä se kummemmin haitannut. Mutta, kuinka moni 170 senttinen haluaisi lähemmäs 185cm naisen? Tuntuu, että on vaikeaa löytää sopivaa ihmistä, kun on näin pitkä. Tuntuu, että kukaan ei halua pitkää ja hoikkaa naista?? Baareissakin on hassua, kun näkee kaikkien naisten päälaet.

• Keskimittainen ja sopusuhta...

Kyllä täytyy myöntää, että samankokoisia sitä katsoo. Olen itse 165 - harvoin se lyhin tai ikinä se pisin. Samankokoista on kiva halata :o)Kauheesti pitemmän naisen vierellä olo tuntuu kyllä hieman "pieneltä". Mutta jos persoonallisuutta löytyy pitkästäkin, niin olen valmis käppäämään vartta ylös, hah!

• Mimmi

mäpäs oonki vaan 150 cm. ja siis kaikki naiset on mua pidempiä. saakin olla. mut en kattele yli 170 cm pitkiä naisia, ne on mulle jo liian pitkiä. 10 cm on ihan sopiva pituusero mun mielestä, etinkin yleensä n. 155-165 cm naisia, ne on musta söpöjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      402
      6974
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      53
      4083
    3. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      26
      2402
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      61
      1634
    5. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      98
      1554
    6. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      3
      1549
    7. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      6
      1427
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      261
      1418
    9. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      102
      1189
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      23
      1117
    Aihe