case saksa-englanti

Type

Löytyykö Suomesta tietäjää joka pystyisi selventämään Case:n tyyppien valmistusmaan. Siis Saksa vai Englanti. Vai onko muitakin maita jossa Casea on valmistettu/valmistetaan.
Toiseksi; millaisia kokemuksia 80-90 lukujen vaihteen Case:sta. Etenkin kuormaajan kanssa.

20

10894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksalaiset

      mallit. Näissä pienemmissä etuakseli etukuormaajakäytössä ei oikein vakuuta. Ohjaussylinteri vain toispuleisella toteutuksella laittaa laakeroinnit lujille.

    • engelismannit

      etukuormaimen kanssa ja silti vakaita. Etuakseli on ZF:n tukevaa tekoa oleva, eikä pelkoa pettämisestä, niinkuin joissain Fiateissa on käynyt.. Hydrauliikan tuotto pikkukierroksilla on pieni, ja vaatii kuormaimen kanssa työstäessä n. 1100r/min peruspyörimisnopeutta moottoriin

      • malleja

        585, 685, 885. 90- luvulla sitten vastaavat mallit ovat 595, 695 ja 895. Mutta etsi se isoin: joko 885 tai 895 jotka ovat 83hv tehoisia. Kuormaaja vie aina osansa, vaikka 69 hv:n 685 ja 695:kin kyllä menettelee


      • enklantilaisissa
        malleja kirjoitti:

        585, 685, 885. 90- luvulla sitten vastaavat mallit ovat 595, 695 ja 895. Mutta etsi se isoin: joko 885 tai 895 jotka ovat 83hv tehoisia. Kuormaaja vie aina osansa, vaikka 69 hv:n 685 ja 695:kin kyllä menettelee

        kuussata sarjan peltiasetelman kanssa lapamallin levyllä. Pikavaihde lisäksi yksi lisähuoli.


      • yksilevykytkintä
        enklantilaisissa kirjoitti:

        kuussata sarjan peltiasetelman kanssa lapamallin levyllä. Pikavaihde lisäksi yksi lisähuoli.

        Ei ole tehtykään. Sitä keraamista lapalevy-kytkintä ei saa luistattaa ja jos sitä on luistatellut, pitää koneistaa vauhtipyörä, koska se kuluu, ei keraaminen levy. Pikavaihde tekee joka koneessa joskus tenänsä (samoja pakkoja käytetään yleisesti, se ei ole IH:n oma valmiste.


      • Type
        yksilevykytkintä kirjoitti:

        Ei ole tehtykään. Sitä keraamista lapalevy-kytkintä ei saa luistattaa ja jos sitä on luistatellut, pitää koneistaa vauhtipyörä, koska se kuluu, ei keraaminen levy. Pikavaihde tekee joka koneessa joskus tenänsä (samoja pakkoja käytetään yleisesti, se ei ole IH:n oma valmiste.

        Kiitos kamut kommenteista.
        Millaisessa käytössä "engelismannilla" hydraulikan tuotto ollut nuuka ? Ilmoittavat 47-65 l/min tutoksi kuitenkin.
        Onko kytkin ongelmat keraamisen levyn syytä ja onko se kaikkien mallien juttu ja missä iässä kenties on kytkinremppa edessä.
        Muutenhan 85 ja 95 sarjalaiset taitaisivat olla pikkuajoon (rankametsään, lumitöihin ym pihahommiin) soveliaita vehkeitä ?!


      • riittää
        Type kirjoitti:

        Kiitos kamut kommenteista.
        Millaisessa käytössä "engelismannilla" hydraulikan tuotto ollut nuuka ? Ilmoittavat 47-65 l/min tutoksi kuitenkin.
        Onko kytkin ongelmat keraamisen levyn syytä ja onko se kaikkien mallien juttu ja missä iässä kenties on kytkinremppa edessä.
        Muutenhan 85 ja 95 sarjalaiset taitaisivat olla pikkuajoon (rankametsään, lumitöihin ym pihahommiin) soveliaita vehkeitä ?!

        hydrauliikan tuotto, joka tosiaan on ilmoitettu monen kokoisena. Se on siinä 50 litraa, mutta se tuotto alle 1000r/min on pieni, eli kun käyttää etukuormainta, on ne pohjakierrokset hyvä asettaa yli sen. Keraamisen kytkimen vaivahan on juuri se vauhtipyörän kuluttaminen joka koneessa, joissa se on. Riippuu käyttötavasta, mutta itselläni kytkinremppa tehtiin 4000 tunnin korvissa. Pikavaihde tähän saakka ainakin on ollut ongelmaton. CaseIH 885 ainakin peittelee isonkin koneen jäljet, vaikka onkin todella näppärä käänteissään ja on kevyt. Nostolaitehydrauliikka on, voisiko sanoa aivan pistämätön ja ongelmaton. VOA- pakka kestää traktorin iän: Olen nimittäin ajanut viimeiset tuhannet koneella, jonka ajomäärää on vaikea edes arvailla - no 15000 nyt kuitenkin - ja ulosottohommia tehtiin todella paljon. Huolimattomasti käytettynä pakin ja nopean alueen kytkentäholkki menee syystä että pitkällä kepillä murrettu siirtäjän sokka murtuu, eikä alue kytkeydy kunnolla


      • traktoreita
        riittää kirjoitti:

        hydrauliikan tuotto, joka tosiaan on ilmoitettu monen kokoisena. Se on siinä 50 litraa, mutta se tuotto alle 1000r/min on pieni, eli kun käyttää etukuormainta, on ne pohjakierrokset hyvä asettaa yli sen. Keraamisen kytkimen vaivahan on juuri se vauhtipyörän kuluttaminen joka koneessa, joissa se on. Riippuu käyttötavasta, mutta itselläni kytkinremppa tehtiin 4000 tunnin korvissa. Pikavaihde tähän saakka ainakin on ollut ongelmaton. CaseIH 885 ainakin peittelee isonkin koneen jäljet, vaikka onkin todella näppärä käänteissään ja on kevyt. Nostolaitehydrauliikka on, voisiko sanoa aivan pistämätön ja ongelmaton. VOA- pakka kestää traktorin iän: Olen nimittäin ajanut viimeiset tuhannet koneella, jonka ajomäärää on vaikea edes arvailla - no 15000 nyt kuitenkin - ja ulosottohommia tehtiin todella paljon. Huolimattomasti käytettynä pakin ja nopean alueen kytkentäholkki menee syystä että pitkällä kepillä murrettu siirtäjän sokka murtuu, eikä alue kytkeydy kunnolla

        ovat, etuakseli kestää hyvin ek-käyttöä, täytyy tietenkin pitää järki mukana hommissa.
        Neliveto paljon parempi kuin esim. 05 -sarjan valmettien kolmiveto. Tasapainoinen traktori, ei tarvitse takapainoa esim. suursäkkejä nostellessa.
        Kytkin ei mikään kestävin, etenkin käytön ollessa nestevälitteinen, tuntien kertyessä käyttö- ja työsylinterit kuluvat sekä sisäisesti sekä kiinnityksistään jolloin kytkin alkaa irroittamaan huononlaisesti.
        Kepit vasemmalla, voi laittaa oikealle puolelle ek-vivun jolloin kuormaus on helppoa.


      • Onkin
        traktoreita kirjoitti:

        ovat, etuakseli kestää hyvin ek-käyttöä, täytyy tietenkin pitää järki mukana hommissa.
        Neliveto paljon parempi kuin esim. 05 -sarjan valmettien kolmiveto. Tasapainoinen traktori, ei tarvitse takapainoa esim. suursäkkejä nostellessa.
        Kytkin ei mikään kestävin, etenkin käytön ollessa nestevälitteinen, tuntien kertyessä käyttö- ja työsylinterit kuluvat sekä sisäisesti sekä kiinnityksistään jolloin kytkin alkaa irroittamaan huononlaisesti.
        Kepit vasemmalla, voi laittaa oikealle puolelle ek-vivun jolloin kuormaus on helppoa.

        Ihan näppärä peli, tuosta hydauliikan pistämättömyydestä, en oikein tiedä mitä sillä pistelis, mutta siinä sais olla parempi laskun hidastin, esim. raskaalla perälevyllä, jos ei halua kolauttaa sitä maahan, onhan siinä se, että vipu kerralla pohjaan, mutta siihen löytyy paljon kehittyneempiä keksintöjä, muista merkeistä, mutta ketterä se on ja ulosoton käyttö todella näppärä, kun on sillä hydraulisella levypakalla, saa nätisti päälle ja pois. Koneet on kiitettävän sitkeitä, ei mitään ärhäköitä, mutta mukavia nahkasahoja, kun ei sammu oikeastaan ollenkaan vedättämällä ja herää vielä henkiin, kun punaiset palaa ja painaa kytkimen pohjaan.


      • unohtuikin
        Onkin kirjoitti:

        Ihan näppärä peli, tuosta hydauliikan pistämättömyydestä, en oikein tiedä mitä sillä pistelis, mutta siinä sais olla parempi laskun hidastin, esim. raskaalla perälevyllä, jos ei halua kolauttaa sitä maahan, onhan siinä se, että vipu kerralla pohjaan, mutta siihen löytyy paljon kehittyneempiä keksintöjä, muista merkeistä, mutta ketterä se on ja ulosoton käyttö todella näppärä, kun on sillä hydraulisella levypakalla, saa nätisti päälle ja pois. Koneet on kiitettävän sitkeitä, ei mitään ärhäköitä, mutta mukavia nahkasahoja, kun ei sammu oikeastaan ollenkaan vedättämällä ja herää vielä henkiin, kun punaiset palaa ja painaa kytkimen pohjaan.

        se laskunopeussäätö.. kyllä sillä tottuu laskemaan nätistikin, mutta näppäräsorminen seppä kyllä tekee sen itsekin vaijerivälitteisellä vivulla erillisen sisälle jos siltä tuntuu, että tarvii


    • Type

      maaottelusta. Meniköhän kaikki casen valmistus v.-89 englantiin. Joissakin keskusteluissa saksan casea pidetään parempana. Mitkähän jutut englannin casessa on huonompia. Eikös nykyisetkin traktorit valmisteta ympäri maailmaa tulleista osista ja kokoonpanokin on milloin missäkin maassa. Valmistajilla on varmaan 80-luvullakin ollut jotkin laatusetifikaatit.

      • lisäksi

        vaihde keppi normali oikealla oleva H-vaihde ja lisänä kertoja. Pakillakin ajaessakin voi kuule vielä pykältääkkin jos tarvis. Enkelsmannin vaihteet ainakin 600 sarjassa vasemmalla puolella ja pykälät perätysten.
        Outo asia mutta jotkut tykkää siitä kostruktiosta.
        Ja se pelti asetelmakytkin, sakussa on järeä valuasetelma. Massakytkinlevy kannattaa vaihtaa sakuunkin lapalevyn tilalle jos remonttia tekee.


      • ei enää
        lisäksi kirjoitti:

        vaihde keppi normali oikealla oleva H-vaihde ja lisänä kertoja. Pakillakin ajaessakin voi kuule vielä pykältääkkin jos tarvis. Enkelsmannin vaihteet ainakin 600 sarjassa vasemmalla puolella ja pykälät perätysten.
        Outo asia mutta jotkut tykkää siitä kostruktiosta.
        Ja se pelti asetelmakytkin, sakussa on järeä valuasetelma. Massakytkinlevy kannattaa vaihtaa sakuunkin lapalevyn tilalle jos remonttia tekee.

        vaihteet jonossa vaan H-kaavassa ja kytkinkin erilainen kuin vanhemmissa. Saksalaisten kaksoiskytkimissä on ollut tosi paljon ongelmia ja maksaa paljon kun laitetaan. Lisäksi saman tehoinen kone painaa monta sataa kiloa enemmän ja on paljon kankeampi käänteissään kuin engelsmannit. Vaihteiden kanssa niissä on myös ollut ongelmia, johtuen siitä, että vaihdekeppi on laakeroitu ohjaamon lattiaan ja se ajossa repii sitten vaihteita, koska ohjaamo on kumityynyjen varassa ja liikuu erikseen runkoon nähden. Vetovastustunnustelua ei liioin tahdo saada riittävän herkäksi..


      • kytkimestä
        ei enää kirjoitti:

        vaihteet jonossa vaan H-kaavassa ja kytkinkin erilainen kuin vanhemmissa. Saksalaisten kaksoiskytkimissä on ollut tosi paljon ongelmia ja maksaa paljon kun laitetaan. Lisäksi saman tehoinen kone painaa monta sataa kiloa enemmän ja on paljon kankeampi käänteissään kuin engelsmannit. Vaihteiden kanssa niissä on myös ollut ongelmia, johtuen siitä, että vaihdekeppi on laakeroitu ohjaamon lattiaan ja se ajossa repii sitten vaihteita, koska ohjaamo on kumityynyjen varassa ja liikuu erikseen runkoon nähden. Vetovastustunnustelua ei liioin tahdo saada riittävän herkäksi..

        " Saksalaisten kaksoiskytkimissä on ollut tosi paljon ongelmia ja maksaa paljon kun laitetaan "

        Kun vaihtaa massalevyyn niin ongelmat ovat siirretty
        monien tuhansien tuntien päähän. Lapakytkinlevyt pitäisi kieltää lailla. Ulosotonkytkin, mitäs niissä
        sitten olisi, itsellä ei ole ollut ongelmia sen kanssa? Ei kytkinremppa ollut aikoinaan kallis, työtähän aina on kun traktori katkaistaan. Sorvaus oikeisiin mittoihin on tärkeä ja levythän on "halapoja".
        Vaihde vipu jää joskus nahnikkaan joka laukeaa kopin alta kevyesti kopauttamalla.


      • sijoitusss
        lisäksi kirjoitti:

        vaihde keppi normali oikealla oleva H-vaihde ja lisänä kertoja. Pakillakin ajaessakin voi kuule vielä pykältääkkin jos tarvis. Enkelsmannin vaihteet ainakin 600 sarjassa vasemmalla puolella ja pykälät perätysten.
        Outo asia mutta jotkut tykkää siitä kostruktiosta.
        Ja se pelti asetelmakytkin, sakussa on järeä valuasetelma. Massakytkinlevy kannattaa vaihtaa sakuunkin lapalevyn tilalle jos remonttia tekee.

        Pakko kommentoida tuota vaihteiden sijoitusta. sehän on parasta koko engelsmannikoneissa ei siinä mitään ihmeellistä, vai onko joissain nyky koneissa suunnanvaihtaja oikealla, ei taida löytyä. Itte pidän lumihommissa toisen käden nostolaitteella ja toinen hoitaa ohjausta ja suunnavaihtoa. Sitten sitä on ihmeissään kun pitäis kaikki hoitaa sillä oikealla kädellä paitsi ohjaus. Ei onnistu yhtä sulavasti. Aina pitää olla joko nostolaitetta säätämässä tai vaihdetta vaihtamassa. On etu että ne on omalla kädellä


      • sekin on
        sijoitusss kirjoitti:

        Pakko kommentoida tuota vaihteiden sijoitusta. sehän on parasta koko engelsmannikoneissa ei siinä mitään ihmeellistä, vai onko joissain nyky koneissa suunnanvaihtaja oikealla, ei taida löytyä. Itte pidän lumihommissa toisen käden nostolaitteella ja toinen hoitaa ohjausta ja suunnavaihtoa. Sitten sitä on ihmeissään kun pitäis kaikki hoitaa sillä oikealla kädellä paitsi ohjaus. Ei onnistu yhtä sulavasti. Aina pitää olla joko nostolaitetta säätämässä tai vaihdetta vaihtamassa. On etu että ne on omalla kädellä

        No sehän on niin että mihin on oppinut. Jos esim. loukkaa sen kätensä, jolla on oppinut " vaihtamaan " ja sängyssä joutuu sitten puolta " vaihtamaan " sen takia, nii eihän siitäkään hommasta taho sitten mitään tulla.


    • Englanti - USA
      • Ei, ei

        Nämä luulevat Natikkaa Caseksi siksi, että viimeiset mallit on valmistettu Casen omistaessa Internationalin. Traktorithan siinä eivät Caseksi muuttuneet,vaan traktorifirman omistaja.


      • Ursus600hp
        Ei, ei kirjoitti:

        Nämä luulevat Natikkaa Caseksi siksi, että viimeiset mallit on valmistettu Casen omistaessa Internationalin. Traktorithan siinä eivät Caseksi muuttuneet,vaan traktorifirman omistaja.

        Suurin osa tehdään Turkissa, New Holland sama traktori, eri väri.


      • Olikonäin
        Ursus600hp kirjoitti:

        Suurin osa tehdään Turkissa, New Holland sama traktori, eri väri.

        " Suurin osa tehdään Turkissa, New Holland sama traktori, eri väri. "

        Milloin Case ja New Holland on naitettu Turkkiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin lähellä

      Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

      Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

      Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

      Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

      ... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

      romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

      🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

      Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

      Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe