Te joille on tehty polven tähystysleikkaus, mahdollisesti rustovamman takia, kertokaas missä tämä toimenpide tehtiin teille? Paljonko maksoi? Saitteko KELAlta jotain? Mites toipuminen? Kauanko kesti että pystyy kunnolla kävelemään entäs juoksemaan tai pyöräilemään kunnolla? Tehtiinko operaatio puudutuksessa vai nukutuksessa? Kuinka pitkä oli sairasloma?
missä polvenne tähystettiin?
5
974
Vastaukset
- Potkulauta
Polveni tähystysleikattiin keskussairaalan päiväkirurgiassa. Aamulla menin ja klo 15:00 veljeni haki pois.Tähystys suoritettiin pyynnöstäni ns. alaraajapuudutuksessa ja sain itse katsoa toimenpidettä monitorista. Kohdallani polvesta "suturoitiin" revennyt kierukka ja poistettiin synoviittia (tulehtuneita kalvoja ja limapusseja). Toimenpiteen hinta oli 95 euroa ja lääkärintodistus 5 euroa. Sairauslomalla olin kuukauden. Toipuminen kävelykuntoon kesti muutaman päivän. Aluksi oli pari päivää sauvakevennys. Kela ei korvannut mitään kustannuksia. Aluksi oli oltava varovainen polven rasituksessa. Juoksemaan en pystynyt puoleen vuoteen. Kävely kunnon kengillä rauhallisesti oli parasta terapiaa polvelle. Uinti on myös hyvä, koska veden paino kannattaa kehoa ja polvi tavallaan säästyy. Toimenpide ei ole mitenkään kivulias eikä tarvi pelätä etukäteen. Tsemppiä!
- sas1
Miten nopeasti pääsee julkisella puolella polviremppaan, jos alla esim. tapaturma?
Mitä maksaa yksityisellä puolella pääkaupunkiseudulla, onko hintaeroja? Missä edullisin magneettikuvaus pääkaupunkiseudulla. Kysyn näitä, kun en jaksa tapella vakuutusytiön kanssa kuluista ja alistun itse maksajaksi, jos aion saada polven kuntoon.- *milla
Miten nopeasti pääsee julkisella. Joskus pääsee heti, siis akuuttina. ja toisinaan odotat mri kuvaan 6kk ja tuosta 6kk leikkaukseen. ja tietysti voi joutua tuota ennen odottamaan lääkärille 6kk.
Helsingistä on Ortonista kokemusta, polven laajamri maksoi syksyllä 05 muistaakseni kelakorvauksen jälkeen 350-450e en muista tarkkaan. Kai tiesit, että voit ihan soittaa mri keskuksiin ja kysyä hintaa! Ortonissa oli se kiva puoli, että he vähensivät suoraan kelaosuuden, joten sitä ei tarvinnut itse maksaa ja säästyi aikaa kun ei tarvinnut kelasta korvausta hakea jälkikäteen. näin siis 3 vuotta sitten. - aclvammanen
Tuntuis olevan Mehiläinen yksityisistä hinta-laatu suhteeltaan paras, en tiedä miten pääkaupunkiseudulla mutta ainakin Hämeenlinnassa Mehiläisessä on halvemmat hinnat kuin esim Tampereella vastaavassa. Olen itse menossa operaatioon perjantaina mehiläiseen ja jos suunniteltu leikkaus (acl) tehdään hinta on jotain 4000e kieppeillä riippuen tosiaan löydöksestä. Itse tässä tappelen vakuutusyhtiön kanssa maksusitoumuksesta ja operaatioon ei ole kuin pari päivää enää. Saa nähä joudunko sittenkin itse maksumieheksi...=(
- itse...
Oma polvi tullaan leikkaamaan yksityisellä 10.4.08(olisin päässyt paljon aijemmin, mutta kirjoitukset sotkevat). Eli yleisellä mulle sanottiin vaan että ei sun mikään oo, kun et ole kilpaurheilija. Yksityinen ortopedi totsi että eturistisiteet poikki ja sisäkierukka sökönä(aika iso vika siis on).. Eli MRI makso mulla jotain päälle 500euroa, mutta onneksi polvi meni Koululiikuntaliiton salibandy turnauksessa, joten vakuutus (PITÄIS) olla kunnossa. Todella kalliiksi tulee yksityisellä, riippuen tietenkin vammasta. Itselläni arvio heittää 6000euron pintaan, eli tappelen vaikka hautaan asti että vakuutus korvaa. Tietenkin pitää muistaa että tarvitsen leikkauksen jälkeen 6kk fysioterapian hoitoa, että siitä tulee lisäkustannuksia. Jos ei ole akuutti(oma polveni ei ollut niiden mielestä, vaikka kävellä ei voi) yleisellä tie leikkaukseen on pitkä ja KIVINEN, mutta toki katso jos olis joku vakuutus ja taistele vaan :) Tsempiä, et pääsit leikkaukseen, älä anna niille periksi :D (Itellä leikkauksen jälkeen 6kk toipumis prosessi, että sekään ei oo mtn yleisellä, JOS ei ole kilpaurheilija..)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1492149
- 1211455
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v3351248Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401190Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni651165IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk31161- 1411139
- 491099
Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470967Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet98965