Käsittääkseni psykologian opettajan pätevyyteen riittää vhintään cum lauden suoritus esimerkiksi lukioon, jos jo muutoin opettajan pätevyys, olenko oikeassa?
Psykologian opetuksesta.
8
1689
Vastaukset
- riittää..
Minä olen käsittänyt, että lukioon ei riitä cum laude kuin vain sijaisuuksia ehkä tekemään. Ammattikouluun taas on eri asia.
- cumu..
eli ammattikouluun riittää cumu aineenopetukseen?
- Psykan ope
Cumu ei riitä millekään kouluasteelle / mihinkään oppilaitokseen psykologiassa (eikä oikein muussakaan aineessa). 55 ov eli laudaturopinnot pitää löytyä.
T: Psykan ope- ....
Luulenpa että ammattikoulun puolella ei niin hirveästi ole noita opettajia, jotka ovat psykologian opettaja-nimikkeellä. Olen ainakin kuullut, että esim. kasvatustieteitä lukenut toimii sekä kasvatustieteiden että psykologian opettajana (pääaineena ollut kasvatustiede ja sivuaineena psykologia). Eikä mielestäni psykologian opettamiseen (ainakaan suvitoimiseen) vaadita ammatillisen koulutuksen puolella laudatur-opintoja.
- ja vaatimuksista
.... kirjoitti:
Luulenpa että ammattikoulun puolella ei niin hirveästi ole noita opettajia, jotka ovat psykologian opettaja-nimikkeellä. Olen ainakin kuullut, että esim. kasvatustieteitä lukenut toimii sekä kasvatustieteiden että psykologian opettajana (pääaineena ollut kasvatustiede ja sivuaineena psykologia). Eikä mielestäni psykologian opettamiseen (ainakaan suvitoimiseen) vaadita ammatillisen koulutuksen puolella laudatur-opintoja.
Riippuu, onko kyseessä ammattiaine? Ammattiaineen opettamiseen vaaditaan yliopistotutkinto, kolme vuotta ammatissa ja ammattipedagogiset opinnot.
- Psykan opiskelija
60 op eli cumu riittää lukion aineenopettajaksi, jos se ei ole oma pääaine. Aineenopettajalla tulee olla yksi 120 op laudatur ja muut voi olla 60 op cumuja.
- kiinnostunut
Psykan opiskelija kirjoitti:
60 op eli cumu riittää lukion aineenopettajaksi, jos se ei ole oma pääaine. Aineenopettajalla tulee olla yksi 120 op laudatur ja muut voi olla 60 op cumuja.
Hei,
jos on jo olemassa yksi maisterin tutkinto (esim. terveystieteistä), opettajan pedagoginen pätevyys, 3 vuotta opettajan työstä työkokemusta, lähes 10 vuotta psykiatrisesta työstä työkokemusta ja pohjalla vielä psykiatrisen sairaanhoitajan tutkinto, niin: MITÄ VIELÄ VAADITAAN/MISSÄ VOI SUORITTAA/MITEN on jatkossa mahdollista työskennellä psykologian opena lukiossa? Tai amiksessa?
Voisinko esim. suoritaa avoimessa yo:ssa 60op. psykologiaa työni ohessa? Riittääkö se? Vai pitääkö olla lisäksi esim. filosofiaakin jokin tietty määrä?
Kertokaa viisammat, kiitos:)
- filo.lis
Olette kaikki väärässä. Psykologiaa, kuten mitä tahansa muuta ainetta, voi opettaa lukiotasolla, kun on suorittanut ko. aineesta sivuaineopinnot. Tämän takia useissa kouluissa sekä psykologian että filosofian opettaja on sama, koska henkilö on suorittanut toisesta aineesta maisterin tutkinnon ja toisesta pelkästään sivuaineopinnot (ja tietysti myös pedagogiset opinnot).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029