koliikki ja d-vitamiini

kotikissa

Meillä d-vitamiini on aiheuttanut koliikkia.
Vaivat alkoi kun olin muutaman päivän antanut d-vitamiinia. Olen sen jälkeen vaihtanut merkkiä ja kokeillut jopa kalanmaksaöljyä.
Vauva on nyt 6,5 kk ja ei vieläkään pysty ottamaan d-vitamiinia puhumattakaan vauvan ruuista ja korvikkeesta jotka sisältävät d-vitamiinia. Hän saa aivan älyttömiä kipu kohtauksia jos on saanut d-vitamiinia.(7 eri kertaan olen kokeillut)
Olen rehellisesti puhunut neuvolassa asiasta mutta ei he ymmärrä. Kysyin että mitä voin lapselle antaa kun ei rintamaito riitä eikä korvike käy. Vastaus oli että lääkäriin ja lääkärissä vaan pyöritettiin päätä. Sain itse ratkaista ongelman antamalla tytölle veteen lantrattua luomumaitoa jotta tyttö saisi tarvitsemat kalciumit ja magnesiumit jne. Luomumaitoa annoin ensimäistä kertaa 5kk ikäisenä eikä mitään oireita tullut.

Olisiko jollain sammanlaisia kokemuksia d-vitamiinista?

7

3259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä pahempaa vois olla
      • kotikissa

        Ihana kuulla että löytyy muitakin kuin meidän tyttö. Mitä oireita sinulle tulee, missä on kipua (jos on) ja missä se tuntuu? Kysyn koska tahtoisin ymmärtää vauvamme kipua joka ei itse osaa kertoa.


      • yhä terve silti
        kotikissa kirjoitti:

        Ihana kuulla että löytyy muitakin kuin meidän tyttö. Mitä oireita sinulle tulee, missä on kipua (jos on) ja missä se tuntuu? Kysyn koska tahtoisin ymmärtää vauvamme kipua joka ei itse osaa kertoa.

        http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/potilas.html


      • ......................
        yhä terve silti kirjoitti:

        http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/potilas.html

        Esikoiselle tuli ihan kauhea masu kipeä d-vitamiinista,toiselle ja kolmannelle lapselle olen aloittanut ja antanut vitamiinia tosi tosi vähitellen,heti jos näyttää että masu tulee kipeäksi niin pitäkää vaan taukoa siinä d-vitamiinin antamisessa,niin onparasta!


    • D-vitamiini ei itse asiassa ole vitamiini vaan hormoni. Vitamiini-nimen käyttö on puhtaasti historiallinen.

      D-vitamiini osallistuu mm. kalsium-fosforitasapainon säätelyyn. Erityisen tärkeää se on kasvavilla lapsilla luiden muodostumisessa. Puutteesta seuraa riisitauti, tila, jossa luut ovat hauraita, ja lapsi heikko. Pituuskasvu pysähtyy.

      Ihmisen oletettu evolutiivinen alkuperä on päiväntasaajalla. Auringon uv-valon vaikutuksesta d-vitamiinia syntyy iholla valokemiallisessa reaktiossa. Suomalaiset elävät maailman väestöön nähden poikkeuksellisen pohjoisessa ja vähässä valossa. Talvisaikaan d-vitamiinin muodostuminen on todella niukkaa. D-vitamiinin saannista on puutetta koko väestöllä. Itse asiassa kaikkien suomalaisten tulisi syödä d-vitamiinilisää. Kansanterveyslaitoksen saantisuositukset ovat liian pienet.

      Oma lapseni sai vauvaikäisenä yleisimmistä d-vitamiinivalmisteista (Devitol, Jekovit) ilmeisesti vatsaoireita (itkuisuus). Neuvolassa ja apteekissa moiset olivat lähes tuntemattomia. Liekö sitten johtuneet apuaineista. Deetippa-valmisteeseen siirtyminen vei oireet. Voisin suositella sitä.

      Äidinmaidossa ei luontaisesti ole lainkaan d-vitamiinia. Liekö sillä jokin tarkoitus?

      Oletko varma ettei lapsellasi ole maitoallergiaa?

      • Kokeile

        Kannattaa kokeilla Deetippa -nimistä D-vitamiinia. Jekovit tms. ovat myös aiheuttaneet meillä päänvaivaa. Deetippa imeytyy jotenkin eri tavoin kun nuo muut..


      • d-wa
        Kokeile kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla Deetippa -nimistä D-vitamiinia. Jekovit tms. ovat myös aiheuttaneet meillä päänvaivaa. Deetippa imeytyy jotenkin eri tavoin kun nuo muut..

        ostin eilen niitä deetippoja. hurja määrä niitä pitää antaa 20 tippaa!!! kait se juju on kuitenkin siinä että se litku oli selvästi "laihempaa"??? Noh, tänää on tipat annettu, eikä ainakaa viel oo kohtausta tullu, toivottavasti ei tulekkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2719
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2571
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1704
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      126
      1618
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1399
    Aihe