Vasta jonkin aikaa Espanjan-liigaa seuranneena haluaisin tietää, mitä Barcasta toisinaan käytetty nimitys Blaugrana tarkoitta tai mistä se tulee? Onko se lempinimi vai mikä?
Barcan nimi?
4
1631
Vastaukset
- Amunt Los Blancos!
Se siis meinaa suomeksi sinipurppuraa, eli Barcan värejä, mistä lempinimi juontaa juurensa.
- yks vaan
Ahaa! Mä luulin, että se on jotain tyyliin "punaiset paholaiset", mutta sopiikin paremmin Barcalle tuollainen ylevä "sinipurppura" :-)
- on kataloniaa
ja tosiaan tarkoittaa Barcelonan värejä.
On myös olemassa Barcalle kuuluva areena nimeltä Palau Blaugrana:
http://en.wikipedia.org/wiki/Palau_Blaugrana
Normaaliespanjaksi sininen = azul ja punainen = rojo. Blaugrana ei muistuta noita mitenkään. Sen sijaan "blau" on saksaksi sininen. Outoa kieltä tuo katalonia.- Puyol
ei nyt varsinaisesti liity, mutta Katalonian kieli on kylläkin katalaani. Ja on siinä lopulta paljonkin yhtäläisyyksia castellanon kanssa (vaikka toisaalta onkin ihan omanlaisensa). Visca Espanya, visca Catalunya i visca Barça!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824837- 1882208
- 1321832
- 361649
- 1751455
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj221421Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161401Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3241133- 351126
- 781013