Jos kolme samaan aikaan lähtevää lentoa perutaan ja lisäksi yksi tulee tuurilla takaisin, onko silloin neljä romua pa*kana samaan aikaan?
Uskomaton firma.. jos Finnair peruisi suhteessa yhtä paljon lentoja, olisi peruutuksia varmaan 200 päivässä!
MD:t ja Avrot.. paljonko voi odottaa? Eikös Englannissa B1:n Avrosta pudonnut joku siiven palakin ilmassa hiljan?
Neljä konetta hajalla samaan aikaan?!?
11
1982
Vastaukset
- No more Blue one
Lennän säännöllisesti Kuopioon ja toisinaan Vaasaan. Onneksi molempiin pääsee kahdella luotettavalla ja suomalaisella yhtiöllä. Nyt on yksi vaihtoehto (ruotsalainen) vähemmän!
- finn com
eniten suomessa lentoja peruu finnairin hovihankkija finn com.eli heillä miltei luvat katkolla koska lentäjät eivät osaa hommiaan...kokeneita...kuinka paljon peruutuksia heillä???
- kaippa se on suomalainen
Suomen liput niissä on kylessä. Tuskin se mikään turkkilainen on, vai onko? Tai japanilainen? Kyllä se suomalainen on.
- -tosikko-
kaippa se on suomalainen kirjoitti:
Suomen liput niissä on kylessä. Tuskin se mikään turkkilainen on, vai onko? Tai japanilainen? Kyllä se suomalainen on.
Omistuksestahan tässä nyt puhutaan eikä markkinoinnista... omistus on 100% CRASH eiku SAS eli onko suomalainen: not.
Taitaa olla johtokin ruotsalainen, ainakin se Tom mikälie on aina selitysvuorossa kun kaikkea ikävää sattuu ja laskevat matkustaja/lentomäärät pitää kääntää positiivisiksi uutisiksi. - cvb90
-tosikko- kirjoitti:
Omistuksestahan tässä nyt puhutaan eikä markkinoinnista... omistus on 100% CRASH eiku SAS eli onko suomalainen: not.
Taitaa olla johtokin ruotsalainen, ainakin se Tom mikälie on aina selitysvuorossa kun kaikkea ikävää sattuu ja laskevat matkustaja/lentomäärät pitää kääntää positiivisiksi uutisiksi.Eli kun juot vaikkapa Lapin Kultaa, niin juotkin sitten brittiläistä olutta vai? Koska Hartwallinhan omistaa isobritannialainen Scottish & Newcastle konserni. Onko loogista?
Blue1 on suomalainen yritys, se on rekisteröity Suomeen, pääkonttori on Suomessa, johto on suomalainen jne. Blue1:n omistaa ruotsalais-norjalais-tanskalainen SAS, mutta yritys voi olla suomalainen vaikka omistaja olisikin ulkomaalainen. Yrittäkää jo tajuta tämä. - suomipoika81
cvb90 kirjoitti:
Eli kun juot vaikkapa Lapin Kultaa, niin juotkin sitten brittiläistä olutta vai? Koska Hartwallinhan omistaa isobritannialainen Scottish & Newcastle konserni. Onko loogista?
Blue1 on suomalainen yritys, se on rekisteröity Suomeen, pääkonttori on Suomessa, johto on suomalainen jne. Blue1:n omistaa ruotsalais-norjalais-tanskalainen SAS, mutta yritys voi olla suomalainen vaikka omistaja olisikin ulkomaalainen. Yrittäkää jo tajuta tämä.SAS- konserni (johon myös Blue1 kuuluu) on osakeyhtiö, jossa ylintä päätösvaltaa käyttää yhtiökokous. Yhtiökokouksessa äänet jakautuvat omistuksen suhteessa. Jos siis ruotsalaiset omistavat SAS:n ja sitä kautta Blue1:n, he myös määräävät, mihin suuntaan yhtiötä kehitetään.
Blue1 on perustettu, koska suomalaiset haluavat lentää suomalaisella lentoyhtiöllä. Joku luulee sitkeästi Blue1:n olevan suomalaisten määräysvallassa.
Luotan muuten Brittien oluenpanemistaitoihin vaikka Olvikin on hyvää (ja suomalaista).
- asdfg05
Mieti nyt vähän mitä lauot. Jos ei ole heittää todellisia lukuja, niin on täysin turha arvailla täällä peruttujen lentojen määrää tai suhteellista määrää. Ja tuolle toiselle kaverille: jos Blue1 on ruotsalainen, niin onko Finnair sitten islantilainen?
- ei ole islantilainen
vaan suomalainen, "...Finnair Oyj:n osakkeista omistaa Suomen valtio 55,8 %..." - Finnair.fi
- Elikkäs
ei ole islantilainen kirjoitti:
vaan suomalainen, "...Finnair Oyj:n osakkeista omistaa Suomen valtio 55,8 %..." - Finnair.fi
Niin ja NOKIA on amerikkalainen! Turhaa siinä suositte "muka" kotimaista kännyköitä.
- Vähän miettiä
Eihän siitä ole kauaa kun Finnair lensi MD:llä! Ainii vielähän se lentää!!! Kuule Blue1:Sen MD:t ovat uudempia kuin Finskin vanhimmat bussit. Niin ja mikä vika on avroissa et taida tietää mitään lentokoneista! Ei ollut siiven palanen vaan muotosuoja.
Jos frima x peruu päivällä vaikka 10 lentoa tarkoittaako se että kymmenen konetta on hajalla samaan aikaan. eiiiii .
Onko se niin huono juttu että noita lentoja perutaan. Lähitisitkö mielummin rikkinäisellä koneella? Sellaista matkustelua on meinaa tarjolla idempänä ja kaukana etelässä. - tässä. Ole Hyvä.
Blue1:llä ei suinkaan ole Suomen vanhin kalusto vaan Suomessa lentävistä Air Ålandilla on (Wingo ja Fly Lappeenranta jakanevat jumbosijan koska konetyyppi on samaa antiikkia). Tässä vanhuusjärjestyksessä (suluissa yli 10-vuotiaat konetyppit):
Air Åland ( Ålandia Air) 21 vuotta (Saab 21v)
Air Finland 13,6 vuotta (757 13,6v)
Estonian air 12,8 vuotta (737 10,8v JA Saab 19,1v)
Blue1 8 vuotta (MD-90 11,4v)
Finnair 5,1 vuotta
Finncomm 2,3 vuotta
Lähde: http://www.airfleets.net/ageflotte/fleet-age.htm
Keskustelun otsikon huomioiden lienee oleellista mainita myös, että emo- SAS:n laivaston ikä on keskimäärin 12,1 vuotta ja MD- koneet keskimäärin 18,6- vuotiaita eli Blue1 näyttää saaneen emonsa laivastosta "tuoreimmat", vain vähän yli 10-vuotiaat yksilöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1543297- 2233005
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791976Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va791618Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391447- 481158
- 991051
- 1211036
- 58978
- 12923