Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että onko tehty jonkinlaisia tutkimuksia mikä näistä suomen matkanjärjestäjistä on yleisesti halvin? (Aurinkomatkat, Finnmatkat, Fritidsresor, Hasse, Spies jne. )
Halvin matkanjärjestäjä?
10
2248
Vastaukset
- Just joo
Paras näistä on ehdottomasti Aurinkomatkat.
Mutta köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa ja halpaa. - Tiina
Onhan noita tehty, tsekkaa esim "Matkaopas" -lehden vuoden 2000 numeroista (löytyy ainakin Tikkurilan kirjastosta ja varmaan muualtakin). Vertailu on vaan melko hankalaa, kun yhden kohteen kohdalla voi yksi olla edullisin, toisen kohdalla taas toinen. Ja erityisesti kunkin edullisuus riippuu montako henkeä lähtee (2h vai esim. 2 aik. ja 2 lasta) ja ollaanko matkalla viikko vai kaks. Itse siippani kanssa kahden matkustellessani olen päätynyt edullisuuden vuoksi viime aikoina Tjäreborgiin, mutta perinteisiä halpamatkajärjestäjiä ovat yleensä olleet Hasse ja Spies. Ennen niin kalliilta Aurinkomatkoiltakin voi löytyä hyviä täkyjä, mutta Finnmatkat on auttamattomasti hinnoitellut itsensä ei-edulliseksi. Fritidsresorkin on joskus ihan kilpailukykyinen.
- Repa
on useissa kohteissa lapsialennus 50%, mikä tekee kokonaishinnan edulliseksi pienten lasten kanssa matkustaville. Ennen Tjäreborgilla oli lapsiale jopa 55%, mutta nyt niillä on kiinteät lapsihinnat, jotka eivät prosentuaalisesti ole läheskään yhtä hyvät kuin ennen.
- aartteen löytänyt
Repa kirjoitti:
on useissa kohteissa lapsialennus 50%, mikä tekee kokonaishinnan edulliseksi pienten lasten kanssa matkustaville. Ennen Tjäreborgilla oli lapsiale jopa 55%, mutta nyt niillä on kiinteät lapsihinnat, jotka eivät prosentuaalisesti ole läheskään yhtä hyvät kuin ennen.
tee vaikka näin;ota kaikkien matkatoimistojen esitteet ja valitse haluamasi kohde.aika-paikka-hotelli,laita ylös ne mieltymykset mitkä haluat lomaltasi esim. rannan läheisyys,matka keskustaan,hotellihuoneen koko ja tarpeet ruuanlaittoon ym.saatuasi listan valmiiksi ala vertailla samoilla alueilla olevia kohteita,tiputtele sen mukaan pois mitkä ei ole listassasi.tulet yllätys yllätys löytämään SINULLE edullisimman lomapaikan ja myöskin sellaisen kuin haluat.itse olen käyttänyt tätä toiminta tapaa ja aina on tullut tuo finnmatkat minulle edullisemmaksi.riemukasta aarteen etsintää.
- Köyhä mutta kranttu
aartteen löytänyt kirjoitti:
tee vaikka näin;ota kaikkien matkatoimistojen esitteet ja valitse haluamasi kohde.aika-paikka-hotelli,laita ylös ne mieltymykset mitkä haluat lomaltasi esim. rannan läheisyys,matka keskustaan,hotellihuoneen koko ja tarpeet ruuanlaittoon ym.saatuasi listan valmiiksi ala vertailla samoilla alueilla olevia kohteita,tiputtele sen mukaan pois mitkä ei ole listassasi.tulet yllätys yllätys löytämään SINULLE edullisimman lomapaikan ja myöskin sellaisen kuin haluat.itse olen käyttänyt tätä toiminta tapaa ja aina on tullut tuo finnmatkat minulle edullisemmaksi.riemukasta aarteen etsintää.
Aarteen löytänyt on oikeassa, noin on tapana itsellänikin menetellä.
Onhan noita vertailuja eri lehdissä (esim. Seura/Matkalehti) silloin tällöin, mutta koska matkalle lähtö merkitsee joka tapauksessa aikamoista lovea lompakkoon, itse maksan mieluummin muutaman satasen enemmän, jos sillä saan esimerkiksi matkustaa itselleni miellyttävämpään aikaan (inhoan yölentoja, mutta ne ovat usein halvempia). Hotellien tähtiluokituksista ei voi päätellä YHTÄÄN MITÄÄN - esimerkiksi Fritidsresorin hotellit voivat huippuhinnoistaan huolimatta olla aika surkeita (kaksi kertaa tätä matkatoimistoa käyttäneen ja molemmilla kerroilla pettyneen kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottuna). Spiesillä taas on halvat hotellit, mutta kun katsoo tarkemmin palveluja ja etäisyyksiä, myös aika vaatimattomat. Spies tosin myöntääkin haluavansa palvella etupäässä nuorisoa, jolle majoituksen taso ei ole tärkeä asia.
Uudet hotellit ovat usein halvempia kuin jo asiakkaansa löytäneet. Varsinaiset helmet - huippuluokkaa kohtuuhinnalla - ovat kuitenkin harvassa, koska matkatoimistot (ja lentoyhtiöt hotellit) ovat yrityksiä, jotka yrittävät saada palveluistaan korkeimman mahdollisen hinnan. Kysyntä vaikuttaa myös, eli voithan valita halvimman ajan: esimerkiksi Välimeren rantakohteisiin toukokuussa tai toisaalta elokuussa heti koulujen alkamisen jälkeen tai Kanarialle tammikuussa.
- minttu
Tosiaankin, toi detur tekee edullisia
matkoja pääasiassa Turkkiin ja Tunisiaan, tänä kesänä myös Kreetalle. Oltiin viime vuonna deturin matkalla Alamyassa, hinta oli edullinen hotelli hyvä, aivan uusi ja sijainti ihan keskellä kaikkee. Tosin opaspalvelut ei kovin hääppösiä, retket suurin osa kansainvälisiä ja englanniksi siis! Myös Hassen matkalla ollaan oltu ja siitä palvelusta ei kyllä jääny hyvät mietteet, opas ei mm. tullu lentokentälle jne. Eli siis: jos haluat halvan matkan joudut laadussa tinkimään. Finnmatkat on kallis, mutta palvelu pelaa taatusti just niinkuin pitääkin!- en suosittele
Jos kaipaat todellista seikkailulomaa, varaa matkasi Intia Keskuksesta. Matkat ovat halpoja, mutta vain hyvällä onnella matka sujuu niinkuin pitää. Firma buukkaa ylijäämäpaikkoja entisistä venäläisistä tai sotilaskoneista ja vetää välistä paikallsiopasmaksuillaan ja extrapalvelulisämaksuillaan yms. Tein vuonna 1990 unohtumattoman 2 viikon matkan Egyptiin, josta tuli seikkailukertomus Moskovasta ja kesti 3 viikkoa.
- Suppe
Hei Minttu! Mä haluaisin tietää millaisia kokemuksia, just niitä huonoja, sulla on niistä Deturin oppaista? Mitä jäi puuttuumaan? Mitä olisit kaivannut lisää? jne. mä opiskelen itse tällä hetkellä matkailu alaa ja ois tosi kiva sen vuoksi tietää eri mielipiteitä just nimenomaan oppaista ja mikä ei oo sujunut tms.!!!! =)
- Suppe
Riippuu tosiaankin siitä mitä haluat, mutta sanoisin että varsinkin Hassea pidetään edullisena. Ja Deturin matkat Turkkiin ovat suht edukkaita. JA jos menet mihin tahansa matkatoimistoon niin kyllä siellä etsitään (ja löydetään) sinulle varmasti edullisn vaihtoehto tarpeisiisi. Kunhan vain tiedät mitä haluat!
- Elma
Olen matkustanut kaikilla Suomesta matkoja järjestvillä matkatoimistojen matkoilla(en Detur) ja enkä voi sanoa, että mikä niistä olisi ylitse muiden. Kaikkihan riippuu siitä mitä itse haluat. Itse en tarvitse opaspalveluja, en käy retkillä ym. Tjäreborilla ja Spieslla on supistetut opaspalvelut. Esim. viiime toukokuussa olin Karpathoksella Tjäreborgin matkalla ja koko saarella ei ollut kuin yksi Tjarebogin opas. Lentokentällä oli tämä opas vastassa ja samoin kun lädimme kotiin, mutta bussimatkalla kentältä hotelliin ja toisinpäin matkustimme ominpäin ja minulle se ainakin riittää. Hassea on haukuttu paljon, olen ollut muutaman kerran Hassen matkalla ja kaikki on pelannut loistavasti. Hotellit ovat olleet todella hyvä tasoisia. Viimeksi lokakuussa olin Haniassa Hassen matkalla ja hotelli täytti odotukseni täysin, matkaa mereen 10 m, aamupala seisovasta pöydästä ja niin edelleen ja viikon hinta alle 3000. Aurinkomatkat ja Finnmatkat on hinnoiteltu sen takia korkeammaksi, koska täytyyhän heidän jossain saada hurjat lapsialennuksetkin takaisin.
Oma vinkkini on, että vertaile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151