pietarista

eka kertalainen

onko kokemuksia azimut entinen sovetskaja hotellista- minkälainen aamupala?
Miten turvallista on illalla liikkua ja yöllä metrossa ja kaupungilla?
Onko tietoa hintatasosta pietarissa?

6

1583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastausta..

      Siitä hotellista en tiedä, mutta kai se Sovjetskaja aikaan oli ihan kelpo.
      Kaupungilla voit liikkua suht turvallisesti myös iltaisin. Pietari on suurkaupunki, joten yöllä liikkuessa kannattaa olla varovainen, kuten vastaavissa paikoissa. Vältä miliisiä ja pidä edes kopio passista ja hotellikortti mukana.
      Metro on turvallinen ja nopea tapa liikkua. Liikennöinti loppuu tosin jo klo 01.00

      • lyylisisko

        ..on suhteellinen käsite.

        Itse olen tuntenut oloni täysin turvalliseksi keskikaupungilla ja Moskvahotellin lähistöllä.

        Niin kauan kun metro kulkee, kaikkialla on väkeä runsaasti eikä tunnu turvattomalta! Aina on joku, jolta voi pyytää apua.

        En toki ole pimeille kujille poikkeillut ja isot nuorisoryhmät kierrän Suomen kauppatoreillakin.


        Moskovassa oli paljon tylympi tunnelma.

        Ai niin, minua kyllä suojelee ikä ja ulkonäkö, sillä olen rupsahtanut vanharouva!


      • pietarista
        lyylisisko kirjoitti:

        ..on suhteellinen käsite.

        Itse olen tuntenut oloni täysin turvalliseksi keskikaupungilla ja Moskvahotellin lähistöllä.

        Niin kauan kun metro kulkee, kaikkialla on väkeä runsaasti eikä tunnu turvattomalta! Aina on joku, jolta voi pyytää apua.

        En toki ole pimeille kujille poikkeillut ja isot nuorisoryhmät kierrän Suomen kauppatoreillakin.


        Moskovassa oli paljon tylympi tunnelma.

        Ai niin, minua kyllä suojelee ikä ja ulkonäkö, sillä olen rupsahtanut vanharouva!

        missä kannattaa käydä 2 päivää aikaa kierrellä pietarissa?Mitkä kirkot tai museot yms...
        Minkälaiset ruuat/aamupalat yleensä on hotelleissa ja ravintoloissa keskitason hintaisissa paikoissa.
        Kumpi parempi pietari vai moskova?Pitääkö paikkansa että moskova on kalliimpi?


      • vaikka
        pietarista kirjoitti:

        missä kannattaa käydä 2 päivää aikaa kierrellä pietarissa?Mitkä kirkot tai museot yms...
        Minkälaiset ruuat/aamupalat yleensä on hotelleissa ja ravintoloissa keskitason hintaisissa paikoissa.
        Kumpi parempi pietari vai moskova?Pitääkö paikkansa että moskova on kalliimpi?

        Venäläisen taiteen museossa, kävele Nevskillä, käy palatsin-aukiolla. Itse käyn ainakin pietarissa Abraksinin torilla ja joskus myös Junonalla.
        Kaupunki on suuri, joten älä kiirehdi, näet varmaan paljon ja paljon jää näkemättä.


      • lyylisisko
        pietarista kirjoitti:

        missä kannattaa käydä 2 päivää aikaa kierrellä pietarissa?Mitkä kirkot tai museot yms...
        Minkälaiset ruuat/aamupalat yleensä on hotelleissa ja ravintoloissa keskitason hintaisissa paikoissa.
        Kumpi parempi pietari vai moskova?Pitääkö paikkansa että moskova on kalliimpi?

        myöskin venäläisen taiteen museota kuten edellinenkin vastaus. Se on vähän suppeampi kuin Ermitaasi, jonne ei kannata vain piipahtaa.

        Erikoinen/kintoisa paikka on mielestäni myös Kunst Kamera, joka ei ole myöskään liian laaja.

        En käy sisällä kirkoissa silloin kun niissä on laumoittain turisteja, esim. Iisakin kirkossa kesällä, mutta Verikirkko on kaunis katsella ja Kazanin myös.

        Ruokailen useimmiten pienissä kuppiloissa; jos nimi on kafee, niin sieltä saa ruokaakin, bar-nimen alta ei ihan aina!
        Itse kysyn myös ensimmäiseksi, että onko toilettia, sillä ruokailun ja tuopillisen jälkeen sitä usein kaipaa eikä aina löydy!!
        Hienommat restaurantit -perinteiset vanhanaikaiset- tunnistaa valkoisista pöytäliinoista. Eivätkä silti ole aina kalliita.
        Tykkään gruusialaispaikkojen ruuista, vaikka käytännössä kaikki kelpaa, kioskien safermoista ja uuniperunoista lähtien.

        Suosikkipaikkojani ovat myös Apraxinin tori ja Passage kauppakeskus.
        Nekrasova ulitsalla on ollut melko eksoottinen tori/halli.

        Jos olisi kesä, suosittelisin nyös Nevaristeilyä ja Pietarhovia.

        Hyvää matkaa!


    • pitermees

      Toimii vielä ravintola niin siellä on ainakin hyvä aamupala ja seisovapöytä päivällä. En oo ny ite kyllä käyny viime aikoina sitä tarkistamassa mut käy sie kattoo se ja kerro meille. Ps. tarjoilijat on aika pelimiehiä siellä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe