Blondi on blondi

Se blondi

Taidanpa joutua hakkamaan paata seinaan kaksi kuukautta turhaan, kun en ole kytkysopimustani riittavan tarkkaan lukenut silloin joskus.

Vajaa kaksi vuotta sitten hankin kytkypuhelimen liittymineen ja sinallaan olen ollut ihan tyytyvainen. Puheajan kaytto on vaan parin vuoden kulussa tippunut aika reilusti ts. maksan turhista minuuteista joita en ehdi kayttamaan. Olinkin ihan tyytyvainen, etta paasen toukokuun alussa vaihtamaan halvempaan liittymaan.

No, aloin sitten selvittelemaan, etta mitas seuraavaksi, kun huomasin yllatyksekseni sopimuksessa tekstin, etta MAARAAIKAINEN SOPIMUS on irtisanottava 4KK ennen sopimuksen paattymista. Jos ei irtisanota, jatkuu entisin ehdoin ko. irtisanomisajalla.

Jos siis oikein ymmarsin (kun se blondi olen), kun nyt irtisanon maaraaikaisen liittymani, jatkuu se maaraaikaiuuden paattymisesta huolimatta toukokuusta heinakuulle asti ja maksan sinne asti myos noita mukavia kuukausimaksuja.

Asia sopimuksesta loytyy eli oma moka, kun en niin tarkkaan lukenut. Mutta eipa tullut mielenkaan, etta maaraaikainen sopimus pitaa irtisanoa ja varsinkaan 4kk irtisanomisajalla...

Tyhmasta paasta karsii koko kroppa...

5

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhhgkj

      pistetään semmonen

    • Soneralla on 2 viikkoa kyse...

      itse luin omat ehtoni,kun luin sinun kirjoituksen ja tarkistin soneralta vielä sen.Ja jos haluaa jatkua sopimuksen eli pauhe ja tekstipaketti niin puhelimen osuus tippuu automaattisesti pois laskusta.

      • Se blondi

        Laitoin kyselyä ennen ap vuodatustani Saunalahdelle asiasta ja kukaan ei vuorokauteen ole vastannut olenko ymmärtänyt oikein.

        Puhelimen osuus luonnollisesti on pakko loppua mutta jos olen siis ymärtänyt asian oikein, niin itse liittymäsopimus jatkuisi sen 4kk irtisanomisajan.

        Lainaus sopimustekstistä
        "10.1.2 Määräaikaiset sopimukset
        Ellei muusta ole sovittu, määräajaksi tehty sopimus päättyy, mikäli sopimus irtisanotaan viimeistään neljä (4) kuukautta ennen määräajan viimeistä päivää. Mikäli sopimusta ei ole irtisanottu viimeistään neljä (4) kuukautta ennen määräajan päättymistä, sopimus jatkuu tämän jälkeen aina automaattisesti kaksitoista (12) kuukautta kerrallaan edellä mainitun irtisanomisajan ollessa voimassa."

        Pitää soittaa huomenna sinne, kun eivät postiin vastaa (perille meno - kuittaus tuli kyllä).


      • jheikkia
        Se blondi kirjoitti:

        Laitoin kyselyä ennen ap vuodatustani Saunalahdelle asiasta ja kukaan ei vuorokauteen ole vastannut olenko ymmärtänyt oikein.

        Puhelimen osuus luonnollisesti on pakko loppua mutta jos olen siis ymärtänyt asian oikein, niin itse liittymäsopimus jatkuisi sen 4kk irtisanomisajan.

        Lainaus sopimustekstistä
        "10.1.2 Määräaikaiset sopimukset
        Ellei muusta ole sovittu, määräajaksi tehty sopimus päättyy, mikäli sopimus irtisanotaan viimeistään neljä (4) kuukautta ennen määräajan viimeistä päivää. Mikäli sopimusta ei ole irtisanottu viimeistään neljä (4) kuukautta ennen määräajan päättymistä, sopimus jatkuu tämän jälkeen aina automaattisesti kaksitoista (12) kuukautta kerrallaan edellä mainitun irtisanomisajan ollessa voimassa."

        Pitää soittaa huomenna sinne, kun eivät postiin vastaa (perille meno - kuittaus tuli kyllä).

        Kyllä se taitaa jatkua 12 kk:n jaksoissa ellet sano sopimusta irti 4 kk ennen jakson päättymistä.


      • saunalahtimyös
        Se blondi kirjoitti:

        Laitoin kyselyä ennen ap vuodatustani Saunalahdelle asiasta ja kukaan ei vuorokauteen ole vastannut olenko ymmärtänyt oikein.

        Puhelimen osuus luonnollisesti on pakko loppua mutta jos olen siis ymärtänyt asian oikein, niin itse liittymäsopimus jatkuisi sen 4kk irtisanomisajan.

        Lainaus sopimustekstistä
        "10.1.2 Määräaikaiset sopimukset
        Ellei muusta ole sovittu, määräajaksi tehty sopimus päättyy, mikäli sopimus irtisanotaan viimeistään neljä (4) kuukautta ennen määräajan viimeistä päivää. Mikäli sopimusta ei ole irtisanottu viimeistään neljä (4) kuukautta ennen määräajan päättymistä, sopimus jatkuu tämän jälkeen aina automaattisesti kaksitoista (12) kuukautta kerrallaan edellä mainitun irtisanomisajan ollessa voimassa."

        Pitää soittaa huomenna sinne, kun eivät postiin vastaa (perille meno - kuittaus tuli kyllä).

        Liittymätyyppiätyypiähän voi vaihtaa kytkystä huolimatta? Ainakin itse olen näin tehnyt ja sopimuksessakin luki että näin saa tehdä...
        Omissa papereissani on se kahden viikon irtisanomisaika ja sopimuksen jatkuminen toistaiseksi voimassa olevana määräajan päätyttyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe