Moikka,
olen mieheni kanssa suunnittelemassa matkaa noin kolmen viikon päästä samuille tai todennäköisemmin vielä koh phanganille. Olen katsellut jo kuukauden 5 vuorokauden sääennusteita ja joka päivä on lähes ollut pilvinen, sateinen tai salamalla varustettu.. Olisi kiva saada aurinkoakin, joten onko tämä ihan väärä vuoden aika matkustaa sinne?
Olen aikaisemmin ollut samuilla tammikuussa ja silloin oli sentään muutama aurinkoinen päivä, vaikka useimmiten pilviä olikin.
Sää koh samuilla
5
1611
Vastaukset
- samanlaista
Olen hiukan elelämpänä eli Kuala Lumpurissa. Täällä on samanlaista. Mutta voin kertoa, että ei se sade koko ajan ole päällä. Kuuroja tulee ja ei ihan joka päivä ja kyllä se aurinko välillä paistaa. Useimmiten sataa iltapäivällä ja illalla. Bangkokissa taitaa olla ihan aurinkoista. Erikoista koska sadekausi ei ole viälä alannut.
- Tonppa82
Moi.
Palattiin eilen Samuilta. Kahden viikon matka tarjosi yllättävän paljon pilvisiä päiviä, mutta taisi olla vain 1-2 päivää täysin pilvessä. Suurin osa päivistä meni siten, että aamulla herätessä oli pilvessä, mutta 9-10 aikaan alkoi jo aurinko tuikkia pilvien välistä ja puolipiveä jatkui sitten koko päivän. Lyhytkestoisia sateita tuli n. 5-7 kertaa, mutta ei annettu niiden häiritä.
Kylmähän siellä ei ole vaikkei aurinko paistaisikaan, mutta kyllä tuo keli hieman ihmetytti meitäkin, kun ajankohdan pitäisi olla parhaita koko vuotena. Liekkö se ilmastomuutos jo näkyy sielläkin päin :/ Jokatapauksessa oli tosi hieno reissu, eikä kannata masentua etukäteen mahdollisista pilvistä, aurinkoakin kyllä saa!
PS. Käytiin Taolla ma 3.3 ja lähes koko laivareissun paistoi aurinko, myös Phanganin kohdalla ;)- EPP
Oltiin Taolla viikko sitten. Ekana päivänä satoi illalla tosi rankasti. Seuraavana päivänä paistoi koko päivän. Ja sitten taas aamulla pilvistä, mutta päivä aurinkoa.
Jotenkin näytti sitten Hua Hinissä, että normaali ilma olisi palannut - eli aurinko ja lämpö.
- Soi 6
Voin luvata, että maalis/huhtikuussa Samuilla pääsääntöisesti PAISTAA ja on KUUMA. Onneksi siellä saarilla ei ole kuumankauden aikaan niin tuskaista, kuin esim Bangkokissa. niin ja älä luota netin sääennustuksiin, ne näytää aina sitä puolipilvistä ja mahdollisia ukkosmyrskyjä. Varmasti saatte kokea pari ukkosta ja trooppisia sadekuuroja, mutta nehän vaan virkistävät!!
- traat
Kysy nyt vielä mihin aikaan minnekin paistaa ja milloin ei niin saat rauhan sielullesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869