BULLMASTIFFI ?

Olen hankkimassa

Hei olen 2,5 vuotiaan lapsen äiti elän kahdestaan lapsen kanssa. Olen hankkimassa bullmastif nartun joka tulee meille ensikuussa kun on luovutus ikäinen HALUAISIN KUULLA BULLMASTIFFIEN OMISTAJILTA TAI ROTUA TUNTEVILTA SOPIIKO KOIRA LAPSI PERHEESEEN? ONKO ROTU TOTTELEVAINEN , VIISAS , VAHTI , PUOLUSTUS KOIRA ? se mitä netistä olen lukenut niin pitäisi olla mutta onko kokemuksia onko oikeasti? KIITOS!

49

9565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi...

      pitänyt ottaa selvää jo ennen kuin varaa pennun???Kyllä rotu lapsiperheeseen passaa, jos molemmille, koiralle ja lapselle, tehdään rajat selväksi alusta pitäen.

    • onko tämä provoa??

      jos itse asuisin kaksin noin pienen lapsen kanssa. Ei mielessä ihan heti kävisi, että ottaisin bullmastiffin tai mitään muutakaan koiraa.
      Suosittelisin sinulle, että olisit suunitellut koiraa vasta, kun lapsesi olisi ollut pikkaisen vanhempi, vaikka 5v.
      Nyt lapsesi on sen verta pieni ja täysin riippuvainen sinusta ja tuleva pentu myös, kuinka pystyt huolehtimaan, että pentu pääsee todella USEIN ulos, jotta se oppisi sisäsiistiksi, koulutat sen yms.. Ja samalla joudut huolehtimaan pienestä lapsesta. Täytyy kyllä sanoa, että teräs nainen olet, jos pystyt molemmat lapset kasvattamaan ilman, että jälkeenpäin ajattelet "olisi pitänyt ottaa koira vasta myöhemmin"

      Olisi todellakin kannattanut tutustua ihan livenä kyseiseen rotuun, ennen kuin sen varasit. En halua sanoa tätä millään pahalla, mutta kukaan vastuuntuntoinen kasvattaja ei olisi koiraa varannut perheeseen jossa on vain äiti ja noin pieni lapsi.

      • .......

        Olen kyllä ottanut selvää Rodusta on myös kokemusta koirista erittäin paljon ja muistakin eläimistä ei vaan juuri bullmastiffista olen nyt 3 vuotta harkinnut bullmastiffin hankkimaista kun rotikkani kuoli puolivuotta enen lapsen syntymää vanhuuttaan tiedän mitä vastuuta se tuo mukanaa jne


      • ..........
        ....... kirjoitti:

        Olen kyllä ottanut selvää Rodusta on myös kokemusta koirista erittäin paljon ja muistakin eläimistä ei vaan juuri bullmastiffista olen nyt 3 vuotta harkinnut bullmastiffin hankkimaista kun rotikkani kuoli puolivuotta enen lapsen syntymää vanhuuttaan tiedän mitä vastuuta se tuo mukanaa jne

        Halunnut myös täällä näkemyksiä ja kokemuksia kuulla älkää sitä luulko etten olisi perehtynyt ko. rotuun tai etten tietäisi mitä se tuo tullessan tiedän kyllä.. olen myös töissä käyvä ihminen... ollut siitä lähtien kun lapseni oli 8kk ikäinen siksi ko vuoden aika kun pentnun hankin koska kohta pääsee kesä mökille ja sielä koiran on mukava temmeltää helponpaa kouluttaa koiraa kun töissä ei ole niin kiirusta...


      • .............
        .......... kirjoitti:

        Halunnut myös täällä näkemyksiä ja kokemuksia kuulla älkää sitä luulko etten olisi perehtynyt ko. rotuun tai etten tietäisi mitä se tuo tullessan tiedän kyllä.. olen myös töissä käyvä ihminen... ollut siitä lähtien kun lapseni oli 8kk ikäinen siksi ko vuoden aika kun pentnun hankin koska kohta pääsee kesä mökille ja sielä koiran on mukava temmeltää helponpaa kouluttaa koiraa kun töissä ei ole niin kiirusta...

        oletko nyt aivan tosissasi? Miten ihmeessä aikasi riittää kaikkeen? Työt ymmärrän ja että lapsi on hoidossa sillä välin, mutta nyt kun aiot ottaa vielä pennun lisäksi johon kuuluu myöskin paljon vastuuta. Olisikohan kannattanut harkita sitä koiran ottoa vasta kesällä? Ja jos saan kysyä, niin miksi et jaksnut odottaa vielä 3-4 vuotta jotta lapsesi olisi ollut vanhempi?
        Pentu tarvitsee ihmisen läsnäoloa alussa todella paljon ja koulutus on aloitettava jo melkein luovutuksesta sosiaalistuminen yms.. ja sen pitää päästä ulos monen monta kertaa päivässä ellei sitten halua pissoja ja kakkoja sisälle.
        Pentua täytyy koko ajan tarkkailla, ettei se esim. pureskele sähköjohtoja tai ettei vahinko tapahdu jonnekin muualle, kuin ulos tai lehdille.
        (en kyllä ymmärrä mitä järkeä siinä on, että pennut opetetaan molempiin pentuhan siinä vain hämmentyy)


      • MINÄ...
        ............. kirjoitti:

        oletko nyt aivan tosissasi? Miten ihmeessä aikasi riittää kaikkeen? Työt ymmärrän ja että lapsi on hoidossa sillä välin, mutta nyt kun aiot ottaa vielä pennun lisäksi johon kuuluu myöskin paljon vastuuta. Olisikohan kannattanut harkita sitä koiran ottoa vasta kesällä? Ja jos saan kysyä, niin miksi et jaksnut odottaa vielä 3-4 vuotta jotta lapsesi olisi ollut vanhempi?
        Pentu tarvitsee ihmisen läsnäoloa alussa todella paljon ja koulutus on aloitettava jo melkein luovutuksesta sosiaalistuminen yms.. ja sen pitää päästä ulos monen monta kertaa päivässä ellei sitten halua pissoja ja kakkoja sisälle.
        Pentua täytyy koko ajan tarkkailla, ettei se esim. pureskele sähköjohtoja tai ettei vahinko tapahdu jonnekin muualle, kuin ulos tai lehdille.
        (en kyllä ymmärrä mitä järkeä siinä on, että pennut opetetaan molempiin pentuhan siinä vain hämmentyy)

        MIKSI KOMMENTOIT KUN ET OTTANUT SELVÄÄ ENSIN JA KYSYNYT OLENKO KOTONA ESIM? MITEN VOIT KOMMENTOIDA TILANNETTANI KUN ET EDES KYSYNYT SITÄ?


    • on ihan

      väärä paikka kysellä tuollaisia, täältä et saa muuta kuin arvostelua ja räkytystä niskaasi. Kannattaa etsiä rotuyhdistyksen kautta josko bullmastiffeilla olisi netissä oma keskustelufoorumi, sieltä saattaa saada muunkinlaisia vastauksia.

      • minä..

        Olen huomannut sen kiitoksia sinunkin huomiostasi.. en vain osannut arvata ennen kuin kokeilin tänne kirjoittelevat sellaiset ihmiset jotka eivät pidä koirista ja ei ole lapsia koska olen huomannut esim siitä kun tuossa yksi kirjoitti että olisi pitänyt odottaa kun lapsi on esim 4 heillä ei ilmeisesti ole kokemusta lapsista kun eivät tiedä että 2,5 vuotias on jo todella kehittynyt tai sitten lapseni on yli kehittynyt ja lisäksi he eivät ole tietoisia mikä ammatti minulla on ja silti kommentoivat olen kiinteisönvaälittäjä ja työskentelen suuren osan ajasta kotoa käsin sunnuntai on ainoa päivä milloin olen 3-5 tuntia pois kotoa ja kun pentu tulee niin järjestän asiat niin ettei tarvitse olla kuin muutaman tunnin pois kotoa jos sitäkään... IHMISET OTTAVAT KANTAA JA TORUVAT MIKSEN OLE OTTANUT SELVÄÄ ENNEN KUIN VARASIN PENNUN MUTTA EIVÄT EDES KYSYNEET OTINKO SELVÄÄ.. MYÖS KOMMENTOIVAT SITÄ ETTÄ EN TULE OLEMAAN KOTONA PENNUNKANSSA KYSMÄTTÄ OLENKO KOTONA ... ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO HUTKIEN VAAN TUTTKIEN !


      • täällä
        minä.. kirjoitti:

        Olen huomannut sen kiitoksia sinunkin huomiostasi.. en vain osannut arvata ennen kuin kokeilin tänne kirjoittelevat sellaiset ihmiset jotka eivät pidä koirista ja ei ole lapsia koska olen huomannut esim siitä kun tuossa yksi kirjoitti että olisi pitänyt odottaa kun lapsi on esim 4 heillä ei ilmeisesti ole kokemusta lapsista kun eivät tiedä että 2,5 vuotias on jo todella kehittynyt tai sitten lapseni on yli kehittynyt ja lisäksi he eivät ole tietoisia mikä ammatti minulla on ja silti kommentoivat olen kiinteisönvaälittäjä ja työskentelen suuren osan ajasta kotoa käsin sunnuntai on ainoa päivä milloin olen 3-5 tuntia pois kotoa ja kun pentu tulee niin järjestän asiat niin ettei tarvitse olla kuin muutaman tunnin pois kotoa jos sitäkään... IHMISET OTTAVAT KANTAA JA TORUVAT MIKSEN OLE OTTANUT SELVÄÄ ENNEN KUIN VARASIN PENNUN MUTTA EIVÄT EDES KYSYNEET OTINKO SELVÄÄ.. MYÖS KOMMENTOIVAT SITÄ ETTÄ EN TULE OLEMAAN KOTONA PENNUNKANSSA KYSMÄTTÄ OLENKO KOTONA ... ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO HUTKIEN VAAN TUTTKIEN !

        keskustelevilla todennäköisesti ei ole lapsia, kun ovat itsekin vielä ihan lapsia...Tilanteesi kuulostaa ihanteelliselta koiran hankintaan. Suurin osa ihmisistä kuitenkin käyvät töissä sen 8h päivässä ja 5 päivää viikossa ja hankkivat pennun silti. ja suurin osa 2,5 vuotiaista lapsista on jo "sisäsiistejä" eli eivät tarvitse enää vaippaa, osaavat puhua, ja kävellä ja varmasti myös tottuvat koiraan. Kappas kun useissa perheissä on koira jo kun lapsi syntyy.


      • tekstin jaksotus
        minä.. kirjoitti:

        Olen huomannut sen kiitoksia sinunkin huomiostasi.. en vain osannut arvata ennen kuin kokeilin tänne kirjoittelevat sellaiset ihmiset jotka eivät pidä koirista ja ei ole lapsia koska olen huomannut esim siitä kun tuossa yksi kirjoitti että olisi pitänyt odottaa kun lapsi on esim 4 heillä ei ilmeisesti ole kokemusta lapsista kun eivät tiedä että 2,5 vuotias on jo todella kehittynyt tai sitten lapseni on yli kehittynyt ja lisäksi he eivät ole tietoisia mikä ammatti minulla on ja silti kommentoivat olen kiinteisönvaälittäjä ja työskentelen suuren osan ajasta kotoa käsin sunnuntai on ainoa päivä milloin olen 3-5 tuntia pois kotoa ja kun pentu tulee niin järjestän asiat niin ettei tarvitse olla kuin muutaman tunnin pois kotoa jos sitäkään... IHMISET OTTAVAT KANTAA JA TORUVAT MIKSEN OLE OTTANUT SELVÄÄ ENNEN KUIN VARASIN PENNUN MUTTA EIVÄT EDES KYSYNEET OTINKO SELVÄÄ.. MYÖS KOMMENTOIVAT SITÄ ETTÄ EN TULE OLEMAAN KOTONA PENNUNKANSSA KYSMÄTTÄ OLENKO KOTONA ... ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO HUTKIEN VAAN TUTTKIEN !

        Olet kiinteistövälittäjä, joka ei hallitse edes oikeinkirjoitusta?

        Tekstisi olisi selkeämpää lukea, jos osaisit käyttää pilkkuja ja pisteitä. Kirjoitusvirheistä puhumattakaan.
        Teethän sentään työksesi kauppakirjojakin!

        Vai että lapsesikin on "ylikehittynyt"?
        Mitähän sekin mahtaa tarkoittaa?


      • kattilaa soimaa
        tekstin jaksotus kirjoitti:

        Olet kiinteistövälittäjä, joka ei hallitse edes oikeinkirjoitusta?

        Tekstisi olisi selkeämpää lukea, jos osaisit käyttää pilkkuja ja pisteitä. Kirjoitusvirheistä puhumattakaan.
        Teethän sentään työksesi kauppakirjojakin!

        Vai että lapsesikin on "ylikehittynyt"?
        Mitähän sekin mahtaa tarkoittaa?

        Eipä näytä olevan oikeinkirjoitus sinullakaan hallussa.


      • voi sua!!
        kattilaa soimaa kirjoitti:

        Eipä näytä olevan oikeinkirjoitus sinullakaan hallussa.

        ....mutta enhän minä työskentelekään kiinteistönvälittäjänä!!!


      • samaa mieltä

        edellisen kanssa, täällä et saa kuin haukkuja,,rotu sivuilta kannattaa kysellä ne vastaavat rehellisesti ja ovat ystävällisiä. me suunnittelemme myös tätä rotua, meidän perheessä jo 2 koiraa ja 2 lasta kolmas tulossa heinäkuussa,mies aamut ja viikonloput vain kotona, eli vastuu on mulla koirassa ja olen sen verran sitkee muija että hoidan koirat ja lapset menen tulen :)


      • Anonyymi
        tekstin jaksotus kirjoitti:

        Olet kiinteistövälittäjä, joka ei hallitse edes oikeinkirjoitusta?

        Tekstisi olisi selkeämpää lukea, jos osaisit käyttää pilkkuja ja pisteitä. Kirjoitusvirheistä puhumattakaan.
        Teethän sentään työksesi kauppakirjojakin!

        Vai että lapsesikin on "ylikehittynyt"?
        Mitähän sekin mahtaa tarkoittaa?

        No no nyt menee jo asiattomuuksiin häpeäisit,jos varsinkin kännykän avulla kirjoittaa tulee helposti kirjoitus virheitä.Asia ei kyllä kuulu yhtään koiran ottoon tai hoitoon,mikä ihmisiä vaivaa


    • Ei millään pahalla,mutta nuo kysymykset olisi pitänyt ottaa selvän,jo ennen varausta ;)
      Toivottavasti kuitenkin kasvattajasi on tarkoin antanut sinulle tietoa,jos rotu on tuntematon sinulle.Jos ei ole,niin mieti vielä tai vaihda kasvattajaa.

      Ja sitten vastauksia.

      1.Sopii.Kunhan koiran paikka on tehty selväksi,ja johtajuus asema kunnossa.Ja tiedetään miten eletään lapsi/koira systeemissä.Eli myös lapset opetetaan kunnioittamaan koiraa.Bullmastiffi ei ole mikään lasten räsynalle,harvemmin kyllä mikään koira on.
      Saati pitäisi olla.

      2.Riippuu,mitä kysymykselläsi tarkoitat.Harva koira itsestään on.Bullmastiffi ei ole erityisen miellyttämishaluinen rotu,on vahvapäinen,joten ei ole ihan helpommasta päästä kasvattaa,saati kouluttaa.

      3.Riippuu mitä tarkoitetaan koiran viisaudella.Joten en vastaa,kun pelkkä sana "viisas",on vähän outo puhuttaessa koirasta.
      Käyttäisin ihan muita adjektiivejä.

      4.On.

      5.On.

      Kummassakin viimeisessä on eroja myös paljon yksilöissä.Eli löytyy skaalassa alhainen,keskinkertainen ja vahva,sekä hyvinkin vahva.Jos rotua lähtee hankkimaan,niin fiksu ihminen miettii tarkoin,mitä jos saa sieltä vaativammasta ääripäästä saakin koiran.Pystyykö klaaraamaan koiran ja kasvattamaan sen niin,että kyseiset vaistot pysyvät "riittävän alhaisena" ja koira pysyy hyvin hallinnassa.
      Eli kannattaa myös hyvin tutustua kasvattajan koiriin,kysellä niiden reagointia eri tilanteissa,ja koirien taustasta ja linjoista,millaisia siellä on ollut luonteeltaan.
      Myöskin sitä millaisista olosuhteista koiran ottaa,niin kannattaa miettiä.Toivottavasti oletkin jo tehnyt niin.

      Ja sitten viimeiseksi.Onko sitä aikaa varmasti kasvattaa pieni pentu aikuiseksi,varsinkin rodusta,joka ei ole ihan helpoimmasta päästä,jos itsellä on pieni lapsi ja yksinhuoltaja.
      Helpompiakin rotuja tilanteesen kun on.
      Mutta jokainen toivonmukaan tuntee omat resurssinsa riitävän hyvin,mutta kannattaa myös miettiä aina tarkoin,entä jos saa vaativan yksilön.
      Kannattaa myös miettiä,että jos haluat ulkoilla lastenkärryjen ja koiran kanssa,niin bullmastiffi on fyysisesti hyvin vahva.

      Ja niitä eroja on jonkunverrankin mm.kyseisessä rodussa.

      • sopii..

        meillä vuoden ikäinen narttu bullmastiffi, aivan loistava tapaus, niin lutunen ja helppo kouluttaa , en epäilisi yhtään ottaa vaikka olisi lapsia...
        tietysti selvää ettei lapsi saa "retuuttaa" pientä (mutta muista aika menee nopsaan, meiän narttu ainakin kasvoi silmissä...)
        ihmiset suotta puuttuu sun aikaan yms.. hyvin se menee, mukavia hetkiä pennun parissa.. ja se et bullmastiffi on vahva koira mut meiän tapaus on ainakin vedettävissä ulkona, en siis epäile yhtään eikö rattaiden työntäminen onnistuisi samalla kun ulkoiluttaa koiraa...
        mihin päin mahtaa ruttunaama päästä asustelemaan? :)


    • ovat

      Bullmastiffin kouluttaminen vaatii omistajaltaan melkoisesti kärsivällisyyttä ja osaamista ,sillä rotu on varsin jääräpäinen !Bullmastiffin kanssa ei myöskään pitäisi harrastaa riehuntaleikkejä , jotta ei herättäisi sen taistelukoiran vaistoja. Bullmastiffin hankkimista tulisi ehdottomasti harkita tarkoin.Rodussa myös paljon sairauksia .

      Rotikan koulutettavuus on paljon helpompaa =)

      • Samaa mieltä ;)

        Tuosta "riehuntaleikeistä" vaan sen verran,että on suositus monilla kasvattajilla.Ja toisaalta ok,varsinkaan jos ei ole paremmin perehtynyt.
        Lähinnä on kyse kuitenkin siitä,että pelätään,että koira innostuessaan kuumenee liikaa,jolloin sitä ei kenties osata tulkita ;)

        "Taisteluleikeillä" (lelut) voi palkata myös tuontyyppistä koiraa,mutta pitäisi olla kokemusta siitä ja koiranlukutaitoa.Silloin se on ok,ja hyvä apu koulutuksessa,jos saalisviettiä ja taistelutahtoa vaan riittävästi piisaa.

        Mutta kuten sanoin.Jos sitä ei hallitse,niin ihan hyvä kun pitäytyisi muussa palkkauksissa.


      • Temafoi

        Kysyisin vaan että mistä olet tietoa hankkinut kun väität että taistelukoiran vaisto voi herätä? Koiraa on käytetty metsänvartian apurina!


    • kuolaava rotu

      Eipä niin viisaita koiria ole :( Vaikeita kouluttaa ...luupäitä sanoisin minä .Iso raju koira joka on ihan kahjo , säälin kyllä pientä 2,5 vuotiasta lasta ,toivon hänelle varjelusta !!

    • Johnny hki

      Meille tulee urospentu ensi viikolla. Pentueen kasvattaja on nuori nainen, jolla monta pientä lasta. Hyvä et pentu heti oppiikin lapsiin. Voi kun meilläkin olisi;) Nyt pitää tyytyä lainaamaan toisten lapsia.
      Hyvin se menee, kunhan vaan muistat heti tehdä pennule rajat. Upein perhekoira, mitä kuvitella saattaa.
      Vie takuulla sydämesi.

      Näillä sivuilla keskustelun tieto ja taso on aika ala-arvoista. Hyvää tietoa ja tukea antavat muut rodun omistajat ja he tekevät sen vieläpä mielellään. Myös pentusi kasvattaja on varmasti apuna, jota kannattaa käyttää pienemmissäkin asioissa.

      Onnea vaan sinulle mahtavan koiran valinnasta:):):)

    • rottweiler <3

      MITEN joku voi sanoa että rottweilerin kouluttaminen on helppoa???!?? Hänellä ei ole ollut koskaan kyseistä rotua... naurettavaa yleensäkin yleistää asioita!!

      • Rotikoilla on enemmän mielyttämishalua kun bullmastiffilla.

        Bullmastiffit oppii paljon nopeammin asioita kun moni pk-oikeuksia omaava rotu mutta tottelee silloin kun huvittaa. Mulla omakohtaista kokemuksia rotikoista kentäntänlaidalta ja muuallakin rotikat vs bullmastiffit, tässä ketjussa on niin palljon epäkohtia "asiantuntijoiden taholta" että kerkiää iltavuoro töissä alkaa kun ne kaikki saa korjattua.

        BULMASTIFFIT ON SAIRAAKSI JALOSTETTU ROTU , MITÄ TEKEE KOIRALLA JOLLA ON D.lonkka? käy ulkona ja näyttelyssä, ei D-lonkainen koira ole harrastuskoira, siihen bullmastiffien kasvattajat ovat pyrkinneet, itse rodun jalostuksella. ESIM bulldogeilla riittää muuten C-lonkat kun ne oireilee.

        Onneksi on vaihtoehtoja roduissa rotweilerit on hyvä esimerkki rodusta kun sakemannitkin kun on saatu rotujen tilanne parannettua lonkkien osalta MOLEMMAT rodut omaavat pk-oikeuden kun myöskin dallut mitä esim. myöskin on poliisikoirana käytetty siinä kun rotikoita kun sakemanneja(rotu ei ole pelkästään sirkusrotu vaan monipuolinen harrastusrotu, mutta ei helpoimasta päästä välttämättä kaikki yksilöt) Norjan poliisikoirasta dallusta kuvaa linkissä.

        http://www.nfleming.dsl.pipex.com/html/versatile_breed.html


      • eirikollisille
        power.light kirjoitti:

        Rotikoilla on enemmän mielyttämishalua kun bullmastiffilla.

        Bullmastiffit oppii paljon nopeammin asioita kun moni pk-oikeuksia omaava rotu mutta tottelee silloin kun huvittaa. Mulla omakohtaista kokemuksia rotikoista kentäntänlaidalta ja muuallakin rotikat vs bullmastiffit, tässä ketjussa on niin palljon epäkohtia "asiantuntijoiden taholta" että kerkiää iltavuoro töissä alkaa kun ne kaikki saa korjattua.

        BULMASTIFFIT ON SAIRAAKSI JALOSTETTU ROTU , MITÄ TEKEE KOIRALLA JOLLA ON D.lonkka? käy ulkona ja näyttelyssä, ei D-lonkainen koira ole harrastuskoira, siihen bullmastiffien kasvattajat ovat pyrkinneet, itse rodun jalostuksella. ESIM bulldogeilla riittää muuten C-lonkat kun ne oireilee.

        Onneksi on vaihtoehtoja roduissa rotweilerit on hyvä esimerkki rodusta kun sakemannitkin kun on saatu rotujen tilanne parannettua lonkkien osalta MOLEMMAT rodut omaavat pk-oikeuden kun myöskin dallut mitä esim. myöskin on poliisikoirana käytetty siinä kun rotikoita kun sakemanneja(rotu ei ole pelkästään sirkusrotu vaan monipuolinen harrastusrotu, mutta ei helpoimasta päästä välttämättä kaikki yksilöt) Norjan poliisikoirasta dallusta kuvaa linkissä.

        http://www.nfleming.dsl.pipex.com/html/versatile_breed.html

        kysymys: möisitkö itse rikollisille liivijengeille bullmastiffia?


      • eirikollisille kirjoitti:

        kysymys: möisitkö itse rikollisille liivijengeille bullmastiffia?

        Tähän trollaukseesi sen verran vastaan, että ainoastaan semmoiset kasvattajat joka rodussa myyvät kenelle sattuu koiria jolla ei ole mitään moraalia, raha on TÄRKEIN ASIA myyvät myöskin rikollisille on rotuyhdistyksen kasvattaja tai ei

        Bullmastiffin rotuhdistyksen kasvattajat antaa uroskoiriaan jalostukseen semmoisillekin kasvattajille jonka toimintaa kennelliitostossakin käsiteltiin


      • Hoh hoijaa
        power.light kirjoitti:

        Tähän trollaukseesi sen verran vastaan, että ainoastaan semmoiset kasvattajat joka rodussa myyvät kenelle sattuu koiria jolla ei ole mitään moraalia, raha on TÄRKEIN ASIA myyvät myöskin rikollisille on rotuyhdistyksen kasvattaja tai ei

        Bullmastiffin rotuhdistyksen kasvattajat antaa uroskoiriaan jalostukseen semmoisillekin kasvattajille jonka toimintaa kennelliitostossakin käsiteltiin

        Kasvattajien sinun mukkaasi pitäisi tarkistaa pennun ostajan rikosrekisteri. Jalostaa koiria naamakertoimen mukaan. Tarkistaa onko ostajalla kaikki muumit laaksossa.

        On ihmisiä jotka tekevät. On ihmisiä jotka arvostelevat muiden tekemisiä. Kumpaan ryhmään sinä power kuulut.


      • Hoh hoijaa kirjoitti:

        Kasvattajien sinun mukkaasi pitäisi tarkistaa pennun ostajan rikosrekisteri. Jalostaa koiria naamakertoimen mukaan. Tarkistaa onko ostajalla kaikki muumit laaksossa.

        On ihmisiä jotka tekevät. On ihmisiä jotka arvostelevat muiden tekemisiä. Kumpaan ryhmään sinä power kuulut.

        Kivat sulle mutta kun olen töissä en voi vastailla täällä kysymyksiin vaan teen ruumiiilista työtä, olin iltavuorossa se siitä, huomenna on vapaapäivä.

        Eihän poliisit saa luovuttaa rikosrekisteriä muutakuin viranomaiskäyttöön sen kieltää suomen laki ei sen puolen terveydenpuolen ihmiset saa potilaiden tietoja jaella.

        Jos pentujen kasvattaja tietää kenelle pentunsa myy niin tekee ihan itse tietoisen valinnan, jos myyvät koiria rikollisille. Jokainen vastuutuntoinen kasvattaja pyrkii myymään pentunsa perheisiin niin pienissä kun isoissakin roduissa normaaleille fiksuille ihmisille, mutta valitettavaa on kasvattajia isoissa ja pienissäkin roduissa kun ei välitetä minne pentujaan myy.

        Olen muuten lukennut jotkut koirien kasvattajat tarkistaa pennunostajien luottotiedotkin, eikä esim. vastuutuntoinen laumanvartijan kasvattajat kerrostaloihin laumanvartioita myy, ei ne kasvattajat ainakaan jota itse tunnen

        Itselle aikoinaan molossirodun kasvattaja mikä on usempiakin rotuja kasvatellut ja tuntee bullmastiffit hyvin sanoi, bullmastiffista ,jos bullmastiffi on vihainen se vastaa ladattu haulikkoa, niin sanotaan muistakin roduista ihan samaa sakemanneistakin esim.

        Itse en halua lukea iltapäivälehdistä tai kuulla mistään ketään usuttais koiriaan ihmisten tai toisien koirien päälle tai koira kävisi muuten ihmiseen tai toiseen koiraan kiinni.

        Eräs tuttu 2X griffonin omistaja sanoi aikoinaan mulle että kävisin heidän koirapuistossaan bullmastiffin kanssa, koska siellä terorisoi vihainen dobermanni, joka kävi muihin koiriin kiinni hyvin ikävinkin seurauksin muita koiria kohtaan, kieltäydyin kohteliaasti.

        Ei koiria oteta sitävarten koirat kävisivät toisiin koiriin tai ihmisiin kiinni, koirat on koulutettava omien kykyjensä mukaan ja tunnettava vastuuta koirastaan, myöskin pienienkin koirien omistajien, jos ei omat taidot riitä on olemassa koirakouluja ja se viimeinen vaihtoehto ongelmakoirakouluttajat


        Koiria pitää jalostaa koirien parasta ajatellen esim. D-lokkakaisten koirien jalostaminen ei ole koirien parasta eikä pennnuostajien parasta, eikä koirien sairaaksi jalostaminen ole missään rodussa rotujen parasta ei myöskään pienissäkään roduissa, puhdarotuisten koirien osalta tiedetään rotujen suvut ja terveys ,miksi mitään rotuja halutaan tietoisesti jalostaa sairaiksi?

        Semmoiset ihmiset mitkä välittä aidosti koirista välittää myöskin rotujen terveydestä niin ISOISSA KUN PIENISSÄ RODUISSA JA KATSOVAT MIHINKÄ KOIRANSA MYYVÄT JA YRITTÄÄÄ PENNUIILE MITÄ ON 11 VIIKKOA TAI JOPA KAUVEMMIN HOITANNUT ETSIÄÄ NIILLE PARHAAN MAHDOLLISEN PERHEEN, AINA SIINÄ VÄLTTÄMÄTTÄ ONNISTUMATTA.


    • ikävä on kova..

      Meille tuli perheeseen bullmastiffi kun itse olin n.10v ja veljeni 3v. Tämän ihanan ja tottelevaisen tapauksen kanssa ei tullut ongelmia, mutta pentu-vaiheessa se yritti hieman kokeilla jos voisi pomottaa veljeäni. Se oli lähinnä pientä murinaa ja tassulla maahan painamista. Äitini piti tosin erittäin tiukasti kiinni kurista ja säännöistä koiran kanssa, ja vei sen jo pentuna tottelevaisuuskoulutuksiin, ja koira tajusi heti ettei kannata yrittää sen enempää..
      Sinuna harkitsisin pariin otteeseen sillä bullmastiffit ovat melko nopeasti suuriksi kasvavia, ja saattavat yrittää saada paikan ylempää perheessä kuin lapsesi. Olisi myös hyvä että lapsi tajuaa säännöt koiran kanssa, ja osaa antaa käskyjä.

      Tiedän kyllä useita tapauksia joissa perheissä on pieniä lapsia ja bullmastiffi, joten mahdotonta se ei ole. Jos et kuitenkaan ole varma, odota hetki.

    • järjenkäyttösallittu

      Voi jum*****a, oletko ihan täyspäinen? Mahdoton yhtälö, pieni lapsi ja bulm.......

      • kyllä voi

        Ja sinä et taida tietää mitään koko rodusta. Meillä oli useampi lapsi, hyvin nuoriakin, ja bullmastiffimme tiesi hyvin olevansa alimmassa asemassa. Se jopa sieti kaikenlaiset päällä makaamiset ja pienet repimiset. Vanhempien (ala-asteikäisten) lasten kanssa se jopa leikki innoissaan.

        Mutta, koiran pitää olla hyvin koulutettu pienestä saakka jotta siihen voi luottaa.


    • äly hoi

      Bullmastiffi on mainio koira, itselläni on kaksi narttua ja parenpia vuffeja saa etsiä. Toki vaativat kärsivällisyyttä,kuria ja rakkautta niinkun joka ikinen elikko, mutta kovalla työllä on noistakin luupäistä mainioita koirakansalaisia tehty ja olen rotuvalintaani erittäin tyytyväinen. Ei toki ole kaikkien koira haastavuusasteensa takia.

      • Sinun pitäisi

        ehdottomasti nähdä nuo yhden täkäläisen vesselit. Ovat reilun vuoden asuneet täällä ja ainakin yksi pikkukoira menettänyt jo henkensä. Omalla ollut sen verran hilkulla samaa, niin että messeri kulkee mukana tiukkoja paikkoja varten. Kohteliaasti kyllä pyrimme välttelemään toinen toisiamme ja antamaan toisillemme tilaa ja koirillemme näköesteitä kohdatessa. Mutta irtipäästessään nuo kilpailisi kyllä maailman skitsoimman koiran tittelistä kelpo lähtökohdista.


    • duppiduu

      Bullmastiffit joo ne pahimmat!! Syö kaikki! Aikuiset ja lapset, kissat ja koirat, niin että rouske käy ;) Heh, siis ei tosiaan.

    • tavis.

      Luultavasti normaali mies olisi parempi valinta.

    • hmmm??

      Sairas rotu!

    • Tän palstan taso on kyllä ala-aste luokkaa..

      En ää miks bullmastiffi ei sopis lapsiperheeseen siinä missä joku muukin puolustusviettinen koira.
      Mutta käytä koiraa pentuna todella paljon aikaa, jotta saat siitä juuri sellaisen kun haluat. Elä mieti sitä mitä sen rodun pitäisi olla, vaan sitä mitä sie siltä koiralta haluat.

      Haluat, että se tulee lasten kanssa hyvin toimeen. Pidät huolen, että yksikään lapsi EI KOSKAAN satuta koiraa, nuttuta sitä tai pidä mitekään leluna. Koiralla on oltava oma paikka, minne lapsella ei ole mitään asiaa. Ihan yhtälailla koiralla ei ole asiaa pienen lapsen sänkyyn.

      Haluat, että se tulee toimeen toisten koirien kanssa. Käytät sitä paljon koirapuistoissa ja muutenkin tapaamassa erilaisia koiria, myös pieniä. Ja teet heti selväksi, että minkäänlainen dominoiva käytös ei ole sallittua.

      Haluat, että koira tulee toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Pidät huolen, että se pennusta asti tapaa paljon ihmisiä, eri kokoisia ja ikäisiä ja saa paljon hyviä kokemuksia ihmisistä.

      Jos pentu on itsepäinen, olet vielä itsepäisempi ;) mitään et anna periks.

      Hyvä siitä tulee, kun vaan käytät aikaa, pitkää pinnaa ja sinnikkyyttä :)

      tsemppiä!

    • Muuten ihan ok,mutta muistettakoon,että bullmastiffi kuuluu rotuihin,jolle aikuisena tyypillistä,että ei pidä omasta sukupuolestaan.Kuten tyypillistä tyypillisille taistelukoirataustaisille.
      Se että käy paljon koirapuistoissa tai seukkaa vaikka urakalla muita koiria,ei siis takaa sitä,että aikuisena tulisi toimeen(lähinnä siis oman sukupuolen kanssa) viimekädessä.
      Poikkeuksia toki löytyy.
      Itse en ylipäätään kannata mitään "koirapuistososiaalistamista",vielä vähemmän tämän tyypin koirien kanssa.Kun ottaa aika helposti muistikuvaan,jos sattuu osumaan kohdalle joku joka ei ihan fiksu olekkaan...

      • Koirasta kun koirasta on mahdollista kehkeytyä dominoiva, ei se aina rotuun katso. Miulla on amstaffimixi, rotikka/kaukkari mixi ja useita sakusekotuksia ja hyvin ovat sosiaalisia :) kun taas meijän chihu mixi ei oo sieltä sosiaalisimmasta päästä :D


      • NotAnAngel83 kirjoitti:

        Koirasta kun koirasta on mahdollista kehkeytyä dominoiva, ei se aina rotuun katso. Miulla on amstaffimixi, rotikka/kaukkari mixi ja useita sakusekotuksia ja hyvin ovat sosiaalisia :) kun taas meijän chihu mixi ei oo sieltä sosiaalisimmasta päästä :D

        "Koirasta kuin koirasta..." Itse asiassa ei.Se vaatii geneettisen alttiuden,taipumuksen dominanssiin.
        Dominanssihan ei ole sama kuin huono käytös ;)

        Dominanssi ei ole myöskään sama asia(sananmukaisesti/pelkästään),kuin suhtautuminen lajitovereihin.Pohja suhtautumiseen tulee geeneistä,osa toki muusta,kuten omistajasta ym.Koulutuksella ym.voidaan tehdä paljonkin,ja sitä enemmän,mitä vähäisemmässä määrin taipumusta muitten "kieroon katsomiseen"(siis lähinnä ilmenee oman sukupuoleen)on.
        Jos sitä hyvin voimakkaasti on,niin vaikka mitä tekisi,niin ihan kaikkeen,kuten koirapuistoiluun,ei tuollainen koira taivu...
        Ja siis taas muistettakoon,poikkeuksia aina on,mutta kun rodusta puhutaan,niin pitäisi puhua siitä,mitä on yleisesti ja mikä on tyypillistä,ja mitkä piirteet kuuluu rotuominaisuuksiin.


      • Missing..

        Aivan. Meidän bullmastiffi oli rauhallinen tapaus, mutta yllä oleva teksti piti paikkansa. Itse asiassa se ei kaikista uroksistakaan välittänyt. Niissä piti olla jotain erityistä (tiedä sitten mikä se oli..) että koiramme niistä kiinnostui ja alkoi leikkimään. Kävimme melko paljon suuremmissa koirapuistoissa, kuten Rajasaari, mutta muiden koirien ja ihmisten ohi se vain käveli tyynesti. Koskaan se ei ärähtänyt muille kuin yli-innokkaille uroksille. Perheen kanssa se kyllä jaksoi riehua ja etenkin lasten kanssa leikki villisti mutta varovasti (perheessä oli myös alle kouluikäinen). Naapurissa asui sen paras kaveri, uros-Husky.


    • HEIHEIII

      Joku taisi tässä juuri kirjoittaa kuinka 2.5v lapsi on vielä pieni ja koiraa ei kannattaisi hankkia kun lapsikin vielä niin lilliputti. Noh, kaikkihan riippuu siis itsestäsi! 2.5v lapsi ei todellakaan ole enää mikään pieni :D meillä 1v tyttö ja pian syntymässä toinen & kotona kolme koiraa: ranskis poika 2v ja kaksi pentua: amerikanbulldoggi ja bullmastiffi ja ihan hyvin meillä menee. :D kaikki on itsestään kiinni!

      • sentään

        Voi pyhä sylvi


      • 18+2
        sentään kirjoitti:

        Voi pyhä sylvi

        Toisilla eläminen onnistuu ja toiset ne vaan jaksaa valittaa.


      • Taidat olla trolli..

        No kyllä se 2,5 -vuotias lapsi on vielä todella pieni... Ja koiranpennut nyt tulee keskenään toimeen ja aikuinen koira tulee pentujen kanssa toimeen, mutta eri asia miten sitten kun kasvavat aikuisiksi.


    • 2 koiraa, 0 lasta

      Lapset ja koirat on aina huono yhdistelmä. Koira ei pure syyttä suotta lasta, vaan jotain on päässyt tapahtumaan tilanteessa tai jo aikaisemmin. Jos olisin kasvattaja en myisi lapsiperheeseen bullmastiffia enkä oikeastaan mitään muutakaan koiraa. Lapset on idiootteja eikä ne ymmärrä kuinka koirien kanssa tulee toimia.

      • 12+16

        Eivät ne toki ymmärrä, jos ei opeta. Eivätkä aina silloinkaan, lapset kun tekevät asioita kun silmä välttää. Minäkään en välttämättä koiraa lapsiperheeseen möisi, vaikka esimerkiksi ystäväperheeni arki sujuukin hyvin nykyisen pienen pystykorvan kanssa, aiemmista tapahtumista huolimatta.

        Kolme lasta ja haastavampi sekarotuinen urospentu, mutta ihan seurakoirasekoitus, ei mikään laumis-vartiokoira-tappelukoira. Oman perheen lapset saivat käsitellä ja retuuttaa koiraa miten tahtoivat (siis tottakai lapset osaavat käsitellä koiria, mutta tarkoitan, että koira antoi lasten käsitellä itseään "rajumminkin"), koira ei välittänyt. Kokoakin koiralla oli, se ei pahakseen pistänyt vaikka laps yli ryömi. Sen virheen kuitenkin tekivät, että vieras lapsi (5v) ja oma lapsi jäivät kerran kolmisteen koiran kanssa, eivät kokonaan, vaan sisälle. Koiralla oli suojeluviettiä omia perheenjäseniä kohtaan, eikä sitä oltu koskaan vartavasten totutettu ja sosiaalistettu vieraisiin lapsiin, ja ehkä tästä syystä näykkäisi vierasta lasta kasvoista tämän tullessa liian lähelle koiraa. Ystäväni myönsi virheensä, korvasi kaikki kulut. Vaikka hyvin koirakokenut perhe on, aina heillä ollut koiria, jo ennen lapsiakin. Nekin kaksi mitkä oli jo aikuisia kun ensimmäinen lapsi syntyi - ei mitään ongelmia.
        No, lopulta koira lähti 3 vuotiaana piikille. Olemme pohtineet, että he tekivät ehkä väärän valinnan koiraa ottaessa. Kovatahtoinen uroskoira, joka jäi ehkä puutteelliselle kasvatukselle (vaikka muutoin tavoilla olikin, mutta sosiaalistaminen yleisestikin), myös ajanpuute, koiran kanssa ei oikein ehditty tehdä saatika harrastaa mitään. Oma piha ei oikein korvannut aktiivista lenkkeilyä, aivotyötä tai harrastuksia.
        Näitä vastaavia tapauksia sattuu aina niin kauan kuin omia vastuita laiminlyödään. Monilapsisen perheen ei ehkä ole järkevää ottaa koiraa,(tai ainakin odottaa että vanhin lapsista tulee teini-ikään ja osaa ottaa vastuuta), vaan jokin muu lemmikki, joka ei vaadi yhtälailla aikaa ja kouluttamista, kuin koira. Ja etenkin se rotuvalinta täytyy miettiä tarkasti, mihin ne omat rahkeet ja aika riittää. Olla realistinen itselle.


      • lillukkan
        12+16 kirjoitti:

        Eivät ne toki ymmärrä, jos ei opeta. Eivätkä aina silloinkaan, lapset kun tekevät asioita kun silmä välttää. Minäkään en välttämättä koiraa lapsiperheeseen möisi, vaikka esimerkiksi ystäväperheeni arki sujuukin hyvin nykyisen pienen pystykorvan kanssa, aiemmista tapahtumista huolimatta.

        Kolme lasta ja haastavampi sekarotuinen urospentu, mutta ihan seurakoirasekoitus, ei mikään laumis-vartiokoira-tappelukoira. Oman perheen lapset saivat käsitellä ja retuuttaa koiraa miten tahtoivat (siis tottakai lapset osaavat käsitellä koiria, mutta tarkoitan, että koira antoi lasten käsitellä itseään "rajumminkin"), koira ei välittänyt. Kokoakin koiralla oli, se ei pahakseen pistänyt vaikka laps yli ryömi. Sen virheen kuitenkin tekivät, että vieras lapsi (5v) ja oma lapsi jäivät kerran kolmisteen koiran kanssa, eivät kokonaan, vaan sisälle. Koiralla oli suojeluviettiä omia perheenjäseniä kohtaan, eikä sitä oltu koskaan vartavasten totutettu ja sosiaalistettu vieraisiin lapsiin, ja ehkä tästä syystä näykkäisi vierasta lasta kasvoista tämän tullessa liian lähelle koiraa. Ystäväni myönsi virheensä, korvasi kaikki kulut. Vaikka hyvin koirakokenut perhe on, aina heillä ollut koiria, jo ennen lapsiakin. Nekin kaksi mitkä oli jo aikuisia kun ensimmäinen lapsi syntyi - ei mitään ongelmia.
        No, lopulta koira lähti 3 vuotiaana piikille. Olemme pohtineet, että he tekivät ehkä väärän valinnan koiraa ottaessa. Kovatahtoinen uroskoira, joka jäi ehkä puutteelliselle kasvatukselle (vaikka muutoin tavoilla olikin, mutta sosiaalistaminen yleisestikin), myös ajanpuute, koiran kanssa ei oikein ehditty tehdä saatika harrastaa mitään. Oma piha ei oikein korvannut aktiivista lenkkeilyä, aivotyötä tai harrastuksia.
        Näitä vastaavia tapauksia sattuu aina niin kauan kuin omia vastuita laiminlyödään. Monilapsisen perheen ei ehkä ole järkevää ottaa koiraa,(tai ainakin odottaa että vanhin lapsista tulee teini-ikään ja osaa ottaa vastuuta), vaan jokin muu lemmikki, joka ei vaadi yhtälailla aikaa ja kouluttamista, kuin koira. Ja etenkin se rotuvalinta täytyy miettiä tarkasti, mihin ne omat rahkeet ja aika riittää. Olla realistinen itselle.

        Monissa tuttava perheissä on pieniä seurakoiria, jotka pitävät sekä omista että vieraista lapsista .Eivät näyki, murise jne.
        Eli ottaisin sellasen mielummin lapsiperheeseen, kuin suuren ja haastavan koiran.Jolla onkin sitten puruvoimaa jo vaarallisuuteen asti.

        Sekin etu, että jos lapsi haluaa koiraa lenkittää 5-6vuotiaana.Niin se pikkukoira on jopa lapsukaisen hallittavissa, isokoira ei koskaan.
        Pientä suosittelen.Onhan niissäkin vaihtoehtoja vaikka kuinka.


    • arpinaama23

      Minua puri bullmastiffi, kun olin 5-vuotias. Menin kylään naapuriin ja kun avasin oven, se hyökkäsi päälle välittömästi ja puraisi toisen puolen naamasta aivan auki silmästä huuleen saakka ja syvälle. Kaaduin raput alas. Minulle tehtiin useita leikkauksia kahdessa eri sairaalassa, olin todella peloissani. Lääkärit sanoivat, että olin lähellä menettää toisen silmäni. Nyt olen yli 30-vuotias ja naamassani näkyvät edelleen arvet muistona. Minua purrut bullmastiffi oli lapsiperheen koira ja perheelle tärkeä, mutta ei nähtävästi pitänyt vieraista lapsista. Kokemukseni puolesta sanon, harkitkaa tarkoin, otatteko kyseistä rotua lapsiperheeseen.

    • eiköhäntuo

      aloittaja ole jo aikoja sitten luopunut koirastaan, kun lopulta huomasi tilanteen mahdottomuuden. Kaikki pitää aina oppia kantapään kautta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe