Sakemanni uros pennun koulutus?

18 vuotias kokematon.

Moi! Oon 18 vuotias tyttö ja mulle on tulossa parin kuukauden päästä sakemanni uros pentu! Mulla ei ole minkäänlaisia aikaisempia kokemuksia koirista ja kaipaisinkin neuvoja miten koulutan koiran? Riittääkö että opetan koiran istumaan, antamaan tassun ja kävelemään vierellä? Aikaa ei riitä koulun ja harrastuksien takia koirapuistoissa käymisiin joten päivästä olen varannut aina yhden tunnin koiralle (käytän tietenki aamulla pissalla koiran). Mua on puraissut isompi koira kun olin 5 vuotias ja olen saanut traumoja, mutta siksi juuri haluankin voittaa pelon:) no mutta, mutta vinkkejä ammattilaiset!

54

6361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

      ihan varmasti provo.Jos ei ole, unohda koko sakemanniuros ja peruuta varaus, ettei tule taasen uutta kiertolaista. Tunti päivässä ja pissalenkki ei riitä todellakaan saksanpaimenkoiralle. Jos pelkäät jo entuudestaan koiria, olisit voinut valita jonkun toisen rodun. Omistajan ei pidä pelätä koiraansa, muuten lähtee hyppysistä viimeistään murkkuiässä.

      • 18 vuotias kokematon.

        jos joku muu osaa vastata asiallisemmin, niin vastatkoon. Ja varausta en todellakaan aido peruuttaa, olen aina haaveillut sakemanni uroksesta.


      • sitten
        18 vuotias kokematon. kirjoitti:

        jos joku muu osaa vastata asiallisemmin, niin vastatkoon. Ja varausta en todellakaan aido peruuttaa, olen aina haaveillut sakemanni uroksesta.

        vaan valitsemallasi tiellä


      • koira raukkaa...
        18 vuotias kokematon. kirjoitti:

        jos joku muu osaa vastata asiallisemmin, niin vastatkoon. Ja varausta en todellakaan aido peruuttaa, olen aina haaveillut sakemanni uroksesta.

        sääliksi käy jo nyt tuollaisen omahyväisen ihmisen leluksi joutuminen...toivottavasti kasvattaja saa sinusta tiedon ja peruu varauksesi,ettei elävä eläin joutuisi kärsimään!


      • minä, minä, minä
        18 vuotias kokematon. kirjoitti:

        jos joku muu osaa vastata asiallisemmin, niin vastatkoon. Ja varausta en todellakaan aido peruuttaa, olen aina haaveillut sakemanni uroksesta.

        mulle kaikki, mitä mä haluun. Et sitten osaa ajatella yhtään minkälaiset olosuhteet ja kuinka vähän aikaa sulla on tarjota aktiiviselle palveluskoirarodulle, vaan pääasia on se mitä SINÄ haluat.


      • just joo
        18 vuotias kokematon. kirjoitti:

        jos joku muu osaa vastata asiallisemmin, niin vastatkoon. Ja varausta en todellakaan aido peruuttaa, olen aina haaveillut sakemanni uroksesta.

        Voi helvetin perkele en paremmin sano.

        Taas joku saakelin teinipissis vauhdissa, kun pitää saada saksanpaimenkoira ihan vaan näytön vuoks..!

        Mitä hemmettiä teet koiralla, jos tiedät jo tässä vaiheessa ettei sulla riitä siihen aikaa!!

        Käy taas niiku tässä näin eräälle teinille, joka osti sakupennun ihan vaan täysin huvin vuoksi, ja pentu joutuikin lopetettavaksi ennen puolivuotissyntymäpäiväänsä!!!

        Unoha koko juttu ja pysy vaan lapsi koulun penkillä!!!


      • ELÄIN KÄRSII
        18 vuotias kokematon. kirjoitti:

        jos joku muu osaa vastata asiallisemmin, niin vastatkoon. Ja varausta en todellakaan aido peruuttaa, olen aina haaveillut sakemanni uroksesta.

        KUKA
        Kasvattaja myy koiran sinulle,jos olet rehellisesti itsestäsi.


        Ota sakemanni vasta sitten,kun pystyt tarjoamaan sille AIKAA& TOIMINTAA!!!!!

        EI MITÄÄN ELÄINTÄ PIDÄ OTTAA,JOS EI OLE TARPEEKSI AIKAA,JA SINULLA EI ILMEISESTI OLE!!!!!!!!!!


    • *funny*

      sakemanni vaatii aika paljon enemmän mitä sille olet tarjoamassa. saksanpaimenkoira tarvitsee paljon virikkeitä ja aikaa, varsinkin pentuna. harrastukset kannattaa unohtaa ainakin ekaksi puoleksi vuodeksi. kannattaa toki opettaa muitakin käskyjä kuin mainitsemasi. oppii nopeasti ja hyvin kun opettaa parikin minuuttia kerrallaan muutama kerta päivässä. koulutus kannattaa aloittaa heti pennun tultua. ensimmäisenä sisäsiisteys ja että mitä saa syödä ja mitä ei. itse tein sen virheen että annoin nällyttää kättä ja nyt kun on hampaat niin sitä ei kutsuta enää nällyttämiseksi. kannattaa lukea paljon kirjoja ja netistäkin hauva.com sivuilta löytyy paljon kaikenlaista. onnea yritykseen.

    • herää

      kysymys, että kuka on tällaiselle ihmiselle myymässä uros sakua joka ei tiedä koulutuksesta mitään? Ja millainen kasvattaja ei informoi ostajaa mitenkään?

      Tuo määrä mitä aijot koiraan käyttää ei todellakaan riitä, kerjäät vain itsellesi hankaluuksia. Eikä nuo mainitsemasi asiat riitä koiran hallitsemiseen.

      Todella todella harmillista, että saku menee taas väärään paikkaan. Tällaisten takia rodulla on niin huono maine. Kädettömät ihmiset ottaa sellaisia koiria joille ei riitä aika eikä voimavarat. Säälin tulevaa koiraasi jo valmiiksi.

    • Oletko

      ihan tosissasi. Ja vielä uros,joka todella koettelee murrosiässä.
      Eiköhän kylmä totuus tule sinunkin eteesi kun koirasi eka kerran hyökkää jonkun pikukoiran tai jopa ihmisen päälle. Korkeintaan joku puskakasvattaja myy koiran noin tietämättömälle ihmiselle, tuskin eden rekisteröity pentu.....

      • eka koira

        Etsi netistä paikkakuntasi palveluskoira yhdistys, sieltä saat asiallista opastusta tulevan koirasi koulutukseen.Näiltä nettipalstoilta saat vai kakkaa niskaan näiltä "huippukouluttajilta".Koulutuksseen kannattaa hakeutua, jotta todellakaan ei tulisi ongelmia koiran kanssa.Siellä ohjatuissa koulutuksissa opetetaan koiranohjaajaa ja koiraa.


      • että sakemanni
        eka koira kirjoitti:

        Etsi netistä paikkakuntasi palveluskoira yhdistys, sieltä saat asiallista opastusta tulevan koirasi koulutukseen.Näiltä nettipalstoilta saat vai kakkaa niskaan näiltä "huippukouluttajilta".Koulutuksseen kannattaa hakeutua, jotta todellakaan ei tulisi ongelmia koiran kanssa.Siellä ohjatuissa koulutuksissa opetetaan koiranohjaajaa ja koiraa.

        ei ole koirapuistokoira. Jos nyt kuitenkin päätät ottaa koiran, mene heti spl alaosaston kentälle. Sakemanni opetetaan leikkimään omistajansa kanssa ja ohittamaan muut koirat ja ihmiset tyynesti. Aikuisena se ei kuitenkaan tule toimeen samaa sukupuolta olevien vieraan lauman koirien kanssa.
        Olethan valmistautunut siihen että sakemanniuros tekee paljon pahaa kotona, jos sinulla on sille noin vähä aikaa kuin kerroit.
        Nämä eivät ole mitään seurakoiria.


      • ...
        että sakemanni kirjoitti:

        ei ole koirapuistokoira. Jos nyt kuitenkin päätät ottaa koiran, mene heti spl alaosaston kentälle. Sakemanni opetetaan leikkimään omistajansa kanssa ja ohittamaan muut koirat ja ihmiset tyynesti. Aikuisena se ei kuitenkaan tule toimeen samaa sukupuolta olevien vieraan lauman koirien kanssa.
        Olethan valmistautunut siihen että sakemanniuros tekee paljon pahaa kotona, jos sinulla on sille noin vähä aikaa kuin kerroit.
        Nämä eivät ole mitään seurakoiria.

        Meillä 9-kuukautinen sakemanniuros ja ihan pennusta olen käyttänyt koirapolulla jossa leikkii isojen ja pienten koirien kanssa. Kertaakaan ei ole muille ärhennellyt,päinvastoin. Eli aion käyttää sitä siellä niin kauan kun pärjäämme, sillä siellä peuhatessaan saan parhainta liikuntaa.


      • ihminen...
        ... kirjoitti:

        Meillä 9-kuukautinen sakemanniuros ja ihan pennusta olen käyttänyt koirapolulla jossa leikkii isojen ja pienten koirien kanssa. Kertaakaan ei ole muille ärhennellyt,päinvastoin. Eli aion käyttää sitä siellä niin kauan kun pärjäämme, sillä siellä peuhatessaan saan parhainta liikuntaa.

        koirahan on pentu vielä, kyllä se vielä tulee juttuun koirapuistossa.


      • on..
        ... kirjoitti:

        Meillä 9-kuukautinen sakemanniuros ja ihan pennusta olen käyttänyt koirapolulla jossa leikkii isojen ja pienten koirien kanssa. Kertaakaan ei ole muille ärhennellyt,päinvastoin. Eli aion käyttää sitä siellä niin kauan kun pärjäämme, sillä siellä peuhatessaan saan parhainta liikuntaa.

        vielä sen verran nuori että varmaan tuleekin VIELÄ toimeen muiden kanssa. Kyllä se siinä 1-2 vuoden iässä todennäköisesti muuttuu. Aika todennäköisesti koirasi jo nyt kyykyttää siellä koirapuistossa muita koiria ilman, että sitä tajuat.


      • on rodussa kuin rodussa...
        on.. kirjoitti:

        vielä sen verran nuori että varmaan tuleekin VIELÄ toimeen muiden kanssa. Kyllä se siinä 1-2 vuoden iässä todennäköisesti muuttuu. Aika todennäköisesti koirasi jo nyt kyykyttää siellä koirapuistossa muita koiria ilman, että sitä tajuat.

        ...ei voi yleistää että kaikki sakemannit tai kaikki tietyn rodun edustajat olis samanlaisia.Onhan luonteen pakko vaikuttaa kuten kasvatuksen ja sen että onko ollut muiden koirien kanssa.Yhtä lailla siellä pomottaa ja ärhentelee ihan mikä tahansa rotu.Meinaatko että ainoastaan sakemannit ovat niitä jotka ei tule toimeen muiden kanssa?Miten ne muka eroaa esim. dobermanneista tai rottweilereista tai muista?


      • ole...
        on rodussa kuin rodussa... kirjoitti:

        ...ei voi yleistää että kaikki sakemannit tai kaikki tietyn rodun edustajat olis samanlaisia.Onhan luonteen pakko vaikuttaa kuten kasvatuksen ja sen että onko ollut muiden koirien kanssa.Yhtä lailla siellä pomottaa ja ärhentelee ihan mikä tahansa rotu.Meinaatko että ainoastaan sakemannit ovat niitä jotka ei tule toimeen muiden kanssa?Miten ne muka eroaa esim. dobermanneista tai rottweilereista tai muista?

        niin väittänyt, että sakemanni olisi ainoa. Onhan niitä rotuja useampiakin jotka eivät koirapuistoon sovi. Kyllä se koiran oma luonto loppupeleissä ratkaisee sen tuleeko toisten koirien kanssa toimeen. Useimmiten sakut ovat dominoivia, tottakai tästäkin rodusta niitä lapasia löytyy, mutta itse en pidä niitä oikeina sakemanneina. Minä ainakin pidän omat koiran pois koirapuistoista, niin on minun kuin toistenkin koirilla parempi olla. Tuttuja pienestä asti tunnettuja koiria sitten tavataan ihan muissa ympyröissä. Minä pidän muutenkin tätä koirapuisto-touhua epäluonnollisena koirille.. Minusta ihan väärä paikka sosiaalistaa koiraa, koska niissä liikkuu vaikka minkämoisia koirakoita.


      • ...
        ole... kirjoitti:

        niin väittänyt, että sakemanni olisi ainoa. Onhan niitä rotuja useampiakin jotka eivät koirapuistoon sovi. Kyllä se koiran oma luonto loppupeleissä ratkaisee sen tuleeko toisten koirien kanssa toimeen. Useimmiten sakut ovat dominoivia, tottakai tästäkin rodusta niitä lapasia löytyy, mutta itse en pidä niitä oikeina sakemanneina. Minä ainakin pidän omat koiran pois koirapuistoista, niin on minun kuin toistenkin koirilla parempi olla. Tuttuja pienestä asti tunnettuja koiria sitten tavataan ihan muissa ympyröissä. Minä pidän muutenkin tätä koirapuisto-touhua epäluonnollisena koirille.. Minusta ihan väärä paikka sosiaalistaa koiraa, koska niissä liikkuu vaikka minkämoisia koirakoita.

        Minkä vuoksi nimität koiraa lapaseksi jos se ei ole dominoiva tai päällekäyvä??? Onko sun mielestä koiran agressiivisuus hyvä asia? Ei ole ihme että ihmiset pitää sakemanneja hulluina jos niillä on noin ajattelevia omistajia...ja koiratkin oppii käyttäytymään hullujen omistajien mukaan.


      • näinhän se
        ole... kirjoitti:

        niin väittänyt, että sakemanni olisi ainoa. Onhan niitä rotuja useampiakin jotka eivät koirapuistoon sovi. Kyllä se koiran oma luonto loppupeleissä ratkaisee sen tuleeko toisten koirien kanssa toimeen. Useimmiten sakut ovat dominoivia, tottakai tästäkin rodusta niitä lapasia löytyy, mutta itse en pidä niitä oikeina sakemanneina. Minä ainakin pidän omat koiran pois koirapuistoista, niin on minun kuin toistenkin koirilla parempi olla. Tuttuja pienestä asti tunnettuja koiria sitten tavataan ihan muissa ympyröissä. Minä pidän muutenkin tätä koirapuisto-touhua epäluonnollisena koirille.. Minusta ihan väärä paikka sosiaalistaa koiraa, koska niissä liikkuu vaikka minkämoisia koirakoita.

        on, sakemannni on yksi niistä roduista, joilla on vahva taipumus olla tulematta toimeen oman laumansa ulkopuolisten koirien kanssa.


      • juuri...
        ... kirjoitti:

        Minkä vuoksi nimität koiraa lapaseksi jos se ei ole dominoiva tai päällekäyvä??? Onko sun mielestä koiran agressiivisuus hyvä asia? Ei ole ihme että ihmiset pitää sakemanneja hulluina jos niillä on noin ajattelevia omistajia...ja koiratkin oppii käyttäytymään hullujen omistajien mukaan.

        sen takia, koska rodunomaiset sakemannit sattuvat sellaisia olemaan. Dominoivuus tai kyykyttäminenkään ei merkitse agressiivisuutta, ihan näin tiedoksi. Omat koirani käyttäytyvät hyvin ja sietävät muita koiria. Eivät kuitenkaan halua lauman ulkopuolisia iholle, jonka takia ei missään koirapuistoissa käydä. En halua niiden satuttavan kenenkään muun koiria. Tällaista kuitenkin sattuu luvattoman paljon, kun ihmiset eivät käsitä rotunsa ominaisuuksia vaan haluavat väen väkisin saada koiristaan sosiaalisia välikappaleita.


      • Sakemannin omistaja
        että sakemanni kirjoitti:

        ei ole koirapuistokoira. Jos nyt kuitenkin päätät ottaa koiran, mene heti spl alaosaston kentälle. Sakemanni opetetaan leikkimään omistajansa kanssa ja ohittamaan muut koirat ja ihmiset tyynesti. Aikuisena se ei kuitenkaan tule toimeen samaa sukupuolta olevien vieraan lauman koirien kanssa.
        Olethan valmistautunut siihen että sakemanniuros tekee paljon pahaa kotona, jos sinulla on sille noin vähä aikaa kuin kerroit.
        Nämä eivät ole mitään seurakoiria.

        Meillä on maaliskuussa 2v täyttävä sakemanni narttu & ollaan pennusta asti puistoiltu.Koskaan ei ole ollu mitään ongelmia!Joten turhaa yleistämistä et sakemanni ei olis koirapuistokoira!


      • Anonyymi
        Sakemannin omistaja kirjoitti:

        Meillä on maaliskuussa 2v täyttävä sakemanni narttu & ollaan pennusta asti puistoiltu.Koskaan ei ole ollu mitään ongelmia!Joten turhaa yleistämistä et sakemanni ei olis koirapuistokoira!

        2,5 vuotias sakemanni uros ei välttämättä enää mahdu muiden uroiden kanssa samaan puistoon.
        Sama tosin pätee moniin nuoriin uroskoiriin. Vaikka olisi pentuna leikkinyt kavereiden kanssa, eivät he enää 2,5 vuotiaina mahdu samalle tontille. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, alfauroot on semmoisia. Tulevat toki hyvin toimeen puiston narttujen kanssa.


    • -----

      Koira tarvitsee paljon aikaa, oli sitten minkä rotuinen tahansa. Kannattaa perehtyä rotuun hyvissä ajoin, koulutukseen luonteeseen ym. Sakemannista saa loistavan koiran ja koulutus on erittäin tärkeä, ettei tule ongelmakoiraa ja räyhääjää. Uros todellakin koettelee asemaansa laumassa. Pentu täytyy totuttaa uusiin ihmisiin, tilanteisiin,ääniin, toisiin koiriin ja kaikkeen mahdolliseen. Uros ottaa kyllä helposti yhteen toisten urosten kanssa,joten kannattaa ottaa huomiooon. Ennnen kaikkea koiran kanssa vietetty aika on tärkeä, vaikka yksin oloonkin täytyy opettaa. Liika kiintymys näkyy eroahdistuksena, jolloin koira ulvoo yksin ollessaan..

    • Ungalabugala

      älä HERTTINEN hanki koiraa ainakaa SAKEMANNII, ja älä hanki sitä vaa siks et pitää voittaa jotai koirapelkoi. Koiran hankimminen on suuri vastuu!!! Äly hoi !?!?!

    • !!!

      herranjestas älääää vaan hanki sitä koiraa!!!!! älä varsinkaa mitää sakemannii! se koira tulee olemaan sulla seuraavat n. 15 vuotta!
      koiran omistaminen on isoiso vastuu eikä todellakaan kannata hankkia sitä vaan omien pelkojen voittamiseks! saksanpaimenkoira on palveluskoira ja se tarvii joka päivä monta tuntia liikuntaa ja virikkeitä tai se tulee hulluks!! jos sulla ei sitäpaitsi oo mitään kokemusta koirista niin ensimmäinen rotu ei todellakaan oo saksanpaimenkoira! koiran, varsinkaan noin vaativan kanssa et tuu tosiaankaa pärjäämää pelkällä istu maahan koulutuksella sakemanni tarvii kunnon perusteellisen tapaasvatuksen ja määrätietosen,kokeneen omistajan!!!!! sori nyt vaan mutta ÄLÄ HANKI SITÄ KOIRAA!!!!!!!!

    • Sakemanninomistaja

      Voi moro. Koiraa ei oteta vaan voittaakseen pelkonsa, typerä pentu. Yksi tunti päivässä EI RIITÄ YHDELLEKÄÄN KOIRALLE. Ja sun koiran tuntemukses riittäis ehkä chiahuahuaan.Harkitsitsin uudestaan ja ottaisin yhteyttä vanhempiisi jo tuntisin.. Pilalle menee hyvä koira

      • amarella

        Minulla on 3 kuukautinen sakemannin urospentu, joka osaa kaikkiperusasiat kuten käskystä istua, maata, odottaa paikoillaan, heittää jopa yläfemmaa. Odottaa nätisti ruokaansa ja odottaa aina istuen ulospääsyä että saan laitettua heijastinliivit ja hihnan. Kulkee aina vapaana ulkona kun mennään metsässä ja palaa luokseni pyytämällä. Vaikka ollaan edistytty todella hyvin koulutuksessa, painotan että harkitsin ja valmistauduin koiran ostoon kaksi vuotta, vaikka meidän perheellä on ollut aina metsästyskoiria ja kisailtu. Lisäksi minulla on tukenani poliisikoirien kouluttaja ja laajalti aikaa ja perusteet.

        En suosittele kenellekään ensimmäiseksi koiraksi, jolla ei entuudestaan ole minkään näköistä tuntemusta koirista. Se seuraa kokoajan mitä teet, eikä ihminen joka antaa vain tunnin päivästään tälle, ole sille kylliksi johtaja ja se ottaa yliotteen, jota ei lätkimällä paranneta.
        pelkään pahoin että tuosta sakemannista tulee kiertolainen tai tunget vastuun siitä muille, kun se kasvaa suloisesta pentuiästään ulos. Ymmärräthän että tämä rotu on palveluskoira, joka tekee töitä. Työ on sen elämä eikä siitä tule sohvaperunaa, turhautuessaan saat nähdä mitä se tekee, kun sinulla ei olee tarpeeksi aikaa sille. Aika tarkoittaa joka ikistä päivää n. 15 vuotta elämästäsi ja jos et ole valmis antamaan harkitse uudestaan ainakin rotua, joka ei tarvitse niin paljoa aikaasi.


      • voivoi!
        amarella kirjoitti:

        Minulla on 3 kuukautinen sakemannin urospentu, joka osaa kaikkiperusasiat kuten käskystä istua, maata, odottaa paikoillaan, heittää jopa yläfemmaa. Odottaa nätisti ruokaansa ja odottaa aina istuen ulospääsyä että saan laitettua heijastinliivit ja hihnan. Kulkee aina vapaana ulkona kun mennään metsässä ja palaa luokseni pyytämällä. Vaikka ollaan edistytty todella hyvin koulutuksessa, painotan että harkitsin ja valmistauduin koiran ostoon kaksi vuotta, vaikka meidän perheellä on ollut aina metsästyskoiria ja kisailtu. Lisäksi minulla on tukenani poliisikoirien kouluttaja ja laajalti aikaa ja perusteet.

        En suosittele kenellekään ensimmäiseksi koiraksi, jolla ei entuudestaan ole minkään näköistä tuntemusta koirista. Se seuraa kokoajan mitä teet, eikä ihminen joka antaa vain tunnin päivästään tälle, ole sille kylliksi johtaja ja se ottaa yliotteen, jota ei lätkimällä paranneta.
        pelkään pahoin että tuosta sakemannista tulee kiertolainen tai tunget vastuun siitä muille, kun se kasvaa suloisesta pentuiästään ulos. Ymmärräthän että tämä rotu on palveluskoira, joka tekee töitä. Työ on sen elämä eikä siitä tule sohvaperunaa, turhautuessaan saat nähdä mitä se tekee, kun sinulla ei olee tarpeeksi aikaa sille. Aika tarkoittaa joka ikistä päivää n. 15 vuotta elämästäsi ja jos et ole valmis antamaan harkitse uudestaan ainakin rotua, joka ei tarvitse niin paljoa aikaasi.

        "heittää jopa yläfemmaa"

        Ei vittu! :D :D Hajosin ihan totaalisesti.


    • asdkaskdhnn

      Jos se koira on pakko saada eikö kannataisi harkita rodun vaihtoa? Vaikka labbis tai vastaava joka on huomattavasti helpompi ekaksi koiraksi.. Ja muita että kun otat koiran, se on elämässäsi sen 10v vaikka aina ei kiinnostaisikaan.. Ja pentu 99% varmuudella tuhoaa paikkoja, syö tavaroita yms yms.. Jos meinaat tunnin sen kans harrastaa päivässä, viimeistään muutaman vuoden kuluttua se on niin turhautunut että alkaa purkaa energiaansa agressiivisena. Kun koira murkkuiässä kokeilee sinua, pelkäät jo valmiiksi isoja koiria, kaikkihan sen tietävät kuka sen pomon paikan ottaa ja miten käy?

      • Anonyymi

        Ei tarvitse odottaa murkkuikää, kyllä uhmaiässä on ihan riittävästi haasteita.

        Ei millään pahalla, mutta aloittajan käsissä sakemanni menee ihan hukkaan. Äkkiseltään en keksi yhtään koirarotua, jolle riittää 1h päivässä ulkoilua ja yhdessäoloa.
        Ota kani tai marsu, ne sopisi sulle paremmin. Jopa kissa on sulle liian kova pala noin heppoisin perustein.
        Ei koiria oteta statuksen takia. "Oon aina halunnut..." ei ole mikään perustelu mihinkään.


    • Doggies

      - Mua on puraissut isompi koira kun olin 5 vuotias ja olen saanut traumoja, mutta siksi juuri haluankin voittaa pelon:) no mutta, mutta vinkkejä ammattilaiset

      Vastaus: nää provot on niin turhanpäiväsiä. Mutta saksanpaimenkoira ei ole lelu , eikä sillä kukaan voita koirapelkoaan koska jo varauksellisuus on koiran vaistoille selvä tapaus , joka kääntyy itseään vastaan.

      Järkeä tarvitaan myös , joten annapas olla saksanpaimenkoirat siellä haaveissa vielä.

    • sakuwo

      mitä jos odottaisit muutaman vuoden, että olisit tarpeeksi kypsä koiran hankintaan ja elämäntilanteesi olisi sopiva? Suosittelisin ensimmäiseksi koiraksi jotain helpompaa rotua.
      Perusteesi koiran ottoon ovat aika itsekkäitä, viestistäsi saa sellaisen kuvan, että harrastukset ja oma aikasi menisivät koiran edelle ja koira olisi vaan joku lelu siinä välissä, jonka kanssa leikitään silloin kun huvittaa. Saksanpaimenkoira on työkoira, se vaatii jatkuvaa aktivointia ja lenkkeilyä, eikä koulutukseksi todellakaan riitä tassun antaminen, istuminen ja vierellä kävely.
      Väärässä kodissa saksanpaimenkoirasta saa helposti oikean hirviön, joten suosittelen miettimään vielä. Koiran ollessa ihan pieni pentu ehkä jotenkin pärjäisitte, viimeistään murkkuiässä saattaa tulla pahempiakin ongelmia. Pahimmassa tapauksessa koira alkaa purkaa turhautuneisuuttaan aggressiivisesti ja tuhoamalla taloa. Sellaiseen tilanteeseen tuskin tahdot päätyä?

      Jos sinulla on koira pelko, kannattaa tutustua esim. jonkun tuttusi koiraan.

      • aika rientää...

        Myöhäistä enää varoitella tyttöä,onhan aloitusviestistä kulunut jo 2 vuotta...;D
        ..parempi myöhään, kuin ei milloinkaan...
        Jospa kuulisimme miten on käynyt ,ottiko koiran vai tuliko järkiinsä!


      • asdfdsasd
        aika rientää... kirjoitti:

        Myöhäistä enää varoitella tyttöä,onhan aloitusviestistä kulunut jo 2 vuotta...;D
        ..parempi myöhään, kuin ei milloinkaan...
        Jospa kuulisimme miten on käynyt ,ottiko koiran vai tuliko järkiinsä!

        Ai katsos vain niinpä onkin. Veikkauksia, onko koira tapettu vai onko se vaihtanut perhettä 3 kertaa?


      • sakuwo
        asdfdsasd kirjoitti:

        Ai katsos vain niinpä onkin. Veikkauksia, onko koira tapettu vai onko se vaihtanut perhettä 3 kertaa?

        Ohhoh, ei tullu yhtään katottua tota viestin päivämäärää. :D No toivottavasti tyttö olis tullut järkiinsä ja jättänyt koiran ottamatta.


      • Doggies
        sakuwo kirjoitti:

        Ohhoh, ei tullu yhtään katottua tota viestin päivämäärää. :D No toivottavasti tyttö olis tullut järkiinsä ja jättänyt koiran ottamatta.

        ---


      • 21 vuotta ja kokemat
        Doggies kirjoitti:

        ---

        Kiitos kysymästä, kivasti menee. Koiraa olen hiukan koulutellut, BH tehty ja kesällä menossa suojelukokeeseen.


      • aika rientää
        21 vuotta ja kokemat kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, kivasti menee. Koiraa olen hiukan koulutellut, BH tehty ja kesällä menossa suojelukokeeseen.

        Sinä sitten onnistuit


      • 21vuotta ja kokemato
        aika rientää kirjoitti:

        Sinä sitten onnistuit

        Niin, ja huomasin kyl aika nopeesti, ettei se tunti päivässä riittänyt, mut menin sit koulutuskentälle ja siitä se lähti...


      • aikaa rientää
        21vuotta ja kokemato kirjoitti:

        Niin, ja huomasin kyl aika nopeesti, ettei se tunti päivässä riittänyt, mut menin sit koulutuskentälle ja siitä se lähti...

        Sitä pitää!! Kaikki mahdollisuudet on nyt teille avoinna koirulin kanssa,tsemppiä!
        Taas me epäilijät saatiin näpäytys... ;D


      • sakumamma
        21 vuotta ja kokemat kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, kivasti menee. Koiraa olen hiukan koulutellut, BH tehty ja kesällä menossa suojelukokeeseen.

        hyvin olet pärjännyt. Muistan omat aloitusvuodet ja kuulin jopa kentällä, ettei tästä koirakosta ole mihinkään ja ohjaaja on ihan syvältä. No olin minä ihan vihreä, mutta silti halusin näyttää, että ei se niin mahdoton ole jos ainakin yrittää. Nyt on tuloksia jopa enemmänkin kuin tämä JK2.


      • ??????????????
        sakumamma kirjoitti:

        hyvin olet pärjännyt. Muistan omat aloitusvuodet ja kuulin jopa kentällä, ettei tästä koirakosta ole mihinkään ja ohjaaja on ihan syvältä. No olin minä ihan vihreä, mutta silti halusin näyttää, että ei se niin mahdoton ole jos ainakin yrittää. Nyt on tuloksia jopa enemmänkin kuin tämä JK2.

        Ja kuinka moni uskoo että tämä ihminen on todella tuo aloittaja?


      • nauraapartaan...
        ?????????????? kirjoitti:

        Ja kuinka moni uskoo että tämä ihminen on todella tuo aloittaja?

        ainakaan ne, jotka sen lynkkasivat heti alkuunsa...
        Täytyyhän siinä olla vahva epäilys, ettei LYNKKAAJAT AINAKAAN olleet väärässä :D :D


      • ?????????????????
        nauraapartaan... kirjoitti:

        ainakaan ne, jotka sen lynkkasivat heti alkuunsa...
        Täytyyhän siinä olla vahva epäilys, ettei LYNKKAAJAT AINAKAAN olleet väärässä :D :D

        Mutta kuinka todennäköistä on että alottaja tulisi yhtäkkiä kahden vuoden takaa vastailemaan?

        Mutta jos todella näin on, hieno homma!


      • kalkulator
        ????????????????? kirjoitti:

        Mutta kuinka todennäköistä on että alottaja tulisi yhtäkkiä kahden vuoden takaa vastailemaan?

        Mutta jos todella näin on, hieno homma!

        pitää sinun laskea.... :D
        Varmaan tuolla "vastaanotolla" minkä täällä sai ,on mielellään hiljaa..
        Kuin että saa uuden ryöpyn..
        Eihän sitä usko täällä kukaan, jos jotain hyvää sattuu saamaan aikaiseksi....eihän..?
        Aina tuomitaan "kaikkitietävien taholta" ehkäpä täällä kaikki on feikkiä, alut ja loput :D


      • hhhha
        21 vuotta ja kokemat kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, kivasti menee. Koiraa olen hiukan koulutellut, BH tehty ja kesällä menossa suojelukokeeseen.

        jostakin syystä en usko että sama tyyppi tulis 2 vuoden jälkeen tänne kirjotteleen. onhan se tietysti hieno homma jos toi on totta. :)


    • voiluoja!

      Toivon todella ettei tämä ole provo!

      Tuollaisilla tiedoilla mitä sinulla on en kasvattajana antaisi ikimaalmassa pentua!
      Peruuta varaus, niin annat koiralle hyvä elämän, eikä sitä
      tarvitse viedä heti 1 vuotiaana piikille.

      Saksanpaimenkoira ei ole paras mahdollinen ratkaisu ensimmäiseksi koiraksi, eikä varsinkaan uros
      jotka ovat kovempia kuin nartut (toki poikkeuksiakin voi olla).
      Jos sinulla ei ole tuon enempää aikaa koirallesi jälleen kehotan unohtamaan koko jutun.
      Sakemanni tarvitsee paljon liikuntaa ja tekemistä. Jos koulu vie kaiken aikasi milloin ajattelin
      kouluttaa koiraa?

      • hhhuuuhuuuuh

        Nimimerkille "Voi luoja" sää oot idiootti, mikset hanki elämää tai opettele vaikka lukemaan.
        Suurin osa tänne kirjoittaneista ei saa itselle edes sitä BH:ta.


      • USKOKOON SUA KEN HAL
        hhhuuuhuuuuh kirjoitti:

        Nimimerkille "Voi luoja" sää oot idiootti, mikset hanki elämää tai opettele vaikka lukemaan.
        Suurin osa tänne kirjoittaneista ei saa itselle edes sitä BH:ta.

        bh kuitenki hankita koiralle....?


      • Anonyymi
        hhhuuuhuuuuh kirjoitti:

        Nimimerkille "Voi luoja" sää oot idiootti, mikset hanki elämää tai opettele vaikka lukemaan.
        Suurin osa tänne kirjoittaneista ei saa itselle edes sitä BH:ta.

        Kuka täällä on saanut koiralle mitään BeeHoota?
        Ei taatusti ole aloittaja sama kuin tämä 21 vee vastaaja. Koko ketju on iso vitsi.


    • jytrxdtfyuhbj

      Provo, ei kukaan myy tommoselle koiraa :D

      • lkjgfgfhsbv

        Minä myin, hyvän kodin sai pentu.


    • Ottaisinko piskin?

      moi.
      Älä missään tapauksessa ota saksanpaimenkoiraa. Saat siitä sellaisen riesan että ikinä et ymmärrä.
      Ja jos taas olet provo, niin ... ota ihmeessa kaksi.

    • Anonyymi

      Itselläni on 3 koiraa ja kaikki oppivat tosi hyvin kun sai oikeanlaista koulutusta.
      Voin suositella tätä kyseistä tuotetta, ainakin kannattaa tarkistaa jos on koiran käytöksen kanssa jotain ongelmia.
      https://24a9fo32yo2ueo6lvq-jlsew88.hop.clickbank.net/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe