Pieni gallup-tiedustelu:
Kumpi on mielestänne arvostetumpi ammatti, aivokirurgi vai sydänkirurgi? Ja perustelut tietysti myös, kiitos.
Entä ovatko kirurgit diivoja, kuten esimerkiksi amerikkalaisissa tv-sarjoissa (Greyn anatomia, Teho-osasto) annetaan ymmärtää?
Itselleni tuo ensimmäinen kysymys tuottaa suurta päänvaivaa. Vähän kuin valitsisi järjen ja tunteen välillä. Mutta ehkä aivokirurgi voittaa ihan tositosi niukasti.
Toiseen taas ei ole näkemystä, kun en ole koskaan kirurgeja tavannut.
Kumpi on kovempi jätkä, aivokirurgi vai sydänkirurgi?
13
2145
Vastaukset
- ...................
ja saippuasarjat ovat saippuasarjoja...
- Tavio Kuurna
Kiitos huomiosta. Mielipidettä asiaan ei sitten vissiin ollut. Operoiko se neurokirurgi muutakin kuin aivoja?
- kumpikaan
He voivat olla myös naisia.
- IIIIIIIIIIIIIIII
Musta lääkäreiden kovin jätkä on ehdottomasti pätevä, kokenut tk-lääkäri. Kirurgit saa eteensä usein valmiiksi diagnosoituja tapauksia..
Ja suurin osa kirurgeista on ainakin melko ikäviä ihmisiä, joilla ylisuuri ego. MUTTA poikkeuksia löytyy toki, ainakin mun leikkovat kaverit on kivoja!- kkkkkkk
Pätevä tk-lekuri on satuolento. Ymmärrys loppuu nopeasti kesken ja sitten kirjoitellaan näitä lähetteitä.
- tärkeitä
kkkkkkk kirjoitti:
Pätevä tk-lekuri on satuolento. Ymmärrys loppuu nopeasti kesken ja sitten kirjoitellaan näitä lähetteitä.
Vähän outo kysymys, mitähän tällä taas haetaan. Eikai asiaan voi antaa mitään suoraa vastausta.
Riippuu niin paljon enemmän ihmisestä. Miten hyvin tekee/hallitsee työnsä. Millainen kokemus ammatin harjoittajalla on jne... Niinkun ihan hyvin missä tahansa ammatissa. - vikaa
kkkkkkk kirjoitti:
lähetteen kirjoittamisessa on? Tk-lääkärinhän kuuluu hoitaa banaalimmat jutut itse ja vaikeammissa jutuissa yleensä tehdä alkututkimukset, ja myöskin osata sitten lähettää erikoislääkärille tarkempiin tutkimuksiin/hoitoon kun on tarvis. On osa ammattitaitoa tehdä lähete, kaikkea ei voida tutkia ja hoitaa terveyskeskuksen välinein ja tiedoin.
- eniten
tk-lääkäreitä minäkin, siinä pitää omata niin laajat tiedot, jokaisesta sairausalueesta pitää tietää perusteet ja monista hyvinkin syvällisiä juttuja. Kaikki se valtava tietomäärä täytyy pitää myös ajan tasalla. Johonkin tiettyyn alaan erikoistuneen lääkärin työ esim. sairaalassa on yleisesti ottaen helpompaa, kun saa keskittyä vaan tiettyihin juttuihin ja tulla niissä asiantuntijaksi. Kokemusta on itsellä sekä tk:sta että sairaalasta.
- on tietysti
BEN CASEY !!!!!!
Hoitaa potilaat, hurmaa naiset, pitää tyylinsä kovassakin paikassa ollen kuitenkin sopivan sympaattinen ja inhimillinen. Semmoisen kun elävässä elämässä tapaa, niin on syytä ottaa hattu pois päästä!- minun silmissäni ainakin
"hurmaa naiset,"
pointsit laskee jos on gigolon ja häntäheikin maineessa, olkoon sitten kuinka taitava kirurgi hyvänsä.
- Himeta
Sydänkirurgit on parhaita
- Noh noh
Noista kahdesta kallistun neurokirugin puoleen, mutta monen muunkin kirjoittajan lailla olen sitä mieltä, että tk-lääkärin työ se vasta vaativaa onkin, jos sen tekee kunnolla.
- sivusta:)
Lääkäreissä on kyllä eroja, riippuu alasta, noin äkkiseltään sanoisin että kirurgit ovat aika keskittynyttä porukkaa, taitaa juontaa jo koulutuksesta, eli yleensä eivät turhia löpise, ovat melko niukkasanaisia. Jos kirurgit kyselevät potilaista, tieto on hyvä olla käsillä melko nopeasti, eivät jää turhaan kasliaan maleksimaan ja odottelemaan:)
Mutta kyllä terkkarilääkäriit ovat tosiaan "kovia jätkiä, riippumatta siitä ovatko naisia:)" vastuu on suuri ja koskaan et voi tietää mitä eteen tulee, kaikkien pamireseptejä hakevien ja korvatulehdusten keskeltä saattaa löytyä se vakavasti sairas potilas, joka pitää osata diagnosoida. Melkein veikkaisin että suurin haaste terkkarilääkäreillä on olla kyynistymättä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685