Liimapuulevy

Mistä ja mitä maksaa?

Hei. Olen köyhä mutta vaativa opiskelija tyttö. Olen tehnyt ensimmäiseen asuntooni pientä pintaremonttia ja nyt seinäni kaipaavat hyllyjä ja televisioni uutta tasoa. Valmiit kaupasta noudettavat maksaa maltaita ja olenkin suunnitellut tekeväni ne itse. Jos olen yhtään oikeilla jäljillä niin liimapuulevy olisi oiva materiaali. Kun eikös ole niin että liimapuulevystä voi leikata haluamansa kokoisia paloja ja leikatun pinnan (sivun) voi värjätä värillisellä petsillä. Itseäni kiinnostaa tumma puu, noin 3 cm paksu levy. Ainoa kysymysmerkki onkin että mistä saan liimapuulevyä halvimmalla?? Onko olemassa hintaa per metri tai muuta vastaavaa? KIITOS VASTAAJILLE!

10

15452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sahuri joskus

      Liimapuulevyä myyvät rautakaupat ja puutavaraliikkeet.
      Levyä on eri paksuuksia, leveyksiä ja pituuksia. Paksumpia levyjä saatetaan myydä porraslankun nimellä. Joten kysele niitäkin.
      Hinnat ovat kpl-hintoja.
      Joissakin liikkeissä on sahauspavelu ja he sahaavat (maksua vastaan) ostamasi liimapuulevyn haluamiisi mittoihin. Joudut kuitenkin ostamaan aina koko levyn, joten kannattaa suunnitella tarkkaan, miten hyllynsä tekee. Liimapuulevyn sahaaminen onnistuu näppärältä myös kotioloissa.
      Liimapuulevyn voi pintakäsitellä kaikilta sivuiltaan makunsa mukaan.
      Liimapuulevyä tehdään ainakin männystä, kuusesta ja koivusta. Saattaapi olla, että on muitakin (tummempia) puulajeja, mutta jos haet edullista ratkaisua, osta tavallista kotimaista puuta ja vahaa tai petsaa se.

    • mahdollisuus on käydä paikallisessa kierrätyskeskuksessa ja kierrellä kirpputoreja, joilta saa todennäköisesti myös kotiinkuljetuksen maksua vastaan.

    • tarjoustalosta

      Hei,

      itse löysin halvimmat liimapuulevyt tarjoustalosta.
      Tosin, ne oli vaaleaa puuta, mutta sen voi aina lakata haluamansa sävyiseksi.

      • tiedosta

        Pitääkin käydä sieltä kurkkaamassa. Mitä maksoi noin suunnilleen ja kuinka isoja levyjä myytiin?


      • tarjoustalosta
        tiedosta kirjoitti:

        Pitääkin käydä sieltä kurkkaamassa. Mitä maksoi noin suunnilleen ja kuinka isoja levyjä myytiin?

        En muista hintaa, siitä on nimittäin jo puolisen vuotta kun etsin halpaa levyä.

        Siellä oli yllättävän hyvä valikoima niistä levyistä - oli montaa eri kokoa.

        Kävin kattomassa hinnat mm. s-rautamarketista, k-raudasta ja starkista ja tarjoustalo oli kyllä edullisin ja mikä hassuita, niin valikoimakin oli parempi kuin noissa rautakaupoissa.


    • tayla

      Edullissimmat liimapuulevyt olen pääkaupunkiseudulta löytänyt Puuilo nimisestä liikkeestä. Kokovaihtoehtojakin oli muutama vuosi sitten kiitettävästi.

    • repesorsa2

      moi
      olikin aika vanha viesti,,,mut ehkä jollekin iloa
      Bauhaus yleensä edullisin,, jos 18 mm mäntyliimapuulevyn saat 17 € / m2
      tai alle se on EDULLISTA
      paksuutena suht yleinen myös 27 mm laske sille 50% lisää
      eli 17e 3,5e = 20,5€ on edullinen

      tokmannilla joskus hyviä tarjoukisa (kerran vuodessa??)

      koivu on kiitollisempi petsata mutta hintakin on noin tuplatmäntyyn nähden

      joku vastasikin pituuksia ja leveyksiä on menontaa kokoa ja kpl hinta

      siis pitää hiukan nähdä vaivaa ja laskea itse neliömetrille hinta

    • Anonyymi

      Ostin juuri Tokmannilta metrisen mittaisia levyjä, maksoi tarjouksessa 5,24€ kappale.
      Seinäkisko 2 kpl 13,98. 1,44 korkeat. Saa kelvata, yli kahden metrin seuraavat, liian korkeat.
      Nyt tuli ongelmia, ihan suotta liian lyhyet, jos levyt pätkäisee puoliksi. Sitten suunnittelin, että lyhyen teen ylös 45cm ja toinen 55sm.
      Sahasin kokeeksi sen yhden, vaivalloista. Kolme, sen 20sentin leveystä ostin. Suunnitelmat muuttui, ostan vielä yhden ja pyydän poikaa saaamaan niistä kolmesta palat pois, jotain 6kymppisiksi.
      Saisin vaatehuoneeseen viisi hyllyä. Seinäkiskot vaan laitettava turhan lähekkäisiksi, sen lyhyemmän mukaan.
      Nyt vaan kokeiltava kuinka J-kannattimen ruuvaaminen onnistuu. Jos malliksi sen yhden.
      Ongelmä kuinka kipellä kädellä saan ruuvattua meisselillä levyyn. Ei ole "koneita". Eikä ole edes hyviä vanhanajan ruuvia. Sopivan ruuvitaltan (ei siis meisseli) ostin.
      Seinäkiskot saan kyllä seinään, kun ei sementtiseinä.
      Purasimella (joskus nimi tuli ilmi, kun etsin sellaista piikkiä) saan ensin reijittää seinää, saan sitten ruuvia varten alkua.
      Tässä sitten ajattelin, että jättää purasimet kiinni ylös, saa ilman vatupassia suoraan. Sen mulaan ruuvaa muut ruuvit.
      Saa nyt nähdä kuinka onnistuu.
      Alkuun olikin joku nuori nainen kirjoitellut, eihän näitä "neuvoja" miehet tarvitse.
      Nämä yli 8kymppisen mummelin "ohjeet"

      • Anonyymi

        Huomaathan, että varsinkin jos hyllyille tulee enemmän painoa, niin levyrakenteisessa seinässä kannattaisi mahdollisuuksien mukaan ruuvata seinäkiskot seinän pystytolppien (-koolausten) kohdalle. Toki jos hyllyt on vain 20 cm syvät niin eihän niihin ehkä hirveästi painoa saa. Ja jos se on ulkoseinä, niin pitää varoa ettei tee reikiä ilman- tai höyrynsulkuun. Vatupassi on kyllä tarpeen että saa seinäkiskot samalle korkeudelle ja hyllyt vaakasuoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaathan, että varsinkin jos hyllyille tulee enemmän painoa, niin levyrakenteisessa seinässä kannattaisi mahdollisuuksien mukaan ruuvata seinäkiskot seinän pystytolppien (-koolausten) kohdalle. Toki jos hyllyt on vain 20 cm syvät niin eihän niihin ehkä hirveästi painoa saa. Ja jos se on ulkoseinä, niin pitää varoa ettei tee reikiä ilman- tai höyrynsulkuun. Vatupassi on kyllä tarpeen että saa seinäkiskot samalle korkeudelle ja hyllyt vaakasuoraan.

        Kyllä 20senttiseen saa helposti kuormaa niin että tulee kaikki alas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe