Liimapuulevy

Mistä ja mitä maksaa?

Hei. Olen köyhä mutta vaativa opiskelija tyttö. Olen tehnyt ensimmäiseen asuntooni pientä pintaremonttia ja nyt seinäni kaipaavat hyllyjä ja televisioni uutta tasoa. Valmiit kaupasta noudettavat maksaa maltaita ja olenkin suunnitellut tekeväni ne itse. Jos olen yhtään oikeilla jäljillä niin liimapuulevy olisi oiva materiaali. Kun eikös ole niin että liimapuulevystä voi leikata haluamansa kokoisia paloja ja leikatun pinnan (sivun) voi värjätä värillisellä petsillä. Itseäni kiinnostaa tumma puu, noin 3 cm paksu levy. Ainoa kysymysmerkki onkin että mistä saan liimapuulevyä halvimmalla?? Onko olemassa hintaa per metri tai muuta vastaavaa? KIITOS VASTAAJILLE!

10

15452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sahuri joskus

      Liimapuulevyä myyvät rautakaupat ja puutavaraliikkeet.
      Levyä on eri paksuuksia, leveyksiä ja pituuksia. Paksumpia levyjä saatetaan myydä porraslankun nimellä. Joten kysele niitäkin.
      Hinnat ovat kpl-hintoja.
      Joissakin liikkeissä on sahauspavelu ja he sahaavat (maksua vastaan) ostamasi liimapuulevyn haluamiisi mittoihin. Joudut kuitenkin ostamaan aina koko levyn, joten kannattaa suunnitella tarkkaan, miten hyllynsä tekee. Liimapuulevyn sahaaminen onnistuu näppärältä myös kotioloissa.
      Liimapuulevyn voi pintakäsitellä kaikilta sivuiltaan makunsa mukaan.
      Liimapuulevyä tehdään ainakin männystä, kuusesta ja koivusta. Saattaapi olla, että on muitakin (tummempia) puulajeja, mutta jos haet edullista ratkaisua, osta tavallista kotimaista puuta ja vahaa tai petsaa se.

    • mahdollisuus on käydä paikallisessa kierrätyskeskuksessa ja kierrellä kirpputoreja, joilta saa todennäköisesti myös kotiinkuljetuksen maksua vastaan.

    • tarjoustalosta

      Hei,

      itse löysin halvimmat liimapuulevyt tarjoustalosta.
      Tosin, ne oli vaaleaa puuta, mutta sen voi aina lakata haluamansa sävyiseksi.

      • tiedosta