Miten lähtisitte etsimään miestä, jonka tiedän asuneen 60-luvulla Suomenlinnassa, olleen yhdynnässä lokakuussa -64 XX-nimisen naisen kanssa (en viitsi äitini nimeä tässä julkistaa), nainen on ollut Suomenlinnassa töissä tuolloin ja lähteny melko pian sen jälkeen pois sieltä... mistähän kannattaisi lähteä etsimään tietoa..? Olisiko joku palsta, missä tuonaikainen sotaporukka vaihtaa ajatuksia ja voisi muistaa tämän pariskunnan?
Isän etsintä
28
4631
Vastaukset
- klgl
Oletko tarkistanut kirkkoherranvirastosta käsin mitä vanhemmista mainitaan syntymäsi yhteydessä? Onko isäsi tunnustanut isyytensä? ...et voi siis jostakin syystä kysyä äidiltä tai lähisukulaiselta/tutulta isäsi nimeä suoraan?
- Alkuperäinen nelik.
Äiti ei kerro (uuden aviomiehensä takia ehkä), enkä tunne muita lähisukulaisia (hänen vanhempansa kuolleet, en ole nähnyt heitä ikinä).
- Aiemminkin vastannut
Alkuperäinen nelik. kirjoitti:
Äiti ei kerro (uuden aviomiehensä takia ehkä), enkä tunne muita lähisukulaisia (hänen vanhempansa kuolleet, en ole nähnyt heitä ikinä).
Etsi muita sukulaisia ensin. Äitisi syntymäkunnasta saat virkatodistuksen sukuselvitystä varten, josta selviävät hänen vanhempansa ja sisaruksensa. Joku elossa olevista saattaa tietää jotakin. Löydät ainakin lisää läheisiä ehkä.
Syntymäsi aikoihin seksuaalikasvatus oli hyvin ankaraa. Abortti täysin laiton. Olen saanut lapseni samaan aikaan, kun synnyit ja olin koulutyttö. Tosin avioiduin ja hankin lapset tarkoituksellisesti ja täysin tietoisena. Kolussani, tyttölyseossa kasvatettiin: suudeltu tyttö on kuin nuoltu munkki ja kukaan mies ei huoli nuoltua munkkia, jos voi saada sokeripäälisenkin. Peloittelu jatkui...Valkoista pukua häissä ei saanut käyttää ellei ollut neitsyt. Kiellettyä oli pojan kanssa käsipuolessa kulkeminen, me emme opettajien mielestä ymmärtäneet, miten mieheen sellainen läheisyys saattaa vaikuttaa. Voimistelunopettaja jatkoi opetustaan .. sanokaa poikaystävälle, että kuljetaan käsikoukkua sitten vanhana vasta, kun kulku on hankalaa ja tarvitaan tukea.
Koita ymmärtää myös äitiäsi ja etsi isää hiljaa ja hienotunteisesti, totuus voi yllättää.
- yrittää..
kysyä Puolustusvoimista, siellä on varmaankin rekisteri siellä työskennelleistä henkilöistä.
Tosin en tiedä, luovuttavatko sieltä mitään tietoja ulkopuolisille, mutta kannattaa ainakin yrittää.- tapaus*
Miehen nimeäkään ei ole tiedossa? Pitäisikö kaikille tuolloin niillä kulmilla olleille lähettää kirje kuvan kanssa: oletteko olleet tämän naisen kanssa vuonna 64...? Ja olikohan kyse yhden yön vai pidemmästä suhteesta? Tietääkö äiti itsekään mitään ko. miehestä?
- zappaaa
tapaus* kirjoitti:
Miehen nimeäkään ei ole tiedossa? Pitäisikö kaikille tuolloin niillä kulmilla olleille lähettää kirje kuvan kanssa: oletteko olleet tämän naisen kanssa vuonna 64...? Ja olikohan kyse yhden yön vai pidemmästä suhteesta? Tietääkö äiti itsekään mitään ko. miehestä?
Hei, Itse löysin lisää tietoa lastensuojeluviraomaisten paperista. He pitivät kirja kaikista AU-lasten asioista myös elatusavun maksamisesta. Helsingissä paikka on Kallionvirastotalossa.
- vahvista isyyttä
zappaaa kirjoitti:
Hei, Itse löysin lisää tietoa lastensuojeluviraomaisten paperista. He pitivät kirja kaikista AU-lasten asioista myös elatusavun maksamisesta. Helsingissä paikka on Kallionvirastotalossa.
Olen syntynyt v. -55. Isäni tuomittiin maksamaan elatusmaksuja, mutta tunnustaminen jäi tekemättä, vaikka aikuisena jopa tapasin hänet.
Näin ollen en ollut hänelle ja hänen lähisukulaisilleen perillinen. - tällaisen rekisterin
zappaaa kirjoitti:
Ylläpito?? Etsin nittäin pappani isää, äiti tiedetään. Suku on yllättäen vaitonaista, lehtolapsi tai jätetty nainen 1920- luvulla ei ilmeisesti ollut kovin yleistä. Hänestä ei tiedetä mitään. Papan syntymäpaikka tiedetään, mutta onko kaikki merkitty kirkonkirjoihin tai väestörekisteriin?? Onko jokin syy, miksi ei olisi merkitty?
- Löytyy joskus
tällaisen rekisterin kirjoitti:
Ylläpito?? Etsin nittäin pappani isää, äiti tiedetään. Suku on yllättäen vaitonaista, lehtolapsi tai jätetty nainen 1920- luvulla ei ilmeisesti ollut kovin yleistä. Hänestä ei tiedetä mitään. Papan syntymäpaikka tiedetään, mutta onko kaikki merkitty kirkonkirjoihin tai väestörekisteriin?? Onko jokin syy, miksi ei olisi merkitty?
Ihan vanhoista kirkonkirjoista löytyy isän nimi, vaikka lapsi olisi avioton. Se kirjoitettiin ylös jos saatiin tietoon. Tunnustetuista lapsista löytyy aina isän nimi kirkon kirjoista jos isä oli kirkkoon kuuluva.
Pulmana on, että vielä mahdollisesti elossa olevista ihmisistä ei saa esim. nettitietoja. Eli vanhimmat vapaat tietolähteet ovat yleensä 1600-1890 väliltä.
- rajaamisella
Mikäli asia ei mistään virallisista papereista selviä, niin tämä kuulostaa jonkinlaiselta yksityisetsivän työltä. Jos haluat itse lähteä asiaa tutkimaan, niin ensimmäinen tehtäväsi olisi pyrkiä selvittämään äitisi Suomenlinnan aikaista tuttavapiiriä. Tätä voit lähteä tutkimaan etsimällä Suomenlinnassa tuohon aikaan asuneita ja vaikuttaneita henkilöitä, näiltä voisit saada tietoja edelleen uusista henkilöistä jne. Kaikilta näiltä voisit tiedustella, tunsivatko he äitisi. Näin jatkaen pääset saat lopulta kiinni äitisi lähipiiriin kuuluneita henkilöitä. Joku heistä varmaan tietää jotain myös isästäsi.
Alkuun voit päästä joko marssimalla Suomenlinnaan haastattelemaan vanhoja asukkaita tai hakkaamalla hakukone Googleen hakusanoiksi ”Suomenlinna” ja ”1964”. Hakukone Google antaa tietoa Suomenlinnan tapahtumista ko. aikoihin ja niiden avulla pääset helposti kiinni Suomenlinnassa tuolloin vaikuttaneisiin henkilöihin. Tapahtumista ja nimistä saat tietoa myös plaraamalla tuonaikaisia paikallisia sanomalehtiä.
Tuttavapiirin rajaamisessa paljon luonnollisesti auttaa, jos tiedät, mitä äitisi ja isäsi tuolloin Suomenlinnassa työkseen tekivät.
Kaikki tämä vaatii tietysti jonkinverran myös siviilirohkeutta (esim. yhteydenotot tuntemattomiin ihmisiin ja heidän haastattelunsa), mutta uskon isäsi selvittämisen olevan sinulle sen verran tärkeän asian, että löydät sitä riittävästi itsestäsi.
Onnea matkaan.
[email protected]- sattumakorpraali
Kävin intin Suokissa 1970-luvun alussa, mutta tunnen pari tyyppiä, jotka ovat asuneet siellä 1964 aikoihin. On kuitenkin mahdotonta ruveta tässä mitään nimiä kertomaan, julkisella keskustelupalstalla.
Suomenlinnassa oli 1964 Suomenlinnan Rannikkotykistörykmentti, Vaasan Rannikkopatteristo ja Merisotakoulu. Lisäksi siellä oli myös siviilejä, mm. Valmetin telakka ja joitakin pienempiä veneilyyn liittyviä nyrkkipajoja. Etsitty henkilö on voinut olla myös siviilipuolella.
Nykyisin toimiva työsiirtola tuli saarelle vasta 1970-luvulla, joten siellä työskennelleet voidaan jättää etsinnän ulkopuolelle. - Alkup. isän etsijä
sattumakorpraali kirjoitti:
Kävin intin Suokissa 1970-luvun alussa, mutta tunnen pari tyyppiä, jotka ovat asuneet siellä 1964 aikoihin. On kuitenkin mahdotonta ruveta tässä mitään nimiä kertomaan, julkisella keskustelupalstalla.
Suomenlinnassa oli 1964 Suomenlinnan Rannikkotykistörykmentti, Vaasan Rannikkopatteristo ja Merisotakoulu. Lisäksi siellä oli myös siviilejä, mm. Valmetin telakka ja joitakin pienempiä veneilyyn liittyviä nyrkkipajoja. Etsitty henkilö on voinut olla myös siviilipuolella.
Nykyisin toimiva työsiirtola tuli saarelle vasta 1970-luvulla, joten siellä työskennelleet voidaan jättää etsinnän ulkopuolelle.Kiitos vinkeistä! Onkohan näistä sotaihmisistä jotain vuosikirjoja olemassa, olisi aika jännä selata ihan kuviakin, kun kerran on lipsautettu minun muistuttavan isääni... tosi vaikeaahan sen perusteella toki olisi etsiä... ja tietysti tuo Valmetin telakka ym. lisää porukkaa, kuinkahan paljon siellä onkaan ihmisiä silloin toiminut...? Ehkä lauttayhteydet eivät ole olleet niin tiheät, että satunnaiset helsinkiläiset olisivat siellä "pyörineet"..?
- sattumakorpraali
Alkup. isän etsijä kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! Onkohan näistä sotaihmisistä jotain vuosikirjoja olemassa, olisi aika jännä selata ihan kuviakin, kun kerran on lipsautettu minun muistuttavan isääni... tosi vaikeaahan sen perusteella toki olisi etsiä... ja tietysti tuo Valmetin telakka ym. lisää porukkaa, kuinkahan paljon siellä onkaan ihmisiä silloin toiminut...? Ehkä lauttayhteydet eivät ole olleet niin tiheät, että satunnaiset helsinkiläiset olisivat siellä "pyörineet"..?
Vakituisia asukkaita siellä lienee ollut noihin aikoihin 1200-1400 henkilöä. Lisäksi työmatkalaisia oli lautan täydeltä aamuin illoin, sekä kapiaisia että siviilejä.
Lautta noudatti aika kauan aikataulua: Suomenlinnasta 5 minuuttia yli täyden tunnin ja Kauppatorilta puolelta. Kesäisin kulki ja kulkee vieläkin erilaisia turistiveneitä Kolera-altaan ja Walhallan & Varvilahden väliä. Niilläkin tuli inttiaikana seilattua lomille ja takaisin.
Mutta miksi ihmeessä et voisi pistää äitiäsi tiukoille. Kyllähän hänen on lapselleen kerrottava kun lapsi haluaa tietää. - Alkup. isän etsijä
Vakituisia asukkaita siellä lienee ollut noihin aikoihin 1200-1400 henkilöä. Lisäksi työmatkalaisia oli lautan täydeltä aamuin illoin, sekä kapiaisia että siviilejä.
Lautta noudatti aika kauan aikataulua: Suomenlinnasta 5 minuuttia yli täyden tunnin ja Kauppatorilta puolelta. Kesäisin kulki ja kulkee vieläkin erilaisia turistiveneitä Kolera-altaan ja Walhallan & Varvilahden väliä. Niilläkin tuli inttiaikana seilattua lomille ja takaisin.
Mutta miksi ihmeessä et voisi pistää äitiäsi tiukoille. Kyllähän hänen on lapselleen kerrottava kun lapsi haluaa tietää.Yritetty on ;-( Mutta joo, taitaa olla kuin neulaa etsis heinäsuovasta, eli ehkä pitää vaan luovuttaa.
- sattumakorpraali
Yritetty on ;-( Mutta joo, taitaa olla kuin neulaa etsis heinäsuovasta, eli ehkä pitää vaan luovuttaa.
Itse olet nelikymppinen, siis äitisi on kuusikymppinen. Isäsi ikä voi olla samaa luokkaa.
Nyt sinun on toimittava, jos vielä haluat löytää elävän ihmisen.
Minun tekisi mieli kovasti auttaa, mutta nuo muutamat sen aikaiset tuttavuudet ovat jo maailmalla kuka missäkin. Siis ne, jotka mahdollisesti muistavat ja tunnistavat Suokissa tuolloin asuneita. Olivat nimittäin luokka- ja koulukavereita, joiden isät olivat kapiaisia. Itselläni on suokki-muistoja vain vierailuista sekä heidän että samaan aikaan intissä olleiden ikätovereideni luona.
Hmmmmm. Mitähän tässä keksisi. En oikein taida keksiä mitään. - Sukututkija
Yritetty on ;-( Mutta joo, taitaa olla kuin neulaa etsis heinäsuovasta, eli ehkä pitää vaan luovuttaa.
Olen sukututkija Pohjanmaalta ja sain tietooni, että jo kuolleella sedälläni olisi poika jota ei ole tunnustettu.Poika olisi syntynyt 1964-1972 välisenä aikana.Oletetaan että Äiti olisi asunut tuolloin itä-Suomessa.
Jos tunnet jonkun jolla taustat osuvat kohdalleen, niin ilmoita tälle sivustolle.
Tv.Setäni Laurin muistoa kunnioittaen. - jotenkin auttaa
Itse olet nelikymppinen, siis äitisi on kuusikymppinen. Isäsi ikä voi olla samaa luokkaa.
Nyt sinun on toimittava, jos vielä haluat löytää elävän ihmisen.
Minun tekisi mieli kovasti auttaa, mutta nuo muutamat sen aikaiset tuttavuudet ovat jo maailmalla kuka missäkin. Siis ne, jotka mahdollisesti muistavat ja tunnistavat Suokissa tuolloin asuneita. Olivat nimittäin luokka- ja koulukavereita, joiden isät olivat kapiaisia. Itselläni on suokki-muistoja vain vierailuista sekä heidän että samaan aikaan intissä olleiden ikätovereideni luona.
Hmmmmm. Mitähän tässä keksisi. En oikein taida keksiä mitään.Ihan ulkopuolisena voisin antaa sellaisen vinkin, että jos haluatte päästä yhteyteen toistenne kanssa, niin ottakaa jompi kumpi internetistä väliaikainen sähköpostiosoite, joka ei paljasta henkilöllisyyttä ja laittakaa se tälle palstalle, niin voitte rauhassa ottaa ensiyhteyden tämän sähköpostin kautta. Sen sähköpostin voi sitten sulkea, kun se on tehnyt tehtävänsä ja olette saaneet toistenne nimen ja yhteystiedot vaihdettua.
- Isää etsinyt
Äidit jostakin syystä haluavat salata isän.
Useimmiten kai jos isyys ei olekkaan yksiselitteinen asia tai he ovat pettäneet jotakuta. Äitisi sen aikaiset ystävättäret saattavat tietää ja kummisi. Minä sain tiedon
kummeiltani, molemmilta samanlaisen. - jotka salaavat
Isää etsinyt kirjoitti:
Äidit jostakin syystä haluavat salata isän.
Useimmiten kai jos isyys ei olekkaan yksiselitteinen asia tai he ovat pettäneet jotakuta. Äitisi sen aikaiset ystävättäret saattavat tietää ja kummisi. Minä sain tiedon
kummeiltani, molemmilta samanlaisen.isän lapsilta, syynä on useimmiten tavalla tai toisella katkeruus ja kosto. Koston välikappaleena ovat aivan liian usein lapset.
Tämä onkin nyt pääsiäisen alla varsin ajankohtainen asia. Keskiajalla myrkyllisille katkeroituneille naisille oli suoraviivainen hoitotapa. Noita-akat poltettiin roviolla. - Totuus monimutkainen
jotka salaavat kirjoitti:
isän lapsilta, syynä on useimmiten tavalla tai toisella katkeruus ja kosto. Koston välikappaleena ovat aivan liian usein lapset.
Tämä onkin nyt pääsiäisen alla varsin ajankohtainen asia. Keskiajalla myrkyllisille katkeroituneille naisille oli suoraviivainen hoitotapa. Noita-akat poltettiin roviolla.Totuus saattaa olla liian monimutkainen tai epäuskottava selitettäväksi. Raiskauskin halutaan usein salata lapsen psyykkeen suojelemiseksi. Yksi tekijöistä saattaa olla oma rakas, mutta tilanne on luisunut esim. juhlissa käsistä. Lasta halutaan todella suojella.
Oma isäni löytyi omasta suvusta ja oli siksi kuuluisa henkilö, että asiaa ei annettu lasten sepittelyjen kohteeksi eikä juorupalstoille.
Toisaalta äitini oli hyvin mustasukkainenkin minun rakkaudestani.
Kyseisenä lapsen syntymän ajankohtana isyyttä ei vielä sitovasti pystytty todistamaan.
Nykyään taas siihen pyritään keinoilla millä tahansa ja jopa aviottomilla isilläkin on omat oikeutensa. - erään
Sukututkija kirjoitti:
Olen sukututkija Pohjanmaalta ja sain tietooni, että jo kuolleella sedälläni olisi poika jota ei ole tunnustettu.Poika olisi syntynyt 1964-1972 välisenä aikana.Oletetaan että Äiti olisi asunut tuolloin itä-Suomessa.
Jos tunnet jonkun jolla taustat osuvat kohdalleen, niin ilmoita tälle sivustolle.
Tv.Setäni Laurin muistoa kunnioittaen.Sukulaismieheni ikä vähän päälle neljäkymmentä. Hän ilm. saanut alkunsa pohjois-savossa.Isästä ei mitään tietoa. Ei ollut halunnut ilmeisesti tunnustaa poikaa, maksoi naiselle ruokot käteisellä.
- sukututkija
erään kirjoitti:
Sukulaismieheni ikä vähän päälle neljäkymmentä. Hän ilm. saanut alkunsa pohjois-savossa.Isästä ei mitään tietoa. Ei ollut halunnut ilmeisesti tunnustaa poikaa, maksoi naiselle ruokot käteisellä.
Varmaa tietoa on,että Pohjanmaalle tuli postikortti, jossa luki tule katsomaan poikaasi.Kortti oli leimattu Kuopiossa.Kortissa oli myös Äidin etunimi.Ruokoista en tiedä,mutta setäni lähti yllätten Ruotsiin tienaamaan,kertoen sisarelleen kaipaavansa poikaansa.Suvun miehet ovat,kuin yhdestä puusta tehtyjä ulkonäön suhteen.Joten voisitko kertoa hieman tuttusi olemuksesta.
- tämä ko.
sukututkija kirjoitti:
Varmaa tietoa on,että Pohjanmaalle tuli postikortti, jossa luki tule katsomaan poikaasi.Kortti oli leimattu Kuopiossa.Kortissa oli myös Äidin etunimi.Ruokoista en tiedä,mutta setäni lähti yllätten Ruotsiin tienaamaan,kertoen sisarelleen kaipaavansa poikaansa.Suvun miehet ovat,kuin yhdestä puusta tehtyjä ulkonäön suhteen.Joten voisitko kertoa hieman tuttusi olemuksesta.
mies, on pitkä veikkaisin n. 186cm, vaaleanruskeat hiukset, siniset silmät. Sanoisinko, että urheilullinen kroppa, mitä nyt vanhempana vatsan seutu vähän kasvanut.
- sukututkija
tämä ko. kirjoitti:
mies, on pitkä veikkaisin n. 186cm, vaaleanruskeat hiukset, siniset silmät. Sanoisinko, että urheilullinen kroppa, mitä nyt vanhempana vatsan seutu vähän kasvanut.
Urheilullisia toki kaikki setäni ovat ja olivat,mutta erityisesti vahvoja kokoonsa nähden.Tummatukkaisia taipuvilla hiuksilla,jotka saa suoriksi vahalla(ennen hiusrasvalla)
Kasvonpiirteet kuin Stallonella(terävät)
Voisitko kertoa tuttusi etunimet...yleensä joku niistä on peritty isältä,vaikka tiet eronneet.
- Isän etsinyt
30 vuotta sitten tapasin isäni ensimmäisen kerran. Olin silloin jo aikuinen, yli 20. Silloin sain myös kuulla, että minulla oli vähän nuorempi sisar, jonka myös etsin esiin. Sisaren tapaaminen ei antanut minulle yhtään mitään. En tuntenut yhtään mitään häntä kohtaan.
Sisar oli sairas, joka takertui minuun soittelemalla ja pyytämällä tupakkaa ja rahaa. Hän kuoli nuorena.
Haluaisin vieläkin tavata muita sukulaisia siltä puolelta, mutta asioiden penkomisella on aina omat riskinsä. Kestääkö psyykesi sitä? Voit keskustella asiasta myös jonkun psykologin kanssa. - kerubo
saada selville isäni,jota äiti ei kerro. Olen myös nelikymppinen, enkä tiedä isänpuolen suvusta mitään. Mulle vielä kerrottiin isäni olevan aivan joku muu. Äitini on luvannut viedä tiedon hautaan mukanaan. Ymmärrän tunteesi, koska välillä voisin huutaa koko maailmalle tuskani siitä, että äitini valehtelee ja polkee oikeuksiani ja lasteni oikeuksia. Äitini on "keksinyt" jo monta eri miestä isäkseni ja yrittää näin saada minut sekaisin, ettei tarvitse totuutta kertoa.Olen mennyt läpi kaikki sukulaiset, jotka tiedän ja osan tuttaviakin. Kukaan ei tiedä tai ei kerro.Olen jopa teettänyt yhden isyystutkimuksen ktl:lla kumotessani äidin puheet. Kallista hommaa, mutta sillä sain näytettyä toteen ettei mies jota hän väitti isäkseni,ole isäni. Sitten äitini keksi väittää että paperit ovat väärennetty. Ei,äitini ei ole "hullu", kärsii vain alkoholismista ja on sairastunut itse mukana. Ei kuitenkaan juomalla. Nyt yrittää viedä minuakin siihen "hulluuteen".Toivon meille molemmille isän etsijöille rohkeutta ja viisautta etsinnöissämme.Kun vain pysyy oikealla ja rehellisellä tiellä totuus paljastuu aina.Näin uskon käyvän meille molemmille.Minä olen jo luovuttanut,ettei "pää hajoa". Sinulle toivon onnistumista etsinnöissäsi. Toivon myös, että kokemuksestani on apua, koska osasi kyseisessä asiassa ei ole helppo. Nämä ovat vaikeita asioita monille sen ajan ihmisille. Oma "maine" on vaakalaudalla ja häpeä on suuri, vaikka nykyään "lehtolapsia" on siellä täällä. Mielestäni jokaisella lapsella on oikeus tietää vanhempansa, jos niin haluaa. Sehän on aikuisen lapsen oma valinta tietää taustojaan, eikä kenenkään pitäisi saada sitä estää. Eiväthän vanhemmat ole valinneet meitä, näin ollen kun olemme saaneet sen minkä he ovat pystyneet antamaan,täytyisi meidän saada jatkaa itse eteenpäin ja tehdä itse omat valintamme jo 40 vuotiaana :)
- Muukin voi olla valhetta
Kirjoitan vielä, näin pääsiäisenä, kristillisenä juhlapäivänä. Oma isäni löytyi lopulta suvusta.
Suutuin monesti, syystä että niin yksinkertaista asiaa kuin isyys ei voitu kertoa edes. Heillä oli kuitenkin hyvät syynsä salata asia.
Jälkeenpöin ajatellen isäni itse kertoi minulle kyllä montakin kertaa totuuden ja olevansa se jota etsin ja lähisukulainen, mutta kaikki muut valehtelivat. Kirjoittelin lapsena isälle kirjeitä pieneen sinikantiseen vihkoon ja oikea isäni lupasi viedä ne kirjoitukset sille oikealle ihmiselle perille. Sanoin että et sinä voi minun isääni tuntea ja tietää kun ei kukaan mukaan tiedä ja äiti ei kerro.
Hän väitti tuntevansa sen henkilön yhtä hyvin kuin oman itsensä. Annoin kuitenkin vihkoni hänelle.
Ehkä äitisi työpaikkaa pidettiin hyvänä selityksenä raskaudelle ja isäsi onkin joku toinen. Toisaalta esim. kaksikin mahdollista oli järkytys vielä siihen aikaan. Sain omalta äidiltäni tietää joskus jotakin lisää, kun keskustelin hieman asian vierestä ja hän oli väsynyt ja uneen vaipumassa, tila vastaa lievää humalatilaa. - j8881
itselläni tilanne melkee 0 prosenttia tietoa isästä jaksan vain koittaa etsimistä ja nyt itse isänä mitettinyt tilannetta oikeasta isästä et miltä tuntuu saada tietää et on isä ni itse henkilö koht tahtoisin vain nähdä salaa koska en halua tuppautua isäni uuteen perheeseen jos siis sellainen on ja itse oikeestaan vaik tälee kirjotan ni olen todella epä varma mitä haluan mutta toivon että saat vastauksia mitä toivot näihinkin keskusteluihin löytyy niitä paskan jauhajia joita ei tarvita ku ei varmaa mitää asiasta tiedä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi813898Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693707Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442215Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582074
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051153- 601099