Olemme muuttamassa Lahteen. Mitkä kaupunginosat ovat ns hyviä ja rauhallisia asua lapsiperheelle? Hyvät koulut (ala- ja yläaste)? Mitä alueita ei kannata edes ajatella? Jalkaranta lienee hyvää, rauhallista aluetta, mutta mitä muita on? Asiallisia vastauksia kiitos.
muuttamassa...
28
4034
Vastaukset
- limerki
ihmisiähän joka paikassa asuu..
Jalkarannassa on homeinen ala-aste. Yläkoululaiset käyvät Lyseoa keskustassa.Jalkaranta on mainio paikka asua, jos on kaksi autoa ja perhe harrastaa hiihtoa, maastojuoksua ja marjastusta.
Muissa kaupunginosissa ei olla ihan niin metsässä, mutta pari autoa tarvitaan niissäkin. Julkinen liikenne on Lahden heikoin lenkki. - Katrillina
hyvä ja rauhallinen alue lähellä keskustaa
- alueita
Ruoriniemi ja Ankkuri, jos mielii asua uudessa kerrostaloasunnossa.
- on uusi
alueita kirjoitti:
okt-alue, jossa paljon lapsiperheitä. Jalkaranta on ok, mutta asuntokanta on pääosin vanhaa. Renkomäessä on myös jonkun verran okt-aluetta ja monipuoliset kaupanpalvelut lähellä.
- Ranta-Liipola
alueita kirjoitti:
Lahden muotiauleilla joutuu maksamaan 1000 euroa ylimääräistä neliöltä ja saa vastineeksi erittäin tiuhaan rakennetuna alueen.
Mukkula on vanha ja halvempi, vaikkakin hieman kauempana keskustasta. - Aradiatar
alueita kirjoitti:
..pelaa hyvin. Ankkurista 1,5km keskustaan, katso linkki:
http://www.lahti.fi/www/cms.nsf/pages/B8A0A1C7853DD257C2256E86003A8C91
Itse olen tykännyt todella paljon alueesta, kaikki riittävän lähellä ja pieni ostari jossa kaikki tarvittava ihan vieressä. Ja ihana satama! Ykköspaikka varsinkin kesällä.
- perheen äiti
ala- ja yläkouluun on kilometri. Lähellä kaikki kaupat ja palvelut, kirjasto, neuvolat ja ehkä se iisakin kirkkokin (Prisma) joskus valmistuu kolmen kilsan päähän. Busseja kulkee keskustaan.
- rauhallista
luontoa ympärillä, ostoskeskus (3 kauppaa, alko, posti, 2 ravintolaa, r-kioski, kukkakauppa, pizzeria), esikoilusta-yläasteeseen koulua, 3 bussireittiä keskustaan (vain noin 4,5 km), 2 uimarantaa, useampia asumisvaihtoehtoja, ns.puistokaupunginosa, kirjasto, jalkapallo- ja tenniskentät, luistelukenttä, Vesijärvi vieressä. Mukkulan asumismukavuuden ratkaisee miten asut; millaisessa kodissa ja millä "kulmalla" Mukkulaa; on Solttia, Karjusaarta..käy Lahden sivuilla!
- Renkomäkimies
Kehtaat Mukkulaa puolustaakkaan... Siellä ei muuta nykyään asu kuin ulkomaalaisia, jotka sotkevat ja tuhoavat muiden omaisuutta. Soltissa ja Kilpiäisissä suoraan sanoen slummiasunnot, joista nyhdetään hirveää vuokraa.
Itse olen asunut Soltissa ja Mukkulankadulla Lahden Taloilla. Naapureissa asuvat maahanmuuttajat (niitä asuu joka kerroksessa) tuhosivat pyöräni kellarissa, ja vaikka silminnäkijöitä oli, ei korvauksia tippunut.
Rakentakaa ihmeessä okt-talo ja tulkaa Renkomäkeen: rauhallista aluetta. Ei mihinkään Mukkulaan! Siellä saattaa oma lapsi tulla hakatuksi tai ryöstetyksi. - Tiedän
Renkomäkimies kirjoitti:
Kehtaat Mukkulaa puolustaakkaan... Siellä ei muuta nykyään asu kuin ulkomaalaisia, jotka sotkevat ja tuhoavat muiden omaisuutta. Soltissa ja Kilpiäisissä suoraan sanoen slummiasunnot, joista nyhdetään hirveää vuokraa.
Itse olen asunut Soltissa ja Mukkulankadulla Lahden Taloilla. Naapureissa asuvat maahanmuuttajat (niitä asuu joka kerroksessa) tuhosivat pyöräni kellarissa, ja vaikka silminnäkijöitä oli, ei korvauksia tippunut.
Rakentakaa ihmeessä okt-talo ja tulkaa Renkomäkeen: rauhallista aluetta. Ei mihinkään Mukkulaan! Siellä saattaa oma lapsi tulla hakatuksi tai ryöstetyksi.Renkomäkimiehen purkaus on aika asiaton, Mukkulan lähelle valmistuu pian mm uusi Prisma.
Alue on väljästi rakennettu.
Vuokrataloja on,kuten muissakin kaupunginosissa ja niissä tietty vuokralaisia.
Itse asun keskustassa, ja jos muuttaisin, olisi Mukkula kyllä yhtenä vaihtoehtona, toki on kyllä muitakin. - peräreikä
Tiedän kirjoitti:
Renkomäkimiehen purkaus on aika asiaton, Mukkulan lähelle valmistuu pian mm uusi Prisma.
Alue on väljästi rakennettu.
Vuokrataloja on,kuten muissakin kaupunginosissa ja niissä tietty vuokralaisia.
Itse asun keskustassa, ja jos muuttaisin, olisi Mukkula kyllä yhtenä vaihtoehtona, toki on kyllä muitakin.Uusi prisma!? Huimaa! Kuulostaa eksoottiselta ja mahtavalta ostoskeskukselta! Muuttakaa kaikki heti mukkulaan kivien keskell!
- Perheen äiti Kilpiäisistä
Renkomäkimies kirjoitti:
Rakentakaa ihmeessä okt-talo ja tulkaa Renkomäkeen: rauhallista aluetta. Ei mihinkään Mukkulaan! Siellä saattaa oma lapsi tulla hakatuksi tai ryöstetyksi.Missä ihmeessä täällä on ulkomaalaisia? En ole nähnyt? Kilpiäisten alueella slummia? Pelkkiä hulppeita omakotitaloja ja rivitaloja? SIIS MISTÄ SINÄ PUHUT? Omituinen höpöttäjä. Mukkulankatukin kun alkaa jo Kivistönmäeltä (joka ei ole Mukkulaa ja SIELLÄ on niitä kerrostaloja.) Kilpiäisissä ei ole vuokra-asuntoja.
http://www.oikotie.fi/aptsearch_forsale_filter?exit=search
tai
http://www.eemeli.net/quest/map/search.action - Mikä vaivaa?
peräreikä kirjoitti:
Uusi prisma!? Huimaa! Kuulostaa eksoottiselta ja mahtavalta ostoskeskukselta! Muuttakaa kaikki heti mukkulaan kivien keskell!
Siis Mukkulahan on ns. puutarhakaupunginosa. Valtavia peltoja ihan keskellä lähiötä. Metsää, järvi uimarantoineen, mukkulan kartano, omakoti- ja rivitaloja. Prisman naapurissa on omakotitaloja, ei kiviä. Käypä katsomassa paikkoja. Ajo-ohje. Lahdenkadulta Niemenkadulle. Aja koko matka järven, metsien ja kartanon ohi. Jatka samalla tiellä monipuolisen ostoskeskuksen ja koulun ohi ja edessäsi, peltojen ja vanhan golfkentän välissä olevasta risteyksestä voit kääntyä vasemmalle kohti kotoisaa kirkkoa ja Kilpiäisten ranta-kaupunginosaa tai jatkaa takaisin kaupukia kohti oikealle kääntymällä. Siitä vain hiihtolatu-sillan ali. Kohta alkaakin Iskun tehtaat, mutta niitä ei enää Mukkulaksi lueta, kun ei siellä kukaan asukaan.
Oikein mukavaa seutua tuo Mukkula ja Kilpiäinen. Lapsiperheiden suosiossa. (p.s. Kaikki ei vain halua Renksuun. Liian kaukana kaikesta ja lapset joutuvat jo kuudennelta luokalta keskustan kouluihin) - jaajaajaajaa
Mikä vaivaa? kirjoitti:
Siis Mukkulahan on ns. puutarhakaupunginosa. Valtavia peltoja ihan keskellä lähiötä. Metsää, järvi uimarantoineen, mukkulan kartano, omakoti- ja rivitaloja. Prisman naapurissa on omakotitaloja, ei kiviä. Käypä katsomassa paikkoja. Ajo-ohje. Lahdenkadulta Niemenkadulle. Aja koko matka järven, metsien ja kartanon ohi. Jatka samalla tiellä monipuolisen ostoskeskuksen ja koulun ohi ja edessäsi, peltojen ja vanhan golfkentän välissä olevasta risteyksestä voit kääntyä vasemmalle kohti kotoisaa kirkkoa ja Kilpiäisten ranta-kaupunginosaa tai jatkaa takaisin kaupukia kohti oikealle kääntymällä. Siitä vain hiihtolatu-sillan ali. Kohta alkaakin Iskun tehtaat, mutta niitä ei enää Mukkulaksi lueta, kun ei siellä kukaan asukaan.
Oikein mukavaa seutua tuo Mukkula ja Kilpiäinen. Lapsiperheiden suosiossa. (p.s. Kaikki ei vain halua Renksuun. Liian kaukana kaikesta ja lapset joutuvat jo kuudennelta luokalta keskustan kouluihin)Kyllähän sitä tosiaan on metsää juu... roskien peitossa tosin. Mukkulasta oon kanssa kuullut sellasia puheita että ulkomaalaisia paljon ja erään tuttuni poika hakattiin mukkulan ostarilla ihan sairaalakuntoon. ja tietääkseni prisma ei tule mukkulaan, vaan pikemminkin holmaan.
mukkula puutarhakaupunginosa? no, mielipiteensä kullakin... taidat asua itse mukkulalla ja yrität huijata jopa itseäsi, vai miten on? - Khydayr
Renkomäkimies kirjoitti:
Rakentakaa ihmeessä okt-talo ja tulkaa Renkomäkeen: rauhallista aluetta. Ei mihinkään Mukkulaan! Siellä saattaa oma lapsi tulla hakatuksi tai ryöstetyksi.Mina halusta omani maja sun naapurina olla sua huvana ystava mina tulla sinu lähemas. Anna paika kartta.
- Entinen Rauha
Renkomäkimies kirjoitti:
Rakentakaa ihmeessä okt-talo ja tulkaa Renkomäkeen: rauhallista aluetta. Ei mihinkään Mukkulaan! Siellä saattaa oma lapsi tulla hakatuksi tai ryöstetyksi.Löydät mukavan asuinpaikan itsellesi ja pyydät kaikkia muuttamaan samaan paikkaan ?!! ;)
- Manne123456
Renkomäkimies kirjoitti:
Rakentakaa ihmeessä okt-talo ja tulkaa Renkomäkeen: rauhallista aluetta. Ei mihinkään Mukkulaan! Siellä saattaa oma lapsi tulla hakatuksi tai ryöstetyksi.ensinnäkin soltti ja kilpiäinen ei kuulu mukkulan alueeseen ja pidä sä turpas kii tai tuu uhoo tänne hemmetin kääpä..... Mukkula on ykkösmesta ainaki meijä erityisope keränen :)
- turvapaika
Renkomäkimies kirjoitti:
Rakentakaa ihmeessä okt-talo ja tulkaa Renkomäkeen: rauhallista aluetta. Ei mihinkään Mukkulaan! Siellä saattaa oma lapsi tulla hakatuksi tai ryöstetyksi.Suomalaane matkusta ulkomaat tutustuama ulkomaalaanekylttyyri sielä ei pelko mutko ulkomaalane tulle Suomesa vastaa Suumalaane pelkeä ulkomaalane.
- perhe
..asiallisista vastauksista. Olemme ostamassa joko omakotitaloa tai rivaria. Omistamme nykyisin isohkon omakotitalon, mutta Lahden hinnoilla taidamme saada sieltä korkeintaan rivarin, jollemme ota lisää lainaa, mikä ei kiinnostaisi. Omalla, nykyisellä paikkakunnalla kun on asuntojen hinnat halvemmat kuin Lahdessa. Onko sitten mitään aluetta mitä ei MISSÄÄN NIMESSÄ KANNATA EDES HARKITA? Liipola?
- oma mielipide
Liipola, Tonttila, Riihelä, Jalkaranta (ylimainostettu),
- ***************************...
Liipola ja Saksala eivät ole niin huonoja kuin mitä Lahdessa mainostetaan. Väki on ikääntynyt ja rauhoittunut ja Liipolassa ovat Launeen marketit.
- ja lähellä
Kaukkarin on tutustumisen arvoinen alue jos arvostat järven läheisyyttä sekä lyhyttä matkaa kaupunkiin ?
- Wikibooks
http://fi.wikibooks.org/wiki/Luokka:Lahden_tilastokirja
Jalkaranta on vanhojen arvostustensa vuoksi kallis.
Minkä ikäisiä lapset ovat, montako heitä on, mitä he harrastavat ja aikovatko he hankkia hyvän korkeakoulukelpoisuuden eli pitääkö asua lähellä hyviä lukioita? - Ahtialassa päin
on lapsille paras. hyvä ala-aste ja rauhallinen ympäristö.
- callie
mielestäni hyviä paikkoja asua ovat ankkuri/ ruoriniemi, karisto (joskin melko kaukana keskustasta), hennala/ laune..
Itse olen asunut koko 21 elinvuottani ankkuri ruoriniemi akselilla. Plussaa rauhallisuudesta, keskustaan ym. lyhyt matka ja erittäin kaunis paikka asua:)- täältä edelliseen..
Asun myös sataman kupeessa ja ei voi muuta todeta kuin että koko rantabulevardi aina Ruoriniemen kärkeen saakka on todella kaunista katseltavaa! :)
- Thuggie
Omakohtaisesti voin sanoa että Ruoriniemi on lahden hienointa aluetta.. Todella rauhallinen niemi sataman lähellä.. Päiväkotikin löytyy niemestä (Ruoriniemenpäiväkoti).. Lähimpiä kouluja ovat Kivimaa ja Mukkula, molempiin reilu 2km matkaa niemestä! Eli suosittelen Ruoriniemeä!
- fernigernus
http://victorfranciscus.blogspot.fi/2013/10/jalkarannan-ala-aste.html Tässä teille
kuvia siitä homekoulusta. Nyt on siitä päästy eroon. Enään ei pelkoa, että kukaan sen vuoksi sairastuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741