G: Libero vai Pampers?

d-wa

Käytätkö Liberoa vai Pampersia? Miksi?

Itse käytin ensin Liberoa, sitten sain "lahjaksi" pampersin vaippoja ja alkoi niiden käytön myötä vauvan peppu punertamaan, jopa niin paljon että ihosta ihan verta saattoi vuotaa! Iho parani, kun vaihdoin takaisin liberoon. Mitenkäs muilla?

29

4552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mamma75..

      Meille sopii ihan kumpikin, iholle siis.
      Pampers istuu kuitenkin paremmin meidän vauvan kropalle. Ja jotenkin kevyemmän tuntuinen, pitää silti hyvin tavaran sisässään.

      • ......

        Libero. Sopii pojalle hyvin ja iho kunnossa. Pampersista heti iho punoittaa.


      • olisin..

        itse tuon kirjoittanut :) Sama juttu!! :)


    • minätäältä

      Liberon vaipat jäävät meidän tytöllä liian alas, pampersin vaipat nousevat selkäpuolelta tarpeeksi eivätkä kertaakaan ole falskanneet. Minun mielipiteeni tämä :)

    • silloin kun käytetään

      pampers jättää pissan hajut ihoon tosi voimakkaasti ja välillä tuli ohi vuotoja, liberolla ei. Tosin meillä pääsääntöisesti jo kestoja käytetään

    • Ehdottomasti

      Meillä käytetään vaihdellen kaikkia vaippamerkkejä, mutta jos haluan aivan varman ja pitävän vaipan esim. yöksi, valitsen Liberon. Muut merkitkin ovat hyviä lukuunottamatta Pampersia, josta tulee pissat heti läpi. Johtuneeko siitä kun se on niin ohut. Ihan onneton vaippa.

    • ...

      pampers on ainut vaippamerkki joka ei tee pojan pyllylle ihottumaa...

    • jos minä saan sanoa

      Aloita kestovaippailu. Se on luontoystävällisempää, kukkaroa säästävää ja alkukokeilu jälkeen käy mukavasta harrastuksestakin! :)
      Lapsen ihokaan ei joudu kosketuksiin kaikenmaan kemikaaleja sisältävän jätemuovin kanssa. Tai jos siirtyminen kestoihin tuntuu hankalalta, ala edes puolikestoilijaksi, eli käytät molempia :)

    • äpäti

      Ensimmäisellä oli libero käytössä, pampersista meni iho aivan rikki.
      Toisella libero samoin, pampersista iho punoitti kovasti mutta ei sentään mennyt rikki.
      Kolmannella päädyin liberoon suoraan.

    • ............

      vaihdoin liberoihin ja olen ollut tyytyväinen! pamperssit aiheutti kauheaa kutinaa lapselle ja raapi itsensä ihan verille:/

    • -------------

      Minä vastaan, että ei kumpikaan.

      Yritä itse kärvistellä kertakäyttösiteissä, niin voit kuvitella miten tukalaa ja epäterveellistä se on vauvalle. Tämän takia en enää itse ole vuosiin käyttänyt muuta kun kuukuppia, ja lapset ovat olleet kangasvaipoissa ja opetettu ajoissa kuiviksi.

      • hohhoijaa taas

        Käytä sinä kestovaippoja mutta anna muiden taaplata tyylillään. Sitäpaitsi mitä ihmettä kuukuppi kuuluu vaippakeskusteluun? Itse olen käyttänyt vuosikymmeniä siteitä/tamponeja itse vailla ongelmia, jos nyt nekin asiat pitää tähän vetää.


      • samaa mieltä.
        hohhoijaa taas kirjoitti:

        Käytä sinä kestovaippoja mutta anna muiden taaplata tyylillään. Sitäpaitsi mitä ihmettä kuukuppi kuuluu vaippakeskusteluun? Itse olen käyttänyt vuosikymmeniä siteitä/tamponeja itse vailla ongelmia, jos nyt nekin asiat pitää tähän vetää.

        Kysymys kuului, että libero vai pampers.


    • ++++++

      ovat vaan niin hyviä ja pehmeitä

    • Noname...

      Silloin kun kertakäyttöisiä käytän, niin Pampers, yleensä kestot käytössä mutta joskus tarvetta kertakäyttöisillekin :)

      Kokeilin vauvan synnyttyä eri merkkejä: Pampers, Libero, Muumi. Ensin mainittu on ollut istuvin meidän vauvalle, kestot löysin sitten vähän myöhemmin joten kokemusta on muutamalta kuukaudelta Pampersin käytöstä :)

      • libero,

        pampersvaippa tarttu meidän tytön pyllyyn kiinni saaden sen punottamaan.Sen ongelman huomasin heti ekasta käyttö kerrasta,olin tosi pettynyt koko pampersiin vaikka sitä niin hyvänä tv:kin toitotetaan.


    • tyttö 4kk

      Joku sanoi että pampers tuli läpi.. isommat vaipat silloin käyttöön. Koot meenee päällekkäin.. EHDOTTOMASTI meillä PAMPERS. Vaippa kuin vaippa sopii tytön iholle, mutta pampers pysyy menevän tytön päällä eikä falskaa reinoista.. mitä libero teki. Liberolla liian matalat vaipat tälle menevälle tytölle.
      Ja isommat vaipat ei sovi liberolta, kun käytössä on isoimmat mitä voi neiti käyttää (joku kun voi tästä sanoa) =)

      Ja eikö ollut niin että pampers muistaakseni käyttää vaipoissaan "voidetta", mutta libero ei?? Eli jos näin on, niin ei varmasti sovi kaikille.

    • kaksovauvat 5kk

      ensin libero sitte pampers ja paras imevyys lidlin vaipoissa-
      siks vaihdeltii ku ain tuli ylivuotoja...viimeistää yöllä

      • mainio81

        Ehdottomasti libero!Meillä sama juttu että pampersista tuli pylly aivan ruvelle ja heti kun vaihto takas liberoon parani.Ja useammin saa vaihtaa vaippaa jos pampersia käytti.


    • äippä

      Kumpi:
      Ostetaan Liberoa nyt ja oon todennut sen hyväksi vaipaksi. Ollaan Pampersiakin ja muumia joskus ostettu (ei enää ikinä muumia!)

      Miksi:
      Jos tässä keskustelussa unohdetaan kestovaipat, mitkä ovat ehdottomasti myös kaikkein ympäristöystävällisimpiä, niin valinta ympäristön puoleksi on ainakin meillä Libero. Kun laitoin ekan pampers vaipan niin todella kiinnitin huomiota sen ulkonäköön ja muotoiluun. Ne olivat kuin jokin vaatekappale vauvalle ja todella tuli mieleen kuinka paljon energiaa on käytetty pelkästään siihen että vaippa näyttää vanhempien silmissä hienolta. Lisäksi pampersin nettisivuilta jos yrittää löytää jotain kommenttia ympäristön huomioinnista vaippojen teossa niin saa ihan etsimällä etsiä. Minä en edes löytänyt. Minusta sekin on aika selvä viesti kuluttajalle.
      Meillä voi päivälläkin olla vaihtoväli jopa 5h niin roskaa ei tule paljon senkään tähden. Tosi imukykyisiä vaippoja. Ei tule ihottumaakaan. Kakkavaippa vaihdetaan heti pois. Talkkia laitetaan kun vaippa vaihdetaan.
      Joskus 1-3 kk iässä kävi ehkä kolme-neljä kertaa vahinko, jolloin löysät kakat pursus selkään. En muista mitä vaippoja meillä oli silloin, mutta se kakka ei kyllä mihinkään vaippaan olis imeytynyt ja sitä oli paljon!

      Yksi miinus Liberosta meillä: Vaippojen painorajat eivät täsmää siis meillä ollenkaan. Kyllä mielestäni vaipan pitäis yön kestää (n.7h) mutta alkoi tulla pissa läpi. Kun lapsi painoi 7kk iässä 9 kg niin täytyi ostaa 10-14 kg (nro: 5) tarkoitettuja vaippoja ettei 2-3 h välein olis tarttenu vaihtaa (ja yöllä samoin). Pampersista ei oo kokemusta mitä vois vertailla. Mut en oo kyl kuullu et kellään olis ollu tällaista kokemusta edes Liberosta

      • äippä -08

        Olen kokenut pojalleni parhaaksi liberon,mutta en kiellä ettei pampers ajaisi asiaansa.. Riippuu kai niin paljon lapsen ihosta.. Muumeja käytettiin kanssa jonkin aikaa,mutta en suosittele kenellekkään niitä.. On kyllä suht halpoja ja laadussa sen näkee !!!


      • nimimerkki702
        äippä -08 kirjoitti:

        Olen kokenut pojalleni parhaaksi liberon,mutta en kiellä ettei pampers ajaisi asiaansa.. Riippuu kai niin paljon lapsen ihosta.. Muumeja käytettiin kanssa jonkin aikaa,mutta en suosittele kenellekkään niitä.. On kyllä suht halpoja ja laadussa sen näkee !!!

        Kuinka iso toi Liberon Comfort Fit XL on? Onko siinä paljonkin imukykyä ja kuinka iso sen ympärysmittä on?
        Samaa kysyisin Pamperssin isoimmilta (mikä se nyt onkaan) ja myos lidlin (En tiedä merkkiä mutta sanovat hyväksi). Jos joku jaksaisi vastata olisin hyvin kiitollinen


      • Yh. äippä -19
        nimimerkki702 kirjoitti:

        Kuinka iso toi Liberon Comfort Fit XL on? Onko siinä paljonkin imukykyä ja kuinka iso sen ympärysmittä on?
        Samaa kysyisin Pamperssin isoimmilta (mikä se nyt onkaan) ja myos lidlin (En tiedä merkkiä mutta sanovat hyväksi). Jos joku jaksaisi vastata olisin hyvin kiitollinen

        Pampers-vaipasta vauvan peppu alkaa punoittamaan.


      • tyttö 2 kk
        Yh. äippä -19 kirjoitti:

        Pampers-vaipasta vauvan peppu alkaa punoittamaan.

        täällä ei pampers tunnu sopivan juuri kellekkään ku meillä se nyt on ollut käytössä eikä pitään onelmia ole ollut...


    • .....

      Meillä käytössä molemmat, mutta itse tykkään enemmän että libero sopii paremmin pojan vartaloon. Yöllä käytän pampersia, kun pitää pidempää kuivana. Mutta pampers tekee kyllä pientä punotusta, mutta olen nyt alkanu yöksi laittaa sinkkivoidetta, niin ei punota enää. Liberossa mielestäni myös parempi tarrakiinnitys.

    • Äityli :)

      Pampersit käytössä meillä. Tytön iho ei punota, vaippa ei falskaa ja pitää hyvin kakankin, kun nousee selästä riittävän korkealle. Pampers istuu hyvin.

      Liberoa ollaan käytetty jonkin verran, että voin kertoa niidenkin ajavan asiansa, mutta tykkään Pampersista enemmän. Muumeja en minäkään kenellekään suosittele.

      • Poika 5kk

        Liberot meillä käytössä. Pampersista alkoi peppu punottaa.


      • Äippä.......
        Poika 5kk kirjoitti:

        Liberot meillä käytössä. Pampersista alkoi peppu punottaa.

        Meillä sitten taas liberosta tulee vähän väliä nyppyjä ja iho punottaa mutta nyt kun pamperssiin vaihdettiin,
        on myös nypyt ja punoitus hävinnyt.
        Eikä kyllä pamperssista ole tullut läpikään pissa vaikka on koko yön sama vaippa.
        Tää on niin varmasti lapsen ihosta kiinni...


      • ripelo
        Äippä....... kirjoitti:

        Meillä sitten taas liberosta tulee vähän väliä nyppyjä ja iho punottaa mutta nyt kun pamperssiin vaihdettiin,
        on myös nypyt ja punoitus hävinnyt.
        Eikä kyllä pamperssista ole tullut läpikään pissa vaikka on koko yön sama vaippa.
        Tää on niin varmasti lapsen ihosta kiinni...

        Lukuisten kokeilujen jälkeen palaamme aina liberoon. Se toimii parhaiten pojalla. Pampers jne tekevät pyllyn punaiseksi ja liberossa paras imevyys istuvuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe