Se on Tiimarin ja Postin,(vai mikä se nykyään on )juhlaa,en tykkää vapusta , se on ilmapallo-kauppiaiden ja Tiimarin ja ravintolloitsijoiden juhlaa ,en tykkää juhannuksesta , se on kauppiaiden(makkara) juhlaa , en tykkää pikku jouluista , se on kauppiaiden ja ravintoilitsijoiden ja taksien juhlaa, en tykkää joulusta , se on kauppiaiden ja postin (vai mikä se nykyään on) juhlaa. Minä tykkään MINUN syntymä päivä juhlasta , se on minun juhlaa! (ja kauppiaiden ja posti (vai mikä se nykyään on).
EN TYKKÄÄ
14
675
Vastaukset
- Jösses
Pahin kaikista on joulu. Se rauhan juhla josta u tipahti pois.
- En tykkää
Tuota en huomannut ,mutta totisinta totta! Laitanpa korvan taakse kommentin Joulu ra(u)han juhlasta.
- juha sepasbian pach
Miesten kiva maalata munia pääsiäisenä ja naisilla onmunarikas päästäinen.
syntymäpäivä ei ole mitään verrattuna kuolinpäivään joka ratkaisee minne joudut kuoltuas!- juha se
Nauran vieläkin. On sinulla ihana nimimerkki , kas kas , miten tuon keksit yhdistää?Näin naisena sanoisin ; miksi se mies niitä munia maalaa? Päästäiset pois ja rikasta täytyy olla!Syntymäpäivä , ei mitään? Entäs ne kaikki lahjukset (laultu saa olla)? Ja kun kuolen , niin vanhan "reppuni" sä saat ja minä menen taivaan tuuliin tai meren laineille kellumaan.
- "ravintoloitsijoiden...
tuotti hiukan vaikeuksia aloittajalle. Sellaista se on kun luetaan Savon Sanomista vain Fantomit.
- taikuutta???
"ravintoloitsijoiden... kirjoitti:
tuotti hiukan vaikeuksia aloittajalle. Sellaista se on kun luetaan Savon Sanomista vain Fantomit.
Ja mikä kumma se on se Fantom? Meillä se ainakin on Vantom . Ja eikös se Vantom ole siellä Iisalmen ja Pielaveden ja Varkaiden lehdessäkin (hups) tarkoitin Varkauden sanomissakin?
- somistelija
taikuutta??? kirjoitti:
Ja mikä kumma se on se Fantom? Meillä se ainakin on Vantom . Ja eikös se Vantom ole siellä Iisalmen ja Pielaveden ja Varkaiden lehdessäkin (hups) tarkoitin Varkauden sanomissakin?
Minä rakastan näitä kaikkia, ja laitan kotini
kausien mukaan.
Miten ihanaa kun porukoita poikkee on
koti oolringissa.
Mitä enää kauppiasta kadehtii, sitäkauttahan me
eletään. Jostain aina on jotain ostettava joten
turhat mölyt pois.
Ihanaa kaikki juhlapyhät! - misislisbet
somistelija kirjoitti:
Minä rakastan näitä kaikkia, ja laitan kotini
kausien mukaan.
Miten ihanaa kun porukoita poikkee on
koti oolringissa.
Mitä enää kauppiasta kadehtii, sitäkauttahan me
eletään. Jostain aina on jotain ostettava joten
turhat mölyt pois.
Ihanaa kaikki juhlapyhät!Niinhän onkin.
Ja kauppa se on kun kannattaa eikä aatteet.
Kaunis ajanhenkeen laitettu koti luo koko perhepiiriin sopuisuutta. Kokeilkaa niin uskotte. - ja äitienpäivänä
misislisbet kirjoitti:
Niinhän onkin.
Ja kauppa se on kun kannattaa eikä aatteet.
Kaunis ajanhenkeen laitettu koti luo koko perhepiiriin sopuisuutta. Kokeilkaa niin uskotte.ja isänpäivänä poliisilla on eniten kotihälytyksiä!
Ja nekin on amerikkalaista hapatusta ja kauppiaitten juhlaa noi kaks päivää.
Lopetetaan kalenteri!
JA juhlat!
JA posti.
JA kaupat.
Mennään leijoniks ahrikkaan.
- Aarre
???
Älkää hyvät ystävät lähtekö mukaan tähän kupalliseen hömpötykseen! Viettäkää sellainen juhla josta itse pidätte, teidän näköisenne.
Itse vietän kaikki juhlat jotka vaan on juhlimisen arvoisia. Mutta ilman että kauppa siitä juurikaan rikastuu. Syödään hyvin, levätään, ollaan yhdessä ja luetaan.
Kun on vielä töissä osaa noita juhlia arvostaa, ne kun on vapaapäiviä!
Oikein rauhallista pääsiäistä!- LAPSETKIN TYKKÄÄ
Kukko munii. Virpomiset on vähän luisuneet käsistä, aikuisten takia. Annetaan rahaa. Karkkia ja niitäkin kohtuusella.
Pääsiäistä on hauskaa koristella.Keltaiset liinat ja kukot esille. Marmori ja kivi munia kalleimpaan maljaan. Suklaa muntakin käy. Muni värjätään kurkumalla. Maalataan vesi tai peiteväteillä. Lapsille jää muisto mikä vie tavat omaan kotiin asti. Paperisia Pääsiäis tauluja tipuineen. Pajunkissat, vihreät varvut, ruoho.- RosaLiiin
...kaikista juhlapyhistä.
On ihanaa valmistella koti juhlaan, ei sitä tarvitse tehdä kauppiaíden ehdoilla vaan omilla perinteillä ja mielikuvituksella.
Pääsiäiseen kuuluu isot puskat pajunkissoja niin ulkona kuin sisällä.
Mikään ei ole niin mukavaa kuin maalata munia.
Kaivaa komerosta vanhat koristeet tai tehdä joku uusi.
Ihminen tarvitsee välillä juhlaa uuvuttavan arjen vastapainoksi.
Ei sen tarvitse olla mitään suurta, jo uusi kirja tai video tai suklaamuna tai...tai...jotain erilaista kuitenkin.
Jo pienikin voi tehdä juhlan kun mieli on juhlamieli.
Hyvää juhlamieltä niin tutuille kuin kylänmiehillekin.
- tanssiva_tamma
ja ryhtiä. Kaarina Valoaaltoa :
"Viikot pelastavat meidät. Jokainen viikonpäivä erikseen, jokaisella oma nimensä, lukunsa: viikko.Viikon yhtenä päivänä on leipomispäivä ja yhtenä siivouspäivä. Jämtti kuin verenkierto, puhdistuspäivä, rakennetaan uutta ja kannetaan vanhaa pois.
Tulee taas uusi ote todellisuuteen. Kuin himmennetty ikkuna joka kirkastuu parilla hihansyrjän vedolla. Näkee paremmin eteensä. Mihin suuntaan matka vie. Sitten on lepopäivä. Arkipäivä. Ompeluseurapäivä. Tehdään käsitöitä. Rästiinjääneitä monosukkia parsitaan. Jutellaan, eri valaistuksissa. On monen metrin syvyisiä työpäiviä, jolloin pieni kahvihetki on tunnelmaltaan avara kuin tupa. Me hengitämme siinä keuhkot levällään ja tunnemme, että olemme täällä. Tässä kohtaa palloa, ja meidän on hyvä olla.
On rytmi. Viikonpäivästä toiseen.
Viikoista muodostuu kuukausia...kuukausista vuosia. Aina sama rytmi. Juuri se mahdollistaa elämisen ajassa, siinä mielessä että ihminen ei hyppää kauhusta kaivoon nähdessään kuusi metriä pitkän tiistain kasvavan edesään kuin jonkin mahtavan ikiaikojen puun. Ettei lähde sitä pakoon, vaan ihastuneena näkee sen merkityksen, ajan pilkkojana, järjestelijänä, suhteuttajana."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700