Mondeon rengaspaine

gallup.

Paljonko pidätte Mondeon mk3 renkaissa (205/55/16) painetta?
Jotenkin tuntuu, että renkaissa saisi olla enemmän painetta kuin mitä ohjekirja suosittaa (2.2 bar).

8

8165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Ainakin talvirenkaissa kannattaa pitää 0,3 baaria enemmän painetta, on sitten kyseessä nasta- tai kitkarengas.
      Rengaspaine ehkä on sellainen asia, että omalla kokeilulla oikea paine selviää, kunhan ei sorru liian alhaisiin painesiin, joista renkaat eivät välttämättä pidä.Polttoainetta myös säästää, kun painetta hieman nostaa. 55-profiilinen rengas on kyllä luonnostaan jo aika kova, joten taitaa olla aika jyristin ainakin kesärenkaana, jos painetta nostaa yli suositellun.

• Mondeo 2007

Itse olen laittanut 0,3 baria yli suositusten sekä eteen että taakse. Eipähän ole ainakaan liian vähän, ja vähän pienentää polttoaineenkulutusta. Eturenkaat näyttävät silti vielä melko alipaineisilta.

• 2,8

Olen ajanut ko. Mondeolla n. 200 000 km. Kaikkilla renkailla, kesä/ talvi, olen pitänyt painetta kaikissa renkaissa 2,8. Renkaat ovat tasaisesti kuluneet.

• lappulattiassa

Rengasliikkeessä kerrottiin että paineet voi nostaa huoletta jopa 3.0bariin. Nykyrenkaissa pitää olla kovemmat paineet kuin 10v sitten. Kesärenkaissa 205/45/r18 mulla on 3.3baria eikä ole ollut mitään ongelmia renkaitten kulumisen kanssa

• sanonpa-vuoon

Kesärenkaissa 2,2 baria normaalikuormalla ja talvirenkaissa 0,1 enemmän. Suurella kuormalla lisään 0,4 bar.

Jotkut käytävät suurempiakin paineita(2,5 jopa 3 baria,), mutta ongelmana niissä tulee pidon huonontuminen, kyydin kovuus ja tuuliherkkyyden korostuminen.

Nykyrenkaat eivät tarvitse sen suurempia paineita kuin entisetkään. Ongelma on siinä, että ostetaan kaikenmaailman linglong-hongkong renkaita ja sitten normipaineilla ihmetellään kun ne ovatkin surkeat ajaa(!). Tottakai ovat kun laatukin on mitä on. Halpaa laatua sitten "korjataan" ylipaineistamalla rengas. Järkevää?

• Anonyymi

Eilen laitoin Mondeon, mk3 1.8 bensa farkku, alle BfGoodrich 205/55/16 kesärenkaat jotka ovat olleet alla jo useampana kesänä ja pintaa enää 3mm jäljellä. Paineet nyt 2.5bar ja silti vielä hieman velton oloiset.

• Anonyymi

Ihan suosiolla 55 sijaan vaihdatan 60 profiilin kiekot.

• Anonyymi

Niin kannattaa, olen ajellut 10 vuotta Mondeolla ja aina on ollut keula läntällään. Nyt rengasliikkeen ukko sanoi että osta kantavanmat 60 sarjalaiset ja näin tein. Nyt on pyöreät renkaat myös edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe