Mondeon rengaspaine

gallup.

Paljonko pidätte Mondeon mk3 renkaissa (205/55/16) painetta?
Jotenkin tuntuu, että renkaissa saisi olla enemmän painetta kuin mitä ohjekirja suosittaa (2.2 bar).

8

7750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Ainakin talvirenkaissa kannattaa pitää 0,3 baaria enemmän painetta, on sitten kyseessä nasta- tai kitkarengas.
      Rengaspaine ehkä on sellainen asia, että omalla kokeilulla oikea paine selviää, kunhan ei sorru liian alhaisiin painesiin, joista renkaat eivät välttämättä pidä.Polttoainetta myös säästää, kun painetta hieman nostaa. 55-profiilinen rengas on kyllä luonnostaan jo aika kova, joten taitaa olla aika jyristin ainakin kesärenkaana, jos painetta nostaa yli suositellun.

    • Mondeo 2007

      Itse olen laittanut 0,3 baria yli suositusten sekä eteen että taakse. Eipähän ole ainakaan liian vähän, ja vähän pienentää polttoaineenkulutusta. Eturenkaat näyttävät silti vielä melko alipaineisilta.

    • 2,8

      Olen ajanut ko. Mondeolla n. 200 000 km. Kaikkilla renkailla, kesä/ talvi, olen pitänyt painetta kaikissa renkaissa 2,8. Renkaat ovat tasaisesti kuluneet.

    • lappulattiassa

      Rengasliikkeessä kerrottiin että paineet voi nostaa huoletta jopa 3.0bariin. Nykyrenkaissa pitää olla kovemmat paineet kuin 10v sitten. Kesärenkaissa 205/45/r18 mulla on 3.3baria eikä ole ollut mitään ongelmia renkaitten kulumisen kanssa

    • sanonpa-vuoon

      Kesärenkaissa 2,2 baria normaalikuormalla ja talvirenkaissa 0,1 enemmän. Suurella kuormalla lisään 0,4 bar.

      Jotkut käytävät suurempiakin paineita(2,5 jopa 3 baria,), mutta ongelmana niissä tulee pidon huonontuminen, kyydin kovuus ja tuuliherkkyyden korostuminen.

      Nykyrenkaat eivät tarvitse sen suurempia paineita kuin entisetkään. Ongelma on siinä, että ostetaan kaikenmaailman linglong-hongkong renkaita ja sitten normipaineilla ihmetellään kun ne ovatkin surkeat ajaa(!). Tottakai ovat kun laatukin on mitä on. Halpaa laatua sitten "korjataan" ylipaineistamalla rengas. Järkevää?

    • Anonyymi

      Eilen laitoin Mondeon, mk3 1.8 bensa farkku, alle BfGoodrich 205/55/16 kesärenkaat jotka ovat olleet alla jo useampana kesänä ja pintaa enää 3mm jäljellä. Paineet nyt 2.5bar ja silti vielä hieman velton oloiset.

    • Anonyymi

      Ihan suosiolla 55 sijaan vaihdatan 60 profiilin kiekot.

      • Anonyymi

        Niin kannattaa, olen ajellut 10 vuotta Mondeolla ja aina on ollut keula läntällään. Nyt rengasliikkeen ukko sanoi että osta kantavanmat 60 sarjalaiset ja näin tein. Nyt on pyöreät renkaat myös edessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe