valitus

tinhu

Olen pian kaksi vuotta ollut keskivaikean masennuksen ja ahdistuksen takia sairaslomalla. Olen saanut täyttä kuntoutustukea aina joulukuu-07 asti. Hain kuntoutustukea myös vuodelle -08. Liitteenä oli psykiatrini ja työterveyshuollon lääkärin lausunto. Työkyvytön edes puolipäivätyöhön. Tämä uusi hakemus tuli puolikuntoutustukena takaisin. Tein valituksen, jossa mukana uusi lääkärinlausunto, hylky, eli asia nyt muutoksenhakulautakunnassa.
Kun olen näitä juttuja lukenut, olen tullut siihen tulokseen, että kannattaisi tehdä uusi kuntoutustukihakemus?????? Laittaisinko siihen päivämääräksi 1.1 vai nykyinen päivämäärä.????
Kyl tää "mukavaa" on ja tämän paperisota on oikein mieltä piristävää!

15

1614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diidu Diidu

      Hakemusta vaan hanki lausuntoja suunnilleen joka paikasta mistä vain mahdollista ja liitä niitä valituksien matkaan. Aina kun saat hylkypäätöksen kannattaisi tehdä päätöksestä oikaisuvaatimus ja väsätä vvalitusta seuraavaan asteeseen. Tämä sen vuoksi että. Kun teet uuden hakemuksen samoilla papereilla on 200% varmaa ettei päätös muutu edellisestä miksikään ja se on täysin turhaa ajan hukkaa. Kun pidät asian vireillä ja valitat aina eteenpäin ja hankit samanaikaisesti lisänäyttöä ovat mahdollisuudet40/60 sinun hyväksi,Toisekseen alkuperäinen päivämäärä on se josta mittari on alkanut raksuttaa.Itse en ole pahemmin huolissani vaikka onkin mennyt jokunen vuosi odotellessa kun ajattelen että,potti vain kasvaa. Jos et itse jaksa niin kysy itsellesi apua.Joka kylässä on joku joka on väsännyt valitus papereita enemmän ja vähemmän

      • tinhu

        Kiitos, kun vastasit. Mitenkä tehdään oikaisuvaatimus? Ja mistä tietää, mikä on seuraava "aste" ?.Varmaan mun olisi hyvä liitää myös psykoterapeutin lausunto mukaan?.Korvataanko lääkärin tekemä lausunto, kun asia on jo tullut hylättynä?
        Voinka hakea eläkkettä saavan hoitotukea?, kun on nyt vain puoliskalla? Olen joskus sitä hakenut, mutta sekin tuli hylättynä takaisin.


      • mutta hae
        tinhu kirjoitti:

        Kiitos, kun vastasit. Mitenkä tehdään oikaisuvaatimus? Ja mistä tietää, mikä on seuraava "aste" ?.Varmaan mun olisi hyvä liitää myös psykoterapeutin lausunto mukaan?.Korvataanko lääkärin tekemä lausunto, kun asia on jo tullut hylättynä?
        Voinka hakea eläkkettä saavan hoitotukea?, kun on nyt vain puoliskalla? Olen joskus sitä hakenut, mutta sekin tuli hylättynä takaisin.

        16-vuotta täyttäneen vammaistukea. Kokeile ainakin.


      • artolainen
        tinhu kirjoitti:

        Kiitos, kun vastasit. Mitenkä tehdään oikaisuvaatimus? Ja mistä tietää, mikä on seuraava "aste" ?.Varmaan mun olisi hyvä liitää myös psykoterapeutin lausunto mukaan?.Korvataanko lääkärin tekemä lausunto, kun asia on jo tullut hylättynä?
        Voinka hakea eläkkettä saavan hoitotukea?, kun on nyt vain puoliskalla? Olen joskus sitä hakenut, mutta sekin tuli hylättynä takaisin.

        päätöksiin tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Oikaisuvaatimuksen saa tehdä asianosainen eli se, johon päätös on kohdistettu,tai se jolle valtakirja on kohdistettu

        Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista. Asia on käsiteltävä viipymättä uudelleen.

        Päätökseen, josta voi tehdä oikaisuvaatimuksen, on liitettävä ohjeet oikaisuvaatimuksen tekemiseksi. Ohjeissa on mainittava se toimielin, jolle oikaisuvaatimuksen voi tehdä ja aika, jonka kuluessa oikaisuvaatimus on tehtävä.

        Kaivelen oman oikaisuvaatimus paperin pohjat ja laitan tähän kun löydän niin siitä saa ehkä paremmin selvän.Hakemus ja valituspolku on seuraavanlainen->Hakemus/päätös->valitus muutoksenhakulautakuntaan/päätös->valitus vakuutusoikeuteen/päätös->Valitusluvan pyytäminen korkeimmasta oikeudesta/päätös->valitus korkeimpaanoikeuteen/päätös->Valitus euroopanunionin ihmisoikeustuomioistuimeen/päätös->???????????Sitten on vielä nuo oikaisuvaatimukset erikseen.Kannattaa laittaa aina uusimmat ja kaikki alle 6kk vanhat lausunnot mukaan.Kannattaa soittaa kelaan ja kysyä miten asia oikein menee kun olet osapäiväeläkkeellä.Täydellä eläkkeellä se olisi tuo hoitotuki ja töissä tai työttömällä vammaistuki,mutmut en tiedä,voinhan kysellä


    • alkoholismi pitää saada poi...

      sairauksien listoilta.Pummeja kaikki.

      • artolainen

        kansanedustajat,ministerit ja kaupunginjohtajatkin pelkkiä yhteiskunnan loisia


      • tinhu

        Nimimerkille alkoholismi: onpa se hyvä, ette et ole sairastunut masennukseen eikä kukaan läheisistäkään.


      • palturia

        olet hyvin tietämätön kommentistasi päätellen, mielen sairauksista. Meistä kuka tahansa voi sairastua, fyysisesti tai psyykkisesti. Ei kai sitä kukaan itselleen halua, asiat menevät usein toisin, kuin itse haluaisi. Itselläni on kaksi, ei nyt aivan lähiomaisia, joista toisella masennus. Oli monien asioiden summa, läheisen menetys yms. Tämä on sairaus muiden joukossa, pikaparannuskikkoja ei ole kukaan keksinyt. Tsemppiä aloittajalle.


      • tinhu
        palturia kirjoitti:

        olet hyvin tietämätön kommentistasi päätellen, mielen sairauksista. Meistä kuka tahansa voi sairastua, fyysisesti tai psyykkisesti. Ei kai sitä kukaan itselleen halua, asiat menevät usein toisin, kuin itse haluaisi. Itselläni on kaksi, ei nyt aivan lähiomaisia, joista toisella masennus. Oli monien asioiden summa, läheisen menetys yms. Tämä on sairaus muiden joukossa, pikaparannuskikkoja ei ole kukaan keksinyt. Tsemppiä aloittajalle.

        harmikseni tiedän liiankin hyvin masennuksesta, kun olen itse sairastanut sitä vuodesta 2002. Lisäksi tein töitä vaikeasti sairaiden parissa. Töitä en ole tehnyt moneen vuoteen.


      • ja alkoholismi

        ovat eri asia kokonaan. Masennus on sairaus,mutta alkoholismi ei, se on itse aiheutettu EIKÄ MIKÄÄN SAIRAUS!!!


      • tinhu
        ja alkoholismi kirjoitti:

        ovat eri asia kokonaan. Masennus on sairaus,mutta alkoholismi ei, se on itse aiheutettu EIKÄ MIKÄÄN SAIRAUS!!!

        Alkoholismi on myös sairaus. Onhan usein verenpainetauti, diabetes, liikalihavuus, keuhkosyöpä myös ns. "itse aiheutettuja sairauksia"
        Mutta toivokaamme, ettei kenenkään tarvitsisi sairaustua mihinkään ja sairastuneet saisivat avun ja paranesivat.


      • sanovathan ne
        tinhu kirjoitti:

        Alkoholismi on myös sairaus. Onhan usein verenpainetauti, diabetes, liikalihavuus, keuhkosyöpä myös ns. "itse aiheutettuja sairauksia"
        Mutta toivokaamme, ettei kenenkään tarvitsisi sairaustua mihinkään ja sairastuneet saisivat avun ja paranesivat.

        että selkäkipukin on itseaiheutettu, niimpä just!


    • juhannuskukka

      Onko kokemuksia, kannattaako valittaa vaiko tehdä uusi hakemus? -Onko ylipäätänsä mahdollista laittaa uusi kuntoutustuki- tai eläkehakemus, jos asia on jo vakuutusoikeudessa eli valitus on jo kertaalleen hylätty muutoksenhakulautakunnassa ja on jo ehtinyt valittaa vakuutusoikeuteen päätöksestä?

      • Miisaliisa 000000000

        Yhdyn edellisen kysymykseen? Auttakaa, neuvokaa.


    • 0odfkopäå

      siitä kuntoutustuesta, mitä ei minulle edes myönnetä.lwås¨wå

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2619
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      210
      2405
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe