Sama kysymys.. minne matkalle..

Minä vain :)

Mietinnässä olisi siis minne matkalle. Aikomuksena olis ottaa äkkilähtö kesällä. Olen lähdössä mieheni kanssa kahdestaan, olemme 24v. molemmat.
Lomalta odotan
-aurinkoa (eli jonkinsortin rantaloma..)
-jotain tekemistä ehkä tai näkemistä, retkiä ym., ei pelkkää makailua rannalla
-mahdollisuutta nähdä, millaista paikassa on oikeasti
-halpa maa

Mitähän vielä..
Ollaan oltu Bulgariassa kaksi kertaa, se on nyt nähty. Kreikkaa olen haaveillut, lapsena ollut Rodoksella kaksi kertaa.. Tunisiaan en halua. Onko muita ideoita? Turkki? Kypros?

2

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kreikka-fani

Oltiin häämatkalla Kreikassa Santorinilla. Jos ette mitään biletyspaikkaa ole vailla, niin suosittelen. Etenkin se Oia auringonlaskuineen oli hieno ja retketkin kivoja. Miinuksena hintataso, joka ehkä hieman korkeampi mitä muualla Kreikassa sekä uimarannat (Kamarissa olimme itse)kivikkoisia.

Tunisiassakin oltu, siellä mahtavat rannat ja paljon näkemistä. Harmittaa, ettei tullut Saharan retkelle lähdettyä. Miinuksena huijaavat paikalliset ja sai olla rahanvaihdon kanssa tarkkana jopa hotellissa ja pankissa. Toinen miinus mahatauti, jonka sain, joten vatsalääkkeet sinne mukaan... Alkoholi siellä myös kortilla ja kallistakin, mutta meitä taas sellainen ei haittaa.

Kyproksen Pafos on myös hyvä paikka, jossa paljon historiallisia nähtävyyksiä ja uimarantojakin löytyy läheltä. Paljon paikallista väestöä, etenkin yläkaupungissa. Se voisikin olla lähestulkoot täydellinen lomavaihtoehto, jonka kannalle sittenkin kallistun suosittelemaan.

Itse en suuremmin Turkkiin ihastunut jostain syystä. Italia ihan ok, mutta kreikkalaisten ja kyproslaisten ihmisten vieraanvaraisuus ja ystävällisyys ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.

• maailmanympäri

Kreikka, Bulgaria, Turkki, Kypros, Kanarian saaret..ne taitaapi olla kesällä yleisimmät kohteet. Itse olen käynyt kaikissa muissa paitsi Kanarialla, jonne en kyllä haluakaan.. Mutta pakko sanoa, että Kyprokselle en enää lähtisi - todella kallis hintataso (ehkä jopa kalliimpaa kuin suomessa). Siis aivan turistipaikka. Biletystä ja suht kivat biitsit, mutta eipä kyllä sitten mitään muuta. Joten jos haluaa matkalta muutakin, niin ei sinne. Uskoisin, että näistä vaihtoehdoista Kreikassa on eniten nähtävää, mutta sekin on melko kallis.. Turkki on varmaankin melko samaa hintatasoa kuin Bulgaria.. Mutta Turkissakin pitää kyllä sitten lähteä sieltä turistikohteesta, jotta näkee millaisesta maasta on kyse. Kuitenkin itse valitsisin jonkun aivan muun paikan; esim. Kroatian, joka on nostanut suosiotaan, eikä ole vielä tietääkseni aivan kamala turistirysä... Tai valitsisin kaupunkiloman, kuten Prahan tai Rooman. Tai sitten ainahan voi vähän säästää ja lähteä syksymmällä vaikka Thaimaahan..tai Australiaan... :) Hyvää lomaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      211
      4880
    2. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      22
      4013
    3. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      227
      3783
    4. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      134
      3072
    5. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      158
      3024
    6. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      63
      2942
    7. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      16
      2631
    8. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      65
      2540
    9. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      85
      2325
    10. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      2145
    Aihe