Sama kysymys.. minne matkalle..

Minä vain :)

Mietinnässä olisi siis minne matkalle. Aikomuksena olis ottaa äkkilähtö kesällä. Olen lähdössä mieheni kanssa kahdestaan, olemme 24v. molemmat.
Lomalta odotan
-aurinkoa (eli jonkinsortin rantaloma..)
-jotain tekemistä ehkä tai näkemistä, retkiä ym., ei pelkkää makailua rannalla
-mahdollisuutta nähdä, millaista paikassa on oikeasti
-halpa maa

Mitähän vielä..
Ollaan oltu Bulgariassa kaksi kertaa, se on nyt nähty. Kreikkaa olen haaveillut, lapsena ollut Rodoksella kaksi kertaa.. Tunisiaan en halua. Onko muita ideoita? Turkki? Kypros?

2

681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kreikka-fani

Oltiin häämatkalla Kreikassa Santorinilla. Jos ette mitään biletyspaikkaa ole vailla, niin suosittelen. Etenkin se Oia auringonlaskuineen oli hieno ja retketkin kivoja. Miinuksena hintataso, joka ehkä hieman korkeampi mitä muualla Kreikassa sekä uimarannat (Kamarissa olimme itse)kivikkoisia.

Tunisiassakin oltu, siellä mahtavat rannat ja paljon näkemistä. Harmittaa, ettei tullut Saharan retkelle lähdettyä. Miinuksena huijaavat paikalliset ja sai olla rahanvaihdon kanssa tarkkana jopa hotellissa ja pankissa. Toinen miinus mahatauti, jonka sain, joten vatsalääkkeet sinne mukaan... Alkoholi siellä myös kortilla ja kallistakin, mutta meitä taas sellainen ei haittaa.

Kyproksen Pafos on myös hyvä paikka, jossa paljon historiallisia nähtävyyksiä ja uimarantojakin löytyy läheltä. Paljon paikallista väestöä, etenkin yläkaupungissa. Se voisikin olla lähestulkoot täydellinen lomavaihtoehto, jonka kannalle sittenkin kallistun suosittelemaan.

Itse en suuremmin Turkkiin ihastunut jostain syystä. Italia ihan ok, mutta kreikkalaisten ja kyproslaisten ihmisten vieraanvaraisuus ja ystävällisyys ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.

• maailmanympäri

Kreikka, Bulgaria, Turkki, Kypros, Kanarian saaret..ne taitaapi olla kesällä yleisimmät kohteet. Itse olen käynyt kaikissa muissa paitsi Kanarialla, jonne en kyllä haluakaan.. Mutta pakko sanoa, että Kyprokselle en enää lähtisi - todella kallis hintataso (ehkä jopa kalliimpaa kuin suomessa). Siis aivan turistipaikka. Biletystä ja suht kivat biitsit, mutta eipä kyllä sitten mitään muuta. Joten jos haluaa matkalta muutakin, niin ei sinne. Uskoisin, että näistä vaihtoehdoista Kreikassa on eniten nähtävää, mutta sekin on melko kallis.. Turkki on varmaankin melko samaa hintatasoa kuin Bulgaria.. Mutta Turkissakin pitää kyllä sitten lähteä sieltä turistikohteesta, jotta näkee millaisesta maasta on kyse. Kuitenkin itse valitsisin jonkun aivan muun paikan; esim. Kroatian, joka on nostanut suosiotaan, eikä ole vielä tietääkseni aivan kamala turistirysä... Tai valitsisin kaupunkiloman, kuten Prahan tai Rooman. Tai sitten ainahan voi vähän säästää ja lähteä syksymmällä vaikka Thaimaahan..tai Australiaan... :) Hyvää lomaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3235
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2283
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1859
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1755
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1411
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1371
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1266
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      29
      1251
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1167
    Aihe