kertokaapa kokemuksia em. sauvoista. miten toimii esim. kilpahiihdossa. ois tänään alle 60 ekee rintamäellä.
one way diamond 9 max
17
7118
Vastaukset
- jts-1
se on iha hyvä sauva..lenkki on ainakin mun käteen sopiva ja napakka..ja sompaan ei nollakelillä tartu lumi niinkuin johonkin muuhun saattaa tarttua!
mulla on se keltanen/hopea väritys..tyyppi on joku en muista!mutta 100% hiilikuitua kuitenkin..ja kesäsauvana on myös one way..ja se ei lyö käsille asfaltilla niinkuin edellinen merkki nistä sitte luovuin!- testityyppi
Itekin tartuin tuohon Rintamäen tarjoukseen. Yhdet Onewayn kepakot on jo ja ihan parasta niissä on se Power bridge hihna. Ja lumi ei siihen sompaan tartu.
- vähän "off topicia"
rullahiihtoon ei kannata juuri ton liian terävän tärähdyksen takia ostaa 100% hiilikuitusauvoja. komposiitit on parhaat. itellä jotkut vanhat hiihtokäytöstä jääneet Exelit jotka muistaakseni noin 70% hiilikuitua. asfalttipiikin vaan vaihdoin ja toimii hienosti.
- jts-1
vähän "off topicia" kirjoitti:
rullahiihtoon ei kannata juuri ton liian terävän tärähdyksen takia ostaa 100% hiilikuitusauvoja. komposiitit on parhaat. itellä jotkut vanhat hiihtokäytöstä jääneet Exelit jotka muistaakseni noin 70% hiilikuitua. asfalttipiikin vaan vaihdoin ja toimii hienosti.
joo mulla on se kesäsauva onen iha siihe tarkotettu sauva..sini-harmaa..se on jotekii värähtelyltään toisenlainen..ja rasitusvamma tossa toisessa kyynärpäässä on ollu aisoissa sen ansiosta!
hiilikuitusauva on liian "kova" ja siitähän mulle toi vamma sillo tuli!
ja toi onen piikki on huomattavasti kestävämpi asfaltilla kuin mitä muut on olleet..pysyy terässään pitkään..mullehan yks metallimies teki piikit ja karkas sen terän..se kyllä ei tylsynyt millään mutta rupes lohkeilemaan ajastaan!
One Wayn sauvat on täyttä paskaa. En käyttäisi niitä ellei olisi pakko. Remmisysteemi löystyy koko ajan ja se kahvan pikku muovitöplykkä on mäskinä ja saattaa levitä kesken hiihdon ladulle. Kesän aikana hajosi lukemattomia One Wayn kesätiikkoja, käytännössä alkukesästä joka lenkillä hajosi yksi, kerran hajosi molemmista sauvoista saman lenkin aikana. Oli pakko laittaa ne keltaset muovisommat, jotka eivät hajoa, mutta kylläkin tylsyvät. Ja nyt siis puhutaan niistä kilpasauvoista.
One Way (One Gay) on made in finland -paskaa ihan kuin Exelkin, joka on vieläkin paskempi.- jts-1
käyny huono säkä..ootko iha tosissaa??mulla on kyllä kestäny ilman mitään haaveria..onko sulla se remmi missä on se joustonauha siinä yhessä kohtaa..se on kyllä huono keksintö..minä vaihoin sen heti pois edelliseen remmimalliin mikä on paljo parempi eikä löysty YHTÄÄN!ja kesäsauvoihin hommaa se alkuperäinen piikki ei tylsy iha äkkiistään!
- vielä höpö
jts-1 kirjoitti:
käyny huono säkä..ootko iha tosissaa??mulla on kyllä kestäny ilman mitään haaveria..onko sulla se remmi missä on se joustonauha siinä yhessä kohtaa..se on kyllä huono keksintö..minä vaihoin sen heti pois edelliseen remmimalliin mikä on paljo parempi eikä löysty YHTÄÄN!ja kesäsauvoihin hommaa se alkuperäinen piikki ei tylsy iha äkkiistään!
minulla ollut tuo kyseinen sauva jo pari vuotta ja HYVIN on kestänyt. Eli kyseinen sauva on TODELLA kestävä. Hyvin on remmit myös itselläni pysynyt kunnossa. Terätkään eivät ole juurikaan kuluneet.
Zip ei osaa hiihtää ja lentää lähes aina turvalleen ja se selittää tämän kyseisen henkilön suuren sauvarikon. Pitää myös muistaa että tämä zip on hyvin negatiivinen yleensäkin suomalaista hiihtoa ja hiihtovälinevalmistajia vastaan. Itse en tämän kyseisen pellen mielipiteitä edes kuuntele sillä tällä pöljällä ei ole yksinkertaisesti varaa arvostella muita sen verran alhaista tasoa hän edustaa. vielä höpö kirjoitti:
minulla ollut tuo kyseinen sauva jo pari vuotta ja HYVIN on kestänyt. Eli kyseinen sauva on TODELLA kestävä. Hyvin on remmit myös itselläni pysynyt kunnossa. Terätkään eivät ole juurikaan kuluneet.
Zip ei osaa hiihtää ja lentää lähes aina turvalleen ja se selittää tämän kyseisen henkilön suuren sauvarikon. Pitää myös muistaa että tämä zip on hyvin negatiivinen yleensäkin suomalaista hiihtoa ja hiihtovälinevalmistajia vastaan. Itse en tämän kyseisen pellen mielipiteitä edes kuuntele sillä tällä pöljällä ei ole yksinkertaisesti varaa arvostella muita sen verran alhaista tasoa hän edustaa.Olen hiihtourani aikana kaatunut rullasuksilla tasan kolme kertaa eikä ne sauvat silloin ole hajonneet.
Että pidäpä sinä löröturpasi vaan tukossa nykyttele niillä tyttöjen sauvoilla ja voimattomilla työnnöilläsi vaikka hevonperseenkorpeen.jts-1 kirjoitti:
molemmanlaisia remmejä, mutta ei kun vaan löystyy. Oon jopa yrittäny ommella niitä remminpäitä kiinni, mutta mitäs sitten kun vaihtaa paksummat hanskat niin joutuu ompeleet purkamaan jotta sopii remmi käteen kunnolla. Vaikeata on....
- Suomisauva
Zip1 kirjoitti:
molemmanlaisia remmejä, mutta ei kun vaan löystyy. Oon jopa yrittäny ommella niitä remminpäitä kiinni, mutta mitäs sitten kun vaihtaa paksummat hanskat niin joutuu ompeleet purkamaan jotta sopii remmi käteen kunnolla. Vaikeata on....
Mikä pakko on käyttää made in Finland -välineitä, jos ne on paskoja. Itsellä kyllä toimii ja kestää. Siirry sina made in China -vehkeisiin tai ihan mihin vaan haluat.
- one wayn sauvat
Suomisauva kirjoitti:
Mikä pakko on käyttää made in Finland -välineitä, jos ne on paskoja. Itsellä kyllä toimii ja kestää. Siirry sina made in China -vehkeisiin tai ihan mihin vaan haluat.
mulla on kahdet erilaiset one way sauvat, 940 ja 985. Toiset ollut käytössä muistaakseni 3 vuotta eikä mitään ole hajonnut tai löystynyt ja nuo kalliimmat ollut käytössä nyt tämän "talven" kisasauvoina ja hyvin on kestäneet Finlandia, savonia, pari piirikunnallista, maakuntaviesti ja yksi kansallinen. En tiijä oonko varsinainen voimatyöntäjä mutta Myl sarjan hiihtäjä kuiteskin eikä ainakaan mulla sauvat taivu ei natise kovassakaan menossa. Suosittelen!
- Tietäjä..
Zip1 kirjoitti:
Yritä hiihtää välillä kokonaan ilman remmejä, niin saat hieman puristusvoimaa pikku kätösiisi. Ei ole tarkoitus repiä niiden remmien varassa, sitähän ne eivät kestä.
Ennen noita heikkokätisten apuvälineitä hiihdettiin pelkän puristusvoiman varassa ja puristusvoimat kasvoivat samalla. - hiihtomies.,.,.,
Zip1 kirjoitti:
Olen hiihtourani aikana kaatunut rullasuksilla tasan kolme kertaa eikä ne sauvat silloin ole hajonneet.
Että pidäpä sinä löröturpasi vaan tukossa nykyttele niillä tyttöjen sauvoilla ja voimattomilla työnnöilläsi vaikka hevonperseenkorpeen.noin pieni nainen kuin sinä saa kaikki hajoamaan,??
- ostin
Zip1 kirjoitti:
diamond 980 sauvat kun niiden pitäs kestää vähän noita lähtöhässäköissä syntyviä kolhujakin.Eivät oo kyllä 100% hiilikuitua mutta ei ihan hirveän retkutkaan ole.Niissähän remmi näyttäs olevan semmonen että eihän se voi löystyä kun se kiertää sen kiristys nappulan ympäri...Joku Power mikä se nyt olikaan se remmi..
- erkkivaan
Tietäjä.. kirjoitti:
Yritä hiihtää välillä kokonaan ilman remmejä, niin saat hieman puristusvoimaa pikku kätösiisi. Ei ole tarkoitus repiä niiden remmien varassa, sitähän ne eivät kestä.
Ennen noita heikkokätisten apuvälineitä hiihdettiin pelkän puristusvoiman varassa ja puristusvoimat kasvoivat samalla.Ja ne Korkkikahvat korkin alta rupee paistamaan muovi niin niin helposti, ei hyv-ä!!!
- se remmi
ostin kirjoitti:
diamond 980 sauvat kun niiden pitäs kestää vähän noita lähtöhässäköissä syntyviä kolhujakin.Eivät oo kyllä 100% hiilikuitua mutta ei ihan hirveän retkutkaan ole.Niissähän remmi näyttäs olevan semmonen että eihän se voi löystyä kun se kiertää sen kiristys nappulan ympäri...Joku Power mikä se nyt olikaan se remmi..
Se remmi on Powerbridge.
Itellä on 985:t ja nuo diamond max 9:t. Olin ennen kiivaasti Exelin sauvojen kannattaja, mutta 985:t käänti pään. Remmi on loistava ja keppi kevyt. Kahvaa en ole saanut puhki hinkattua, kahva sopii käteeni huomattavasti paremmin kuin Exelin kahva. On viety Finlandian yms massahiihtojen kolhutestit läpi kunnialla. Remmi ei näytä minkäänlaisia väsymisen merkkejä ja pysyy tiukasti säädöissään. - Tietäjä..
erkkivaan kirjoitti:
Ja ne Korkkikahvat korkin alta rupee paistamaan muovi niin niin helposti, ei hyv-ä!!!
Korkit on lähteneet Rexin kepakoista kävelemään. Ehkä puristan liikaa? Excelin kepeistä tuo remmi näyttää myös kuluvan nirhautumalla poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855