Omistan UPM:n ja Storan osakkeita 1000 kpl molempia sekä TeliaSoneraa 3000 kappaletta.
Nyt ajattelin luopuo ainakin osasta ja lyhennellä asuntolainaa. Mitä noista kannattaisi myydä? Tämän hetkinen yhteisarvo on . 34 000 euroa ja ainakin 50-60% voisin myydä pois.
Täytynee tosin odotella josko kurssit tästä nousisivat lähemmäs aikaisempaa (osakkeiden arvo v. 07 pyöri keskimäärin 40 000 eurossa, en tajunnut myydä silloin kun kävivät n. 48 000 eurossa).
Mitä möisin näistä
4
696
Vastaukset
- Osinkohaukka!
Kun et ole niitä ajoissa älynnyt myyydä niin tuskin kannattaa myydä ennen osinkoja..
Mainitsemasi yhtiöt jakavat ihan mukavat osingot, ota ne ja odottele kunnes kurssit vähän toipuvat.
Viimeistään 18.3 FED laskee korkoja ja silloin on tulossa ainakin lyhytaikainen piristysruiske
osakemarkkinoille. En möisi kumpaakaan, tai ainakaan TeliaSoneraa, osinkoa tule kohtuullisesti. OStaisin lisää, mutta hajauttaminen taitaisi olla kannattavampaa, myös ajallisesti.
- ap.
Tarkoitus olikin odotella osingot ja myös kurssien toipumista. Tämän vuoden puolella kuitenkin ajattelin osan myydä, sillä asuntolainaa olisi hyvä saada lyhenneltyä. Sitä kun sattuu olemaan jäljellä n. 90 000 euroa ja osingoilla ei kuitenkaan kummoisia ylimääräisiä lyhennyksiä tehdä...
Viime vuonna ei tullut osakkeita myytyä, sillä ajattelin pitää ne "vararahastona" ja osinkotuloja varten, mutta elämäntilanteen muututtua järkevintä lienee maksella asuntolaina mahd. nopeasti pois. Palkkatulot ovat aika kehnot joten kk-lyhennys pieni, jolla lainaa saa maksella muutoin n. 20 vuotta! - kasööri
Osakkeiden tuotto on prosenteissa enemmän, kuin lainakorkosi - todennäköisesti.
Jos korkosi olisi vaikka 5%, inflaatio on 3,5% joten reaalikoroksi jää 1,5%. Omistamiesi yhtiöiden vuosituotto pelkkä osinko huomioiden on UPM 6,1%, Stora 5,7% ja Sonera 8,9%. Lisäksi tulee osakkeiden arvonnousu, jonka sitten myydessä saat hyväksesi.
Sinuna en maksaisi lainaa pois sillä pääomalla mikä nyt osakkeissa on kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613