uusi V70 - vannetietoa

isä-67

Moikka Kaikille,
Tilasimme uuden v70:n ja Volvoa aikaisemmin tuntematta en ole tetoinen vanteiden teknisistä arvoista.
Kesärenkaat tulevat originaalialuvanteilla, mutta taidan siirtää ne talvirenkaille ja hommata jotkut näyttävämmät suvikumeille.

Siksi kysymykseni venteiden suhteen;
- pulttijako
- ET luku
- keskireiän halkaisija

ja lisäksi tietääkö joku, minkä merkkisillä kesärenkailla uusia (v70 = Göteborgin tuotanto)
toimitetaan.

Vastauksista etukäteen kiittäen.

8

11557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvo V70:n

      Uuden Volvo V70:n vanteen ET ja keskireikä on muuttunut aiempaan malliin verrattuna. Alla uuden V70:n tiedot. Tarkista nämä kuitenkin vielä jostain luotettavammasta lähteestä ennen vanteiden ostamista:

      -Pulttijako 5x108
      -ET 50
      -Keskireikä 63,3mm.

      Minkä kokoisilla orkkisvanteilla ja millä alustalla otit auton (eli onko esim. neliveto tai sport-alusta)? Sopiva rengaskoko kesäksi on esimerkiksi 235/35/19, jotka mahtuvat pyörimään hyvin vielä sport-alustanikin kanssa. Jos ei ole madallettu yhtään, niin isot vanteet näyttävät vähän typeriltä. Voi olla että joudut laittamaan myös käännönrajoittimet, jos ei alkuperäisenä ole jo leveitä (225 tai leveämmät) renkaita.

      • mitkä

        vanteet ja renkaat. ne kerää paskaa niin paljo että kynnet irtoo sormista,, premium auto volvo
        ja pyh


      • isä-67

        Moikka,
        Auto on 2.0D ja Kinetic eli vakioalustalla ja 16-tuumaisilla kesärenkailla.
        Ideani olisi tosiaan siirtää nämä orkkisvanteet talvirenkaille ja hommata joko "vain" toiset 16-tuumaiset vanteet noille kesärenkaille tai sitten, kuten ehdotit, päivittää kesäpaketti hiukka isommaksi.

        Alustaan en taida koskea (raaskia & viitsiä), kun noista jäykemmistä alustoista on aikaisemmilta vuosilta kokemuksia ja ainakin silloin onnistuin lähinnä pilaamaan hyvä käyttöauton ylirengastamalla ja madaltamalla sen.

        Mutta kiitos tosiaan tiedoista - ja hyvähän ne on tarkastaa varmuuden vuoksi vielä.
        Ja aikaahan on... auto ei tule vielä 10 viikkoon...


      • upposi
        mitkä kirjoitti:

        vanteet ja renkaat. ne kerää paskaa niin paljo että kynnet irtoo sormista,, premium auto volvo
        ja pyh

        :-) heh!


      • pitäydy 16-tuumaisissa
        isä-67 kirjoitti:

        Moikka,
        Auto on 2.0D ja Kinetic eli vakioalustalla ja 16-tuumaisilla kesärenkailla.
        Ideani olisi tosiaan siirtää nämä orkkisvanteet talvirenkaille ja hommata joko "vain" toiset 16-tuumaiset vanteet noille kesärenkaille tai sitten, kuten ehdotit, päivittää kesäpaketti hiukka isommaksi.

        Alustaan en taida koskea (raaskia & viitsiä), kun noista jäykemmistä alustoista on aikaisemmilta vuosilta kokemuksia ja ainakin silloin onnistuin lähinnä pilaamaan hyvä käyttöauton ylirengastamalla ja madaltamalla sen.

        Mutta kiitos tosiaan tiedoista - ja hyvähän ne on tarkastaa varmuuden vuoksi vielä.
        Ja aikaahan on... auto ei tule vielä 10 viikkoon...

        Järkipuhetta sinulta, ei niistä isommista renkaista, vanteista ja madalluksista mitään hyötyä ole suomen nopeusrajoituksilla ja huonokuntoisilla teillä, ovat kaiken lisäksi perhanan epämukavat ajaa (vetelevät, meluisat, vesiliirto herkemmässä, kuluminen nopeampaa) ellei sitten ulkonäkö aja kaiken järjellisen toiminnan edelle, ja niinhän monella näyttää ikävä kyllä käyvän...

        Mielestäni Volvot (lukuunottamatta muutamia sporttimalleja /R/, enkä nyt tarkoita sporttimallilla sitä V70:sta 2,4/2,5 Turboa 200/220 heppaisena) ovat nimenomaan aina suunniteltu letkeiksi ja leppoisiksi matka-autoiksi/perhe autoiksi, joilla tarvittaessa ohituksetkin onnistuvat turvallisesti, ja siinä ne ovatkin aina olleet parhaimmillaan: hyvät tilat, leppoisa (pehmeähkö) jousitus (v70/s80), hyvät penkit, vaimea sisämelu ja hyvät stereot..siis kaiken kaikkiaan mahtava peli leppoisaan pitkänkin matkan kruisailuun.

        Miksi siis nämä mahtavat ominaisuudet, joista Volvo tunnetaan, tulisi pilata joidenkin kamalien 225/50/17, 235/40/18 tai jopa 235/35/19 (huh huh!) renkaiden takia, uhrata ulkonäön alttarilla, en voi ymmärtää!.

        Tuo 2.0d on muuten mielestäni ehdottomasti järkevin moottori valinta uuteen v70:een: melko edullinen hankinta hinnaltaan, riittävän suorituskykyinen ja kohtuu pienikulutuksinen..tosin kyllähän sitä d5 awd:kin on tullut jo mietittyä!.


      • toinen kirjoittaja
        pitäydy 16-tuumaisissa kirjoitti:

        Järkipuhetta sinulta, ei niistä isommista renkaista, vanteista ja madalluksista mitään hyötyä ole suomen nopeusrajoituksilla ja huonokuntoisilla teillä, ovat kaiken lisäksi perhanan epämukavat ajaa (vetelevät, meluisat, vesiliirto herkemmässä, kuluminen nopeampaa) ellei sitten ulkonäkö aja kaiken järjellisen toiminnan edelle, ja niinhän monella näyttää ikävä kyllä käyvän...

        Mielestäni Volvot (lukuunottamatta muutamia sporttimalleja /R/, enkä nyt tarkoita sporttimallilla sitä V70:sta 2,4/2,5 Turboa 200/220 heppaisena) ovat nimenomaan aina suunniteltu letkeiksi ja leppoisiksi matka-autoiksi/perhe autoiksi, joilla tarvittaessa ohituksetkin onnistuvat turvallisesti, ja siinä ne ovatkin aina olleet parhaimmillaan: hyvät tilat, leppoisa (pehmeähkö) jousitus (v70/s80), hyvät penkit, vaimea sisämelu ja hyvät stereot..siis kaiken kaikkiaan mahtava peli leppoisaan pitkänkin matkan kruisailuun.

        Miksi siis nämä mahtavat ominaisuudet, joista Volvo tunnetaan, tulisi pilata joidenkin kamalien 225/50/17, 235/40/18 tai jopa 235/35/19 (huh huh!) renkaiden takia, uhrata ulkonäön alttarilla, en voi ymmärtää!.

        Tuo 2.0d on muuten mielestäni ehdottomasti järkevin moottori valinta uuteen v70:een: melko edullinen hankinta hinnaltaan, riittävän suorituskykyinen ja kohtuu pienikulutuksinen..tosin kyllähän sitä d5 awd:kin on tullut jo mietittyä!.

        Moro!

        Kirjoitin tuon toisena olevan viestin, missä ehdottelin niitä 19" valsseja.

        Mukavuus on tietenkin suhteellinen asia ja 16" vanteet korkean profiilin renkailla ovatkin varmasti mukavat rauhallisessa ajossa. Itselläni on S60:ssä 19" tuumaiset vanteet alkuperäisen sport-alustan (vakiona T5:ssä) kanssa. Voisin epäillä, ettet ole koskaan ajanut Volvoa matalaprofiilirenkaiden ja sport-alustan kanssa kun tuollaisia kirjottelet. Auto ei todellakaan ole mikään kelkka, vaan yllättävän hyvä ajaa. Oikeassa olet siinä suhteessa, ettei niistä merkittävää hyötyä ole muuta kuin ulkonäön kannalta, mutta ei niistä kyllä minulle haittaakaan ole ollut.

        Itselläni tulee kilometrejä 20tkm vuodessa, eli noin puolet kesällä ja puolet talvella (talvirenkaiden koko 225/45/17). Kesä ja talvirenkaiden välillä ei ole mitään eroa mukavuuden kannalta, vaikka kokoero onkin iso. Suosittelisin lämpimästi koeajamaan vaikka autoliikkeessä sport-alustalla olevaa Volvoa, niin yllättyisit varmasti. Mitään 60mm madaltavaa tarvikealustasarjaa minäkään en ostaisi, mutta ei kannata teilata muiden mieltymyksiä jos itsellä ei ole kokemusta.


      • Maataloustraktori ym. Nimittelyä Volvolle löytyy mutta mikä on totuus?Ostin V70N T5 250hv vakiona. Saa pienellä laitolla n.300hv ja vääntöä yli 400nm. Poikani leikillään irvisteli,ettei ikinä osta maataloustraktoria!!Nyt pojallani on samanlainen Volvo T5 ja kyllä on hyvä auto(pojan kommentti).Kaverilla 528 BMW ja hopealle jäi ja toisella kaverilla MB 420 ja sama juttu.Siis autoa on lievästi piristetty ja minulla kulkee Vaimo ja 2 koiraa sekä Pojallani,Vaimo 1 lapsi(toinen tulossa).Autojen hinnat on nyt alhaalla ja tavaraa riittää! Olin MB miehiä mutta mieli on muuttunut Volvon myötä,johon olen todella tyytyväinen.On kyllä vielä Coupe MB millä saadaan cruisailla kesällä ja nauttia siitä! En ryve rahassa mutta liikun paljon ja auto on tärkeä ja toimiva sellainen sekä myös turvallinen.SE ON VOLVO!(ja mb)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe