Missä kaikki IT-alan työttömät luuraa? yritän etsiä työntekijöitä erilaisiin tehtäviin ja vaikeaa on. Työpaikkoja on paljon auki täällä helsingissä, voisiko olla niin onnellisesti että työttömät on työllistyneet.
IT-alan työttömät
16
4568
Vastaukset
- gfdgfdg
maksa kunnon palkka niin alkaa löytymään....
- haaa
tee joskus kunnolla työsi niin kyllä minä ja asiakkaat maksamme palkkasi...
- pyörittelet
haaa kirjoitti:
tee joskus kunnolla työsi niin kyllä minä ja asiakkaat maksamme palkkasi...
Rekryfirmaako pyörittelet?
Tänä päivänä on niin paljon rekryfirmoja 'palkkamassa' työntekijöitä että ijan naurattaa.
Rekryfirmat eivät vie IT-alan tekeijää eteenpäin ja se on tosi. Parempi on perustaa oma firma ja pistää eurot omaan taskuun.
Oon kotkas
- IT hemmo
ne luuraa eivätkä ole työttömiä.
No kyl ne takas tulee kun it alkaa maksaa palkkaa... Valmistuin datanomiksi 2006 ja nyt luen tietojenkäsittelyn ammattitutkintoa ja haen kiivaasti töitä samalla....Mihin pitäisi ottaa yhteyttä että työnhakija ja työnantaja kohtaisivat minun tapauksessani
- TippaInssi
Ikävä kyllä IT-alalla ei palkata töihin enää viisikymppisiä.
- -K-
Oulussa ainakin IT-työvoiman tarjonta ylittää reippaasti kysynnän. Hakijat kilpailevat kuka tekee pienimmällä palkalla.
Tässä olisi hyvä sauma perustaa sivutoimistoja pääkaupungin ulkopuolelle tai tarjota ammattilaisille etätöitä. Internet ja virtuaalitoimistot on jo keksitty. Jaksankin ihmetellä miten tätä tilannetta ei kukaan hyödynnä.
Miksikö eivät muuta sinne töiden perässä? Neliöhinnat ovat täällä kolmasosan Helsingistä ja työmatka on 10 minuuttia. Monilla on perhettäkin, jolla omat työnsä ja koulunsa jne.- Raipppa
Itsekin olen asiaa paljon pohtinut. Totuus on se, että työt tehdään siellä missä asiakkaat ovat. IT-alalla suuri osa työstä on projektityötä, jossa osa työstä tehdään asiakkaan tiloissa ja on paljon face-to-face kontakteja. Kehitys menee yhä enemmän "ketterään" suuntaan, jossa speksejä ei tehdä (ei voi lähettää toiselle puolelle Suomea speksejä ja sanoa, että tehkää tuo). Ja jos homma speksataan kunnolla, niin ne speksit kannattaa lähettää jonnekin vinkuintiaan eikä pohjoiseen. Tuotekehitystyötä voi ehkä paremmin hajauttaa, mutta siinäkin on tuo vinkuintia-ilmiö.
- perär.
Raipppa kirjoitti:
Itsekin olen asiaa paljon pohtinut. Totuus on se, että työt tehdään siellä missä asiakkaat ovat. IT-alalla suuri osa työstä on projektityötä, jossa osa työstä tehdään asiakkaan tiloissa ja on paljon face-to-face kontakteja. Kehitys menee yhä enemmän "ketterään" suuntaan, jossa speksejä ei tehdä (ei voi lähettää toiselle puolelle Suomea speksejä ja sanoa, että tehkää tuo). Ja jos homma speksataan kunnolla, niin ne speksit kannattaa lähettää jonnekin vinkuintiaan eikä pohjoiseen. Tuotekehitystyötä voi ehkä paremmin hajauttaa, mutta siinäkin on tuo vinkuintia-ilmiö.
jonka joku poliitikko runttasi älykkäänänä äijänä Rovaniemelle aluepolitiikan nimissä.
- Vissi ero
Ihmetyttää nuo vihjailut työvoimapulasta. Tottahan toki on pulaa henkilöistä jotka korjaavat muutamassa viikossa puolen vuoden aikana täysin sössityn projektin. Onko tässä tapauksessa kysymyksessä "työ" vai joku muu tehtävä?
Itse olen kyllästynyt firmojen esittämään rekryshowhun jossa lupaillaan kaikkia mahdollisuuksia ja työntekijän mahdollisuutta vaikuttaa tehtäviinsä. Todellisuus on sitten toista. Selvität ja setvit toisten päin persettä vetämiä projekteja yrität saada minimiajassa selvitettyä miten päin persettä mennyt projketi muka oikaistaan.
Hyi hitto! - mitkä työtehtävät
No kerro tarkemmin mikä firma, mikä työtehtävä ja mikä palkka? Vai etsitkö ilmaista työtöntä ja tukityöllistettävää, jonka saa 6kk valtion varoista?
- (sh)it-alalla
Jospa vika on paikkakunnassa. Ota huomioon, että noin 90 prosenttia suomalaisista asuu Helsingin ulkopuolella.
- Etelässä
Sillä ei ole mitään merkitystä missä Suomen populaatio pääosin asuu. Se, että IT-alan hommista
suurin osa on pk-seudulla on merkitystä.
Ja paska fiilishän täällä on töitä tehdä. Firmoissa yli puolet on jostain vitun savosta tai
pohjanmaalta ja pieni osa alkuperäisiä pk-seutulaisia.
Eihän tuollaisesta tule mitään. "Muuttajat" ajattelevat kaiholla rakasta kotiseutuaan ja työn jälki on sen mukaista. Samalla nysväävät omissa kuppikunnissaan ja vielä väittävät ettei työpaikalla ole sosiaalista.
Oliskin todella järkevää että savolaiset sun muut maalaiset työskentelisivät omissa maakunnissaan niin eivät tulisi niitä ongelmia tänne päin Suomea lykkäämään. Siitä vaan mun puolesta sateliittifirmoja pitkin maakuntia.
Kaikella kunnioituksella, mutta kyllä Helsinki on helsinkiläisten. - --------------
Etelässä kirjoitti:
Sillä ei ole mitään merkitystä missä Suomen populaatio pääosin asuu. Se, että IT-alan hommista
suurin osa on pk-seudulla on merkitystä.
Ja paska fiilishän täällä on töitä tehdä. Firmoissa yli puolet on jostain vitun savosta tai
pohjanmaalta ja pieni osa alkuperäisiä pk-seutulaisia.
Eihän tuollaisesta tule mitään. "Muuttajat" ajattelevat kaiholla rakasta kotiseutuaan ja työn jälki on sen mukaista. Samalla nysväävät omissa kuppikunnissaan ja vielä väittävät ettei työpaikalla ole sosiaalista.
Oliskin todella järkevää että savolaiset sun muut maalaiset työskentelisivät omissa maakunnissaan niin eivät tulisi niitä ongelmia tänne päin Suomea lykkäämään. Siitä vaan mun puolesta sateliittifirmoja pitkin maakuntia.
Kaikella kunnioituksella, mutta kyllä Helsinki on helsinkiläisten.Niinkö helppoa se onkin hoitaa työvoimapolitiikkaa? On järkevää laittaa porukka työskentelemään omiin maakuntiinsa. Miksei poliitikot ole jo keksineet moista?
Ehkä sinutkin otettaisiin mukaan työyhteisöön jos ei olisi naama kuin norsun vittu. Kaikella kunnioituksella.
- kunhan
kerithään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä722104- 1291416
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321403- 1431092
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten364893Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673