Heippa,
Mitäs mielipuolta olette wc-maksuista yleisillä paikoilla? Olen itse ajatellut niiden olevan kohtuuttomia. yleensä 1 e =n.6 entistä markkaa, huh huh. Ennen maksoi n. 1 mk tai 50 penniä. Kyllä me vaan maksetaan turhasta. Pakko on toisinaan mennä yleisiin, esim rautatieasemalla tai linja-autoasemalla. t:mira-ley :/
wc-maksut
7
410
Vastaukset
- tässäkin
On se kauheaa juu.
Pitää kotona jo miettiä nesteytyksen määrää, minä olen sellainen seula jotta pitää olla rutikuiva jotta lähtee muutamaksi tunniksi kaupungille jos meinaa että säästyy vessareisulta.
Turun kaupungin kirjaston vessaan pääsee kirjastokorttia vinguttamalla.
Turun Stokkan yläkerran kahvioon ainakin pääsee ilman euroja.
Hansassa on muutama muukin kahvio jonka vessamaksu on vain 20 senttiä.
Kun pitäisi juoda kuppi kahvia jotta päsisi ilmaiseen vessaan ja kierre on valmis! :)
Voin kertoa että olen oveluuden huipentuma!
Kamala veeseehätä yllätti juuri Kelan kohdalla.
Menin viekkaana sisään ja olin tutkivinani niitä esitteitä ja livahdin samalla vessaan.
Monta kertaa tuo ei onnistu, mutta olin kaikessa hulluudessani tuohonkin tyytyväinen.
(tämä ei tapahtunut Turussa.)
Kumminkin se ottaa pattiin kun tietyn marketin vessan automaatti nielaisee 50 sentin eikä avaa ovea.
Siinä sitten pyydät neuvonnan typyltä oven aukaisua,joka on hieman epäluuloinen, luulee sinun narraavan.
(huokaus).- Jösses
Kun kerran Turusta puhuit. Tuli mieleem se kerta useita vuosia sitten. Keskellä päivää, olin juonut aika reippaasti aamulla ja ihan kauhea kusihätä Tais olla Yliopistonkadulla. Oli kaks vaihtoehtoa: joko housuun tai lähimpään vessaan. Ei passannut ruveta horottelemaan kadunkulmaankaan. Lähin ovi oli kultasepänliike. Avasin oven ja nolona kysyin tiskin takana seisovalta vanhemmalta mieheltä: saanko käydä vessassa. Hiukan hämillisenä tai olisko huvittuneena katteli mua. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, ei tarvinnut kusta housuun.
- ...ngg
markka-aikaan vessatkin haisivat ja luukku-mummot
olivat tosiaan luukkumummoja.
Nyt ne voidaan pitää huomattavasti siistimpinä ja
sitruunanaamat ovat hävinneet.- mira-lay
Hei,
tosiaankin, en tullut ajatelleeksi tuota näkökulmaa. Jotkut vc:t ovat saaneet uuden lookin ja tilaa on tullut lisää...mutta kuitenkin jostain "likaisista koloista" saa edelleenkin maksaa sen 1 e. riippuu varmaan siitä missä päin paikka on tai siis millä paikkakunnalla ja onko resursseja tehdä uutta...Kiitos vastauksesta. t:mira-lay :)
On ilo maksaa jos paska ei haise, eikä wc-paprut takerru kengän kantoihin.
Musiikista ei niin väliä.- Valitut Palat
helmikuun numerossa kerrotaan, että Japanissa on kehitetty wc, jossa pytty lämmittyy ja laulu soi. Lattia lämmittää vielä pytyllä istuvan jalatkin.
Hävittääpä vielä hajutkin.
Siitä voisi jo sen euron maksaakkin, jos olisi yleisenä wc:nä tuollainen.
Vaan täällä se ehkä sotkettaisiin ja saataisiin epäkuntoon .
- Jermuxi tms.
Mä olen sitä mieltä, että 5 euroo vaan hinnaksi, niin ei ole jonoja ja vois odottaa siistiä paikkaa käyntikerralleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392942Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs332767100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482413Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo432027Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks211994Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581760- 431652
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371520- 451443
- 261291