nelosille nimi!

äiti4x

on erittäin harvinaista saada suomen oloissa neloset! Mutta mepä saimme! Olen onnellen olen aina halunnut neljä lasta ja pelkään synnyttämistä yli kaiken. miehelläni on kaksi siskoa, eli sieltä puolelta geenit periytyvät. olemme miettineet nimiä, nyt kaksi viikkoa, ja mikään ei kolahda molempiin ja sama vanha klisee haluamme samanlaiset nimet, emme välttämättä samalla kirjaimella alkavaa, mutta se olisi hauska. Lisäksi jos täällä on ihmisiä, joilla on neloset niin pyytäisin teiltä hoitovinkkejä. Olen yksin lasten kanssa kolmen viikon kuluttua kaikki päivät! tarvinko hoitajan? sukunimemme on lyhyt ja suomalainen.

35

3103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinka

      Niin, että helpompi olisi keksiä, kun sukupuolet tietäisi. :) Onnea teille!

    • äiti4x

      onnitteluista unohdin tosiaan mainita, että meillä on siis kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. kiitos huomautuksesta. Se jäi huomioimatta kun pötkö heräsi päiväunilta.

    • hile

      Monisikiöinen raskaus ei voi miehen puolelta periytyä, sillä naisella tarvitsee irrota monta munasolua yhtä aikaa jotta tulee monisikiöinen raskaus (omassa suvussasi tulisi olla tällaisia). Siittiöihin nuo geenit eivät vaikuta, siis ei tule supersiittiöitä jotka munasoluja jakaa kahtia tms. Lapsille saattaa kyllä taipumus periytyä (tytöille).

      • äiti4x

        mistähän tälläinen ilmiö voisi sitten johtua, koska minun lähisuvussani ei ole edes kaksosia.


      • hile
        äiti4x kirjoitti:

        mistähän tälläinen ilmiö voisi sitten johtua, koska minun lähisuvussani ei ole edes kaksosia.

        Jos on kyse identtisistä kaksosista, se on sattumaa. Jos erimunaisista, se on sitten johtunut joko geneettisestä taipumuksesta (joka tulee kaukaa) tai sitten tullut joku "hormoonihäiriö" eli munasoluja on jostain syystä kypsynyt niin monta kerralla. Et ilmeisesti ole kuitenkaan mitään hormooneja popsinut, sellaisestahan niitä usein tulee. Tuttava odottaa kolmosia koska sai hormoonihoitoa lapsettomuuteen.


    • Sini

      Siru Saania
      Taru Tuulia
      Miro Markus
      Karo Kristian

      Alisa Eerika
      Annika Rosella
      Anssi Petteri
      Antton Elmeri

      Meeri Sofia
      Riina Elisa
      Henri Mikael
      Lauri Samuel

      mitäs mieltä näistä? Pitäskö olla erikoisempia?

      • nimiä

        minusta olisi hyvä antaa mahdollisimman erilaiset yksilölliset nimet. rimmaavista tai samalla kirjaimilla alkavista tulee mieleen tupuhupuluput, mikä on vähän koomista joskus.
        Karla Aurora
        Kiira Laurelie
        Suvi Anni
        Leo Heikki
        Karo Antonius
        Sini Eveliina


      • äiti4x

        nimet ovat oikein kauniita. Tykkään varsinkin noista aalla alkavista, mieheni tosin tykkää noista jotka alkavat eri kirjaimella.


    • minun

      Aada Sofia Milana
      Aava Sinna-Maria

      Arttu Eemil Santeri
      Aaro Einar Samuli

      • äiti4x

        nimet ovat ihanan kauniita ja suloisia, ainut vaan että emme tykkää nimestä. Aaro einar Samuli.


    • mamma

      mutta ehdotus kuitenkin:

      Siiri Marjut
      Senja Mirjami
      Sampo Mikael
      Sauli Markus

    • ..korteni kekoon :-)

      Julia Karoliina
      Jessika Katariina
      Joona Oskari
      Juuso Elmeri

      • äiti4x

        näihin nimiin heti, paitsi, jessicaa emme voi antaa kun siskoni nimi on jessica, mutta mieheni taas ei voi kuulemma tykätä Joonasta.


    • Maria

      Veeti Viljami, Ville Valtteri, Vilma Maria ja Venja Eerika (=

      • nimihirviö

        kolme ensimmäistä oikein mukavia. yhdeltä sivustolta vain luin, että venja- nimi on POJAN nimi! sopisi mielestäni kyllä paremmin tytölle...


      • kirsikka
        nimihirviö kirjoitti:

        kolme ensimmäistä oikein mukavia. yhdeltä sivustolta vain luin, että venja- nimi on POJAN nimi! sopisi mielestäni kyllä paremmin tytölle...

        Munkin mielestä sopis kyllä paremmin tytölle!...Väestörekisteristä katsoin,ja tänä vuonna kastettu yksi poika Venja,muuten on molempia sukupuolia...tosin enemmän poikia.
        Mut varmaan olis kivempi,jos nimi olis selvästi tytön nimi (= Esim. Veera,Vera,Verna...yms.


      • äiti4x

        Veeti Viljami ja Ville valtteri ovat oikein ihania nimiä, mutta sitten jos laittais Vilma Eerika niin puuttuuu vielä yksi nimi.


      • Suvi
        äiti4x kirjoitti:

        Veeti Viljami ja Ville valtteri ovat oikein ihania nimiä, mutta sitten jos laittais Vilma Eerika niin puuttuuu vielä yksi nimi.

        Jatkoksi sopisi vaikka Verna. Jos muita haluaa vaihtaa, niin hyviä poikien nimiä olisivat mm. Väinö, Veino, Vilho, Viljo ja Valto. Ja tyttöjen nimiä mm. Viola, Velma, Vilja ja Viia. Oma suosikkisarjani näistä olisi Valto, Veino/ Vilho, Velma ja Vilja.


      • virpi
        äiti4x kirjoitti:

        Veeti Viljami ja Ville valtteri ovat oikein ihania nimiä, mutta sitten jos laittais Vilma Eerika niin puuttuuu vielä yksi nimi.

        Venla Emilia, Viivi Elina, Viivi Mari


      • Maria
        äiti4x kirjoitti:

        Veeti Viljami ja Ville valtteri ovat oikein ihania nimiä, mutta sitten jos laittais Vilma Eerika niin puuttuuu vielä yksi nimi.

        Veera Maria tai Verna Maria (=


    • äityskä

      no tässä teille nimivaihto ehtoja toivottavasti ois apua!!!!!

      noniin:
      jonne,jonna,jaro ja janika
      saara,sara,satu ja sami
      iida,iina,iiro ja ilmo
      markus,maija,laila ja miika
      teemu,aamu,tuomas ja aurora
      mimmi,minna,mirja ja mikael


      toivottavasti noista nimistä ois apuu....
      mun mielestä noin on ihania nimiä...en tiiä teistä!!

      • sivullinen

        Noista vaihtoehdoistasi Sara ja Saara sisarusten nimiksi on aika huonot. Ne on liian samanlaisia nimiä. Kutsuttaessa ei välttämättä erota kumpaa huutaa: "Sara, Saara". Muutenhan nuo on iahn OK. Joo, tuo Aamu ja Teemu... Oot tainnut katsoa Salattuja Elämiä? :-)


    • Suvi

      Martta, Mirkka, Mortti, Markku
      Katri, Meeri, Lauri, Henri
      Tuuli, Pilvi, Tuisku, Pyry
      Martta, Kerttu, Antti, Pentti
      Mette, Miitta, Mikko, Matti
      Selma, Elsa, Vilho, Elmo
      Katri, Petra, Mitro, Atro
      Selina, Milena, Julius, Elias
      Hinni, Fanni, Onni, Lenni
      Nita, Sina, Miro, Jiri

    • taas

      Taas yksi keksitty syntymätarina. Jos teille olisi neloset syntynyt, siitä olisi kyllä saatu lukea lehdistä. Ja jos olisit jo kotona niiden kanssa, et edes kyselisi, selviätkö kenties yksin kolme viikkoa. Et selviäsi edes miehesi kanssa kahden siinä vaiheessa, kun lapset ovat voimistuneet niin paljon, että pääsevät sairaalasta kotiin. Ja neloset olosuhteiden pakosta syntyvät niin pieninä ja hauraina, että ne hätäkastetaan (paitsi jos ette kuulu kirkkoon).

      • mitä siitä?

        No eihän siitä kannata välittää, että onko tuo nelosten syntymä totta vai ei. Täähän on vain pelkkä keskustelupalsta, ei sen kummempaa. Ja ihmiset haluavat keksiä nimiä, annetaan niiden keksiä.

        Enemmän inhoan tyyppejä, jotka joka väliin kirjoittelevat "provo, provo!" Mitä siitä?
        Omiin viesteihini on kirjoiteltu monta kertaa: "Provo!" Täh? Se ärsyttää, kun on ihan totta kirjoittanut. En harrasta mitään keksittyjä juttuja.


      • hile

        Jos äidillä olisi neloset, ei luulisi tuon taipumuksen periytyvän isän puolelta vaan hänelle oltaisiin kerrottu neuvolassa heti oikeaa tietoa. Nelosia syntyy niin harvoin (ja ne rekisteröidään) että niistä kyllä kuulisi.


      • äiti4x

        muuta asumme Ruotsissa vuoden joten olemme Ruotsissa ja mieheni töiden vuoksi ja emme halunneet hätäkastaa lapsia, vaikka ne olisi pitänyt halusimme uskoa, että he selviävät. uskokaa tai älkää minulle on ihan sama!


      • tutkija
        äiti4x kirjoitti:

        muuta asumme Ruotsissa vuoden joten olemme Ruotsissa ja mieheni töiden vuoksi ja emme halunneet hätäkastaa lapsia, vaikka ne olisi pitänyt halusimme uskoa, että he selviävät. uskokaa tai älkää minulle on ihan sama!

        Perehdyin asiaan ja Ruotsissa ei ole kyllä syntynyt tämän vuoden puolella nelosia suomalaisille, ellette sitten ole salaneet henkilötietojanne (tuskin!).


    • äiti4x

      kaikille vastanneille ja lisää ehddotuksia saa lähettää...

    • Iskä ×2

      Nimiä minä en ehdottele; Teille on niitä satanut ja olet tykännyt suurin piirtein samoista kuin minäkin.
      Mutta että neloset! Huh, huh. Meillä on kaksi muksua, mutta niillä on sentään pari vuotta ikäeroa. Aivan tarpeeksi on kahdelle ollut tekemistä niissäkin. Minä olen sentään isyyslomia lukuunottamatta voinut olla töissä. Yksi tuttu sai kaksoset, ja kyllä se sanoi, että niissä oli 'hupinaa'. Entä sitten kun niitä on kaksi kertaa kaksi. Olen kuullut sanottavan, että nelosia ei toivo pahimmalle vihamiehelleenkään. No siinä oli toki huumoria ja kärjistystä mukana, mutta kyllä siinä monta kättä tarvitaan. Tottahan ne pieninä nyytteinä vielä menee, (vaikkei kaikille yhtäaikaa tissiä voikkaan antaa,) mutta jahka ne siitä vähän kasvaa ja alkaa kääntymään, konttimaan, kävelemään...
      Kyllä varmaan tarvitset ainakin yhden hoitajan vähintään aina silloin tällöin jos ei kokopäiväisestikin.
      Kaksosperheillehän on oma järjestökin.

    • taimi

      Juuso Valtteri
      Arttu Johannes
      Maria Henriikka
      Julia Katariina

    • Vasta lukenut

      Näin monen vuoden jälkeen, nyt kun tämän luin, niin mitkähän näiden lasten nimiksi oikein tuli ?

    • asdasdasdasdlollisss

      Kymmenen vuotta kulunut, mitkä tuli nimiksi?

      • Kerttu Leppänen

        Nämä neloset saivat nimeksi:

        Hinni, Nanni, Löllö ja Palli

        Ja tämä on varmaa tietoa, koska tiedän tämän porukan.


    • Mette Katariina
      Miisa Karoliina
      Markus Kasper
      Mika Kristian


      Julia Anna
      Jenni Ilona
      Juho Oskari
      Jere Elmeri


      Aamu Amanda
      Anna Aurora
      Aaro Anton
      Antti Aleksi

      Mia Milla
      Nea Nelli
      Aku Anton
      Leo Lauri

      Jenna Janette
      Julia Jessika
      Janne Johannes
      Juuso Juhani

      Pihla Peppi
      Helmi Henna
      Janne Juuso
      Onni Oliver

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe