Mulla olis vm.2001 renault scenic 1,9dci diesel.
Ongelma olis erg-venttiili (pakokaasun kierrätys), joka olis hajalla vika koodauksen mukaan. Ajoon se vaikuttaa siten että 3000kr jälkeen ei auto enään kiihdy. Uus venttiili maksais 420e (alkuperäinen). Mutta olen kuullut että
korjauksen voisi kiertää tukkimalla pakokaasu kierrätyksen.. Kenelläkään kokemuksia? tai onko muuta vaihto ehtoa kun maksaa vaan korjaus lasku kiltisti? Tai mitä haittaa on jos ei vaihda sitä venttiiliä?
Kiitokset etukäteen!
erg venttiili
tietämätön!
2
2424
Vastaukset
- Skenik
Omasta -02 dci scenicistä otin erg-venttiilin ohjausjohdon liitimen irti. Hyvin vetää ilmankin.
- Juki
Pierburgin valmistamia EGR-venttiilejä tuo maahan ATOY Automotive Espoossa. Uskon, että saat venttiilin tilattua autotarvikeliikkeen kautta heiltä huomattavasti edullisemmin alkuperäistä. Tässä vielä linkki Pierburgin EGR-venttiilien luetteloon, josta löytyy ventttiili muutamaan muuhunkin automalliin.
http://www.ms-motor-service.com/ximages/PDF_Kataloge/pg_aa02_sr_web.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195