UserForm ongelma

Vba-Hupsu

Minulla on userform excelissä, johon tarvitsen listata 10-100 kpl lukuja allekain, joita käytän toisella työkirjan välilehdellä laskentaan. Kuinka on järkevin kerätä käyttäjältä tuollainen syötemäärä? TextBox työkalu olisi sopiva, mutta usean rivin teksti pitäisi saada jaoteltua excelissä jokainen rivi omaan soluunsa, mutta tämä ei onnistu.

Toinen vaihtoehto olisi tietysti käyttää painiketta, mikä avaisi tuon toisen ko. välilehden. Millä komennolla saan näkymään Commandbuttonin napin painalluksella samassa tiedostossa olevan toisen välilehden ja kursorin aktiiviseksi tiettyyn soluun?

Kiitokset avusta jo etukäteen!

1

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TextBox työkalu olisi sopiva, mutta usean rivin teksti pitäisi saada jaoteltua excelissä jokainen rivi omaan soluunsa, mutta tämä ei onnistu
      Onnistuu kyllä Split funktiolla

jälkimmäiseen kyssäriin
      esim taulukko Sheet2 soluun A2 siirrytään

Application.Goto Sheets("Sheet2").Range("A2")

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      3422
    2. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      17
      3131
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      466
      1675
    4. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      130
      1475
    5. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      120
      1421
    6. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      217
      1387
    7. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      552
      1370
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      113
      1315
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      49