Moi, skootterin hankinta on nyt käsillä enkä tiiä kumman ostais. Helkama sc2 on must paljon siistimpi mut Solifer halvempi.Helkamassa vissiin vähemmän vikoja vai onko? Eli kumman ostaisitte ja miks?
Helkama sc2 vs Solifer Export
26
10826
Vastaukset
- joku polkupyörä
niin säästät satasia.
- risoo
Jos jomman kumman noista haluat niin ottaisin Solifer Exportin, koska se isompi kuin Helkama sc2 ja löytyy vähän enemmän tehoja. Linkit : http://www.helkama-motors.com/scooters/sc2/ & http://www.solifer.net/?toiminto=xtr50. Mutta jos haluat kohtuun hyvän/halvan skootterin niin ota joku Keeway niin tulee vähän laadukkaampi peli, hintakaan ei ole paljoa suurempi.
- uusi ostaja
Keewaysta on muutama huono kokemus. Ei oo käsittääksni sen laadukkaampi ainakaa ku Solifer tai Helkama. Meen huomen koittamaan noita jos paikallisilla myyjillä on varastoissaan. Voin kertoa oman koeajo-mielipiteen sen jälkee. Hitto ku toi Solikka on kyl aika pökerryttävän näkönen mut hinta kiinostaa.
- Pösö
uusi ostaja kirjoitti:
Keewaysta on muutama huono kokemus. Ei oo käsittääksni sen laadukkaampi ainakaa ku Solifer tai Helkama. Meen huomen koittamaan noita jos paikallisilla myyjillä on varastoissaan. Voin kertoa oman koeajo-mielipiteen sen jälkee. Hitto ku toi Solikka on kyl aika pökerryttävän näkönen mut hinta kiinostaa.
Jos nyt noista on valittava niin Helkama mutta jos hyvän haluat niin osta Pösö sp2.
- muuten
Pösö kirjoitti:
Jos nyt noista on valittava niin Helkama mutta jos hyvän haluat niin osta Pösö sp2.
onko toi helkama vähän matkittu tosta pösön SF2... on se kato niin vaikeeta keksii jotain omaa...;) no mutta onneksi eron kyllä huomaa ainakin koneesta ja muista laatu osista mitä tos helkamas ei ole...
sattuuko kukaan muuten tietämään mistä sais multivarin tohon SF2:seen??
- moccachino
itelläni on tuo helkama sc1. Siinä oli aluksi sellane vika, että se ei meinannu jaksaa ylämäkeen, mutta takuu toimi hyvin ja skootteri korjattiin (ilmeisesti oli jotain säätämistä venttiileis tai jossai, ei ollu isovika) ja nyt se toimii moitteettomasti. oon kuullu että sc2 ei olis enää niitä vikoja. Soliferista sen verran et mun kaverilla on semmone ja siin on sairaan pieni bensatankki (jotain 2 litraa).
jatkuva tankkaamine käy hermolle. :D- oiuoiu
Mullaki Sc1. Toiminu tosi hyvin.
- ei hemmetti
oiuoiu kirjoitti:
Mullaki Sc1. Toiminu tosi hyvin.
No toinen noista on ihan täys susi eikä varaosat yms toimi olleskaan. Ja toinen pelittää tosi hyvin ja varaosat tulee nopeesti. Käykää koittamassa molempia ni tiiätte kumpi on kumpi.
- cpi
Joo, reilumpaa olis vertailla CPI,Keeway,Helkama välillä. Ne on aika samalla viivalla. Ainaki CPI ja SC2.
- -SC2-
Ite olen nyt ostamassa Helkamaa koska siinä on 2v takuu ilman Km rajaa, tuplaiskarit takana, hydrauliset levarit edessä ja takana, monipuolinen mittaristo ja on tosi siisti!
Lisäksi se Solikka on sama, kuin Baotian, joka levii- moccachino
jeps, mun helkamas ei oo ollu mitään vikoja (paitsi edellämainittu säätöjuttu) ja olen ajellut jotain 4000 kilometriä.
- -SC2-
Nyt sano naapurin Solifer ittes irti totaalisesti. Kone ihan jumissa eikö pyöri vaikka magnetosta kääntää. Tais leikata kiinni kun mittarissa 1600km. Nyt takuut mitataan. Olis syytä saada uus kone takuuna.
- ajettu 8200
Ny on Helkama sc1 skootteril mittarisa 8200km. väräsen viritty mut ei pal. Vikoja ei ol juur ollu. Osta siihen Sloferii Helkaman "Huatian" kone. maksaa joku 200 ja kestää.
- möw
ite hiljan ostin Helkaman sc-2 ja kovasti olen ihastunut alku metreillä! Ja ilonen oon tosta takuusta kun 2-vuotta iman kilometri rajotusta. suosittelen!!
- kesämopedi
Joo entäs hyytyykö mäkiin kun moni on sanonu et se helkama hyytyy? ja onks ollu mitään vikoja? hyvin toiminu? ja ooks ollu tyytyväinen?
- sc1
kesämopedi kirjoitti:
Joo entäs hyytyykö mäkiin kun moni on sanonu et se helkama hyytyy? ja onks ollu mitään vikoja? hyvin toiminu? ja ooks ollu tyytyväinen?
sc1 hyytyy vakiona kun on kuristettu kaasuttimella. Itse ostin power kaasarin ja nyt kulkee tosi hyvin. Sc2 ei hyydy.
- Hartmann
sc1 kirjoitti:
sc1 hyytyy vakiona kun on kuristettu kaasuttimella. Itse ostin power kaasarin ja nyt kulkee tosi hyvin. Sc2 ei hyydy.
Ostin viikko sitten Helkaman sc1 scootterin ja vikoja on tullut muutama.Ensin putosi näyttö polttoaine mittarista sekä kierroslukumittarista.Vika ensin mainittuun löytyi satulan alla oikealla puolella olevassa liittimestä eli tein uudet liitokset ja nyt pelaa sekin.Kiekkomittarille en vielä ole kerennyt tehdä mitään mutta siinä on todennäköisesti sama vika.Voi olla uimurikin?Vaihdoin myös uuden kaasarin ja ero oli aika mahtava.Kulkee ja kiihtyy ihan eri tavalla.Suosittelen tuota power kaasaria .Noista SC1 vioista olisi kiva saada tietoa koska suurin osa niistä on tyyppivikoja.
- Jusa20
Iteki kyllä suosittelen ilman muuta tuota helkamaa noista kahesta ku oon itekki ostamassa tuota sc2. Mistä ootte ostanu ton helkaman ketkä nyt omistatte sellasen ja kuinka on takuu toiminu??
- sc1
mulla nyt 6800 mittarissa ja kerran vaihdettu akku kun starttas laiskasti talvella. Vaihdoin kaasuttimen power kaasariin ja nyt kulkee sen 60-70 km/h riippuen asfaltista.
- mr: kypärä
niin että, onks siinä helkama sc kakkosessa kunnolla tilaa penkin alla vai onko niin ettei sinne mahdu ees kypärä?
- kypärä
Se on ihan siinä ja siinä.. joku kypärä mahtuu ja joku ei. Kaveril on sc2 ja ollaan koitettu.. Mun Apriliaan ei mahdu kypärä penkin alle.
- Kartsa
kypärä kirjoitti:
Se on ihan siinä ja siinä.. joku kypärä mahtuu ja joku ei. Kaveril on sc2 ja ollaan koitettu.. Mun Apriliaan ei mahdu kypärä penkin alle.
Ei sinne Sc2:n penkin alle todellakaan mahdu kypärää. Enkä muuten Helkamaa suosittele muutenkaan, kallis ja huono. Laadukkaampaa löydät halvemmista malleista.
- miksu!
Kartsa kirjoitti:
Ei sinne Sc2:n penkin alle todellakaan mahdu kypärää. Enkä muuten Helkamaa suosittele muutenkaan, kallis ja huono. Laadukkaampaa löydät halvemmista malleista.
no riippuu tosiaan kypärästä, mulla itselläni on Helkama SC2 ja on toiminu moitteettomasti oon ajanu vähän päälle 1800 km se todellakaan ei ole huono ja ylämäetkin on menny helposti ,kannattaa ostaa helkama mielummin ku se solifer se on nimittäi iha pask en suosittele todellakaan.
- EI SOLIFEREJA
Minust ainaki on ihan selkeetä et kumpi kannattaa ostaa:
1) Helkama on nätti mut soliferil en kehtais ajaa (maine kärsis kovan kolauksen).
2) Helkama on tilava ja siinä on lisämatkustajalle kunnon jalkatapit kun taas Soliferinpaska on ahdas ja siinä on pelkästään lainpykälät täyttävät astinlaudat...
3) Ajovaloissa on SUURET erot, helkamassa on teholtaan 35W halogeenipolttimot (2kpl) jotka ovat kirkkaat ja pimeässä TEHOKKAAT, Soliferin 35 watin hehkulankalamppu ja umpio tuottavat epämääräisen valokuvion niin lyhyillä kuin pitkilläkin ajettaessa...
4) Vaikka helkamassakaan bensatankki ei ole kuin 5L niin soliferin tankki kokoa ei ole edes mainittu kyseisen merkin virallisilla sivuilla... että eiköhän se jää sinne alle 3 litraan...
Siinä vähän osviittaa että mitä mieltä meikäläinen on... :)- ..-..
Riippuu Soliferin mallista. Nuo XTR50 ja muut sittarissa myytävät vehkeet saattavat ollakkin (ja ovatkin) täyttä paskaa (Ei edes oikeastaan ole mitään solifereja, vaan baotianeja nuo halppikset). Jos haluut soliferilta jotain laadukkaampaa niin kannattaa katsella 50S tai 50R malleja, tosin 50R hieman kalliimpi mutta paljon paljon hienompi ja tehokkaampi.
- sdflkj
..-.. kirjoitti:
Riippuu Soliferin mallista. Nuo XTR50 ja muut sittarissa myytävät vehkeet saattavat ollakkin (ja ovatkin) täyttä paskaa (Ei edes oikeastaan ole mitään solifereja, vaan baotianeja nuo halppikset). Jos haluut soliferilta jotain laadukkaampaa niin kannattaa katsella 50S tai 50R malleja, tosin 50R hieman kalliimpi mutta paljon paljon hienompi ja tehokkaampi.
Noita 50S ja R malleja saa muuten Turun Konetoimesta alle tonnin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu513746- 1382543
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182521Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151983- 161446
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731347- 1061334
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531053- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21988