Kanin kulut?

Nimetön

Aion ostaa kaksi omaa kania siskon kanssa ja mietimme, paljonkohan niihin kuluu rahaa viikossa?
saisimme kaksi kania ilmaiseksi. mietimme vain ruokakuluja yms. ja haluaisimme tietää lisää kanien hoidosta ym. :)

6

534

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

Viikossa...Hmmm... =)

Kuivikkeet ja heinä: alle 1e
      Pelletti:alle 1e
      Tuoreruoka talvella:3e
      Tuore kesällä:0e

Alle 5e..? Tietysti riippuu mistä eväät ja heinän/kuivikkeen hankkii...!

Käväise ainakin :
      http://www.kaniyhdistys.com/

• kulut.

Mahdolliset lääkärikulut on myös hoidettava. Joko niin, että äiti ja isä on suostuneet hoitaa asian tarvittaessa tai säästämällä. Meillä juuri meni lyhyessä ajassa yli parisataa eläinlääkäriin.

• voi olla kallista
        kulut. kirjoitti:

Mahdolliset lääkärikulut on myös hoidettava. Joko niin, että äiti ja isä on suostuneet hoitaa asian tarvittaessa tai säästämällä. Meillä juuri meni lyhyessä ajassa yli parisataa eläinlääkäriin.

Ei kannattaisi rohkaista (Tania) rohkaista pikkutyttöjä ottamaan kania ... että eihän sen ruoka ja hoito paljoa maksa. Tanialle se ei varmaan maksa sen enempää kun hän on asiantuntija kanin huoltajana.

Mutta lääkärikulut esim. ovat paljon ja kaikesta päätellen, jos ei itse voi selvittää ja tajuta mitä kanin hoito maksaa, ei ole kypsy kanin omistaja. Pellettejä on erilaisia ja ne ovat erihintaisia eri paikkakunnissa.

Vähän niin kuin äiti kyselis, että mitähän vauvalle voi syöttää ja mitä se maksaa? Onko vaatteet ja lelut kalliita? hih hih, ei naurata.

TYTTÖSET HYVÄT lukekaa ensin kaikki mahdollinen tieto kaneista ennen kuin harkitsette ottamista. Se on jo askel omistajana olemisen kypsyyttä. Lukekaa näitä palstoja, eikä kaikkea pidä uskoa oikeaksi tiedoksi. Puput.net on hyvä.

Kaneihin saa/joutuu upottamaan paljonkin rahaa tai sitten jos omistaa kasvimaan ja ison talon missä esim kaneille oma huone(ettei tarvitse johtosuojauksia tehdä, se on joissain asunnoissa hankalaa ja kallista). LISTA ON LOPUTON ja mitä tahansa voi ilmaantua.

Minä olen saanut jo useita satoja euroja kahteen pikkuveijariin uppoamaan ja kaikki ihan hyödyksi ja helpotukseksi itselle ja kaneille.

• tania78
        voi olla kallista kirjoitti:

Ei kannattaisi rohkaista (Tania) rohkaista pikkutyttöjä ottamaan kania ... että eihän sen ruoka ja hoito paljoa maksa. Tanialle se ei varmaan maksa sen enempää kun hän on asiantuntija kanin huoltajana.

Mutta lääkärikulut esim. ovat paljon ja kaikesta päätellen, jos ei itse voi selvittää ja tajuta mitä kanin hoito maksaa, ei ole kypsy kanin omistaja. Pellettejä on erilaisia ja ne ovat erihintaisia eri paikkakunnissa.

Vähän niin kuin äiti kyselis, että mitähän vauvalle voi syöttää ja mitä se maksaa? Onko vaatteet ja lelut kalliita? hih hih, ei naurata.

TYTTÖSET HYVÄT lukekaa ensin kaikki mahdollinen tieto kaneista ennen kuin harkitsette ottamista. Se on jo askel omistajana olemisen kypsyyttä. Lukekaa näitä palstoja, eikä kaikkea pidä uskoa oikeaksi tiedoksi. Puput.net on hyvä.

Kaneihin saa/joutuu upottamaan paljonkin rahaa tai sitten jos omistaa kasvimaan ja ison talon missä esim kaneille oma huone(ettei tarvitse johtosuojauksia tehdä, se on joissain asunnoissa hankalaa ja kallista). LISTA ON LOPUTON ja mitä tahansa voi ilmaantua.

Minä olen saanut jo useita satoja euroja kahteen pikkuveijariin uppoamaan ja kaikki ihan hyödyksi ja helpotukseksi itselle ja kaneille.

Siksi listasin tuohon vain "viikkokuluja". =)

Ja itsestään selvyytenä pidin, että vanhemmat hoitavat lääkärikulut ym...

Mutta totta turiset ! Hyvä pointti !

• kulut

ittelläni menee viikos varmaa jtn 2 tai 3 e viikos varmaa 2 tai en mä sitä voi tietää iskä yleensä ruoan niille ostaa(vaikka joskus oon tarjoutunu itte ostaa mut se ei käyny sille) ja öö kesällä me tehtii 2 heinä seivästä täynnä heinää jolla 2 pupua pärjää ihan hyvin eli heinään ei menny yhtää rahaan eikä puruihin koska iskä yleensä töistä tuo ja kasviksia no jää kaapista yleensä xD ja häkit jos aikoo ostaa 2 eri häkkiä nii jotain 200 e jos ostaa kaupasta ja lääkäri kulut (en oo viä vieny ikinä ei oo ollu asiaa ku puput on ollu terveinä ja hmm hmm ei kai muuta itellä menee kyllä taas 100e kun hankin uuden häkin vanha on jo 5 vuotta vanha ja no joo... mutta itte suosittelen alottelijalle hamsteria (urosta on helmompi käsitellä tai marsua) itellä oli eka marsu)

• kaniperheessä

Meillä kaksi täysikasvuista kääpiöluppaa. Laskin viime kuussa että ostin niille ruokaa n. 5:llä eurolla. Säästöpussi kuivamuonaa, tuoreita porkkanoita. Heinät tosin ostamme isossa köntässä maatilalta, mutta kun sen jakaa kuukautta kohti, ei paljoa maksa. Kalleinta on vessalaatikon kuivikkeena käyttämämme puupelletti, maksaa noin 6 e säkki. Sitä menee aika paljon, ellei halua, että pissa haiskahtaa. Niidenkin hinnoissa eroja.

Kaikkein suurin kulu varmasti muodostuu lääkärikuluista, jos kanit sairastavat. Kertakäyntiin uppoaa helposti 100e, kuten ystäväperheessämme pari viikkoa sitten. Eli yllättäviäkin kuluja voi tulla.

Ja tietenkin alkukustannukset häkkihankintoineen. Itse maksoin kanihäkistä 79e.Pikkuhäkkiä ei kaneille voi hankkia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe