Mulla on yksi uros neitsikka ja jos se joutuu olemaan häkissä se alkaa huutamaan,varsinkin jos ei näe ketään(häkki on käytävällä josta näköyhteys olohuoneeseen) lintu on vapaana pari tunti per päivä.Auttaisiko jos ottaisi kaveriksi tytön, vai huutaisivatko ne yhdessä?!kokemuksia??? koko aikaa lintu ei voi olla vapaana(meillä on 2koiraa,eikä viitsi valvomatta jättää)
neitokakadun seurankipeys
5
939
Vastaukset
- töyhtö*
Totta kai kaveri kilju yksinäisyyttään.Minäkin kiljuisin;(
Naaras ei kilju,se ääntelee paljon hiljempaa ja vähemmän kuin koiras..yleensä ainakin ja meillä myös on näin.
Kaweri kawerille,teet silloin reilusti ystävääsi kohtaan,mutta ihan hiljaisiksi lintuja ei ole tarkoitettukaan.Tsemppiä. - irta
Minkäkokoinen häkki sinulla on? Onhan sopivan suuri ja siellä on jotan puuhasteltavaa linnulle?
Kyllä kaveri varmaan auttaisi, jos lintu on hieman villimpi. Mutta jos lintu hyvin kiintynyt ihmiseen tai jopa riippuvainen voi se kaverista huolimatta jatkaa huutoaan. Mutta kyllä se huuto jossain vaiheessa loppuu, kun ei vastausta kuulu.
Enemmän vapaa aikaa myös! Jos vaan mahdollista kannattaa koiria totuttaa lintuun ja tehdä selväksi että lintu on perheen jäsen eikä sitä satuteta. - juup.........
mutta jos lintu käsitelty paljon aikaisemmin tai jopa käsinruokittu niin tuollalailla syrjään pistäminen on jo aika raakaa lintua kohtaan..
kaveria vaan kehiin niin huutaminen loppuu, neitsikat ovat parvilintuja niin tottakai yksinäisyyttään itkee..- -oo-
Hyvä kommentti! Ja varsinkin sellaiselle, jonka pitää lentää paljon ja parvessa tai parin kanssa. Niinhän niitä toisiakin pitäisi pitää - pareittain. Parin ei tarvitse olla eri sukupuolta netisikoilla. Ne hyväksyvät 98% minkä tahansa samanlajisen kaverikseen.
Ja suuremman häkin yläpuoleel heti verkon tai kalterin päälle lintuvalo tai häkki ikkunan edessä. - Sofffy
Yksinäisyyttään itkee. Enemmän huomiota kaverille :) jos ei voi vapaana jatkuvasti pitää niin häkki mahd. keskeiselle paikalle jotta on ihmisten läheisyydessä paljon. Meidän neiti on lähes kokoajan vapaana ( paitsi silloin kun en itse ole kotona) ja jos menen alakertaankin niin johan alkaa ylhäältä kutsuhuutoja kuulua. :) paljon paljon huomiota näille otuksille. :)
tai sitten se kaveri tosiaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602