Passin irtokannet !!

Siniset samettiset

Moikka!

Mulla on itselläni siniset suomen passin ns.irtokannet ja nyt tarvittaisiin vielä toiset,mutta kun mistään ei nyt niitä vaan tunnu löytyvän.=(. Kirjakaupat ja Tiimarit on kysytty.
Pitääkö vielä käydä poliisiasemalla kysymässä jos siellä myyvät niitä?? Tietääkö kukaan? Mä en nimittäin itse muista mistä kannet silloin joskus ostin kun ovat jo niin vanhat....=(.
Kiitos jos joku vastaa!=)

28

10795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkiksi

      Kannattaisi etsiä laukkukaupoista.

      • Siniset Samettiset

        Hmm...ei tullut laukkukaupat mieleenkään.Teen heti huomenna soittokierroksen niihin ja menen sitten poliisiasemalta kysymään.=).
        Mukavat keväät!


    • Aikanaan

      Omani ostin poliisiasemalta samalla kun kävin noutamassa passini. Tästä on kyllä jo joitakin vuosia aikaa.

    • Ryype

      Se, miksi tarviit passin kannet ei ole mun asia, mutta sanonpahan vaan, että biopassin kanssa ei suositella käytettäväksi minkäänlaisia muovikansia = haittaa sirun lukemista. Poliisilta saa ostaa kansia hintaan 4e ja saa myös passin säilytysohjeet (ILMASEKS).

      • Siniset Samettiset

        tiedosta,taidanpa käydä sitten polliisilla,mutta mä olen käyttyänyt noita kansia jo vaikka kuinka monta vuotta ja käynyt niillä vaikka missä mutta eipä ole tahtia haitannut.=).
        Mukavaa kevättä sulle!=)


      • Suomi-kannet
        Siniset Samettiset kirjoitti:

        tiedosta,taidanpa käydä sitten polliisilla,mutta mä olen käyttyänyt noita kansia jo vaikka kuinka monta vuotta ja käynyt niillä vaikka missä mutta eipä ole tahtia haitannut.=).
        Mukavaa kevättä sulle!=)

        Itse sain samettiset siniset Suomi-passinkannet Matkalehden-tilaajalahjaksi. Eikä ne kannet mitään biopassin lukemista haittaa, se biopassin siru on tietosivun sisällä ja näin ollen kannet luulisi suojaavan sitä enemmän.


      • arconant

        Miten se haittaa lukemista ?


    • world is my oyster

      Hankin minäkin iki-ihanat siniset samettiset kannet punaiselle EU-passilleni. Tuli "tuttu ja turvallinen sinikantinen olo".

      Ja luovuin tästä sinikansihäsästä jo ekalla reissulla: paluumatkalla jenkeistä Muncheniin saapuessani ja siten EU:hun tullessani rajaviranomainen otti passin etukannen ulos lisäkannesta nähdäkseen passin etukannen. Tuota prosessia katsellessani minulle valkeni se pieni fakta, että ei mulla ole oikeutta muuttaa passin ulkonäköä mitenkään. Rajaviranomaiset ovat oikeutetut näkemään passin kokonaan, mukaanlukien etu- ja takakannen.

      Nykyiset passit kestävät niin heikosti käyttöä/kulutusta, että suositan passia käytettäväksi vain reissuilla muualle kuin Schengen-maat UK Sveitsi Islanti alueelle. Kotimaassa ja em maissa on kätevintä käyttää nykyistä henkilökorttia. Ja ennenkuin kukaan alkaa vänkäämään tuon henkilökortin toimivuudesta, kehoitan aloittamaan asiaan perehtymisen esim www.poliisi.fi sivustolta.

      • eri mieltä

        Olen käyttänyt sinisiä kansia nyt 4 vuotta, ja tuossa ajassa olen tehnyt oppaan töitä ja opiskellut ulkomailla eli matkustanut n. 3-6 kertaa vuodessa Euroopassa ja Afrikassa. KERTAAKAAN ei ole niitä kansia otettu pois. Ehkäpä oli joku outo passin tarkistaja kyseessä, minä ainakin avaan passin kuvasivulta ja aina sitä ei edes oteta kädestä pois. Ei sitä tartte kantta katsella että tietää minkä maan passi on kysessä.


      • -eri juttu
        eri mieltä kirjoitti:

        Olen käyttänyt sinisiä kansia nyt 4 vuotta, ja tuossa ajassa olen tehnyt oppaan töitä ja opiskellut ulkomailla eli matkustanut n. 3-6 kertaa vuodessa Euroopassa ja Afrikassa. KERTAAKAAN ei ole niitä kansia otettu pois. Ehkäpä oli joku outo passin tarkistaja kyseessä, minä ainakin avaan passin kuvasivulta ja aina sitä ei edes oteta kädestä pois. Ei sitä tartte kantta katsella että tietää minkä maan passi on kysessä.

        Nykyistä sirupassia ei suositella laitettavaksi PVC-muoviseen koteloon. Kuka tietää onko nämä siniset kannet PVC:tä vai mitä? Paikallisella poliisiasemalla ainakin loppui kansien myynti sirupassien myötä.


    • reissunainen07

      Itse olen ostanut Valokuvausliikkeestä siniset kan-
      net passiini. Punaset eivät miellyttäneet, tuli naa-
      purimaa liiaksi mieleen. Vain kerran tarkastaja on
      yrittänyt repiä passia irti kansista ja reissuja
      takana ainakin 10 sinikantisella. Sirupassiin en ota
      kantaa...

    • Heppuli-6

      Passin nahkaisia kansia saa liikkeistä mitkä myyvät esim lompakoita ja laukkuja. Lähinnä siis nahka-asuste liikkeet.

      Kansia oli ainakin mustia ja sinisiä. Siniset oli jonkinlaisia kopioita vanhan sinisen passin kannesta.

      Kansien aiheuttamista ongelmista en tiedä, mutta olen nähnyt että jotkut rajaviranomaiset ovat pyytäneet matkustajaa poistamaan passin kansista ennen kun ovat ottaneet passin vastaan tarkistettavaksi. Tosin voi olla harvinainen yksittäistapaus??

      • pasiprika

        Mikä siinä on niin älyttömän kamalaa jos joutuu ne kannet ottamaan pois? Ei luulisi olevan suuri vaiva..


    • Nescimo

      Luulisi että joku valokuvaamo myy, jos ne kerran tekeekin passikuvia? Tai ainakin kaiken maailman kehystä ja albumia on varastossa.
      Joskus itsekin etsiskelin sinisiä kansia, mutta ilman olen pärjännyt toistaiseksi. Ajattelin tosin jossain vaiheessa että aloitan noiden passinkansien keräilyn (erikoinen matkamuisto), mutta se osoittautui yllättävän vaikeaksi haasteeksi noin reissunpäällä ollessa. Sain kuitenkin Norjan ja Venäjän kannet, siitä on hyvä jatkaa :D

      Netin kauttakaan ei meinaa kansia löytyä.
      -nescimo

      • Carvin

        Helsingissä olen ostanut irtokansia Suomalaiset kirjakaupasta sekä nahkaa ja laukkuja myyvästä liikkeestä (en tiedä nimeä) Fredalta, Uudenmaankadun ja Iso-Roban välisessä korttelissa, lähempänä Robaa, kolmosen ratikkapysäkin kohdalla.

        Olen käyttänyt kansia jatkuvasti, koska niiden välissä säilyy myös kansainvälinen rokotustodistus. Kertaakaan ei ole kukaan ottanut kansia pois, vaikka siitäkin on varotettu. Eivätpä ole haitanneet passin lukua.


      • kipinkapinkopin
        Carvin kirjoitti:

        Helsingissä olen ostanut irtokansia Suomalaiset kirjakaupasta sekä nahkaa ja laukkuja myyvästä liikkeestä (en tiedä nimeä) Fredalta, Uudenmaankadun ja Iso-Roban välisessä korttelissa, lähempänä Robaa, kolmosen ratikkapysäkin kohdalla.

        Olen käyttänyt kansia jatkuvasti, koska niiden välissä säilyy myös kansainvälinen rokotustodistus. Kertaakaan ei ole kukaan ottanut kansia pois, vaikka siitäkin on varotettu. Eivätpä ole haitanneet passin lukua.

        Valokuvaamosta minäkin ostin siniset kannet aikoinaan meidän perheelle. Kansien "takataskussa" on Eurooppalaisen matkavakuutuskortti ja FinnairPlus-kortit.


      • nahkatyöntekijä
        kipinkapinkopin kirjoitti:

        Valokuvaamosta minäkin ostin siniset kannet aikoinaan meidän perheelle. Kansien "takataskussa" on Eurooppalaisen matkavakuutuskortti ja FinnairPlus-kortit.

        Valmistamme nahkaisia passin irtokansia, yrityksessämme Espoossa.
        www.nahkatavarat.com


    • Nahkasuojat

      Kauttamme upeat kohonahkarelief -tuotteet. Nahkaiset passinkannet upealla koho leijonavaakunalla. 100 % nahkaa ja 100 % valmistettu Suomessa.

      (PVC muovia ei saa olla passin läheisyydessä.)
      email: [email protected]

    • Kidpass

      Vaaleanpunaisia lasten passinkansia / suojuksia osoitteesta www.kidscorner.fi

    • SuuriJa Mahtava

      Unohtakaa jo tuo punapelko. Ei teitä kommunisteiksi luulla vaikka on punaiset passinkannet

    • Nyt niitä taas saa..

      Kotimaiset nahkaiset passinkannet, joissa Leijona Vaakuna kohonahkakuviolla on pientä arjen ylellisyyttä!

      Jokainen passintakastaja on kehunut upeita uusia sirupassejamme sekä kauniita pehmeänahkaisia kansia. Jokaisella perheenjäsenellä on oman väriset kannet, tunnistaminenkin helpottuu huomattavasti.

      Mikä onkaan kivempi lahja ihmiselle, jolla on jo kaikkea!!

      Saatavilla hyvinvarustetuista valokuvaus- ja suutariliikkeistä.

      • Reissuli

        Kiitos hyvistä vinkeistä. Itselläni ollut mustat suomi-kannet ainakin 20v eikä kertaakaan ole tarvinnut sen kummemmin idässä kuin lännessäkään poistaa niitä. En pelkää punasita tai muutakaan väriä. mutta irtokannnet on kätevät maihin nousukorti ja rokotus korti säilyttämiseen matkan aikana. joissain maissa tarkastetaan samalla rokotukset. Ja näin kortti kulkee mukavasti mukana.
        Puolisolle etsimässä myös suojakansia samasta syystä.


      • hölmöäeikö
        Reissuli kirjoitti:

        Kiitos hyvistä vinkeistä. Itselläni ollut mustat suomi-kannet ainakin 20v eikä kertaakaan ole tarvinnut sen kummemmin idässä kuin lännessäkään poistaa niitä. En pelkää punasita tai muutakaan väriä. mutta irtokannnet on kätevät maihin nousukorti ja rokotus korti säilyttämiseen matkan aikana. joissain maissa tarkastetaan samalla rokotukset. Ja näin kortti kulkee mukavasti mukana.
        Puolisolle etsimässä myös suojakansia samasta syystä.

        Ostin huhtikuussa Suomalaista tekoa olevat oikeata nahkaa olevat siniset passinkannet.Munkkivuoren Suomalaisesta kirjakaupasta, 24,5€ kpl, 2kpl 30€ muistaakseni.


      • passia ei tarvita
        hölmöäeikö kirjoitti:

        Ostin huhtikuussa Suomalaista tekoa olevat oikeata nahkaa olevat siniset passinkannet.Munkkivuoren Suomalaisesta kirjakaupasta, 24,5€ kpl, 2kpl 30€ muistaakseni.

        kuin Usa ja Itämaat. Hankala kuljettaa muutenkin ja vielä lisäkannet.

        Eu-henkkarilla vaan ja se mukana aina.
        http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=15711
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Passi


      • 14 + 19 =

    • USA #1
    • Pitkästäaikaa

      Saako nykyään ostaa kannet poliisilaitokselta?
      Hinta?
      Kaikki, keneltä kysyin, olivat tilanneet kiinakaupoista.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe