Kolanen ja Räihä

Puoluepukarit ulos käräjäoi...

Pääministerin yksityiselämän loukkausta koskevan jutun ratkaisivat Vanhasen tappioksi kaksi kunnallispoliitikkoa, Helsingin Sosialidemokraatit ry:n varapuheenjohtaja Risto Kolanen ja Tilkan Kokoomus ry:n puheenjohtaja Antti-Jussi Räihä.

On roskapuhetta väittää, etteikö politiikalla ja lautamiesten poliittisella taustalla olisi ollut vaikutusta jutun lopputulokseen. Jos tämä herra Räihää loukkaa, niin voi voi. Se kun sattuu olemaan minun mielipiteeni, ja minulla on sananvapauden mimissä oikeus sanoa tämä, myös julkisesti.

Samoin minulla on oikeus sanoa julkisesti ääneen, niin ikään sananvapauden nimissä, että herrojen Räihä ja Kolanen laatimat tuomion perustelut olivat uskomattominta pötyä, mitä olen pitkään aikaan lukenut.

"Jos hyväksyttäisiin sellainen kanta, että normaalin kanssakäymisen yhteydessä toisen ihmisen yksityiselämästä saatu tieto olisi osa tiedon saajan omaa yksityiselämää, ja sitä kautta rajoituksetta levitettävissä, perustuslain yksityiselämän suojan turvaava säännös menettäisi suurelta osalta merkityksensä."

Tässä on asian ydin, ja tämän pitäisi mahtua jokaisen normaalijärkisen, myös herrojen Kolanen ja Räihä päihin.

7

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jos tämä herra Räihää loukkaa, niin voi voi. Se kun sattuu olemaan minun mielipiteeni, ja minulla on sananvapauden mimissä oikeus sanoa tämä, myös julkisesti."

      Et olisi kovinkaan väärässä jos ilmoittaisit oman nimesi yhtä reippaasti kuin syytöksesi kohteiden nimet.

      • ole julkisessa tehtävässä

        mutta Kolanen ja Räihä ovat.


      • ole julkisessa tehtävässä kirjoitti:

        mutta Kolanen ja Räihä ovat.

        "En minä
        ole julkisessa tehtävässä"

        Vai niin, mutta siitä meillä nyt ei ole edes teoreettista mahdollisuutta tulla vakuuttuneiksi.


      • siitä ylipäänsä
        JU1PP1 kirjoitti:

        "En minä
        ole julkisessa tehtävässä"

        Vai niin, mutta siitä meillä nyt ei ole edes teoreettista mahdollisuutta tulla vakuuttuneiksi.

        pitäisi tulla vakuuttuneeksi? Tämä on sananvapautta hyvä mies! Juuri sitä, jota Kolanen ja Räihä puolustavat.


    • Rune Berg

      Juuri näin.

      Tällaiselle tavalliselle tallaajalle on järkytys huomata, että käräjäoikeuden jäseniksi tulee tähän tapaan valituksi täysverisiä puoluepukareita. Miten mukamas tällainen tuomioistuin voi olla puolueeton? Sehän on jo määritelmällisesti mahdotonta!

      Järjestelmää on ehdottomasti pikaisesti muutettava, ainakin lautamiesten valintaperusteiden osalta.

      • onneksi

        lautamiesjärjestelmä on uusimisen alaisena, kuten moni tietääkin. On aivan turhaa vakuuttaa, että lautamies olisi puolueeton, koska on yleinen tieto, että ne paikat jaetaan puolueden kesken. Ei siihen pestiin pääse jos ei ole puolueen kannattaja ja mahdollisesti jäsenkirja.
        Minulla on muutama tuttu lautamies eri puolilla suomea ja kaikki ovat puolueiden kirjoilla ja niiden kautta valittuja.


    • UUTINEN HESARIN 2.SIV. 8.3.08: "PÄÄOPPOSITIOPUOLUEEN AKTIIVINEN VAIKUTTAJA,SDP:N HELSINGIN PIIRIN VARAPUHEENJOHTAJA,PUOLUEESSAAN AKTIIVINEN KESKUSTELIJA RISTO KOLANEN ÄÄNESTI VAPAUTTAVAN KANNAN PUOLESTA." ÄSKEN RUUSUS-VANHAS-KÄRÄJILLÄ.

      TUOHAN OLI JA ON TÄYSIN EPÄREILUA! NOIN EI KUKAAN KUNNON MIES MENETTELIS! RÄIHÄN ANTUN JA ERITYISESTI KOLASEN RIPAN OIS PITÄNT IHAN OMALLA ÄLYLLÄÄN YMMÄRTÄÄ JÄÄVÄTÄ ITSENSÄ POIS TUOSTA ISTUNNOSTA. VAIKKA HEILLE AINUTLAATUINEN TILAISUUS KUINKAKIN KUTKUTTAVA,PUOLUEPUKAREILLE SUORASTAAN HOUKUTTAVA OLIKIN.

      NOIN LEPSU LAINKÄYTÖN JA LAUTAMIESTEN ARVOSTUSTA ALENTAVA,KUNNIAAKIN KAVENTAVA KÄYTÄNTÖ EI ENÄÄ JATKUA SAA! TUOLLAISIIN TILANTEISIIN ON KOHTSILLÄÄN SAATAVA PYSYVÄ JA PITÄVÄ STOPPI. JO PUOLUEIDEN JOHDONKIN TAHOLTA. MYÖS LAUTAMIESTEN OMAN JÄRJESTÖN TOIMESTA. RUOTUUN SIITÄ SISKOT JA VELJET!

      MITÄ MIETTINEE AVUSTAJINEEN T.BRAX?

      RUUSUSELLE PIENET SAKOT SALLINUT OISIN. KUSTANTAJALLE KAKSIN VERROIN. JA MASALLE MUUTANMAT TORUT VASTAISEN VARALLE VAROMATTOMUUDESTAAN SEKÄ "SINISILMÄISYYDESTÄÄN".

      MUUTOIN MOINEN JUPAKKA SINÄLLÄÄN ON JONNIIJ JOUTAVAA VÖYHKÄÄMISTÄ OLLUT. PAISUTTELUA PAREMMAN PUUTTEESSA. TILAISUUDEN HERVOTONTA HYÖDYNTÄMISTÄ. PIINALLISTA PILKAN VILJELYÄ. RAUKKAMAISTA LYÖDYN PORUKALLA PIEKSÄMISTÄ. PAINOMUSTEENKIN PAHOIN PITELYÄ. SELLULOOSAN SURUTOINTA TUHLAAMISTA. k mikko...ltmies vuosien takaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe