onko joku ollut Rodoksella kreikan pääsiäisenä? nyt olisi tarkoitus lähteä 26.4. ja kysynkin millaista ohjelmaa sieltä voi löytää
rodoksen pääsiäinen
8
5552
Vastaukset
- Hemps
Oletko kuitenkin lähdössä 26. maaliskuuta, eihän pääsiäinen huhtikuussa ole? Olin itse pääsiäisenä Rodoksella kaksi vuotta sitten. Pääsiäinenhän on siellä viikkoa myöhemmin kuin Suomessa. Muuta ohjelmaa en muista, kuin että eräänä iltana oli kirkossa messu, josta jatkui hieno kynttiläkulkue ja sitten oli ilotulitus.
- rodotar
Kreikassa pääsiäinen ei suinkaan aina ole viikkoa meidän pääsiäistä myöhemmin. Toissavuonna oli, viimevuonna oli samaan aikaan kuin meillä ja tänä vuonna yli kuukautta myöhemmin.
Sitä pääsiäistä ei siellä kaupungin keskustassa ihmeemmin huomaa muusta kuin että muut kuin turistikaupat on kiinni. Kreikasssahan pääsiäinen on vuoden suurin juhla. Kirkoissa on jumalanpalveluksia, lauantai-iltana puolenyön molemmin puolin se "suurin" jonka jälkeen kynttiläkulkueita ja ilotulitus (ja pauketta sitten riittää). Kaikki jotka pystyvät lähtemään kotikyliinsä pääsiäisen viettoon sinne myös suunnistavat. Jos siis vuokraa menopelin ja lähtee kiertämään saarta niin pääsiäispyhät on siihen oiva ajankohta. - Hemps
rodotar kirjoitti:
Kreikassa pääsiäinen ei suinkaan aina ole viikkoa meidän pääsiäistä myöhemmin. Toissavuonna oli, viimevuonna oli samaan aikaan kuin meillä ja tänä vuonna yli kuukautta myöhemmin.
Sitä pääsiäistä ei siellä kaupungin keskustassa ihmeemmin huomaa muusta kuin että muut kuin turistikaupat on kiinni. Kreikasssahan pääsiäinen on vuoden suurin juhla. Kirkoissa on jumalanpalveluksia, lauantai-iltana puolenyön molemmin puolin se "suurin" jonka jälkeen kynttiläkulkueita ja ilotulitus (ja pauketta sitten riittää). Kaikki jotka pystyvät lähtemään kotikyliinsä pääsiäisen viettoon sinne myös suunnistavat. Jos siis vuokraa menopelin ja lähtee kiertämään saarta niin pääsiäispyhät on siihen oiva ajankohta.sori mun moka. Tuolloin 2006 sattui juuri olemaan viikkoa myöhemmin. Hyvä kun korjasit. :) Tapahtumat tuli kuitenkin selville.
- oli kyllä
rodotar kirjoitti:
Sitä pääsiäistä ei siellä kaupungin keskustassa ihmeemmin huomaa muusta kuin että muut kuin turistikaupat on kiinni. Kreikasssahan pääsiäinen on vuoden suurin juhla. Kirkoissa on jumalanpalveluksia, lauantai-iltana puolenyön molemmin puolin se "suurin" jonka jälkeen kynttiläkulkueita ja ilotulitus (ja pauketta sitten riittää). Kaikki jotka pystyvät lähtemään kotikyliinsä pääsiäisen viettoon sinne myös suunnistavat. Jos siis vuokraa menopelin ja lähtee kiertämään saarta niin pääsiäispyhät on siihen oiva ajankohta.pettymys näin suomalaisen näkökulmasta ajatellen. Enempi siellä oli niitä ärsyttäviä paukkupommeja, joita poikaset heittelivät minne sattuu ja mielellään turistiparan kintereille.
Muuten kulkue ja kynttilöitä kantava kansa oli kokemus sinänsä samoin kuin kirkkoihin vaeltava kansa ja keskiyön messu.
Suomalaiset sais ottaa mallia siitä hartaudesta. Aina ei tartte läträtä viinan kanssa kun on juhlapyhät.
- J.T.
Kyllä Pääsiäinen on Kreikassa juuri tuona viikonloppuna,itse olen samana päivänä lähdössä.Olen ollut muutamana pääsiäisenä Rodoksella,kyllä siellä näkemistä riittää onhan se kreikkalaisten suurin juhlapyhä.Kaupat tahtovat olla kiinni,mutta kyllä turistikaupat ovat auki.Paikallinen väestö menee maalle piknikille sekä muuten vaan juhlimaan.
- J.T.
Tarkoitin juuri 26.4.
- meNossa
olen menossa Rodokselle, onkohan siellä mitään kauppoja auki, vai pitääkö ottaa eväät mukaan?
- J.T.
meNossa kirjoitti:
olen menossa Rodokselle, onkohan siellä mitään kauppoja auki, vai pitääkö ottaa eväät mukaan?
Ei Tarvi ottaa eväitä mukaan kyllä pärjää muutenkin.Saa kyllä varautua siihen että osa kaupoista on kiinni,mutta kyllä kaikkea on saatavana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa922060- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391290
- 791110