Oon tässä yrittänyt selvittää, että kuuluuko graduohjaajaa muistaa jotenkin sit kun urakka on ohi? Itsellä on se tilanne, että valmistuminen on edessä toukokuussa, jos kaikki menee hyvin. Eli mikä on käytäntö ja jos on kohteliasta muistaa jotenkin, niin miten?
Graduohjaajan lahja
5
5038
Vastaukset
- kuulu
En ole koskaan kenenkään kuullut edes puhuneen lahjoista. Ohjaajahan tekee vain työtään....
- useinkin ohjannut
Jos olet rasittanut työn ohjaajaa tolkuttoman lyhyillä vasteajoilla, tai jos ohjaaja on joutunut kirjoittamaan työsi lähes kokonaan uusiksi, olisi tietysti vähintäinkin kohteliasta muistaa ohjaajaa jotenkin.
Meikäläiselle konjakki on maistunut, mutta kannattaa tietenkin varmistaa ennalta, ettei ohjaaja ole esimerkiksi uskovainen absolutisti. - ohjaajan näkökulmaa
Yleensä ei kuulu, eikä ohjaajalle edes tule mieleen, että joku muistaisi jotenkin muuten kuin sanoilla. Paras kiitos on vilpitön, sanallinen kiitos yhteistyöstä, enempää ei tarvita. Jos ohjattava on saanut merkittävää ja aulista apua ohjaajalta, tämän sanallisen kiitoksen unohtaminen voi ohjaajasta tuntua epäkohteliaalta.
En tiedä, onko tämä jokin nykyajan tendenss, mutta itse en pidä suotavana kehityksenä, että lahjojen annosta tulee jonkinlainen käytäntö. Silloinhan se ei enää tule omasta tahdosta, vaan pakkona, aivan samoin kuin gradua on painettava tietty määrä.- urakka ohi
Kiitos on toisaan paikallaan ainakin minun ohjaajani kohdalla. Olen kitenkin miettinyt sitä, että kiitokset lienee parasta säästää arvioinnin jälkeiseen aikaan, eli sitten kun yhteistyö todella on loppunut. Muutos ohjaajasta arvioijaksi on mielestäni sikäli herkkää aikaa, että tässä vaiheessa esitetyt kiitokset ja kehut saattaisivat vaivaannuttaa ohjaajaa, joka on nyt siis työni arvostelija. Minulla on siis se tilanne, että gradu on palautettu ja odottelen arvosanaa. Mitä mieltä olet ohjaajana tästä?
- gradunohjaaja
urakka ohi kirjoitti:
Kiitos on toisaan paikallaan ainakin minun ohjaajani kohdalla. Olen kitenkin miettinyt sitä, että kiitokset lienee parasta säästää arvioinnin jälkeiseen aikaan, eli sitten kun yhteistyö todella on loppunut. Muutos ohjaajasta arvioijaksi on mielestäni sikäli herkkää aikaa, että tässä vaiheessa esitetyt kiitokset ja kehut saattaisivat vaivaannuttaa ohjaajaa, joka on nyt siis työni arvostelija. Minulla on siis se tilanne, että gradu on palautettu ja odottelen arvosanaa. Mitä mieltä olet ohjaajana tästä?
Vähän yli komenkymmenen ohjatun gradun jälkeen saldoni on: yksi viskipullo, joulukortti, pari postikorttia ja joitakin sähköpostiviestejä. On todella mukavaa saada postia entisiltä opiskelijoilta. Kuten toinen gradunohjaaja ehtikin jo kirjoittaa, on vilpitön kiitos riittävä ele. Tosin postikortille kirjoitettu kiitos jää pysyväksi muistoksi. Olen kyllä itsekin koettanut muistaa kiittää niitä opiskelijoita, joiden kanssa on ollut mukava työskennellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo844912Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2334684Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks682418Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä752406- 622370
Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak802235- 531916
- 281547
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1261457Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1131414