Mokkula MacBookiin?

jan1ka

Ostin muutama päivä sitten Macbookin, ja kysyessäni siihen Mokkulaa, myyjä sanoi, että niitä ei saa Macceihin. Olen kuitenkin täältä ja muiltakin palstoilta lueskellut, että mokkuloiden pitäisi toimia Maceissa. Mikä on siis totuus?

9

3058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin tiedät

      Jos virallista tukea ei ole, niin ei voi muuta kuin kokeilla, toimiiko laite vai ei... Sellaista se on niin Macien kuin Linuxien kanssa.. Laitevalmistajat lupaavat tuen vain Windowsille, ja toimiiko laite Linuxissa tai Macissa riippuu vain tuurista...

      • Kyllä noille on oikein virallistakin Mac-tukea nykyään. Kasvava ja yleensä maksukykyinen joukko on pakko ottaa huomioon ja yhä useammin myös otetaan. Jos ei oteta, menetetään rahaa kilpailijalle.


      • väitelle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kyllä noille on oikein virallistakin Mac-tukea nykyään. Kasvava ja yleensä maksukykyinen joukko on pakko ottaa huomioon ja yhä useammin myös otetaan. Jos ei oteta, menetetään rahaa kilpailijalle.

        Voisitko laittaa linkin, missä on "virallinen" tuki Mac OS X:lle, niin tietäisi millainen laite kannattaa ostaa.


      • väitelle kirjoitti:

        Voisitko laittaa linkin, missä on "virallinen" tuki Mac OS X:lle, niin tietäisi millainen laite kannattaa ostaa.

        ja sanon toisen kerran, sopii lukea Homppua, sieltä selviää kaikki. Mulle ei mokkulaa tule nähtävässä tulevaisuudessa kun parempiakin systeemejä on, joten ei ihan kybällä kiinnosta selvitellä asioita niiden puolesta jotka mokkulan kaa haluaa leikkiä. Antamillani vinkeillä pääsee eteenpäin ja voi alkaa tehdä itse töitä omaksi hyväkseen. :)


      • tässä trollille
        väitelle kirjoitti:

        Voisitko laittaa linkin, missä on "virallinen" tuki Mac OS X:lle, niin tietäisi millainen laite kannattaa ostaa.

        Elisalta on virallinen tuki OS X:lle:
        http://www.elisa.fi/laajakaista/mobiililaajakaista/

        Tuossa on Elisan mokkulalla toimiva ohjelma (sama mitä Elisa tarjoaa sivuillaan):
        http://www.business.vodafone.com/site/bus/public/enuk/support/10_productsupport/laptop_connectivity/40_software/software/10_latest/p_mac.jsp

        Ensin tosin kannattaa poistaa pinkoodikyselyt vaikka kännykässä niin edes tuota ohjelmaa ei tarvita.


      • tässä urpolle

    • että yleensä toimii, mutta ei ihan aina. Hopeisesta Omenasta löytyy paljon kokemuksia, lue.

      Kunnon kännykkä on kyllä mokkulaa fiksumpi modeemiratkaisu ja toimii taatusti Macin kanssa jopa Wlan-tukiasemana, mutta saahan sitä jokainen tehdä kuinka tahtoo. Itse vannon Nokian E-sarjan (osin myös N-sarjan) ja sen luoman Wlan-verkon nimeen, siinä on mobiilin laajakaistan tulevaisuus eikä missään mokkuloissa.;)

    • Mäkkihöperö

      Tuttuni Keski-Suomessa vei uuden MacBookinsa paikalliseen Sonera-myymälään, jossa laittoivat mokkulansa pelaamaan, vaikka eivät olleet ennen Maccia nähneetkään. Olisi kauppa muuten peruuntunut!
      En tiedä tarkkaan mitä tekivät, kun tuttuni ei osannut sen enempää selittää.

      • mika2

        ... sen siihen usb-porttiin. Tietokonehan tuo maccikin on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe