Muuttaja............

mitä kuuluu????????

Kerroit tulla alempana ajatuksistasi muuttaa Israeliin. Joko olet lähtökuopissa sinne matkalla? Kiinnostaisi vaan tietää minnepäin Israelia olet muuttamassa, vuokrallekko? Olisi mukava saada tietää vähän hintatasoa ja onko helppo saada asuntoja. Sinulla on tietty se etu, että siellä on jo sukuasi ja tuttavia. Tiedätkö, onko ei-juutalaisen vaikea saada vuokrattua sieltä asuntoa? En siis aikoisi asettua (ainakaan tässä vaiheessa elämääni) pysyväksi kansalaiseksi. Tai saako muun maan kansalaiset ylipäätään vuokrata asuntoa? Loma-asunto pimeimmiksi vuodenajoiksi kiinnostaisi.

4

855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntynyt siellä

Hei vaan. En ole vielä lähtökuopissa. Kesällä ajattelin pistää asioihin vauhtia. Mä meinasin vuokralle asumaan. Suomalaisia kohdellaan tosi hyvin siellä, ja asuntoja saa helpommin kuin muunmaalaiset. Suomalaiset on ahkeria ja ystävällisiä. Mua helpottaa se että sukulaiset asuu siellä. Kannattaa kysellä konsulaatista Helsingistä, että mitenkä sinne pääsee asumaan esim. osaksi vuotta. Tai sitten ottaa yhtettä Jad Hashmonaan, se on suomalais-israelilainen kibbutsi Jerusalemin ja Tel Avivin välillä. Siellä ainakin uskoisin että apua ja tietoa saisi, et miten kannattaisi lähteä asioita hoitamaan.

• aloittaja

Kiitti vastauksista. Oikeastaan noi asiat oli jo tuttujakin joita mainitsit. Olen käynyt maassa usamminkin ja oleskellut pidempiä aikoja. Ihmiset, ilmasto ja elämä yleensä on mukavaa. Jad Hasmonakin on tuttu paikka, tullut muutamaan otteeseen käytyä.
        Itellä toi enkku taittuu vähän kehnosti, että esim konsulaatissa (niin, patsi jos siellä suomalaisia töissä) asioiminen ei ihan heti ensimmäisenä tule mieleen. Ajattelin mielenkiinnolla seurata sinun kulkuasi sinne. Ihan ruohonjuuri tasolla asioimisessa. Tai tiedätkö joitain vaikka omasta tuttavapiiristäsi joka vuokraisi talvisin asuntoa? Tietty meri on se joka houkuttelee, etelästä, auringon vuoksi.
        Pidähän palstalaiset ajan tasalla matkasuunnitelmissasi!!!!!!!!!!

• siellä syntynyt
        aloittaja kirjoitti:

Kiitti vastauksista. Oikeastaan noi asiat oli jo tuttujakin joita mainitsit. Olen käynyt maassa usamminkin ja oleskellut pidempiä aikoja. Ihmiset, ilmasto ja elämä yleensä on mukavaa. Jad Hasmonakin on tuttu paikka, tullut muutamaan otteeseen käytyä.
        Itellä toi enkku taittuu vähän kehnosti, että esim konsulaatissa (niin, patsi jos siellä suomalaisia töissä) asioiminen ei ihan heti ensimmäisenä tule mieleen. Ajattelin mielenkiinnolla seurata sinun kulkuasi sinne. Ihan ruohonjuuri tasolla asioimisessa. Tai tiedätkö joitain vaikka omasta tuttavapiiristäsi joka vuokraisi talvisin asuntoa? Tietty meri on se joka houkuttelee, etelästä, auringon vuoksi.
        Pidähän palstalaiset ajan tasalla matkasuunnitelmissasi!!!!!!!!!!

Kyllä siellä Helsingin konsulaatissa on myös suomea puhuva töissä. Netistä löytyy yhteystiedot. Mä kirjottelen kunhan taas "oon viisaampi" :)

• kiitti
        siellä syntynyt kirjoitti:

Kyllä siellä Helsingin konsulaatissa on myös suomea puhuva töissä. Netistä löytyy yhteystiedot. Mä kirjottelen kunhan taas "oon viisaampi" :)

Ihan odottelen mielenkiinnolla mitä selvittelet ja miten sinun käypi. Josko sulla on anonyymi sp-osoite niin voisitko laittaa sen? Täällä palstalla on toki siinä mielessä mukava kuulla asioista, niistä hyötyy moni muukin. Jos vain viitsit, niin "raportoihan" Kuulmisia. KIITOKSET jo etukäteen!!!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe