Luottotiedot

aletaan tutkia

Ainakin kotisiivouksia tekeviltä siivoojilta, ehkäpä muiltakin, riippuu vähän paikasta missä työskentelee.

13

1267

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pre Kaarina

Onhan niitä ennenkin kysytty.

• siivooja kans

on mielestäni tutkittu aina. Esim pankit, tilitoimistot ja lentokentät ovat vaatineet ja jotkut siivousfirmat tutkii kaikkien työntekijöiden tiedot.

• tietosuoja

tee mitään kyselyitä... siihen ei ole edes oikeutta. Jotkin asiakkaat (pankit, poliisi ja ministeriöt esim...)vaativat selvitystä ja silloin selvitys tapahtuu ko. asiakkaan toimesta.

• .... .. . . .

En ole varma antavatko luottoyhtiöt luottotietoja jollekin työnantajalle ihan vaan työnantajan pyynnöstä. On aika kaukaa haettua, että jokaisen siivoojan luottotiedot saisi pyytämällä. Miksi pitäisi saada? Itse olen valmis kuolettamaan luottokorttini saman tien mikäli luottokorttifirmani antaisi minua koskevia tietoja jollekin siivousfirmalle noin vain. Käsittääkseni minun on annettava siihen kirjallinen lupa. Jos tuollaisia minulta vaadittaisiin niin kieltäytyisin kohteliaasti- En siksi etteikö luottotietoni olisi kunnossa, mutta siksi etten hyväksy kaikenmaailman työnantajien uteluja omasta yksityiselämästäni.

Joitain asiakaskohteita varmaankin on joissa nimenomaan luottotietojen tarkistus on paikallaan, mutta niitä on harvassa.

Sen sijaan suppea turvallisuusselvitys tehdään laissa tarkoin määritellyille työnantajille, kuten esim. lentoasemille ja satamiin töihin meneville. Sitä ei anneta siivousfirmalle ellei laissa määritellyt kriteerit työskentelykohteesta täyty. Selvitys ei tietääkseni koske luottotietojen selvittämistä - miksi koskisikaan?

Laki määrittelee myös lasten kanssa työskenteleviltä selvittämään rikostaustan.

• aksu silander

Siivoustyönantajana voin vakuuttaa sinulle, että luottotiedot tutkitaan. Se on aivan laillinen toimenpide.
        Ja hyvä niin - asiakkaalla, jonka kotiin päästetään vieras ihminen, pitää olla oikeus tietää ainakin hieman ko. henkilön rehellisyydestä. Houkutuksia on monia. Varsinkin arvokodissa työskennellessä.

• miten se
        aksu silander kirjoitti:

Siivoustyönantajana voin vakuuttaa sinulle, että luottotiedot tutkitaan. Se on aivan laillinen toimenpide.
        Ja hyvä niin - asiakkaalla, jonka kotiin päästetään vieras ihminen, pitää olla oikeus tietää ainakin hieman ko. henkilön rehellisyydestä. Houkutuksia on monia. Varsinkin arvokodissa työskennellessä.

käytännössä tapahtuu.

• aksu silander
        miten se kirjoitti:

käytännössä tapahtuu.

Sitä on olemassa maksullinen luottorekisteri.

• lisää , . . .
        aksu silander kirjoitti:

Sitä on olemassa maksullinen luottorekisteri.

Onko kalliskin maksu? Kuka/mikä sitä ylläpitää tai mikä sen nimi on? Ketkä sieltä voivat saada tietoja?

• ............
        lisää , . . . kirjoitti:

Onko kalliskin maksu? Kuka/mikä sitä ylläpitää tai mikä sen nimi on? Ketkä sieltä voivat saada tietoja?

jokainen firma käsittääkseni, yksityiset tuskin? vai jokohan nekin? rahalla ehkä?

• Luottotiedoton siivooja
        aksu silander kirjoitti:

Tekeekö se ihmisestä rikollisen, jos on luottotiedot menny? Että heti tilaisuuden tullen näpistellään? Voi jeesus mitä aatamin aikaista ajattelua! Olet vaan niin helvetin utelias, että pitää saada tietää kaikki mahdollinen työntekijästä. Kannattaa kysyä samalla mahdolliset abortit, sukupuolitaudit, seksisuhteiden lukumäärä ja vielä vaikka tieto mahdollisesta lapsettomuudesta.

Mulla ollu erinäisistä syistä luottotiedot punaisella jo vuodesta 2003 (nyt jo velkani maksanut) ja olen siitä huolimatta työskennellyt mm. huoltoaseman kassalla ja toisessakin myymäläkassatyössä ja nyt sitten siivoojana (onneksi vain väliaikaisesti). Kaikista työpaikoista olen saanut hyvät suositukset. Ja ne olen kyllä ansainnutkin.

Kun tämän siivoustyön aloitin, laitoin rastin kohtaan, jossa työnantaja halusi luvan urkkia luottotietoni. Mitä sitä turhaan salailemaan, että asiat eivät aina ole menneet putkeen. En tiedä sitten tarkastettiinko tietoni. Joka tapauksessa en ehtinyt olla työsuhteessa kahta viikkoakaan, kun jouduin ensimmäiseen kotisiivouskohteeseen. Otin sen luottamuksen osoituksena, koska itse halusin olla rehellinen, enkä peitellä luottotiedottomuuttani. Ja mikäs siinä, katsos kun en ole varas, maksoin vain laskuni ulosoton kautta, kun oli vähän liikaa rahaa ; )

Tällä hetkellä olen kohteessani varmasti motivoitunein ja korkeimman työmoraalin omaava siivooja. Ehkä siksi, koska valmistun pian esimieheksi, joten tiedän, että tätä paskahommaa ei tarvi tehdä kauaa. Nyt mietit, että miten voin sanoa itseäni motivoituneeksi. Osaan vaan pitää vittuuntuneisuuteni omana tietonani ja olla töissä kuin missä tahansa ihanassa työpaikassa. Vaikka en tätä työtä rakastakaan, teen sen silti huolella ja iloisin mielin. Kotona voin sitten purkaa mieltäni ja mollata veemäisiä "työkavereita".

Niin sulla on tainnu mennä rikosrekisteri ja luottotietorekisteri sekaisin. On tietysti tyyppejä, esim verovelkaisia, jotka saa suoraan lukea rikollisiksi, mutta on kuitenkin aika suuri vääryys leimata kaikki luottotiedottomat rikollisiksi.

• gggggggggggggggdfddd
        Luottotiedoton siivooja kirjoitti:

Tekeekö se ihmisestä rikollisen, jos on luottotiedot menny? Että heti tilaisuuden tullen näpistellään? Voi jeesus mitä aatamin aikaista ajattelua! Olet vaan niin helvetin utelias, että pitää saada tietää kaikki mahdollinen työntekijästä. Kannattaa kysyä samalla mahdolliset abortit, sukupuolitaudit, seksisuhteiden lukumäärä ja vielä vaikka tieto mahdollisesta lapsettomuudesta.

Mulla ollu erinäisistä syistä luottotiedot punaisella jo vuodesta 2003 (nyt jo velkani maksanut) ja olen siitä huolimatta työskennellyt mm. huoltoaseman kassalla ja toisessakin myymäläkassatyössä ja nyt sitten siivoojana (onneksi vain väliaikaisesti). Kaikista työpaikoista olen saanut hyvät suositukset. Ja ne olen kyllä ansainnutkin.

Kun tämän siivoustyön aloitin, laitoin rastin kohtaan, jossa työnantaja halusi luvan urkkia luottotietoni. Mitä sitä turhaan salailemaan, että asiat eivät aina ole menneet putkeen. En tiedä sitten tarkastettiinko tietoni. Joka tapauksessa en ehtinyt olla työsuhteessa kahta viikkoakaan, kun jouduin ensimmäiseen kotisiivouskohteeseen. Otin sen luottamuksen osoituksena, koska itse halusin olla rehellinen, enkä peitellä luottotiedottomuuttani. Ja mikäs siinä, katsos kun en ole varas, maksoin vain laskuni ulosoton kautta, kun oli vähän liikaa rahaa ; )

Tällä hetkellä olen kohteessani varmasti motivoitunein ja korkeimman työmoraalin omaava siivooja. Ehkä siksi, koska valmistun pian esimieheksi, joten tiedän, että tätä paskahommaa ei tarvi tehdä kauaa. Nyt mietit, että miten voin sanoa itseäni motivoituneeksi. Osaan vaan pitää vittuuntuneisuuteni omana tietonani ja olla töissä kuin missä tahansa ihanassa työpaikassa. Vaikka en tätä työtä rakastakaan, teen sen silti huolella ja iloisin mielin. Kotona voin sitten purkaa mieltäni ja mollata veemäisiä "työkavereita".

Niin sulla on tainnu mennä rikosrekisteri ja luottotietorekisteri sekaisin. On tietysti tyyppejä, esim verovelkaisia, jotka saa suoraan lukea rikollisiksi, mutta on kuitenkin aika suuri vääryys leimata kaikki luottotiedottomat rikollisiksi.

Tekstisi kertoo selvästi millainen ihminen olet. Sellainen, jota ei hevillä töihin ottaisi jos ei olisi pakko. Miksi kiukuttelet siitä, että toiset ovat rehellisiä ja sinä et ole. Opettelisit elämään lakipykälien mukaan ja suuntaisit tuon suuren energiasi sinne ja vetäisit suun soukemmalle. Kunnon ihmiseltä ei viedä luottotietoja ja näin ollen ei tarvi täällä kiukutella. Olet säälittävä. Ja jollakin täytyy pullistella - keksityillä tarinoilla täällä pärjää - anonyyminä.

• luottotiedot.
        gggggggggggggggdfddd kirjoitti:

Tekstisi kertoo selvästi millainen ihminen olet. Sellainen, jota ei hevillä töihin ottaisi jos ei olisi pakko. Miksi kiukuttelet siitä, että toiset ovat rehellisiä ja sinä et ole. Opettelisit elämään lakipykälien mukaan ja suuntaisit tuon suuren energiasi sinne ja vetäisit suun soukemmalle. Kunnon ihmiseltä ei viedä luottotietoja ja näin ollen ei tarvi täällä kiukutella. Olet säälittävä. Ja jollakin täytyy pullistella - keksityillä tarinoilla täällä pärjää - anonyyminä.

Riittää, että itse joutuu taloudelliseen konkurssiin jonkun muun velkojen takia.

• Luottotiedoton siivooja
        gggggggggggggggdfddd kirjoitti:

Miksi minä tulisin tänne satuja kirjoittelemaan? Miksi ihmeessä nähdä sellainen vaiva? Minähän tässä juuri rehellinen olen, mikä minusta epärehellisen tekee? Sekö, että raha-asiat eivät aina ole menneet putkeen? Johan taisin mainita, että velkani olen maksanut viimeistä senttiä myöten.

Minullakin olisi vaikka minkälaista kommenttia sinusta kirjoituksesi perusteella, mutta en vajoa niin alas, että alan tuntematonta ihmistä haukkumaan keskustelupalstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe